Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 9273
Hei, har gammle skilt av gamle typen på bilen min som er så og si helt bulka og herpa fra han forrige eieren. Det jeg lurer på er om jeg kan bare stikke ned på risløkka og få nye? Det som er er at faren min er registrert som eier av bilen så jeg lurer på om jeg kan få nye uten han ? Og noen som vet hva de koster nå ? Takk for svar !
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
ja, enten ringer du dem, eller så stikker du ned å bestiller.

Er veldig billig, regn med en hundrelapp ca for et par skilter.
Betalte vel 130kr for 2 nye plastskilt. tok en uke å få de. Bilen min står registret på min far, og jeg som medeier. Fikk lett bestille selv uten hans samtykke til vegvesenet
Sist endret av mo3; 22. september 2011 kl. 21:10.
Takk for svar, men lurer på om jeg får skiltene med engang eller ikke? Leste nettopp at de har bytta leverandør ? Noen som har erfaring fra i år ? :P Aha mo3 men leste at risløkka lager sine egne og at man ikke må vente flere år ? Noen som vet? I oslo dette gjelder

Jeg er ikke registrert som medeier på bilen
Sist endret av SRB; 22. september 2011 kl. 21:11.
Hvorfor ikke bare dra til vegvesenet? Det tok en uke fra jeg bestilte til de kom til Finnmark, så om du bor i Oslo er det sikkert et par dager mindre? Jeg bestilte i år.
Sist endret av mo3; 22. september 2011 kl. 21:12.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du må kanskje ha med noen papirer på bilen, men eieren må ikke være tilstede.

De bytta vel til svensk lev. Trykkingen tar vel 10-15 min, så mulig du får dem samme dag, andre som ikke kan få skilt fra risløkka må vente noen dager, de skiltene må innom en trafikkstasjon.

Husk å ta med vognkort del 2 og de gamle skiltene
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du må kanskje ha med noen papirer på bilen, men eieren må ikke være tilstede.

De bytta vel til svensk lev. Trykkingen tar vel 10-15 min, så mulig du får dem samme dag, andre som ikke kan få skilt fra risløkka må vente noen dager, de skiltene må innom en trafikkstasjon.

Husk å ta med vognkort del 2 og de gamle skiltene
Vis hele sitatet...
Jeg trengte ikke det. Da jeg bestilte sa jeg bare at jeg skulle ha plastskilt, og måtte bare si navnet mitt og regnr. Da de kom så kom jeg bare med de gamle skilta og bytta i skranken.
Konge ! Da får jeg ta med del 2 av vognkortet og en fullmakt av faren min så forhåpentligvis funker det :P
Sist endret av SRB; 22. september 2011 kl. 21:39.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Vriker som det varierer veldig fra person til person/sted.

Noen steder må du vise bilen om du skal bytte til kvadratisk skilt, andre langer dem bare ut i hytt og pine.

Samme gjelder trykking av skilt, noen firmaer gjør det utenom trafikkstasjoner, vet nå ikke om dette er fyfy da.
du går på vegvesen.no å bestiller nye så kommer de til din lokale trafikkstasjon
http://www.klikk.no/motor/article490849.ece

Det står her at de koster 80-100 kr og har en leveringstid på ~3 dager.
Jeg betalte 120, og leverte bare inn de gamle og fikk de nye. Ingen krav om verken vognkort eller legitimasjon. Det er ca. 2 uker siden.
Jeg betalte 150 for 2 nye skilt i Ålesund for 1mnd siden. Tok 1 dag fra bestilling til jeg fikk melding om de var klare. Bestilte pr. mail.

Det eneste du trenger er å levere inn de gamle skiltene, ingen annen dokumetasjon er nødvendig!
Konge svar folkens ! Gud så jeg elsker freakforum, faktisk forum man FÅR svar med engang
Du trenger ikke fullmakt eller noen ting, jeg bare sa; "Hei, vil ha nye skilt jeg, Regnr "RA *****". Så var det helt i orden. Hun leste opp navnet til min far så sa jeg bare ja det er pappa. Var ikke noe problem i det hele tatt, så tror det skal gå greit for deg også. Trengte ikke å vise vognkortet engang.

Grunnen til at de ikke er så nøye på det tror jeg er fordi du må jo levere inn de gamle skiltene for å få henta ut de nye. Dermed så tenker de at du er ganske blåst hvis du vil bruke penger på nye skilt til en bil du ikke disponerer for å si det sånn da.
Update: Var på risløkka idag 23.09.2011 og kan bekrefte at nye skilter koster 140 kr ! Dritt billig
Må bare vente til torsdag? Eller tirsdag dunno hva han gamle mannen i skranken sa xD

Jeg visste bare del 2 av vognkortet og han spurte ikke navnet eller noe i det hele tatt lol:P
Sist endret av SRB; 23. september 2011 kl. 11:27.