Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1605
Er det noen som har ideer til et reisemål det går ann å få litt mer valutta for pengene om man tar en ukes ferie til?
Balkan og de øst-europeiske landene er jo veldig billig, selv nå. Jeg liker Kroatia, Albania, Polen og Ungarn.
Tyrkia. Den norske krona har styrket seg hele 2,4 ganger så mye målt opp med den tyrkiske lira de siste 2 årene. Inflasjonen i Tyrkia er vel mye høyere også, så hvor mye det i praksis vil utgjøre veit jeg ikke.
Polen kan anbefales. Vi liker veldig godt Gdansk og har vert der er par ganger så langt i år. Billig flyreise med Wizz og null stress med båt frå Gdansk sentrum til strandbyen Sopot rett ved siden av.
Sitat av Tynnedekk Vis innlegg
Tyrkia. Den norske krona har styrket seg hele 2,4 ganger så mye målt opp med den tyrkiske lira de siste 2 årene. Inflasjonen i Tyrkia er vel mye høyere også, så hvor mye det i praksis vil utgjøre veit jeg ikke.
Vis hele sitatet...
Har hørt folk snakke om at det er ganske dyrt i tyrkia i år. Hvorvidt det stemmer eller ikke vet jeg ikke, men det er verdt å undersøke dette grundig før man reiser så man ikke driter på leggen.
Sitat av DigDug Vis innlegg
Valutaspekulasjon på høyt plan.

Du får mer hore for trygda i land med rævpult økonomi.
Vis hele sitatet...
For en motbydelig måte du uttrykker deg på.


Til ts : dyrt generelt å dra på ferie nå. Romania har hatt rykte for å være billig. Har forstått det slik at polakker reiser dit selv for handling.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Generelt sett, er alt dyrt nå, men Polen er fint og rimeligere.
Polen har blitt dyrere, Besøkt familien min der i flere år og kan si at prisene ligner veldig som i Norge når man regner ut. Eneste som har ikke gått opp i pris er alkohol...
Sitat av NykterMajonesen Vis innlegg
Polen har blitt dyrere, Besøkt familien min der i flere år og kan si at prisene ligner veldig som i Norge når man regner ut. Eneste som har ikke gått opp i pris er alkohol...
Vis hele sitatet...
Det har blitt dyrere, men det ligner overhodet ikke på Norge. Var der sist tidligere i år og både mat, klær, opphold, tobakk og alkohol er det jo fortsatt en veldig fin pris på for oss nordmenn. Dog kommer det jo an på hvor du velger å spise middag og handle. Enkelte steder (spesielt der hvor det er mye turister) så skrur de taktisk opp prisene.