Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 3134
jobber og småsnekrer litt på en remake av mainx - 88 to piano, trenger litt feedback om hva jeg bør legge til, fjerne, gjøre bedre osv.. dere tar pointet.

dette er så langt jeg har kommet pr dags dato og klokkeslett:
ozon låt
Hmmm... syntest den tok bra av utover fra 2.50 av låta... menne var en annelse ensformig... kommer ikke til å høre på den mange ganger før jeg blir lei tror jeg... men det er en bra begynelse

ligg kjedelig, litt ensforming og litt slitsom.
den begynner bra, fenger fra første stund, det er viktig....

når det er 3:36 min igjen, blir det litt mye det samme, virker som det er loop or something

virker litt sånn det samme hele tiden etter dette. litt for mye det samme.

det jeg tror som er piano i bakgrunnen, er egentlig ikke særlig fint...

mye dårligere enn hva du kan no offence
kor blir det av gitarene, slageverket og bassen
Ved ca. 1:00 og 1:20 høres det ut som det er hakk i "cd'en". Ved ca. 1:40 var det en stilig oppgang eller hva det var. Syns egentlig det var generelt mange "hakk", men mye var stilig oxo, slik som den oppgangen. Oppgangen ved 2:30 var oxo bra! Ved 3:00 er jeg lei den samme loopen! 03:30 var bra, vet ikke hvorfor, men noe ble borte! Ca. 3:50: kult! 4:16: Hjelp, stopp, ikke mer loop av den! Nice slutt!

Ble litt rare komentarer, men jeg skrev mens jeg hørte på... Gidder ikke lage et sammendrag...
Master debater
Dekilaz's Avatar
Dette var ganske sykt og ganske anmassende egentlig... (og jeg hadde nettopp hørt meg gjennom en Public Enemy CD) At det er litt Kraftwerk-preg/synth-pop over det er tøft, og det er bra at du ikke har slengt deg på trance-bølgen.
takk for comments, det dere har hørt nå er bare en kladd, de fleste samplene skal byttes helt om og låten skal få en ny omkledning med litt mer trøkk i, jeg kommer muligens bare til å ha "hiphop" beatsa ett sted i låta, skal lage pianosamplet mer fyldig, ha litt tøffere claps, og den jetlyden jeg har adda er rimelig kjip dataaktig i seg selv. jeg har fått litt hjelp utifra feedbacken deres

låta skal i hovedsak bare spilles i et sett, så den blir ikke fullt så kjip der i forhold til når man hører den alene

HME: gitarer, bass og slagverk?

Dekilaz: vel, jeg spiller veldig mye forskjellig. trance er en stor del av stilarten, men jeg vil forandre trance til noe annet en det det er idag :P mer trøkk og mindre rolige partier!
HME: gitarer, bass og slagverk?
[/b]
Vis hele sitatet...
hater alt som folk kaller musikk som ikke har noe av det...det finns jo unntak men...
en datamaskin kan være like mye instrument som en gitar, remember that.
Ikke for å få mange sinte tilbakemeldigner, men musikk på data og musikk på instrument er to forksjellige ting!
det lages på forskjellige måter, men in the end er det jo musikk.
man kan spille gitar på en datamaskin og, samme med trommer, bass, fiolin, whatever. her er det snakk om at en datamaskin kan gjøre mer ut av musikk enn det du kan med en gitar f.eks.
Uhm... "utrolig kjedelig" er det første som poppa opp i hodet mitt... men legg den ut på musikkmekkeforumet på plurboardet da vel, der er det tett med folk som tenker musikk 24/7 og kan gi _skikkelige_ tilbakemeldinger.
Faen ass... jeg blir så jævlig lei av folk som syter.. bla bla this...bla bla that.. trance er ikke musikk.. og sånt..
og du HME. "kor blir det av gitarene, slageverket og bassen..hater alt som folk kaller musikk som ikke har noe av det..." hvor står det skrevet at gitarene, slageverket og bassen er musikk da og det andre er ikke?? Har jeg mistet noen sider i Bibelen min ? Hva som gjør at "å slå på noen strenger" (gitar) er musikk da.. og lage på data maskin ikke? så kommer noen med slike lattelige argumenter som.. "Hvem som helst kan jo lage en låt på 5 min å lage en hit... Så lett er det ikke, skal du lage noe bra tar det tid, er ikke bare å sette sammen noen wav filer..

Jeg hører på all mulig musikk.. alt fra trace og rap..til Øystein Sunde..
Så lenge jeg syns det som kommer ut av høytalerene høres bra ut.. driter da jeg om det har blitt laga på en pc eller på en gitar....
but thats just me
Opprinnelig postet av Bl3nd3r
Faen ass... jeg blir så jævlig lei av folk som syter.. bla bla this...bla bla that.. trance er ikke musikk.. og sånt..
og du HME. "kor blir det av gitarene, slageverket og bassen..hater alt som folk kaller musikk som ikke har noe av det..." hvor står det skrevet at gitarene, slageverket og bassen er musikk da og det andre er ikke?? Har jeg mistet noen sider i Bibelen min ? Hva som gjør at "å slå på noen strenger" (gitar) er musikk da.. og lage på data maskin ikke? så kommer noen med slike lattelige argumenter som.. "Hvem som helst kan jo lage en låt på 5 min å lage en hit... Så lett er det ikke, skal du lage noe bra tar det tid, er ikke bare å sette sammen noen wav filer..

Jeg hører på all mulig musikk.. alt fra trace og rap..til Øystein Sunde..
Så lenge jeg syns det som kommer ut av høytalerene høres bra ut.. driter da jeg om det har blitt laga på en pc eller på en gitar....
but thats just me
Vis hele sitatet...
jeg hater enkelt å greit lyden av alt sånnt..får frysninger på ryggen å greier....
elsker lyden av gitarer og basser..spesielt fretless basser
trenger man ha noe fysisk teknikk for å lage noe på en data??nei...
lager dem alt fra bunnen av selv??nei..(som du sier selv,handler det jo mest om å blande forskjellige lyder sammen,vrenge litt på dem og ditten og datten..

kommer ikkje på noen bra argumenter...hater det bare enkelt og greit
Opprinnelig postet av DJ ozon
man kan spille gitar på en datamaskin
Vis hele sitatet...
da blir det jo rå lyd
dere kommer fan til å ødelegge musikken snart...forbanna trance, tekno og alt det der dritet..
Mangler melodi og klang.
Du har altså endel å jobbe med, men det er absolutt håp ; )

Skal chorden fungere, må den være sjeldnere, og eller ha en bra melodi..

"jet lyden" i bakgrunnen, kunne vært lekt mye med..
Prø å ta utganspunkt i den. Gjør den mer organisk, og la den backe opp melodi i chord.

Kanskje.. ; )
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
hme: når man lager på data lager man like mye fra bunnen som man gjør på gitar.
man komponerer verk av allerede eksisterende instrumenter, akkurat som når man gjør det med gitar.

forøvrig er det greit at; hvis du ikke liker denne typen musikk, så lar du og være å kommentere låten da du er inhabil, og dette er ikke en teknå vs drittmusikk thread
Opprinnelig postet av nso
hme: når man lager på data lager man like mye fra bunnen som man gjør på gitar.
man komponerer verk av allerede eksisterende instrumenter, akkurat som når man gjør det med gitar.

forøvrig er det greit at; hvis du ikke liker denne typen musikk, så lar du og være å kommentere låten da du er inhabil, og dette er ikke en teknå vs drittmusikk thread
Vis hele sitatet...
tekno vs dritt musikk= tekno vs tekno

de "verkene" man lager,spiller man dem på INSTRUMENTER?!?!
å nei,det kan de jo ikke
glemte det jeg
få høre en gitar solo som noen har laget på data da!!
Opprinnelig postet av HME
dere kommer fan til å ødelegge musikken snart...forbanna trance, tekno og alt det der dritet.. [/b]
Vis hele sitatet...
svært så du kritiserer da

Som en vis mann en gang sa til en annen....

<[SA]HatfulOfHollow> i'm going to become rich and famous after i invent a device that allows you to stab people in the face over the internet..

den var ment til deg HME
Støtter HME, musikk på data er ikke det samme som "reallife". Greit at det er vanskelig å lage musikk på data, enig i det, men det er jo enda vanskeligere å lage musikk med et instrument! En data gjør som regel det du vil, det er ikke alltid et instrument gjør det. Så er det jo det at lyden blir bedre ut fra et instrument istedenfor ut pc-høytalerne, uansett hvordan pc-høytalere du har!

Greit nok å lage "musikk" på data (musikk er jo egnetlig bare mange lyder satt sammen til en melodi), men ikke kall det gitar eller piano, det er ikke piano eller gitar! (snarere el-gitar og el-piano, selv om dette også er delvis "bedre" enn musikk laget på data)

litt offtopic egentlig, menmen!
En annen ting...få høre en sang der en klarer å spille noe på en data med like mye følelse som det de beste gitaristene gjør med en gitar?!?!
HME: du hører tydeligvis lite på musikk fra midtøsten, der er låtene spekket med gitarriffer mekket på pc'er, derfor psytrancen har blitt til det det er idag.

har to låter som er veldig typiske med gitarer i, fra EA001, og den siste vif saken jeg mekka. begge er laget med datamaskin!

Sauna - Mirage
1200 Micrograms - Mescaline

+ det finnes en haug andre låter man kan velge ifra. men disse er de jeg kommer på i farten.
det som også irriterer meg er disse ukreative folkene som ikke helt vet hva de prater om, men allikevel slenger ord rundt i luften.

atomet: tror jeg er regga der, men skal fikse masse på låten før jeg poster den på nytt
Låta:
Låta var for ensformig og uorginal. Kan minne om sånn poptrance man desverre hører på radioen og sånt. Basstrommetingen var også for høy (i mine ører)

Diskusjonen om elektronisk musikk vs. musikk der det brukes instrumenter:
Jeg kan si meg enig med at mye elektronisk musikk er bra, men det finnes også JÆVLIG mye dritt. Akkuratt som i rocken, eller "organisk" musikk. Jeg er ikke så stor fan av psytrance, eller trance generelt, det blir for lite følelser i det, men NOEN klarer faktisk å lage følelsesrik psytrance bare ved bruk av elektro ting.
Men jeg synes det som er bra ved elektronisk musikk er at du får så mange nye lyder å bruke! Så å blande disse med rock kan skape stemninger i musikken som er utrolige!
Uansett, så synes jeg personlig at Rock banker trance til alle døgnets tider. Men det er faktisk smak og behag!
Trance og sånn type musikk blir vel mere audio enn musikk, man får ikke samme musikkglede ved å høre på f.eks psytrance som oss som virkelig ELSKER musikk og graver oss dypt inn i rocken.
Dette er etter egne erfaringer, og en jeg kjenner (gammel rocker som ble til trance hue) sier det sammem, rock gir mere musikkglede rettogslett. Mens trance blir på en måte bare audio...

Takk for meg
HME & chnes:
Hvis noen av dere er i nærheten av oslo, stikk innom FILTER i operapassasjen (mellom youngstorget og jernbanetorget/oslo s/oslo city). Der kan dere ta en titt på hva det meste av elektronisk musikk blir laget på... og det er IKKE pc'er nei... I den grad det er datamaskiner man snakker om, så er det mac som er mest pop blant de mer "proffe".

Her har du et par tråder med litt oversikt over hva endel av gutta på plurboardet bruker når de mekker musikk:
http://www.plur.no/forum/viewthread....65266407&id=13
http://www.plur.no/forum/viewthread....266407&id=2214

Og her er en liten liste over utstyret Astral Projection (en av verdens største psytrance-grupper - har er et bilde av meg som styrer lyset for dem , skal se om jeg finner det!)bruker, bare for å ta et eksempel:
Access Virus B
Amek 9098 EQ
ARP Odyssey
Behringer tube compressor
Bellari RP583 compressor
Clavia Nord Lead
Clavia Nord Modular
dbx 163 compressor (x2)
dbx 166a compressor
Digitech effects
EMS AKS synth (x2)
E-mu e6400 Ultra sampler
E-mu EMAX II sampler
E-mu Morpheus sound module
E-mu Proteus sound module
Focusrite Red compressor
Genelec 1032 AP monitors
Kenton Pro 4
Kenton Pro 2000
Korg DRV3000 effects
Korg MS10 synth
Korg MS20 synth
Korg PolySix analogue synth
Korg SDD3300 effects
Lexicon MPX1 effects
Lexicon PCM70 effects
Lexicon PCM80 effects
Lexicon Super Prime Time delay
MAM resonator
MAM vocoder
Manley Massive Passive EQ
Manley Avri Mu compressor
Moog Prodigy
Oberheim Matrix 6R sound module
Oberheim Xpander

Pentium PC, 550 Mhz, 256Mb RAM,
30Gb hard drive, Creamware Pulsar soundcard
Roland CMU-810 CompuSynth
Roland DEP-5
Roland JD-800 Classic synth
Roland JX-3P synth
Roland Juno 60 synth
Roland Juno 106 synth
Roland MC-202 synth
Roland MKS-50 synth (x2)
Roland MKS-70 synth
Roland MKS-80 synth
Roland SH-101 synth
Roland TB-303 Bassline
Roland TR-606 drum machine
Roland TR-909 drum machine
Roland U-220 synth
Sundtracs Solitaire 40-channel mixer
Studio Electronics SE1 synth
Tannoy AMS8 monitors
Tascam four-channel parametric EQ
TC Electronic D-One
TC Electronic M2000 effects
TL Audio C1 compressor
TL Audio EQ (x2)
Urei 1176 compressor
Waldorf Microwave XT synth
Yamaha CS10 synth
Yamaha CS15 synth
Yamaha DX7 classic synth
Yamaha DX11 synth
Yamaha DX21 classic synth
Yamaha EMP700 effects
Yamaha SPX90 MkII
Yamaha TX81Z synth
Zoom effects
Vis hele sitatet...
Som dere ser, så er det litt mer enn bare en pc som skal til... Det er ikke bare å skru vilt på knotter og klaske løs på tangentene heller. Det holder kanskje til å lage en kjip, cheesy trancelåt, men skal det bli noe skikkelig trenger du både utstyr, talent, kunnskap, trening, og en god ide!
Sist endret av atomet; 20. februar 2003 kl. 13:01.
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Jeg er ikke så stor fan av psytrance, eller trance generelt, det blir for lite følelser i det, men NOEN klarer faktisk å lage følelsesrik psytrance bare ved bruk av elektro ting.
Vis hele sitatet...
er ikke følelsesrike sanger, men å spille med følelse...du har jo fysisk kontakt med det som lager lyden på en gitar,strengene, du har ikke det når du sitter med en diger miksepult forran deg,skrur på et par "beats" eller hva det kalles,skifter litt på hastigheten og skrur opp pitchen og bla bla..

lenge leve strenge instrumenter

Sorry atomet, men uansett hvor mye utstyr de bruker får du meg ikke overbevist på at musikken mekka uten "vanlige" instrumenter (for det er vel et slags instrument pc/mac) er like/mer vanskelig enn den tradisjonelle metoden. Musikk er laget på _ordentlige_ instrumenter. Kall det eMusikk eller hva du vil, men jeg kaller det ikke musikk.

Syns det er fint at det fins mange måter å lage musikk på, har selv laget musikk på data, uten helt å få hekta. Men som sagt, det er mer samfunnsnyttig enn bare å sitter f.eks. her og diskutere hva som er "ordenlig" musikk.
Musikk laget på data, i aller største grad!, men jeg må selv si det(siden jeg spiller et instrument, saxofon), at det er visse ting som det er vanskeligere å få til på data, avansert blues og lignende er enda ikke helt det samme når det er laget på data. Den menneskelige faktoren ved live soul og blues er ekstremt vanskelig å lage på data, selv om jeg er helt enig i at det er mulig.
Dessuten så må man kanskje tenke litt på at samplene som brukes i digital musikk jo ofte kommer fra "ekte" instrumenter..
Det handler ikke så mye om hva jeg får deg/dere til å tro på eller ikke... men prøv selv. Se hva du får til. Du kan sikkert få til noe som er omtrent like bra som hvis jeg skulle ha prøvd å lage noe på en gitar, og det hadde ikke blitt rare sakene (riktignok har ikke jeg peil på å lage ting på dataen heller, men du skjønner poenget). Hør på f.ex det Nils Petter Molvær lager - suveren blanding av organisk og elektronisk. Bjørn Torske er et annet eksempel på en som virkelig har peil, og Rune Lidbæk. Sinnsykt bra; oppfinnsomt, innovativt, nyskapende... Når som helst bedre enn 90% av den søplerocken som dominerer hitlistene nå for tida.
Vel, fysisk kontakt med intrumentene er greit nok. Men poenget er vel at det må musikalske egenskaper til for i det hele tatt å lage bra musikk, uansett om det er på PC eller gitar. Dersom man sitter og irriterer seg over at noe er laget på PC, legger man ikke merke til hvor bra det er laget, timet, og tonisert. Poenget med musikken er følelsene som er lagt inn i den når den ble laget, ikke om man ta "ta på" lyden eller ikke. Første, andre, tredje og fjerde-stemme har like god virkning uansett. Det krever ikke mindre musikalske talenter til for å lage bra musikk på en digital måte...
Sist endret av rcW; 21. februar 2003 kl. 03:56.
Opprinnelig postet av atomet
Bjørn Torske er et annet eksempel på en som virkelig har peil, og Rune Lidbæk. Sinnsykt bra; oppfinnsomt, innovativt, nyskapende... Når som helst bedre enn 90% av den søplerocken som dominerer hitlistene nå for tida.
Vis hele sitatet...
Bjørn Torske er utrolig flink! det skal sies! Men den søppelrocken som er på hitlistene er jo bare dritt, akkuratt som all annen musikk på hitlistene. Det sier seg selv at om "musikere" lager musikk for at det skal komme på hitlistene er det plutselig ikke musikk lenger. hvertfall ikke i mine øyne. Men det kan kanskje være noe bra på disse listene? Vet ikke...

Og til HME: Du er uhyre trangsynt! Liker ikke du John Frusciante? Hørt solo albummene hans? ELEKTRONISK! Og det at man ikke har like mye følelser når man skrur på effekter er jo ulogisk! Spiller selv i band, med syv andre, derav en bare spiller elektroniske lyder. Og han legger utrolig mye følelse i det han gjør. Uansett hva du tror. Og det er ikke lett å lage bra elektronisk musikk. Kanskje lett å lage poptrance, men folk som faktisk liker elektronisk musikk, og sånt liker antageligvis ikke poptrance. Ergo: Du har antageligvis ikke hørt en dritt av den musikken de liker, og det samme gjelder elektro kidsa her, har ikke hørt nok av den bra rocken. For noen år siden hata jeg all musikk som var elektronisk, til og med synth syntes jeg var teit. Men herregud! Det er jo bare bra å bruke ordentlig tid på musikken.- Du får mye mere ut av den om du blander både organisk og elektronisk musikk. Så det så! Det virker også som du ikke har særlig peiling på rock heller. Etter signaturen din å dømme høres det ut som om du bare hører på pop rock, (noe er selvfølgelig bra), og utifra det du sier later det til at du er UTROLIG selvsentrert, bare du har rett, ingen andre. Lær deg å åpne ørene dine, det vil du tjene på
Når jeg skriver John Frusciante så mener jeg selfølgelig solo albummene...han spiller faktisk gitar på alle sangene... han har gjerne trommemaskiner og litt andre ting..men det er gitar spillet og vokalen som betyr mest i musikken hans...resten er der jo bare for "hjelpe".

"Det virker også som du ikke har særlig peiling på rock heller. Etter signaturen din å dømme høres det ut som om du bare hører på pop rock"

har jeg noen gang sagt jeg har peiling på rock?
men hvis buckethead,primus,steve vai og john frusciante er pop rock så vet ikke jeg...og the white stripes hørte jeg på før det ble "pop"..så for meg er det blues punk....
høres ikke ut som du heller vet særlig godt hva du snakker om
HME:
Så du mener at musikk som er BARE laget på PC/MAC er dritt, men om man bruker gitar er det greit? Jeg elsker selv John Frusciante solo, primus er jo genialt! Steve Vai er en runke gitarist, det synes jeg ikke er særlig, og white stripes var jo kule. Men alle de artistene er ganske komersielle. Jeg mente ikke å kalle det pop, men det er jo ganske populært. Du burde sjekke ut noe gammel rock forresten, om du liker prog. er jo King Crimson (mellom69-75 , alt annet er fy fy) bra. Og tidlig Yes er bra. Sonic Youth er jo litt pop, men kult, bruker litt mere enn bare de standard triksene når de spiller. Du har sikkert hørt om disse her men, sjekk det ut grundigere. Av elektronisk musikk kan jeg annbefale deg å sjekke ut Amon Tobin. Men jeg driter egentlig i hva du liker og ikke liker, vil bare vise deg noe bra musikk, iogmed at jeg elsker musikk over alt annet (vel, nesten alt annet)

Miles Davis kicker også grådig ass. Bitches Brew har utrolig en flink gitarist!
har den musikken jeg trenger har nesten bare hørt på buckethead og litt av the fucking champs i det siste...spiller du noe instrument du?? har du ikke hørt noe av Buckethead??hvis du gjør dët så må jeg advare deg om at han bruker effekter litt vel mye men han lager i alle fall alt selv.selv om d høres jævlig ut noe av det...men gitar spillet hans gjør det godt igjen
Hog Bitch stomp, white wash,R.I.P, spidercrawl, jowls og kansas storm...hvis du laster ned dem får du hørt litt av hvert av det han spiller
Hehe, dette blir en SlaveAvSolen og HME skal krangle til de faktisk forstår hverandre tråd, men det er gøy
Jeg spiller gitar, og har gjort det i 8år nå, og buckethead er jo flink på gitar! Det skal jo sies, men det er ikke helt min stil. Liker mere stmemnings musikk. Mogwai...
Dj Ozon: Helt greit.. mye bra Men nå er jeg en "Guyver man"... og savner litt av den intense take-offen ... om du forstår hva jeg mener

[off-topic]
Dj ozon: Kjenner du Silje?? heheh
[/off-topic]
I like turtles
Skyfex's Avatar
Synes det var helt greit, fortsetter du sånn kan du lage noe skikkelig bra. Synes det var litt lineært hvis du skjønner? Og som puma sa, savner et punkt hvor sangen tar av...
Opprinnelig postet av SlaveAvSolen
Hehe, dette blir en SlaveAvSolen og HME skal krangle til de faktisk forstår hverandre tråd, men det er gøy
Jeg spiller gitar, og har gjort det i 8år nå, og buckethead er jo flink på gitar! Det skal jo sies, men det er ikke helt min stil. Liker mere stmemnings musikk. Mogwai...
Vis hele sitatet...
albummene Colma og Electric Tears av Buckethead er jo stemnings fulle

hører faktisk på electric tears hver kveld når jeg skal sove.... så vet du det

tror ikke vi kommer til å forstå hverandre uansett da men...
offtopic to Puma: kjenner Silje ja
ontopic to Puma: vet, jobber masse på låten, basslinjen erstattes med et synth riff, og låta får en hel del mer trøkk

HME: ikke spille med følelse med mixepult? du aner faen ikke hva du prater om, er det å spille med følelse når du skraper fingrene i en kasse med tråd på da (gitar)? har du noengang hatt følelsen av å kunne vrenge feite synthriff med effektboksen, føle den ekstreme nærheten til musikken ved spilling på vinyl. skal man høre musikk/mixe musikk, så er vinyl det som gjenspeiler stemning aller best, samme hvor jævla god digital kvalitet det er på den nye cdspillern din. man spiller med følelse når man spiller samples live fra synthen på liveperformances. tror du Astral Projection spiller musikk uten å legge følelse i den? nede i israel er musikk det eneste de har utenom felleskapet! Astral tjener bra mye penger, men allikevel har de gratis konserter i hjemlandet. det står det respekt av.

De aller fleste kjente og mest omdiskuterte dj/producer'ne er faktisk mest kjent for nettopp den følelsen de beskriver via digital redigering av musikken. på den eldre siden til tiësto hadde han skrevet 3 sider om meningen bak Suburban Train. og det stod en hel del mer enn "i just pushed some buttons, and there it was.. my new track!". så du kommer faen ikke her og prater om at det ikke er følelse i electronica. det ligger en hel del blod og svette bak hver jævla låt som slår bra ann på helt andre steder en de kommerse topplistene skal jeg si deg.
Sist endret av Tierra; 24. februar 2003 kl. 08:46.
Opprinnelig postet av DJ ozon
offtopic to Puma: kjenner Silje ja
ontopic to Puma: vet, jobber masse på låten, basslinjen erstattes med et synth riff, og låta får en hel del mer trøkk

HME: ikke spille med følelse med mixepult? du aner faen ikke hva du prater om, er det å spille med følelse når du skraper fingrene i en kasse med tråd på da (gitar)? har du noengang hatt følelsen av å kunne vrenge feite synthriff med effektboksen, føle den ekstreme nærheten til musikken ved spilling på vinyl. skal man høre musikk/mixe musikk, så er vinyl det som gjenspeiler stemning aller best, samme hvor jævla god digital kvalitet det er på den nye cdspillern din. man spiller med følelse når man spiller samples live fra synthen på liveperformances. tror du Astral Projection spiller musikk uten å legge følelse i den? nede i israel er musikk det eneste de har utenom felleskapet! Astral tjener bra mye penger, men allikevel har de gratis konserter i hjemlandet. det står det respekt av.

De aller fleste kjente og mest omdiskuterte dj/producer'ne er faktisk mest kjent for nettopp den følelsen de beskriver via digital redigering av musikken. på den eldre siden til tiësto hadde han skrevet 3 sider om meningen bak Suburban Train. og det stod en hel del mer enn "i just pushed some buttons, and there it was.. my new track!". så du kommer faen ikke her og prater om at det ikke er følelse i electronica. det ligger en hel del blod og svette bak hver jævla låt som slår bra ann på helt andre steder en de kommerse topplistene skal jeg si deg.
Vis hele sitatet...
han der tiesto mannen din er vel mer på hitlister enn det jeg hører på så hva tror du trenger mest øvelse å bli verdens beste gitarist eller djene dine??? yes, jeg klarte å trykke på en knapp så kommer det en iriterende dunke lyd på så,vrenger jeg litt på lyden som noen andre har laget og så kaller jeg det min musikk.... (sånn er det jeg forstår det er..driter i hva du sier)
følelse i eletronica good one jeg tror egentlig ingen av oss har hørt nok på musikken til den andre til egentlig å kunne si noe fornuftig..
de trener vel veldig mye på å holde rytmen og sånt og da vel???
neida de skrur på en maskin som gjør det og de....så står de å pøver å se kule ut et pat minutt så spiller de lisa gikk til skolen på et keyboard med så mye vreng og andre ting at ingen hører hva det egentlig er, og så jubler alle av vill begeistring:WEE så flink han djen er
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
bare så det er sagt så er det ingenting som finner beaten automatisk :>

forøvrig bvil jeg ha tråden back o ntopic og du kan heller lage en egen tråd hvis du vil trashe andre musikkformer enn den du liker
Opprinnelig postet av nso
bare så det er sagt så er det ingenting som finner beaten automatisk :>

forøvrig bvil jeg ha tråden back o ntopic og du kan heller lage en egen tråd hvis du vil trashe andre musikkformer enn den du liker
Vis hele sitatet...
snakker om rytme....
sånn at alle spiller det de skal spille når de skal spille det...
er jo det samme om og om igjen så det er jo nesten det samme når de spiller hva på keyboardet sitt
Sangen din var bra, men den kan bli bedre...
Nå vet ikke jeg helt om du "prøver" å få dette til å bli en syre sang, men hvis dette ikke skal bli en syre-sang , så ville jeg tatt vekk det siste minuttet og lagd en overgang der og over til en slags "ny" sang , men med noen av de samme notene og rytmene i den "nye" sangen!
____________________________________________________
det var en diskusjon om at orginal instrumentet er bedre enn dataen!
Det er faktisk ikke sant...Lyden å dataen er helt avhengig av hvor dyktige de som lager smp`ene er!




< Dj_Fesse >
Opprinnelig postet av DJ ozon
offtopic to Puma: kjenner Silje ja
ontopic to Puma: vet, jobber masse på låten, basslinjen erstattes med et synth riff, og låta får en hel del mer trøkk

HME: ikke spille med følelse med mixepult? du aner faen ikke hva du prater om, er det å spille med følelse når du skraper fingrene i en kasse med tråd på da (gitar)? har du noengang hatt følelsen av å kunne vrenge feite synthriff med effektboksen, føle den ekstreme nærheten til musikken ved spilling på vinyl. skal man høre musikk/mixe musikk, så er vinyl det som gjenspeiler stemning aller best, samme hvor jævla god digital kvalitet det er på den nye cdspillern din. man spiller med følelse når man spiller samples live fra synthen på liveperformances. tror du Astral Projection spiller musikk uten å legge følelse i den? nede i israel er musikk det eneste de har utenom felleskapet! Astral tjener bra mye penger, men allikevel har de gratis konserter i hjemlandet. det står det respekt av.

De aller fleste kjente og mest omdiskuterte dj/producer'ne er faktisk mest kjent for nettopp den følelsen de beskriver via digital redigering av musikken. på den eldre siden til tiësto hadde han skrevet 3 sider om meningen bak Suburban Train. og det stod en hel del mer enn "i just pushed some buttons, and there it was.. my new track!". så du kommer faen ikke her og prater om at det ikke er følelse i electronica. det ligger en hel del blod og svette bak hver jævla låt som slår bra ann på helt andre steder en de kommerse topplistene skal jeg si deg.
Vis hele sitatet...
One Word: Amen.

Kunne ikke blitt sakt bedre..
Opprinnelig postet av Puma
One Word: Amen.

Kunne ikke blitt sakt bedre..
Vis hele sitatet...
du skuffer meg Thomas
ikke noe for meg...
HME: siden du er så utrolig "anti elektronisk", så regner jeg med at du foretrekker musikk som ikke er mastra, og at det kun er akustiske gitarer uten forsterkere eller noe som helst effekter som gjelder. Du går vel bare på "unplugged"-konserter også da?

Det virker jo som du syns det er greit å bruke en trommeboks - hva er da galt med å virkelig utnytte alle mulighetene en slik trommeboks har, og videreutvikle dette?
Opprinnelig postet av atomet
Det virker jo som du syns det er greit å bruke en trommeboks - hva er da galt med å virkelig utnytte alle mulighetene en slik trommeboks har, og videreutvikle dette?
Vis hele sitatet...
har ikke sagt det er galt---tror jeg---men jeg hater de lydene folk bruker i elektronisk musikk...ka mener du med g at det kun er akustiske gitarer uten forsterkere eller noe som helst effekter som gjelder. Du går vel bare på "unplugged"-konserter også da?
...hvis jeg ikke liker forsterkere ka skal eg på en unplugged konsert å gjøre da???
gitar effekter og sånn liker jeg...(kom forresten med i skolebandet i dag )El gitar som er tingen
drit i dette nå, jeg hater ren sånn eletronisk "musikk" ferdig med det....
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
lag en egen tråd hvi dere skal fortsette med dette sa jeg, ellers ser jeg meg nødt til å stenge denne.
ozon:som du vet er jeg ingen über-fan av elektronisk musikk, men må si at låta var helt streit,iallefall kategorien tatt i betraktning. kanskje litt ensformig til tider, men hadde noen psykedeliske elementer som trakk opp litt.