Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3748
Hei!

Irritert over at PC'n min slukker når jeg spiller litt tyngre spill, virker som skjermkort blir for varmt. Trur PC'n slukker på 88 grader, i dag satte jeg vifta 100% manuelt, men den slukker fortsatt.

Skjermkortet er stock, men kabinett skal ha nok vifter.

https://www.komplett.no/product/8968...redirect=true#

Any ideas?
Skjermkortet tåler en god del varme. Maskinen skal ikke slå seg av pga at skjermkortet viser en temperatur på 88°c. Men at det kan være varme som er årsaken kan være. Eller strømforsyningen, feil på skjermkort....
Kappa
Trådstarter
MSI Afterburner har på 83 grader for å slå seg av, er det for lite? Virker som mitt kort blir varmere enn andre sitt kort (1080 de også) i samme spillsession. Det skjer vel i 4/5 spill, men aldri i CSGO, så kanskje du er inne på noe der med at det ikke er skjermkort-varme som er problemet. Har bare en skjerm så får ikke overvåket temp mens jeg spiller :/

I PUGB kan jeg vandre i minutter for meg selv, ser en fiende som jeg skyter etterpå så slukner dataen.
Sist endret av kjerstin; 1. april 2017 kl. 19:07.
Ville brukt Cpu-Fan og satt på logging slikt at du kan se hva som blir for varmt.
Er CPU overclocket? Jeg hadde ett lignende problem, alt funket fint helt til jeg kjøpte og startet BF1. Spillet funket greit i 10min, men så sluknet alt. Fikset problemet med å øke volten litt siden temp osv var helt greie, testet selvfølgelig stock først. Mulig det er CPU som blir varm tho.
Husk også at PUBG sliter veldig med memory leaks, spillet er ikke optimalisert i det hele tatt. Som Toxin skriver hadde jeg også et lignende problem når jeg OC-et CPU.

Speccy er fint program som viser temperaturer på alt som har "termometer" i pc-en din
Kom over noe info om at enkelte EVGA kort mangler kjøling på VRAM'en for et par dager siden - anbefaler deg å sjekke om du er påvirket av det her: http://www.evga.com/thermalmod/

Om ditt kort er påvirket kan du få nytt kort eller varmepads tilsendt. Personlig ville jeg kontaktet komplett/evga om å få tilsendt nytt kort da dette kan ha forkortet levetiden på ditt kort.
Jeg har hatt dette kortet, mitt kunne også bli over 80 grader, men kun viss jeg tynte det. Dvs 4k, med litt høyere volt og oc.
Det du kan gjøre er og ta det ut av pcen, finne ei lykt eller bruke den på telefonen. SÅ ser du mellom kort og kjøler om det er kjølepasta og evt om ram har kontakt med kjøleren.
Kortet skal fint takle 83 grader, både evga'en jeg hadde og msi'en som jeg har nå kan komme opp i dette når jeg tyner det. Dvs, 4k oppløsning og overklokk. Personen som har evga kortet nå har sidevifte som får ut den varme luften skjermkortet spyr ut, dette gjorde kortet mye kaldere. Faktisk vurderer jeg og modifisere kabinettet mitt, sage ut hull til sidevifte. Men er usikker på hvordan jeg skal gjøre dette uten at det blir stygt. Har ett corsair 400cc (tror jeg det heter) med sidevindu. :P
Har du sjekker cpu temp. osv? Det er merkelig at pcen slår seg av pga skjermkort.

Overklokket cpu?
Modifisert vcore, eller kjører vcore på auto?
Noen hovedkort kjører veldig høy volt når du overklokker, til og med uten oc synes jeg noen hovekort kjører unødvendig høy volt på cpu osv.
Sist endret av sneipen; 4. april 2017 kl. 10:46.
Speedfan mente jeg.. IKKE Cpu-fan, hva enn det er
Kappa
Trådstarter
Var PSU som var problemet, 550 watt skal holde, men tror nok den bare var gammel og slitt med sine 5-6 år takk for svar