Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 4795
Anonym bruker
"Fortrolig Lindorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Går daglig på alprazolam og noen ganger rivo her og der. Kan jeg ta ketamin? Dosering på aplrazolamen er ca 4mg om dagen.
Anonym bruker
"Begeistret Bredøre"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Fra psychonautwiki: Ketamine+Benzodiazepines - Both substances potentiate the ataxia and sedation caused by the other and can lead to unexpected loss of consciousness at high doses. While unconscious, vomit aspiration is a risk if not placed in the recovery position.

Så det anbefales i bunn og grunn ikke, hvis du absolutt vil, så hold doseringer lavt.
Ketamin og Benzodiazepiner er ikke regelrett livsfarlig ved blandingsbruk, men det bør utvises stor varsomhet.
4mg Alprazolam høres for meg litt mye ut og vil personlig på bakgrunn av dose, at Alprazolam er ganske potent og at du kanskje har Clonazepam-verdier i blodet fraråde deg å bruke Ketamin.

Hadde du vært på 30'te timen etter 10mg Valium kunne jeg vurdert å gi grønt lys ( ikke at jeg er sjefen din )
Har kombinert med etizolam før, ble helt mongo og kava egentlig bare rundt på gulvet. Var som jeg hadde 3 i promille bare at jeg var mer tilstedet mentalt. Kroppsmotorikken forsvant helt.

Varte 30-60 min før jeg begynte å fungere igjen. Tok ganske heftig dose med ket også. Synes ikke det var noe særlig, men er ikke så fan av ket generelt.
Ville ha halvert dosene på begge substansene om jeg var deg. 4mg er kanskje litt overkill om man tar ketamin i tillegg.
Jeg skal ikke råde deg til å gjøre det. Men jeg personlig har tatt denne kombinasjonen flere ganger, uten at det har vært ett problem.
Anonym bruker
"Misunnelig Ekorn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ketamin blir mye kjedeligere blanda med benzo. De gir denne kombinasjonen ved operasjoner o.l. nettopp for å dempe de psykedeliske/dissosiative delene av ketamin-rusen.
Gjort tusen ganger. Er kos det. Ikke farlig i det hele tatt.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Jeg vil kalle det sløs. Hvis du går på lave doser benzo så er det ikke så veldig ødeleggende, men opplevelser av typen "holy shit jeg er i legoland" vil være vanskeligere å nå med mye benzo i blod. Ketamin er skikkelig sprøtt, og benzo gjør deg mindre sprø.
Sist endret av Bothrops; 1. mars 2020 kl. 17:02.
I utgangspunktet så skal man jo ikke blande det som fungerer på det samme. Pust når det kommer til alkohol/piller/opiater/ghb skal man jo ikle blande av den grunn. Men folk korker jo på fylla noen ganger.

I de mengende du sier her tror jeg ikke det skal ha så mye å si men bare ha det o tankene
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg har tatt ketamin i store mengder IV på metadon(uten toleranse den gangen) og mogadon så det går sikkert, men vær litt ekstra forsiktig, den dagen var foresten den kuleste rusen ever, vi lo som idioter. Og jeg trodde jeg var et kamera i tretopppene som så ned på oss der vi satt og skjøt ketamin IV og IM i skogen. Ene gangen når jeg kom ut av det satt jeg å bedde til allah, haha.

s
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg skal få Ketamin på sykehuset neste mnd. Noen som vet om de tar blodprøver først, for å finne ut om man har knark i blodet?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kan man ikke la være å ta benzo når man skal ta ketamin da?
Sist endret av meaculpaUIO; 14. mai 2021 kl. 14:51.
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kan man ikke la være å ta benzo når man skal ta ketamin da?
Vis hele sitatet...
Man kan sikkert det, men tipper de som går på benzo daglig er så langt nede i helvette allerede at det ikke spiller noen rolle for de.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av meaculpaUIO Vis innlegg
Kan man ikke la være å ta benzo når man skal ta ketamin da?
Vis hele sitatet...
Joda, helt sikkert. Men hvis men er avhengig av benzo, så er det ikke bare å slutte noen dager.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Går daglig på alprazolam og noen ganger rivo her og der. Kan jeg ta ketamin? Dosering på aplrazolamen er ca 4mg om dagen.
Vis hele sitatet...

Ikke relatert til posten med får du dette hos lege/psykolog.
Bruker samme dose selv og forsøker å få dette lovlig.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Er du usikker så hopp over dagsdosen med benzo den dagen du har planer om å ta ketamin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Er du usikker så hopp over dagsdosen med benzo den dagen du har planer om å ta ketamin.
Vis hele sitatet...

det er det Dummeste rådet jeg har hørt på veldig lenge.
Akutt seponering av såpass høye doser benzo kan (så og si vil) gi personen krampeanfall, i tillegg til at du ikke vil trippe på ket benzoabstinent.
Sitat av ThePLUH! Vis innlegg
det er det Dummeste rådet jeg har hørt på veldig lenge.
Akutt seponering av såpass høye doser benzo kan (så og si vil) gi personen krampeanfall, i tillegg til at du ikke vil trippe på ket benzoabstinent.
Vis hele sitatet...
Det kan ta noen dager før abstinensene kommer. Til meg eskalerte det over 2 uker. Første dagene var bare litt skjelven. Endel høyere doser enn 4mg per dag også.
Anonym bruker
"Sjokkert Ørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av ThePLUH! Vis innlegg
det er det Dummeste rådet jeg har hørt på veldig lenge.
Akutt seponering av såpass høye doser benzo kan (så og si vil) gi personen krampeanfall, i tillegg til at du ikke vil trippe på ket benzoabstinent.
Vis hele sitatet...
Vell snakker bare om mine erfaringer, gjort det samme selv når jeg har gått på ssri og benzo.
Dropper medisinene gjerne en dag eller to før hvis jeg skal ta sopp, syre eller mdma osv hvis det er planlagt.

Men å stoppe helt over lengere periode er ikke bra, her er det snakk om en dag eller to.
Og vil TS gjerne ta Ketamin og få funk, så er nok det eneste alternativet, utenom å la være.
aprazolam har en halveringtid på rundt 11 timer, dvs at dagen hun våkner for å ta ketaminen så er plasmakonsentrasjonene av alprazolam såpass lave at innen kvelden samme dagen er begynner krampefarene. Jeg har studert medisin og neurologi, det er min kildehenvisning.

Sitat av pilleknaskern Vis innlegg
Det kan ta noen dager før abstinensene kommer. Til meg eskalerte det over 2 uker. Første dagene var bare litt skjelven. Endel høyere doser enn 4mg per dag også.
Vis hele sitatet...

Det kan ta noen dager før Benzoet er ute av blodet om du bruker benzo med lang halveringtid og lav lipofilisitet som clonazepam, men bruker du hver dag så vil du fortsatt våkne og trenge dagsdosen din innen 24 timer siden siste inntak. Med alprazolam er det rundt 12 timer.
Sist endret av ThePLUH!; 16. juni 2021 kl. 18:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.