Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 2638
Kjære freak. Som tittelen sier så trenger jeg en bildeillustrasjon til en skoleoppgave. Det virker som Istock har monopolisert alt som er .Og selv om jeg prøver å kjøpe et bilde er det så vanskelig at det nærmest er umulig. Da vil de ha meg til å abonomere. Finnes det noen pålitelige nettsider man kan enten kjøpe et bilde, eller laste ned gratis?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Bilete av kva?

Du kan t.d. sjå på Creative Commons-lisensierte bilete, som vil omfatte ca. alt på wikipedia. Der er stortsett kravet kreditering.
Unsplash.com har en del innhold av ymse kvalitet, det har også Pexels.com og Pixabay.com.
Sitat av Viva la Opium Vis innlegg
Unsplash.com har en del innhold av ymse kvalitet, det har også Pexels.com og Pixabay.com.
Vis hele sitatet...
Det er disse jeg òg bruker. Veldig greie sider for oss gniere som orker å bla oss gjennom haugevis av dritt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Hva slags skoleoppgave? Om den er mellom deg og lærer så kan du bruke hva som helst.

Eller er det slik at det må kunne publiseres? I så fall har du et fint verktøy i Duckduckgo.com bildesøk.

Bildesøk > alle tillatelser > [velg relevant filter].

Husk å dobbeltsjekke at det faktisk stemmer.

Her er et eksempel gjort på Edvard Grieg med bilder som har falt i det fri (public domain).
https://duckduckgo.com/?q=Edvard+gri...cense%3APublic
Trådstarter
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Bilete av kva?

Du kan t.d. sjå på Creative Commons-lisensierte bilete, som vil omfatte ca. alt på wikipedia. Der er stortsett kravet kreditering.
Vis hele sitatet...
Jeg skriver en oppgave om risikoanalyse å ønsket et bilde av noe rundt den tematikken, en ulykke eller noe...Jeg fant det jeg trengte.

Sitat av Duckie Vis innlegg
Hva slags skoleoppgave? Om den er mellom deg og lærer så kan du bruke hva som helst.

Eller er det slik at det må kunne publiseres? I så fall har du et fint verktøy i Duckduckgo.com bildesøk.

Bildesøk > alle tillatelser > [velg relevant filter].

Husk å dobbeltsjekke at det faktisk stemmer.

Her er et eksempel gjort på Edvard Grieg med bilder som har falt i det fri (public domain).
https://duckduckgo.com/?q=Edvard+gri...cense%3APublic
Vis hele sitatet...

Om risikoanalyse. Duckduckgo.com var redningen. Takk!

Jeg håper bare ikke bildene er lisenspreget, men det rare var at man fant alle bildene som andre sider tar betalt for gratis der.
Sist endret av aldarico; 10. april 2022 kl. 21:15. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.