Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2269
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Noen som har erfaring med ketamin mot depresjon?
Selvmedisinering eller på klinikk.
For min del er det eventuelt selvmedisinering jeg har mulighet og prøve.

Hvordan type ketamin egner seg best til formålet?
Leser at regelmessig bruk kan dra med seg en del negative bivirkninger. Kan man ta det er par ganger i mnd uten negative konsekvenser. 1 gang i mnd?

Har lest og sett en del videoer, men vet dere om en bra kilde til informasjon så gjerne del.

Har en del erfaring med psychedelica og cannabis, men aldri prøvd ketamin.
R-ketamin har den beste antidepressive virkningen som varer i ett par uker. 100-200 mg hver andre uke bør ikke føre til noen problemer. Depresjonen blir dog å returnere uten medisinering, så jeg vil anbefale å bruke pusterommet som ketamin gir til å bearbeide depresjonen din, finn årsaker og løsninger. Kanskje forsøk kognitiv terapi sammen med psykolog, pluss mindfullness meditasjon for å kunne ha mer kontroll og oversikt over hvordan tankene påvirker sinnstemningen.
Fikk Ketamin i behandling mot depresjon. Fungerte helt topp, men ble for dyrt i lengden. Ikke prøvd å selvadministrere det.
Anonym bruker
"Tykk Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Tok S ketamin daglig i over 1 mnd, eller "kveldslig" for var før hver kveld. "FJernet" både angst og depresjon hos meg, i " " fordi... Ketaminen alene fikser ikke dette, akkurat som at å lage en biff med kun krydder ikke funker: "its not the main ingedient, its just the seasoning"

DU må jobbe med deg selv, selv under ketaminrusen. Nå skal jeg si at min depresjon var langt ifra ille, men angsten min var grusom, GRUSOM. Å har blitt mye mye mye mye bedre, selv nå nesten 1 år etter slutt
I mindre doser klarner det opp depressive tankemønstre, ja.

I høyere doser, kanskje kombinert med cannabis, blir du .... vel, mer sier vi ikke om det.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ketaminen alene fikser ikke dette, akkurat som at å lage en biff med kun krydder ikke funker: "its not the main ingedient, its just the seasoning"

DU må jobbe med deg selv, selv under ketaminrusen. Nå skal jeg si at min depresjon var langt ifra ille, men angsten min var grusom, GRUSOM. Å har blitt mye mye mye mye bedre, selv nå nesten 1 år etter slutt
Vis hele sitatet...
Det anonym bruker skriver om at det kun er en katalysator for bedring av livskvalitet er viktig å være klar over. Jeg skriver om det, litt om behandling med Ketamin og behandling av depresjon og angst med mikrodosering av LSD her: https://freak.no/forum/showthread.php?t=317078
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Høres jo veldig lovende ut. Er lenge siden jeg har forstått at jobben må gjøres selv Men litt hjelp på veien kan ha alt og si. Er det mørkt lenge nok klarer jeg ikke gjøre en dritt. Jeg mediterer stort sett daglig og trener noen ganger i uken.

Hvordan er ketamin i forhold til lsd og sopp? Fra det jeg har lest så virker det litt «enklere» å ha med og gjøre? Ikke like «skremmende/intenst»?

Jeg har fulgt tråden din KasperAG, artig og og følge og veldig glad for at det går så bra! Har faktisk blitt rørt når jeg leser. Du forklarer veldig bra og kjenner meg igjen og jeg vet hvor betydningsfullt det er. Kjente på det etter en viktig seremoni for noen år siden.
Har microd lsd selv men ikke hatt like gode resultater som deg. Men aldri konsekvent. Har blitt ubehagelig og slitsomt noen ganger, mulig litt overdosering.
Du merker ikke at du har tatt på md dagene? Siden dag 2-3 er like fine? Kanskje ketamin behandlingen har hjulpet deg et stykke på veien og md hjelper deg videre?

Takker for alle svarene
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Hvordan er ketamin i forhold til lsd og sopp? Fra det jeg har lest så virker det litt «enklere» å ha med og gjøre? Ikke like «skremmende/intenst»
Vis hele sitatet...
Ketamin er et bedøvende dissosiativ, så det er generelt ikke i nærheten av å være skummelt i den grad som psykedelika ala LSD og sopp har potensialet for.
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Koldun Vis innlegg
Ketamin er et bedøvende dissosiativ, så det er generelt ikke i nærheten av å være skummelt i den grad som psykedelika ala LSD og sopp har potensialet for.
Vis hele sitatet...
Men man kan fremdeles veldig spirituelle opplysende opplevelser. Høres jo nesten ut til og være for godt til og være sant.

Er k-Hole likt en ego death på noen måter?
Ja, veldig likt vil jeg si men det føles kanskje ikke like altoppslukende samtidig som det gjør det like vel, vanskelig å forklare men Ketamin føles ofte litt mindre personlig på enkelte områder. En del ting som hadde fått en til å freake ut på sopp eller syre kan man forholde seg helt rolig til på Ketamin. Uten å glorifisere kan jeg personlig fortelle deg at for meg er Ketamin som du selv sier, litt for godt til å være sant. Var og er en gammel traver i psykedelikagamet men fikk ikke anledning til å teste ut ket før nyttårsaften 2018. Fra da av ble Ketamin mitt numero Uno og jeg har fått utretta mye mer ved hjelp av ket enn noe annet psykedelika sammenlagt.

Men ja, for meg hjelper det enormt på humør og depresjon men som andre også sier, det er bare en katalysator og du må gjøre ting sjæl for å få Max utbytte av det.

Edit: helt likt som klassisk egodød er det ikke, men det beror mer på at det er et annet stoff vi snakker om. Det føles mye rarere på en måte samtidig som man også kan føle en mye heftigere eufori og man har kanskje større sjanse for å gi slipp og flyte med da det da man ikke er like personlig involvert som nevnt ovenfor. samtidig synes jeg et skikkelig k-hole er like mindblowing som klassisk egodød hvis ikke enda mer faktisk.

Edit2: det er også mye mindre hassle med det med tanke på at det går ut av kroppen mye fortere og man kan heller redose, litt som røykings. Jeg føler også, og det kan forsåvidt hende jeg tar feil, men jeg føler det er litt psykedelika for oss som kanskje er litt mer hverdagslig anlagt enn den stereotypiske hippietripperen. Misforstå meg rett, ikke noe galt i det men personlig føler jeg at ket snakker mye mer til meg enn de litt mer klassiske mer tredje øyebefengte stoffene, chakraer og alt det der. Den filosofien har liksom aldri helt vært min kopp med mjød, selvom jeg var litt nyfrelst hippie-ish i min ungdom.
Sist endret av equimanthorn; 13. mai 2020 kl. 00:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvis du har suksess med ketamin så vil du i hele tatt ikke konsepter slik som "depresjon, "ptsd" og alle disse diagnosene fra robotene gi noen mening overhodet.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Anonym bruker
"Fremmed Blåhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
TS her:
Har nå prøvd ketamin 4 ganger for meg selv uten og føle noe særlig hjelp på depresjonen dessverre.
Håper dere med erfaring kan dele og gi meg noen tips.

Jeg har prøvd lsd, sopp, mdma , 2cb mange ganger. Så har en del erfaring med de stoffene. Men syns de er vanskelig da egoet mitt ikke har veldig lyst og gi slipp. Men det er forskjellig fra gang til gang og hvilket stoff og dose det er snakk om.

Min erfaring sålangt er at ketamin er merkelige greier. Har vært ganske «borte» uten og være særlig redd.. Men noen ganger vært så rart at jeg kan bli litt redd. At det er vanskelig og tenke på ting for jeg ikke klarer og forstå. Tankene er flytende og det er veldig lite håndfast. Så det jeg syns var vanskelig var og prøve og finne ut av ting og forstå.
Da begynte jeg med 60 mg og fylte på med linjer på ca 25 til jeg følte det var «nok».

Prøvde en litt annen tilnærming sist gang, begynte med 30 og fylte på med 15 vært 15 minutt. Da gikk det kanskje litt bedre med tanke på at jeg ikke ble like borte så fort og jeg hadde på hodetelefoner med en «ketamin» spilleliste jeg fant på Spotify.
Da prøvde jeg også og bare meditere og la det som skjedde skje. Uten og prøve og tenke så hardt på ting.
Dette var nok gangen jeg følte mest potensiale og følte meg litt bedre dagen etter. Men dagen etter det igjen følte jeg meg ikke noe særlig.

Er det d man opplever under «turen» som kan hjelpe på depresjonen på samme som med lsd sopp osv?

Har dere noen tips til dosering, hva er jeg ute etter? K-Hole?

Er ketamin best for dere med øynene igjen med musikk på ørene? Syns selv det var slitsomt og se på Netflix eller lingnende da det var vanskelig og forstå og få med seg.

På min største dose kjentes jeg veldig merkelig følelser i kroppen. Som om den ble dratt og vugget. Lå helt stille og hadde litt visuals. Hvis jeg er der og ønsker og gå for k-Hole. Er det mye som skal til, 50-100 mg?

Ellers håper jeg at dere kan komme med tips til hva som fungerer best for dere ang ketamin. Blander dere med weed?

Hvor mye tar dere som regel på en session? Hvor lenge liker dere og holde på?

Tips og råd settes stor pris på! Ønsker alle en fin kveld