Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 782
Prøvde for første gang og koble min bærbare PC til TVen og det funker ganske bra untatt litt liten skrift med det venner man seg til.
Så jeg begynte og tenke på om jeg skulle hatt en liten surfe PC liggende ved PS3en eller kjøpe en lang HDMI ledning.
Trenger vell også et godt Trådløst tastatur om jeg gjør dette. (Vet ikke hvilket)

Har egentlig litt lyst og bygge en PC selv og få litt innblikk i hvordan det er.

Så hva synes dere?
Kan ikke noen også hive inn en pakke med et kabinett som ikke er høyere enn 25 CM. ?
Den må ha god lufting og være stille. Blir og holde min MC server oppe med den.

Takk. Si hva dere synes høres best ut.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Hva med å bruke innebygd eller tredjeparts browser på PS3? Opera for eksempel finnes for PS3. Kjør litt googlebil.
Du vet at du kan gjøre teksten i Windows større ved å endre på DPI? Så kan du jo bare "zoome" inn ytterligere når det gjelder nettsider og tekstprogrammer.
jeg satt opp en asus eee box til min mor for noen måneder siden. 3000kr med full hd. den er veldig liten og kan tilogmed festes bak på mange tver.

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599936#extra

hvis du skal bygge selv, anbefaler jeg et HTPC kabinett, alle nettbutikker har det. det er et kabinett som "ligger". jeg har kjøpt det til min nye gaming pc. http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10553

hvis du bare skal surfe så holder det med en eee box, eller en billig selvbygd. men mange HTPC-kabinetter har plass til svære grafikkort og kan brukes som en gamingrig.
Sist endret av Ferner-Jensen; 5. april 2011 kl. 08:53.
Når det gjelder trådløst tastatur, så har jeg selv dette her:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=590480

Kjekk liten sak. Blir nok slitsomt å skrive lange avhandlinger på det, men feks Facebook-oppdateringer og twitring burde gå greit. Det eneste som irriterer meg litt er at muspekeren ikke (nødvendigvis) dukker opp der på skjermen hvor du peker, den bare flytter seg relativt til hvordan du bikker på keyboardet i horisontalplanet, og etterhvert kommer de "ut av synch". Dette gjør at muspekeren kan stå midt på skjermen når du peker 90 grader til høyre med tastaturet, og du må da låse muspekeren, peke midt på skjermen og "låse opp" igjen. En veldig enkel operasjon, da, så alt i alt vil jeg si dette er verdt penga. Veldig liten sak som ligger godt i hånden, men egner seg altså ikke til inntastig av mye tekst eller gaming.

Vurderte selv en sånn Asus eee-box, men problemet er at vi leier film på diverse filmtjenester på nett (typisk cdon.no og headweb), og ut i fra det jeg har lest meg til så fungerer disse box'ene dårlig med flash/silverlight-baserte tjenester, da de ikke får utnyttet hardware-akselerasjonen de er avhengige av i kombinasjon med slike tjenester. Atom-CPUene er jo ganske fislete, og er avhengige av at grafikkortet klarer å gjøre jobben. Ironisk nok gjør ION2 jobben dårligere enn første generasjon ION, hvis man skal tro det man leser på diverse forum. Siden jeg ihvertfall ikke klarte å få noen til å bekrefte at eee-boxene fungerte greit med Flash/Silverlight gikk jeg for en bærbar PC med i3-prosessor som jeg har liggende foran TVn, og det fungerer ihvertfall flott (som TS allerede har erfart), men er selvsagt ikke så pent som en HTPC.