Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  16 1806
Hei!

Jeg trenger et script som gjør følgende:
- finner artist- og sanginfo fra en spotify-spilleliste
- automatisk crawler torrent trackers/andre troverdige kilder for sangen(e)
- laster de ned i mp3/flac, og pent legger de i en forhåndsdefinert mappe

Er det noen på bruket som er villige til å gjøre dette? Hvis ja, hvor mye ville du tatt for et slikt script? Jeg tenkte meg ~600 kr, en anstendig timelønn, men er ikke gjerrig hvis alt fungerer optimalt
Hvorfor i alle dager gjøre det så vanskelig ?

Hvorfor ikke bare lage en spilleliste i Spotify, start denne å ripp hele spillelisten ?

Tunebit funker vel greitnok til dette formålet.

Hvorfor lage et avansert script som skal forholde seg til APIèn til spotify for å hente artistinfo med mere, for så å crawle div. torrent sider for å så interface seg igjen med APIèn til en torrentclient for å få lastet ned disse torrentene av div. jalla bitrate filene og evt. døde torrents ?
Det var jo veldig lite informasjon om selve applikasjonen, hvordan den skal se ut o.l. Vil du ha WUI (Web User Interface) eller vil du ha GUI (Graphic User Interface) til den eller holder det med CLI (Command Line Interface)?

Hvor skal du hente sang tittelene fra? Skal du skrive inn tittelen i ett søkefelt, så henter den info + sanger? Eller har du mapper som du trenger sanginfo til? Hvordan skal denne sang informasjonen lagres? I en egen fil, i en database? Eller som metainfo i filene? Metainfoen har vel også sine begrensninger?

Hvilken platform skal den kjøres på? Windows? Linux? OSX?

Over til den tekniske delen, så har spotify en http api som returnerer XML data, der man kan hente ut informasjon om sanger. Torrents er vel ikkje så sikkert og stabilt, da vil jeg heller ha satset på å laste ned fra f.eks wimp eller lignende da.

Og sånn tidsmessig, så er det en del timers arbeid, avhengig av språk og hvor fort man skriver. Times lønnen varierer også stort avhengig av kunnskap og erfaring, alt fra 500kr timen til noen tusen.
Sist endret av 0xFF; 22. juni 2012 kl. 00:48.
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Hvorfor i alle dager gjøre det så vanskelig ?

Hvorfor ikke bare lage en spilleliste i Spotify, start denne å ripp hele spillelisten ?

Tunebit funker vel greitnok til dette formålet.

Hvorfor lage et avansert script som skal forholde seg til APIèn til spotify for å hente artistinfo med mere, for så å crawle div. torrent sider for å så interface seg igjen med APIèn til en torrentclient for å få lastet ned disse torrentene av div. jalla bitrate filene og evt. døde torrents ?
Vis hele sitatet...

Ts nevner jo flac og da har han kanskje høyere krav til lydkvalitet enn Spotify.
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Hvorfor i alle dager gjøre det så vanskelig ?

Hvorfor ikke bare lage en spilleliste i Spotify, start denne å ripp hele spillelisten ?

Tunebit funker vel greitnok til dette formålet.

Hvorfor lage et avansert script som skal forholde seg til APIèn til spotify for å hente artistinfo med mere, for så å crawle div. torrent sider for å så interface seg igjen med APIèn til en torrentclient for å få lastet ned disse torrentene av div. jalla bitrate filene og evt. døde torrents ?
Vis hele sitatet...
Har prøvd dette, med varierende hell. Dessuten likte jeg ideen min, fant heller ingenting lignende
Det var jo veldig lite informasjon om selve applikasjonen, hvordan den skal se ut o.l. Vil du ha WUI (Web User Interface) eller vil du ha GUI (Graphic User Interface) til den eller holder det med CLI (Command Line Interface)?

Hvor skal du hente sang tittelene fra? Skal du skrive inn tittelen i ett søkefelt, så henter den info + sanger? Eller har du mapper som du trenger sanginfo til? Hvordan skal denne sang informasjonen lagres? I en egen fil, i en database? Eller som metainfo i filene? Metainfoen har vel også sine begrensninger?

Hvilken platform skal den kjøres på? Windows? Linux? OSX?

Over til den tekniske delen, så har spotify en http api som returnerer XML data, der man kan hente ut informasjon om sanger. Torrents er vel ikkje så sikkert og stabilt, da vil jeg heller ha satset på å laste ned fra f.eks wimp eller lignende da.

Og sånn tidsmessig, så er det en del timers arbeid, avhengig av språk og hvor fort man skriver. Times lønnen varierer også stort avhengig av kunnskap og erfaring, alt fra 500kr timen til noen tusen.
Vis hele sitatet...
Tenkte et enkelt GUI ja, med input <spotifyliste link> og output <folder>. Er meningen at artist og sangtittel kommer automatisk, hvis det er mulig. At det leser all info fra spilleliste-linken. Plattform er windows. Lar wimp deg laste ned uten å betale? Trenger mp3 filer til en gammel ipod.

Alle luringer som er på vei til å si "kjøp premium, kjør offline", dette har jeg gjort på pc og mobil. Dette funker ikke på min ipod
Jeg ville anbefalt deg å legge ut et oppdrag for dette på freelance.com, blir gjerne mye billigere enn å gjøre det i norge

Er dette svarte eller hvite penger forresten?
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Sitat av ompapa Vis innlegg
Ts nevner jo flac og da har han kanskje høyere krav til lydkvalitet enn Spotify.
Vis hele sitatet...
Jepp, 320 klarer jeg, men flac er klart å foretrekke
Jeg ville anbefalt deg å legge ut et oppdrag for dette på freelance.com, blir gjerne mye billigere enn å gjøre det i norge

Er dette svarte eller hvite penger forresten?
Vis hele sitatet...
Alright, takk for tipset! Svart eller hvitt er vel ikke opp til meg og bestemme, det er vel oppdragstaker som er ansvarlig for å rapportere inn sin inntekt
SpotyDL.com er et script som matcher det du er ute etter. Du velger en spotify liste, drar den over i programmet. Går i innstillinger velger minimum 320 kbits, og mappe. Da vil den søke på de sidene som allerede ligger i programmet, eller som du selv vil legge til. Og laster ned kun de sangene som matcher dette.
SpotyDL.com er jo en exe fil og det kan jo være risiko. Akkurat hatt malware en trojaner eller RAT eller hva det kaltes så jeg tør ikke teste ut den fila.

Noen som har testet?

Eller noen som har sett et script som vil virke i Linux til slikt? Da trenger man ikke tenke malware og dritt.
Er det ikke mulig å kjøre .exe-filer på en nettside som tester dem for virus før du kjører dem lokalt?
Er det mulig å dissekere exe filen for å se hva hvordan og hva programmet gjør?
Gjøgler
laksir's Avatar
Trådstarter
Fikk aldri sjekla ut spotydl, da jeg stakk for å runke i går. Nå sitter jeg på schiphol og venter på fly til bangkok, så får ikke sjekket det ut på en stund heller. Takker og bukker for alle innspill som har kommet i tråden. God sommer freaks
Kjør bajsen i en virtuell maskin først, da - er det noen issue?
spotydl er bra! har brukt det lenge. det finner ikke alt men er Bra.
Som han over sier. Bruker i dag Spotydl på mac og Windows. Lastet ned over 8k med sanger. Fungerer som bare det!
Sitat av ompapa Vis innlegg
Er det mulig å dissekere exe filen for å se hva hvordan og hva programmet gjør?
Vis hele sitatet...
Ja. Kos deg med å lese ASM etter å ha suttet deg inn i "reverse engingeering".
Holder på å lære meg å programmere så det ville jo vært helt utrolig bra å kunne "åpnet" opp forskjellige programmer for å se hvordan ting er kodet slik at man kan lære.

Men det virker som om "reverse engineering" er komplisert, også virker det som om man trenger noe greier fra ms som brukes til å kode i .net. Husker ikke hva det programmet het men jeg bokmerket siden men har glemt lappisen hos bestemor. Utifra hva jeg leste så det ut som om det programmet kunne oversette ASM til programkode så en kan se linje for linje hva som er kodet.

Uansett så er nok reverse engineering noe som ligger frem i tid, må lære meg det grunnleggende først og det å kode er vanskeligere enn jeg hadde trodd. Men skal forsøke å sette av 2 timer hver dag til læring. Selv om det er sommerferie.