Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  37 1793
Hei alle med freaks sitter på et 5850 skjermkort nå som desverre synger på det siste verst sitt:/ er veldig fornøyd ned kortet bortsett fra at det sitter litt løst i kabinettet mitt( litt for mye vekt på høyre side). Så jeg tenker det er på tide med en oppgradering. Er åpen for alt under prisklassen 3000. Har også et håp i fremtiden om ¨å kunne kjøre eyefinity, så hvis kortet støtter det i tillegg er det er stort +

Takk på forhånd
HIS radeon 6950 1 GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622879 evt i crossfire
IS radeon 6950 2 GBhttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616720
6950 kan man unlocke til 6970


eller slå på stor tromma med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627500?
Sist endret av WhiteHat; 11. april 2011 kl. 22:32.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
6970!

*titegn*
Vis hele sitatet...
Dette f.eks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616723? ?
Sist endret av Pyromanic; 11. april 2011 kl. 22:31.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
6970!

*titegn*
Vis hele sitatet...
Støtter denne. Selv ville jeg valgt nVidia, men imed du skal ha mulighet for Eyefinity så må du nesten gå the ATI road.


Sitat av WhiteHat Vis innlegg
HIS radeon 6950 1 GB http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=622879 evt i crossfire
IS radeon 6950 2 GBhttp://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616720
6950 kan man unlocke til 6970


eller slå på stor tromma med http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=627500?
Vis hele sitatet...
6990 koster da godt over budsjettet og blir altfor overkill today.
Sist endret av Ruudi; 11. april 2011 kl. 22:32.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jepp, har XFX versonen og kan si meg strålende fornøyd, blandt annet crysis 2 med absolutt alt på max, i 1920x1080 oppløsning går som en lek

Blir heller ikke veldig varmt, idle ligger det på 29 hos meg, og maxload er rundt 65
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Støtter denne. Selv ville jeg valgt nVidia, men imed du skal ha mulighet for Eyefinity så må du nesten gå the ATI road.


6990 koster da godt over budsjettet og blir altfor overkill today.
Vis hele sitatet...
Joda den er overkill! men måtte bare foreslå

men 6950 er vell like greit siden den har mulighet til å bli flashet til 6970?
ASUS Radeon HD 6970 DirectCU II, om du har plass til det (tar opp 3 PCI-spor og 29.7 cm langt). Fantastisk kjøleløsning som holder seg stille selv under hard last. Kan overklokkes skikkelig.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
men 6950 er vell like greit siden den har mulighet til å bli flashet til 6970?
Vis hele sitatet...
Not any more.



Edit ;Ghettokid; Har en kompis som har det kortet der, og han digger det ! Absolutt ett godt kort sier han



Sitat av httpwhat Vis innlegg
ASUS Radeon HD 6970 DirectCU II, om du har plass til det (tar opp 3 PCI-spor og 29.7 cm langt). Fantastisk kjøleløsning som holder seg stille selv under hard last. Kan overklokkes skikkelig.
Vis hele sitatet...
Dog blir det vansklig med CF hvis du har regular HK Selv så syns jeg ikke det er så altfor pent og det bruker opp en del plass mtp på evt nettverkskort \ flere GPU \ andre snasne ting du bruker PCI til. Derfor har jeg valgt meg ut Gainward 580
Sist endret av Ruudi; 11. april 2011 kl. 22:39.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
ASUS Radeon HD 6970 DirectCU II, om du har plass til det (tar opp 3 PCI-spor og 29.7 cm langt). Fantastisk kjøleløsning som holder seg stille selv under hard last. Kan overklokkes skikkelig.
Vis hele sitatet...
Tror ikke plass er noe problem? har haf 922 high tower

Sitat av httpwhat Vis innlegg
ASUS Radeon HD 6970 DirectCU II, om du har plass til det (tar opp 3 PCI-spor og 29.7 cm langt). Fantastisk kjøleløsning som holder seg stille selv under hard last. Kan overklokkes skikkelig.
Vis hele sitatet...
Passer dette skjermkortet til hovedkortet mitt da?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594807#info
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Passer dette skjermkortet til hovedkortet mitt da?http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594807#info
Vis hele sitatet...
Jada. Det eneste du vil merke det på er at du vil få litt dårlig plass under, men har du ikke planer om CF så ikke tenk på det
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Jada. Det eneste du vil merke det på er at du vil få litt dårlig plass under, men har du ikke planer om CF så ikke tenk på det
Vis hele sitatet...
Problemet med 5850 jeg har nå er jo at den henger for mye så viftene får ikke koblet seg opp. Mitt twin frozt er avhengie av at den ene siden treffe polene på den andre siden:/ vet ikke om det er derfor spill blacker ut, men vil ihvertfall ikke at det problemet skal vedvare når jeg legger 2,5k i nytt skjermkort.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Problemet med 5850 jeg har nå er jo at den henger for mye så viftene får ikke koblet seg opp. Mitt twin frozt er avhengie av at den ene siden treffe polene på den andre siden:/ vet ikke om det er derfor spill blacker ut, men vil ihvertfall ikke at det problemet skal vedvare når jeg legger 2,5k i nytt skjermkort.
Vis hele sitatet...
Du har vel ikke bøyd HK ditt?

Hvis nei, så vil du nok ikke ha problemet lenger uavhengig hvilket GPU du velger.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Du har vel ikke bøyd HK ditt?

Hvis nei, så vil du nok ikke ha problemet lenger uavhengig hvilket GPU du velger.
Vis hele sitatet...
Tror ikke det er bøyd. Håper ihvertfall ikke det.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Tror ikke det er bøyd. Håper ihvertfall ikke det.
Vis hele sitatet...
Ossen er det du kan da få til at GPU henger? Har du ikke satt det ordentlig i?
Det er jo ikke så stort at det bøyer seg i lengden heller?

Men hvis du velger httpwhat sitt forslag vil du merke at det kjøler noe heftig, men dog bruker opp 3 slots nedover. Har du ikke noe problem med det så er det absolutt ett av dem korta som kjøler best.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Not any more.



Edit ;Ghettokid; Har en kompis som har det kortet der, og han digger det ! Absolutt ett godt kort sier han
Vis hele sitatet...
Har hatt en diskusjon her tidligere, om flashing var mulig eller ikke lengre. Der halve forumet spammet med at det enda var mulig. menmen, flere kompiser har prøvd, uten hell. Har også hørt at det kun var XFX versonen?

6970 er ett meeeeeeget godt kort, blir faktisk ikke spesielt varmt heller. Og vifta ligger alltid på 24-30%

Anyways, sikler litt på 6990 kun fordi jeg vet jeg ikke har råd, ikke fordi jeg trenger det
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Har hatt en diskusjon her tidligere, om flashing var mulig eller ikke lengre. Der halve forumet spammet med at det enda var mulig. menmen, flere kompiser har prøvd, uten hell. Har også hørt at det kun var XFX versonen?
Vis hele sitatet...
Jepp Der ser du.

Forøvrig kan man jo se her så er man klar over det i tillegg..

Anyways, sikler litt på 6990 kun fordi jeg vet jeg ikke har råd, ikke fordi jeg trenger det
Vis hele sitatet...
Er som regel slik, men har du prøvd å sikle litt på nVidia sia? Jeg er persnolig ganske lei driverne så neste kort blir lett nVidia.

Til TS: Imed du har ATI så vet du ossen driverne er..
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Ossen er det du kan da få til at GPU henger? Har du ikke satt det ordentlig i?
Det er jo ikke så stort at det bøyer seg i lengden heller?

Men hvis du velger httpwhat sitt forslag vil du merke at det kjøler noe heftig, men dog bruker opp 3 slots nedover. Har du ikke noe problem med det så er det absolutt ett av dem korta som kjøler best.
Vis hele sitatet...
Det er jo 26cm da.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Det er jo 26cm da.
Vis hele sitatet...
Er ikke veldig ille, da du får flere kort som er lengre enn det. Men har det blitt litt tungt kan det være en mulighet å få støtta det opp så ikke PCI-E sloten blir skeiv \ fucked up. Eller i ditt tilfelle kjøpe nytt kort.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Er ikke veldig ille, da du får flere kort som er lengre enn det. Men har det blitt litt tungt kan det være en mulighet å få støtta det opp så ikke PCI-E sloten blir skeiv \ fucked up. Eller i ditt tilfelle kjøpe nytt kort.
Vis hele sitatet...
Tar ut kortet nå og skjekker jeg... fikk litt noia:P
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Jepp Der ser du.

Forøvrig kan man jo se her så er man klar over det i tillegg..



Er som regel slik, men har du prøvd å sikle litt på nVidia sia? Jeg er persnolig ganske lei driverne så neste kort blir lett nVidia.

Til TS: Imed du har ATI så vet du ossen driverne er..
Vis hele sitatet...
Ø.. hva? tror jeg datt ut, linken der er til / om 6790? ( hva nå enn det er )

Har sett litt på nvidia sia, mitt forrige kort var ett gtx 275, litt gammelt men lå faktisk hakket over 5770, så jeg beholdt det enda en stund. gikk fra gtx 275 til 6970, og kan vel si at ytelsen var ''litt'' merkbar.

Til det om drivere, jeg både ser og hører at mange klager over dem, men har faktisk ikke hatt skikkelige driver problemer på andre plasser enn bærbare maskiner, og mitt AGP X8 3650 kort fra sikkert før 2000, som da var ett ati kort for ''gamere''
dvs 1.6 på full grafikk
Sist endret av ghettokid; 11. april 2011 kl. 23:10.
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Ø.. hva? tror jeg datt ut, linken der er til / om 6790? ( hva nå enn det er )
Vis hele sitatet...
En liten tilleggopplysning til TS om han hadde noen tanker rundt det med 6970. Bare for å infomere

Har sett litt på nvidia sia, mitt forrige kort var ett gtx 275, litt gammelt men lå faktisk hakket over 5770, så jeg beholdt det enda en stund. gikk fra gtx 275 til 6970, og kan vel si at ytelsen var ''litt'' merkbar.

Til det om drivere, jeg både ser og hører at mange klager over dem, men har faktisk ikke hatt skikkelige driver problemer på andre plasser enn bærbare maskiner, og mitt AGP X8 3650 kort fra sikkert før 2000, som da var ett ati kort for ''gamere''
dvs 1.6 på full grafikk
Vis hele sitatet...
Jeg heller hadde aldri noen problemer før de plutselig ville gjøre CS til ett minecraft spill, få meg til å bli homo med å vise meg masse rosa farger der det er hvitt i f.eks. nettleseren \ windows osv.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
En liten tilleggopplysning til TS om han hadde noen tanker rundt det med 6970. Bare for å infomere



Jeg heller hadde aldri noen problemer før de plutselig ville gjøre CS til ett minecraft spill, få meg til å bli homo med å vise meg masse rosa farger der det er hvitt i f.eks. nettleseren \ windows osv.
Vis hele sitatet...
Aner ikke hvor jeg datt ut, men...sorry kompis, skjønner enda ikke hva i f*** du prater om.

Greit, vi har 6950, og 6970. men hvor kom 6790 INN I BILDET?

Altså, ''En liten tilleggopplysning til TS om han hadde noen tanker rundt det med 6970. Bare for å infomere ''
var litt forvirrende her jeg sitter småforbanna for at dataen har tatt delvis kvelden. Men det er da to forskjellige kort? 6790 og 6970 mener jeg?

Føler meg retarda her jeg sitter, skjønner ikke en dritt. For en gangs skyld
Ser ut som alt er i orden. Hverken skermkortet eller HK så ut til å være bøyd sa da vet jeg ikke hva som kan være problemet.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Ser ut som alt er i orden. Hverken skermkortet eller HK så ut til å være bøyd sa da vet jeg ikke hva som kan være problemet.
Vis hele sitatet...
Og den du slider inn i HK er intakt?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Og den du slider inn i HK er intakt?
Vis hele sitatet...
100% ser ihvertfall ut som det.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
100% ser ihvertfall ut som det.
Vis hele sitatet...
Nå har du jo tatt det inn og ut, funker alt nå eller har du samme problemer? Og har du satt det ordentlig i?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Nå har du jo tatt det inn og ut, funker alt nå eller har du samme problemer? Og har du satt det ordentlig i?
Vis hele sitatet...
Blacker fortsatt ut når jeg spiller crysis:/ virker som den ikke klarer å koble opp viftene riktig. når den blacker ut blir skjerme helt svart, men pc fortsetter å kjøre-
Kan høres ut som det er noe feil inni der ja. Men send det inn, ikke åpne det for da går garantien. Hvor lenge har du hatt det? Hvis det har gått ut av garaniten så fyr på med ett av dem nevnte korta.
VELDIG OT men...

Har denne er det noe forskjell på XFX og powercolor?

Er det noe varmeforskjell ? Tempen min ligger på 56 Idle, er dette mye? (har 2 skjermer) burde fan speed stå på automatic? eller burde jeg styre selv?? Pleier å sette viften på 30-40% når jeg spiller Crysis 2. Hva er mye i temp og lite i temp?

Takk.
Her er eksakt spec på skermkoret. MSI Radeon HD 5850 1GB "Twin Frozr II"
PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, native-HDMI, DisplayPort

Og hvor skal jeg sende det inn? trenger jo kort før TG
Sitat av Rain Man Vis innlegg
VELDIG OT men...

Har denne er det noe forskjell på XFX og powercolor?

Er det noe varmeforskjell ? Tempen min ligger på 56 Idle, er dette mye? (har 2 skjermer) burde fan speed stå på automatic? eller burde jeg styre selv?? Pleier å sette viften på 30-40% når jeg spiller Crysis 2. Hva er mye i temp og lite i temp?

Takk.
Vis hele sitatet...
Same shit, different wrapping.

Neida du har ikke noe å bekymre deg over. Når du kan steke frokosten på GPU ditt kan du begynne å tømme det for støv.

Hvis du klokker burde du gjerne ha på manuel, men har du default så er det helt greit med auto. Da slipper man konstant bråk. Noe jeg pleier å gjøre er å selv justere etter behov.
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Om skjermen blir svart, kan det forårsakes av at driverne til skermkortet ditt resetter seg/hele skjermkortet resetter seg pga f.eks for høy varme. Du har ikke tukla med klokkehastigheten da?
For å være sikker på at det GPU som har feil, så test det i en annen PC. Er det noe feil så kjøper du ett av de vi har nevnt.
Sitat av LesPaul Vis innlegg
Om skjermen blir svart, kan det forårsakes av at driverne til skermkortet ditt resetter seg/hele skjermkortet resetter seg pga f.eks for høy varme. Du har ikke tukla med klokkehastigheten da?
Vis hele sitatet...
Tror jeg prøvde meg på klokking en gang jo.. hvordan resetter jeg det? hvis dette er løsningen føler jeg meg dum -.-
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Tror jeg prøvde meg på klokking en gang jo.. hvordan resetter jeg det? hvis dette er løsningen føler jeg meg dum -.-
Vis hele sitatet...
JEg vil ikke gå inn i CCC igjen for sist så fikk jeg rosa skjerm, men hvis du trykker på AMD overdrive og stiller ned igjen til vanlig clock på det kortet, så skal du ha tilbake stillt. Eventuellt let etter noe som heter "default" eller tilbakestill til standard innstillinger.

Beklager at jeg ikke kan sjekke for deg atm.

Gradene er fine eller?
Sitat av Ruudi Vis innlegg
JEg vil ikke gå inn i CCC igjen for sist så fikk jeg rosa skjerm, men hvis du trykker på AMD overdrive og stiller ned igjen til vanlig clock på det kortet, så skal du ha tilbake stillt. Eventuellt let etter noe som heter "default" eller tilbakestill til standard innstillinger.

Beklager at jeg ikke kan sjekke for deg atm.

Gradene er fine eller?
Vis hele sitatet...
Gradene ligger på alt fra 30-50 under spilling.
Sitat av Pyromanic Vis innlegg
Gradene ligger på alt fra 30-50 under spilling.
Vis hele sitatet...
Da må du sjekke CCC om du har clock eller ikke. Også still tilbake til default.
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Da må du sjekke CCC om du har clock eller ikke. Også still tilbake til default.
Vis hele sitatet...
Tror du det kan være problemet? har lagt meg i senga nå med mine søte bærbare? Skjekker i morgen.

Prøvde alt du sa i dag. Fungerte veldig bra en liten stund(2t) så skjedde det samme igjen.

Ok. Etter en halv dag med søking og fisking har jeg funnet ut at det faktisk er CPU som overoppheter seg. Hvordan jeg skal fikse dette vet jeg ikke hjelp tas i mot!