Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 10146
Hei , jeg skal reise til Dubai og snuser. Foreldrene mine vet ikke att jeg snuser og kunne tenkt meg at det hadde blitt slik. Det jeg lurer på er om noen vet om jeg får snus inn i Dubai og eventuelt hvor kan jeg ha den igjennom sikkerhetskontrollen. Kan jeg bare putte den i bokseren og gå igjennom metaldetektoren? Boksen er jo i plastik så den vil jo ikke slå den ut. Det jeg frykter er hvis jeg legger boksen i kofferten så er det typisk at de åpner den fordi de tror det er narkotika eller noe. Samme med håndbagasjen. Noen som har noen erfaringer ?

Btw, om jeg putter den i bokseren. Vil da narkohundene slå ut på det?
Legg det i kofferten din og ikke noe annet dilldall. Ingen som fengsler deg for å ta med tobakk i bagasjen. De sjekker ikke bagen din med mindre ei bikkje markerer på den.
...........................
Nja nei, det skjer sannsynligvis ingenting/ evt lite, men ha en god forklaring på lur hvis politi/vakter skulle spørre. De ser noe strengere på innførsel av narko enn det man eksempelvis gjør i Norge. Ikke dermed at snus = narko, men enkelte kan tro det (er ikke så mye utafor Skandinavia man benytter seg av snus). Men det skal i det store og hele ikke være noe problem.

Forklar at dette er et tobakksprodukt, da tobakk brukes mye nedi der og det er mindre restriksjoner enn her på røyking, sånn generelt sett vil jeg si.
Sist endret av aeon_illuminate; 7. oktober 2014 kl. 01:21.
Trådstarter
6 0
Har lest litt rundt og det er lov og ta med snus til Dubai, men vi vet jo alle hvordan tollere kan være, husker bare da pappa hadde fishermann drops til Egypt. Da stoppet de han og trodde det var narko. Er det jeg er redd for ved å ha den i bagasjen. Er så typisk at de tror det er hasj eller noe. Og ikke så kult om foreldrene mine står bak meg når jeg skal fortelle tollerene at dette er tobakk.
Sist endret av Zaicko; 7. oktober 2014 kl. 01:22.
Sitat av Zaicko Vis innlegg
Har lest litt rundt og det er lov og ta med snus til Dubai, men vi vet jo alle hvordan tollere kan være, husker bare da pappa hadde fishermann drops til Egypt. Da stoppet de han og trodde det var narko. Er det jeg er redd for ved å ha den i bagasjen. Er så typisk at de tror det er hasj eller noe. Og ikke så kult om foreldrene mine står bak meg når jeg skal fortelle tollerene at dette er tobakk.
Vis hele sitatet...
Et produkt som kan minne om E-tabletter, det kan jeg skjønne til en viss grad. Men jeg ser for meg at de er langt snillere overfor familier og familiemedlemmer enn single menn eller single kvinner som er på innreise til landet med "diverse" saker de ikke har nedi der på lur..
Du går ikke gjennom en metalldetektor ved innreise. Narkotikahunder markerer på lukter de er trent til å reagere på - tollen i Dubai har ikke trent på å markere for snus.

Putt snusen i kofferten og hvis du blir stoppet i en stikkontroll forklarer du bare hva det er, det er plenty folk (ink meg) som har tatt med snus til Dubai før, så det er ikke noe problem. Finner de derimot snusen gjemt på kroppen din vil de nok være langt mer mistenksomme til deg.
Sitat av Zaicko Vis innlegg
Har lest litt rundt og det er lov og ta med snus til Dubai, men vi vet jo alle hvordan tollere kan være, husker bare da pappa hadde fishermann drops til Egypt. Da stoppet de han og trodde det var narko. Er det jeg er redd for ved å ha den i bagasjen. Er så typisk at de tror det er hasj eller noe. Og ikke så kult om foreldrene mine står bak meg når jeg skal fortelle tollerene at dette er tobakk.
Vis hele sitatet...
Altså, er du redd mamma og pappa skal merke at du snuser, så kan du helt ærlig bare drite i det.

Men tviler på at det blir merket noe.
Ha boksen i sokken, eller plastikpose.. Husker en gang jeg snakket med bestemor, og boksen falt ut av bokseren, ned buksebeinet og rulla bortover gulvet. Klein stillhet som varte helt til jeg satte meg rolig ned og spiste blåbærsuppa mi igjen. Not a word said av bestemor den gang. Det var ikke før 1,5 år senere før jeg turte å bli mer konfortabel med snus blant familiemedlemmer. Du tenker kanskje, hvorfor forteller jeg deg det her? Jo.. Bare at det kan være kjipt om det samme skjer med deg. Ta heller en plastikpose med mange løse portioner i og legg i lomma. Skal du ha den i sokken kan boksen gli opp, og da anbefaler jeg deg å teipe igjen sokken først.. Kommer til å bli sabla vanskelig å forklare ovenfor vaktene på flyplassen dersom det blir oppdaget, men..

Du kan vel evt. Kjøpe røyk i Dubai?
Sist endret av Relevant; 7. oktober 2014 kl. 02:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Snus kan slå ut som narko hos hunder.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Snus kan slå ut som narko hos hunder.
Vis hele sitatet...
Det har jeg aldri hørt om. Har du noen kilder?
Legg snusen i bagasjen, den blir ikke sjekket visst ikke hunder marker på den og ingen hunder reagerer på snus. De har ofte tilfeldige kontroller med ransaking i sikkerhetskontrollen (ihvertfall i Norge.) Og da blir det vanskeligere å forklare visst du har noe i bokseren eller sokken. Det er heller ikke bare å vite om man piper i kontrollen heller da det ofte piper av noe metall man ikke var klar over.
Grooverider, en god dnb dj var i fengsel i dubai for ett år pga lille smuler av hasj. Ikke la de derre folkene mistenke noe for da kan du ikke vinne.

rasist? Kor?
Sist endret av mocp; 8. oktober 2014 kl. 01:39.