Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 3556
Må jeg gå vg1 på nytt i annet fag for å kunne gå ikt vg2? jeg har fullført som lærling industri mekaniker og har gått 2 år på skolen så jeg har vel ikke ungdomsrett lengre, i det tilfelle må jeg ta det som privatist
Nå har de endret navnet på alle slike fag. Nye navnet er "Informasjonsteknologi".
Det er ingen kryssløp fra mekaniske fag, slik at du må gå VG1 for å komme deg inn på VG2 informasjonsteknologi.

Om du ønsker å gå litt på skole, så ville jeg personlig vurdert å ta påbygg og så videre på høyskolen. Da sitter du igjen med en utdanning som er mer verdt enn kun fagbrev fra VGS i IKT/datafag-verden. Tar 4 år å bli ferdig, men til sammenligning måtte du ha brukt 3 1/2år på VGS-ruten eller 4-5 år på privatist-veien. Og alt du sitter igjen med er en utdannelse som gir deg mulighet til å jobbe 1. linje support og en lang vei for å komme deg oppover i systemet.
Sist endret av Blackkoz; 7. september 2021 kl. 03:30.