Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 699
Siden nFF fikk sitt nye design, har det skjedd en rekke omveltninger på forumet. Vif gruppen har blitt kraftig utvidet, og warez og pr0n forumet har blitt fjernet.
Nå i det siste har også posting i galleriet også blitt fjernet.

Jeg ser at forumet har gjennomgått en skikkelig oppstivining på godt og vondt.
-den største skaren av søppelnerdene er borte.
-distribuering av warez og pr0n er ikke lenger en irriternede faktor på forsiden.
-folk flest kommer med sakelige argumenter for sine påstander.

Dette er vel og bra. Generellt synes jeg det har hevet standarden på forumet, men dette har også sine baksider. Folk skal til alle tider være så jævla seriøse. Strengt talt kan ikke nFF bli spesiellt seriøst, tatt i betraktning av at gjennomsnitts-nFFeren er mellom 16 og 25 år, og diskuterer ting som anngår oss på privaten.
De støste ulempene jeg ser i det nye nFF er at man alltid må tenkte seg om før man skriver noe. Crew, vif og admins stenger fler poster enn før. Oftere og oftere ser jeg at dette gjøres på heller spinkelt grunnlag. Mange ganger har jeg også følt meg direkte uenig i at postene har blitt stengt. Ofte har jeg også følt at admins stengt temaer fordi de har funnet temaet uinteressangt eller har andre subjetive grunner. Dråpen som fikk begeret til å renne over for meg var
denne posten. (selvfølgelig kan dette tilfellet diskuteres opp og ned og bort i mente, men meg synes det representerer det nye nFF. Og dette er bare småtteri i forhold til mye annet.) Jeg vil også påstå at jeg under en anledning har blitt sensurert for å ha rettet konsturktiv kritikk mot admins. Det er for meg ubegripielig.

Nå skal det også nevnes at jeg ikke bare går i protest. Som den forumaddicten jeg til tider har vært, har jeg ofte følt at jeg kaster bort allt for mye tid her. Kanskje er dette egentlig bare den unnskyldningen jeg trenger for å slutte. Jeg har lært mye innen data og politikk, bare for å nevne noe, men siden jeg kom meg over stadiet som nybegynner i PC har jeg ikke følt at jeg får nokk igjen for alle de timene jeg har øst bort. Timer som kunne vært brukt på så kye annet.

Hvis jeg "kommer tilbake" den neste tiden, skal dere vite at det er på grunn avhengighet og abstinenser. For heg har vært skikkelig avhengig av dette forumet. I enkelte perioder har jeg brukt opp til 6 timer daglig på foumet. Derfor er det ikke spesiellt lett å slutte. Jeg har prøvd flere ganger allerede.
Det er selvfølgelig en grunn til det. For nFF er og blir norges beste forum i mange år til.

PS: Dette blir den siste posten jeg svarer på.

Hysing
out!
Helt alright det.
Den tråden ble stengt etter rådføring mellom meg og TipeX, og jeg forsvarer gjerne stenging av nettopp den tråden til jeg dør.

morten
still in!