Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1114
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
skal kjøpe ny data-mus, noen som har noen annbefalinger, skal bruke det til å spille så høy DPI er viktig.
ellers er det ganske fritt fram.

takker for alle svar
Jeg bruker både G5 og MX518 og du kan justere hastighet ENKELT med en knapp oppå.

Eneste som skiller dem er utseende og at G5 kan du legge inn vekter for å gjøre den så den passer krava dine.

MX518 tåler noe sinnsykt mye og jeg er utrolig fornøyd med dem da dem passer MEG godt.
Sist endret av Ruudi; 11. april 2011 kl. 08:46.
Utrolig fornøyd med fleksibiliteten G700 gir meg! Virkelig verdt en test!

Kabelmus, du kan nappe ut kabelen på å bruke trådløs om du skulle ha behov. (For meg er en av PC-skjermene TV'n, å da er det deilig å kunne sette seg i soffan med musa :-))
Sitat av Ruudi Vis innlegg
Jeg bruker både G5 og MX518 og du kan justere hastighet ENKELT med en knapp oppå.

Eneste som skiller dem er utseende og at G5 kan du legge inn vekter for å gjøre den så den passer krava dine.

MX518 tåler noe sinnsykt mye og jeg er utrolig fornøyd med dem da dem passer MEG godt.
Vis hele sitatet...
Støtter denne.

Har hatt samme mx518 i et par år snart. Den har gjennomgått utrolig mye, og har aldri vært mer fornøyd med en datamus.

Har gamet utrolig mye med den, både FPS og Rollespill.. Jeg tror ihvertfall du ville blitt fornøyd!
- Jeg vurderer selv kjøpe et par til utenom, slik at jeg har noen ekstra om dem skulle gått ut av produksjon!:P
Hverdags Slask
shallabaiz's Avatar
Trådstarter
hehe, mulig jeg går for denne
Synes du skal vurdere Razer Naga! Jeg var veldig skeptisk til Razer produkter men ble veldig fornøyd med denne musen! Synes du skal vurdere denne

http://store.razerzone.com/store/raz...ctID.169418900

Lykke til!
Støtter forslaget om MX518, fikk denne av faren min for nesten 4 år siden, vært med i både tykt og tynt og til slutt etter så mye gaming sluttet noen knapper å fungere og jeg ga den til lillebror (som er storfornøyd)

Men uansett så kjøpte jeg meg en Logitech G500, kosta vel en 400 kr, veldig fornøyd, litt mer moderne utgave av MX518, litt bedre sense knapper og gram lodd til spesialisering på vekta! Høy dpi og, konge mus
Jeg har personlig brukt g500 i 2 år nå, har ikkje klikka en eneste gang, funker fett til alt, du kan justere sens og vekt, dette er en modrene utgave av g5, den har også veldig god plass til handa

Åsså er den veldig billig
Logitech Anywhere mouse er helt KOONGE .
(Den som funker på alle overflater). Den er en liten utgave og en stor en. Jeg har den lille musen.
Skal du ha en rimelig og grei mus så funker Logitech MX518 utrolig bra! Har den selv, og kjøpe med en musematte som jeg også anbefaler (Denne).

- pARADOX <3
Sist endret av pARADOX <3; 11. april 2011 kl. 12:29.
Og forresten de myke steelseries musemattene er epic shit
MX518 <3

Min har blitt kastet i veggen/gulvet utallige ganger, og den funket fortsatt som fjell. Hatt denne i flere år, ingenting å klage på der.
Jeg har hatt utallige mus(er) gjennom mitt gaming liv men den beste jeg har hatt er faktisk x7 fra clahs olshon
Sitat av MagicalTrevor Vis innlegg
Utrolig fornøyd med fleksibiliteten G700 gir meg! Virkelig verdt en test!

Kabelmus, du kan nappe ut kabelen på å bruke trådløs om du skulle ha behov. (For meg er en av PC-skjermene TV'n, å da er det deilig å kunne sette seg i soffan med musa :-))
Vis hele sitatet...

veldig strøken mus den g700, veldig fornøyd selv
Støtter opp om Logitech MX518. Funket knall for meg i snart 2 år
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Altså det spørs helt for person til person. Fins muser i forskjellige størrelser og fasonger (jeg vet, hørtes feil ut) whatever, har du ganske store hender, noe som jeg har selv, er klassikeren Microsoft Intelli noe for meg, fordi den passer til handen min. Musa er rimelig stor. Så det er virkelig en klassiker. Men har du jevnlig stor håndflate, altså ikke veldig stor eller liten burde du kjøre på med MX518, brukte den MYE før, men ville prøve ut Intelli. Er fornøyd med begge delene. Ikke kjøp jallamekk som Razer osv, de har sikkert noen fine produkter, men lys og knapper blir ikke så fett lenger når det går i stykker etter dag to. Vekter også er bare piss, altså legge inn litt gram i musa for å få den perfekte musa for deg? Det er skjer ekstremt sjeldent. Selv de flinke gamersa innen fps spill bruker ikke vekter, jallalys ol.

Så alt i alt vil jeg anbefale deg enten MX518 eller Intelli.
Har ingen direkte forslag til hva du bør kjøpe, men har noen tips om hva hvordan du bør lete..
Pass på at musa er stor nok. Har selv en Razer Orochi som er så forbanna liten at jeg ikke klarer å ha et ordentlig grep om den :S Dette kommer selvfølgelig an på hvor store hender du har, og hvordan du liker å holde musa. Hvis du bare bruker fingertuppene, så funker det jo med en liten en, men hvis du bruker hele håndflaten, "the palm grip", så bør du sørge for å kjøpe en mus som er stor nok
Pass også på at den ikke er for lett. Har hørt mange som har klagd over det. Med noen går det an å få lagt på vekt, vet ikke helt hvordan det funker, men tror det kan være lurt hvis den er veldig lett i utgangspunktet.
Det er også en idé å droppe å kjøpe en mus med mye dildall som du ikke kommer til å bruke. Hvis du ikke har lyst på en mus med en haug av knapper på, så velg en uten. Hvis du ikke er så opptatt av at musa er trådløs, så kjøper du en som ikke er det. Alle disse tingene går som regel utover prisen, eller de andre kvalitetene til musa.

Tenker faktisk selv på å kjøpe mus snart, så tenkte jeg kunne få litt hjelp (som kanskje også er til nytte for shallabaiz)

Som sagt har jeg en Razer Orochi som jeg synes er alt for liten, og nå har jeg fått meg litt kontanter, så jeg tenkte at jeg kanskje skulle selge den og kjøpe en ny en. Har cirka 800,- til rådighet.
Har tenkt litt på Razer Mamba, og vil gjerne høre deres meninger om denne. Har sett mange steder at den har fått mye ros, men jeg tenker kanskje at det er andre muser som er minst like gode som denne til halvparten av prisen? Er Razer et jålemerke? Og er det noen som vet om Mamba'n bruker Bluetooth?

Takk for alle svar.