Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  54 4989
420 all the time
Hash cat's Avatar
Jeg har røyka mest hasj, men litt weed også. Ble vel 1-2 jays hver/annahver uke. Er dette ett sunt forhold til hasj?

Hvor mye vil dere si er sunt?

Hvor lang pause burde man ha for å ikke bygge opp toleranse?
Jeg ville ikke brukt ordet 'sunt'. Men et sunt forhold til hasj er vel å ta det etter behov, og klare å avstå det hvis man ikke har behov.

En gang i blandt blir vel svaret. Kanskje 1 gang i måneden, eller til en spesiell anledning.

Forresten så er ikke hasj sunt før hjernen er utviklet blabla, vent til du er 25 år blabla.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Jeg ville ikke brukt ordet 'sunt'. Men et sunt forhold til hasj er vel å ta det etter behov, og klare å avstå det hvis man ikke har behov.

En gang i blandt blir vel svaret. Kanskje 1 gang i måneden, eller til en spesiell anledning.

Forresten så er ikke hasj sunt før hjernen er utviklet blabla, vent til du er 25 år blabla.
Vis hele sitatet...
Blir nok vanskelig å holde seg unna når jeg flytter ut.

Vil dere si at det er bedre å røyke masse en daf i uka eller fordele det?
1-2 ganger i uka er ikke no stress når du begynner hver dag i flere år da blir det et stort problem
Alt med måte.
Jeg vil si det forholdet du har til hasj er ett relativt sunt forhold kontra mange andre som røyker flere jays om dagen, hver eneste dag.

Når det gjelder pauser så har jeg selv tatt minimum 3 ukers pauser.
Da har toleransen gått ned og 1-2 trekk har vært mer enn nok, før toleransen var det gjerne 1 hel joint.
Det som er trist er jo at denne toleransen bygges fort opp igjen, så pauser av og til er faktisk ikke så dumt.
Psykedelisk bakverk
At du vil røyke hver dag eller mest mulig en dag i uka tyder allerede på et usunt forhold til det. Et sunt forhold er i mine øyne at du ikke setter det før andre ting, og er kun noe som brukes en sjelden gang når du for eksempel skal kose deg ekstra, alle gjøremål er gjort unna, og du ikke finner noe produktivt å gjøre for øyeblikket.

Ikke noe hat fra min side, men at du oppretter tråd på tråd om alle mulige sting knyttet til bruk, og søker bekreftelse på at du ikke har et usunt forhold til det peker alt i retning av at du allerede har utviklet et usunt forhold. Som jeg regner med jeg allerede har nevnt i en av dine tråder, at du må gå på urinprøver burde du se på som en mulighet til å utvide horisonten din fremfor å lengte etter rus. Ta dette rådet og du vil takke deg selv.

Selv har jeg ikke et sunt forhold til det, noe jegskulle ønske jeg klarte å endre. Klarer å slutte, men så fort jeg skal røyke litt en gang i blant er det rett tilbake i gamle spor. Nettopp på grunn av dette skulle jeg så inderlig ønske at jeg aldri lot cannabisen bli en så stor del av meg.
Sist endret av FlyvendeVaffel; 5. mai 2020 kl. 19:30.
Ja, som han over sier så vil jeg ikke si (basert på dine tidligere innlegg) at du har noe som helst sunt forhold til hasj, men heller motsatt. Du får heller ikke noe mer sunt forhold til hasj om du får bekreftelser av noen stonere her inne på freak. Det er svært få som klarer å ha et sunt forhold til narkotika da det gir en ganske digg følelse, uavhengig hva brukeren tar.

Ta 4 uker av for å få bort toleransen.

Det er helt sykt hvor "magisk" hasj blir bare man har holdt seg 4-5 måneder unna dette, som i mitt tilfelle.
Hasj er ikke fysisk avhengighetsskapende, så kjøper du 2 gram vil jeg si det er sunnere å røyke opp alt på 1-2 dager enn å prøve å fordele det utover uka for så å kjøpe nytt, så du kan være "medisinert" hele tiden. Trikset er rett og slett å aldri ofre det for mye tanker, missforstå meg rett, det er bra at du tidlig er bevisst på ditt forhold til rus. Men bare kjøp litt og litt om gangen, selv om du ofte får bedre priser av å kjøpe mere blir det sjeldent billigere i lengden. Bare forestill deg at vinmonopolet solgte bulk til halv pris... Når du har kjøpt det er det bare å røyke det, eller spare til en god anledning. Så er du tom, da komme veiskillet som gjør deg til en bevisst bruker, eller en narkoman. VENT flere uker i mellom, og om du ikke er minst 21, helst 25 VENT. Spesielt nå som det er forska nok på til at man er sikker på at tidlig bruk av hasj og cannabis har en stor sansynlighet for å svekke utviklingen til hjernen.
Jeg har ikke tenkt til å bruke mot deg at du heller stiller spørsmål om hasj på freak i stede for å gli ubevisst inn i det i hvert fall.

Lykke til!
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Forresten så er ikke hasj sunt før hjernen er utviklet blabla, vent til du er 25 år blabla.
Vis hele sitatet...
Finnes det noe bevis for dette? Altså at det er direkte skadelig. Jeg har hørt det samme om psykedelika, men det skal visstnok ikke finnes beviser for at det er skadelig for en hjerne under utvikling.

Jeg synes det er litt interessant. Kikket på denne videoen om samme tema her en dag. Intervju av Mark Haden (director of the Multidisciplinary Association for Psychedelic Studies (MAPS) Canada)
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Vet ikke helt, jeg gikk fra masse bongtrekk hver dag, til å røyke 1-2 jays hver dag. Røkt i 14 år ca.

Uproblematisk for meg, ikke noen problem med loven, ikke noe problemer sosialt eller med familie, går fint å ikke røyke en dag også. Har fast jobb, og vil nesten si hasj holder meg i sjakk.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Ja, som han over sier så vil jeg ikke si (basert på dine tidligere innlegg) at du har noe som helst sunt forhold til hasj, men heller motsatt. Du får heller ikke noe mer sunt forhold til hasj om du får bekreftelser av noen stonere her inne på freak. Det er svært få som klarer å ha et sunt forhold til narkotika da det gir en ganske digg følelse, uavhengig hva brukeren tar.

Ta 4 uker av for å få bort toleransen.

Det er helt sykt hvor "magisk" hasj blir bare man har holdt seg 4-5 måneder unna dette, som i mitt tilfelle.
Vis hele sitatet...
Nå blir det jo 6 månder pause da. Så der er jo koselig. Lurer på hvor stein jeg kommer til å bli når pissingsen er ferdig.

Husker en av de første gangene jeg røyka. Klarte bare en halv jay, og da var jeg heeelt borte. Snakka om stjerner og galakser og hele pakka
Hasj er bortkasta penger Hva oppnår du med det?

Hvis du skal selge ja , profit

Hva tjener du på å røyke? Angst
Sist endret av Sassawes; 5. mai 2020 kl. 20:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Nå blir det jo 6 månder pause da. Så der er jo koselig. Lurer på hvor stein jeg kommer til å bli når pissingsen er ferdig.

Husker en av de første gangene jeg røyka. Klarte bare en halv jay, og da var jeg heeelt borte. Snakka om stjerner og galakser og hele pakka
Vis hele sitatet...
forsiktig der, hadde en lignende pissings pause i yngre dager og bestemte meg for å finne ut hvor fjern jeg kunne bli uten toleranse med prima hasj på bong..
endte med hjernerystelse etter å falle som en planke når jeg sku prøve komme meg på dass for å spy. -_-
Anonym bruker
"Skrikende Krabbe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Her ser du sammenhengen mellom cannabis og psykose. Mengde over tid er avgjørende:

420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
forsiktig der, hadde en lignende pissings pause i yngre dager og bestemte meg for å finne ut hvor fjern jeg kunne bli uten toleranse med prima hasj på bong..
endte med hjernerystelse etter å falle som en planke når jeg sku prøve komme meg på dass for å spy. -_-
Vis hele sitatet...
Oisann. Nei tenkte bare en halv jay kanskje.

Hadde faktisk en lignende opplevelse, når toleransen min var på bunn. Røyke 1g brunt i jay og 0,3 i bong Husker ikke hvordan jeg klarte å røyke alt uten å pæse ut

Spøy som en gris btw. Haha
Sist endret av Hash cat; 5. mai 2020 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her ser du sammenhengen mellom cannabis og psykose. Mengde over tid er avgjørende:

Vis hele sitatet...
Røyka hver dag i over ett år , har tatt mer skade av det , enn fordeler Derfor jeg slutta , er vel flere som kan kjenne seg igjen i det , angst osv Men skal ikke dømme hasjen , kan være LSDen
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sassawes Vis innlegg
Hasj er bortkasta penger Hva oppnår du med det?

Hvis du skal selge ja , profit

Hva tjener du på å røyke? Angst
Vis hele sitatet...
Jeg koser meg

Er jo også litt derfor jeg spør om hvor ofte som er sunt. For å ikke bygge opp toleranse.

Lite tilleggs spørsmål her: Hvis jeg holder meg til 2g grønt på søndagene eller lørdagene, hvordan blir toleransen da?
Sist endret av Hash cat; 5. mai 2020 kl. 20:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Jeg koser meg

Er jo også litt derfor jeg spør om hvor ofte som er sunt. For å ikke bygge opp toleranse.

Lite tilleggs spørsmål her: Hvis jeg holder meg til 2g grønt på søndagene eller lørdagene, hvordan blir toleransen da?
Vis hele sitatet...
For å kose seg ja , 2g i helgene er ideeelt Men ikke røyk hver dag , da blir det ille Stoppa å røyke etter at det ikke ble kos lenger , bare paranoia
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sassawes Vis innlegg
For å kose seg ja , 2g i helgene er ideeelt Men ikke røyk hver dag , da blir det ille Stoppa å røyke etter at det ikke ble kos lenger , bare paranoia
Vis hele sitatet...
Bra at du slutta da. Merka faktisk litt negative effekter etter noen uker med konstant røyking (mange gram fløy bort de ukene).
Terrance McKenna sa at den 'riktige' måten å bruke cannabis på var å røyke så mye du orker ila en kveld for deretter å vente en lang periode før man gjør det igjen. Denne bruksmåten kan da sammenlignes med andre psykedeliske stoffer som LSD og sopp, som man typisk ikke gjør spesielt ofte, men gjerne går 'all in' når man først gjør det. Etter min erfaring stemmer dette nogenlunde da man får mye mer ut av cannabis uten toleranse. Det blir mye mer trippy og lattermildt, men da er det også viktig å ta setting i betraktning før man begir seg ut i det.
Sist endret av andlov5000; 5. mai 2020 kl. 20:47.
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Røyker hver dag, er ikke noe problem ����
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Røyker hver dag, er ikke noe problem ����
Vis hele sitatet...
Hvor lenge har du røyka hver dag?

Sitat av andlov5000 Vis innlegg
Terrance McKenna sa at den 'riktige' måten å bruke cannabis på var å røyke så mye du orker ila en kveld for deretter å vente en lang periode før man gjør det igjen. Denne bruksmåten kan da sammenlignes med andre psykedeliske stoffer som LSD og sopp, som man typisk ikke gjør spesielt ofte, men gjerne går 'all in' når man først gjør det. Etter min erfaring stemmer dette nogenlunde da man får mye mer ut av cannabis uten toleranse. Det blir mye mer trippy og lattermildt, men da er det også viktig å ta setting i betraktning før man begir seg ut i det.
Vis hele sitatet...
Hvor lang periode snakker vi om?
Sist endret av Hash cat; 5. mai 2020 kl. 20:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For min del er hasjen noe som gir meg økt livskvalitet, da mener jeg daglig bruk. 2-3 joints på kvelden helst (fra 18 til 23 ca), og morgenrøyk i helgene, aldri sett på det som noen stopper at man har noe ''viktig'' å gjøre senere, min erfaring er nå at jeg fungerer utmerket uansett om jeg har tatt en joint eller ei. Når jeg blander inn hasj i dagene mine er jeg oppriktig fornøyd med livet, det gir virkelig roen jeg helst skulle hatt hver dag. Går dessverre ikke nå grunnet tørke og jeg nekter å støtte prisene som er i dag, da jeg helst ser at vi skal kunne ha normale priser ikke lenge etter grensene åpner. Selvfølgelig avhengig av en felles dugnad, å håper og tror folk flest helst vil unngå å bli missbrukt.

JEG har aldri opplevd dette som usunt, heller sunt for min egen del. Har stort sett levd som vanlig disse årene. Fast jobb og tjener bra, jobber hver jævla dag og gjort det utrolig lenge nå. Har ALDRI kommet forseint å trener helst 5 dager i uka om jeg føler for det. (til de idiotene som mener du blir lasaron av dette for de blir det selv, da det er ganske mange også her på freak som har den meningen). Har jobba hardt for å kunne ha det min vei, altså røyke når jeg får lyst, uten å blakke meg på sparepengene mine.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
For min del er hasjen noe som gir meg økt livskvalitet, da mener jeg daglig bruk. 2-3 joints på kvelden helst (fra 18 til 23 ca), og morgenrøyk i helgene, aldri sett på det som noen stopper at man har noe ''viktig'' å gjøre senere, min erfaring er nå at jeg fungerer utmerket uansett om jeg har tatt en joint eller ei. Når jeg blander inn hasj i dagene mine er jeg oppriktig fornøyd med livet, det gir virkelig roen jeg helst skulle hatt hver dag. Går dessverre ikke nå grunnet tørke og jeg nekter å støtte prisene som er i dag, da jeg helst ser at vi skal kunne ha normale priser ikke lenge etter grensene åpner. Selvfølgelig avhengig av en felles dugnad, å håper og tror folk flest helst vil unngå å bli missbrukt.

JEG har aldri opplevd dette som usunt, heller sunt for min egen del. Har stort sett levd som vanlig disse årene. Fast jobb og tjener bra, jobber hver jævla dag og gjort det utrolig lenge nå. Har ALDRI kommet forseint å trener helst 5 dager i uka om jeg føler for det. (til de idiotene som mener du blir lasaron av dette for de blir det selv, da det er ganske mange også her på freak som har den meningen). Har jobba hardt for å kunne ha det min vei, altså røyke når jeg får lyst, uten å blakke meg på sparepengene mine.
Vis hele sitatet...
Spørs vel fra person til person kanskje, om man kan røyke dagli. Hadde vært evig chill da, men toleransen hadde vel bygd seg opp.

Tror 2,5g hadde vært perfekt for meg. Da har jeg nok til å ha en veldig chillern dag i helga. Tenkte 2,5g fordi det er nok til en bowl om morgen, 1g joint litt etter middags tida, 1g joint seinere på kvelden (på fest eller chille hjemme), og avslutte dagen med en bowl. (Vet ikke hvorfor men digger å planlegge ting)
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Selvfølgelig, anbefaler det ikke med mindre du kan si at ''dette har jeg faktisk nytte av''. Har røyka daglig værtfall 1,5 år uten en eneste dag stopp, hadde fortsatt like mye nytte og var stort sett fornøyd hver dag. Forresten, med så bra hasj som vi har hatt i Norge de siste åra trenger du ikke de mengdene der i det heletatt!
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Selvfølgelig, anbefaler det ikke med mindre du kan si at ''dette har jeg faktisk nytte av''. Har røyka daglig værtfall 1,5 år uten en eneste dag stopp, hadde fortsatt like mye nytte og var stort sett fornøyd hver dag. Forresten, med så bra hasj som vi har hatt i Norge de siste åra trenger du ikke de mengdene der i det heletatt!
Vis hele sitatet...
Tenkte på weed. Hadde ikke takla så mye hasj altså.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg røyket daglig i over 15 år. Da jeg dyrket selv så kunne det gå 6 gram om dagen, men så brukte jeg ikke tobakk og rulla gjerne ett gram pr. joint... Ventet til etter jobb med å røyke. I helgene og på fridager røyket jeg fra morgen til kveld. Før og etter trening. Tok med røykings på toppturer osv. Nå røyker jeg sjeldent og har ikke planer om å begynne daglig igjen da det er mye gøyere med lavere toleranse. Funker ikke lenger å røyke før trening eller andre gjøremål - blir alt for heftig. Nå bruker jeg nesten to dager på 1 gram om jeg kun røyker kveld.
Jeg tenker ut ifra min egen erfaring med tanker og sinnsro at det er fort gjort å tenke at en slipper unna for eksempel ubehagelige tanker når en er høy, en dog finner jeg nå tilfredstillelse i å heller forsøke å ransake mitt eget sinn og sortere tanker på egenhånd, uten å trenge en joint for å slappe av i kroppen.

Jeg vil tro spørsmålene du stiller i stor grad avhenger av ditt utgangspunkt når det kommer til mental helse, noe jeg ikke skal bry meg for mye med.

For meg nå, med større evne til å sortere tanker, er det fristende å tenke at jeg ville opplevd en spliff annerledes enn da jeg røyket på samme måte som folk styrter pils etter en lang arbeidsuke.

Jeg tenker uansett at det er fint du spør. Jeg tenker at det er helt supert å høre litt rundt og også svært modig om en tør å sette grenser i tidlig alder. Jeg tenker også at du faktisk kan se litt på folk rundt deg om det funker og uten å blande deg forsøke å komme frem til hva som virker som for mye eller sunnere grad av ruspåvirkning både når det kommer til hasj, men også alkohol naturligvis.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Spørs vel fra person til person kanskje, om man kan røyke dagli. Hadde vært evig chill da, men toleransen hadde vel bygd seg opp.
Vis hele sitatet...
Spørs veldig fra person til person ja, noen tåler jo ikke cannabis i det hele tatt men røyker det likevel.


Toleransen bygger seg opp over tid også, det er jo bare å se på kjente stonere som Willy Nelson, Snoop Dogg, Wiz Khalifa osv.
Snoop røyker jo rundt 80 blunts om dagen, Wiz rundt 30g om dagen.. De gutta der har litt av en toleranse for å si det mildt.
Jeg røyka vær da i ca 7 år og av å på litt ellers. Tok ikke skade av det, men ble ofte litt passiv. Gidda aldri å rydde f. eks, eller lage mat. Det ble en vane, men når jeg ville slutte var det ganske enkelt. Bare litt uvant i 1-2 dager så var jeg "normal" igjen.
Men virker som du har et sunt forhold til hasj. Det viktigste er ikke hvor ofte eller mye du røyker, men om du setter røyken foran daglidagse gjøremål/jobb eller det sosiale. Setter du røyken foran bare 1 av de tingene jeg nevnte er det etter min mening et usunt forhold.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Takk for mange bra svar
Enkelt å greit, ingenting, hasj er ikke sunt å røyke men en gang i ny og ne skader ikke, blir litt som med alkohol, en halvliter 2 ganger i uka gjør ingen skade det heller, er mer når du begynner å drikke hver dag at det tar litt av
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Hvor lang periode snakker vi om?
Vis hele sitatet...
Ideelt sett til toleransen er tilbake til null, men dette varierer vel fra person til person så det er inget fasitsvar. Jo oftere man har røyket tidligere jo lengre vil det ta før toleransen er nullstilt. Tenker alt fra 2 uker til flere måneder.
Fin tråd
Jeg føler meg litt noob.. Jeg har røyka nærmest daglig i et par år men prater jo aldri om det med noen. Det var nyttig å finne denne siden og kunne lese litt om andres meninger og erfaringer.
Kan man få i seg for mye? Og hva kan eller vil eventuelt skje da?
Lagde brownies her om dagen og de ble så gode at jeg spiste litt vel mange. Fikk en skikkelig dårlig dag etterpå så det var en lærepenge. Får lage en batch med bare brownies ved siden av neste gang
Sitat av Pirelli Vis innlegg
Fin tråd
Jeg føler meg litt noob.. Jeg har røyka nærmest daglig i et par år men prater jo aldri om det med noen. Det var nyttig å finne denne siden og kunne lese litt om andres meninger og erfaringer.
Kan man få i seg for mye? Og hva kan eller vil eventuelt skje da?
Lagde brownies her om dagen og de ble så gode at jeg spiste litt vel mange. Fikk en skikkelig dårlig dag etterpå så det var en lærepenge. Får lage en batch med bare brownies ved siden av neste gang
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig.
Får man i seg for mye er det fort gjort å "grønne/brune ut". Det vil si at du gjerne kaster opp.
Veldig fort gjort om man har tatt en lang pause og kjører på med like mye som man gjorde før pausen feks.
Med edibles er jeg litt usikker, har ikke prøvd det så mye og de gangene jeg har gjort det så har jeg vært skikkelig innrøyka.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Det er fullt mulig.
Får man i seg for mye er det fort gjort å "grønne/brune ut". Det vil si at du gjerne kaster opp.
Veldig fort gjort om man har tatt en lang pause og kjører på med like mye som man gjorde før pausen feks.
Med edibles er jeg litt usikker, har ikke prøvd det så mye og de gangene jeg har gjort det så har jeg vært skikkelig innrøyka.
Vis hele sitatet...
Takk for svar koselig med nattugler.
Det greiene jeg har nå tror jeg ikke er den beste kvaliteten, men det er myye bedre enn ingenting.
Innimellom får jeg tak i noe som er så kraftig at jeg synker igjennom gulvet bare etter ett lite trekk, og orker knapt å reise meg. Jeg liker ikke når det skjer, men det er ikke så lett å vite på forhånd. Har aldri kastet opp eller noe, bare blitt sånn at det er slitsomt selv det å ligge på sofaen. Godt med en god natts søvn om ikke annet da. :P
Sitat av Pirelli Vis innlegg
Takk for svar koselig med nattugler.
Det greiene jeg har nå tror jeg ikke er den beste kvaliteten, men det er myye bedre enn ingenting.
Innimellom får jeg tak i noe som er så kraftig at jeg synker igjennom gulvet bare etter ett lite trekk, og orker knapt å reise meg. Jeg liker ikke når det skjer, men det er ikke så lett å vite på forhånd. Har aldri kastet opp eller noe, bare blitt sånn at det er slitsomt selv det å ligge på sofaen. Godt med en god natts søvn om ikke annet da. :P
Vis hele sitatet...
Hehe, det er det.
Er ikke alle det skjer med selvfølgelig, men spørs jo litt på mengden man røyker også, noen bare sovner istedenfor.

Selv bruker jeg 0.2-0.4g i en joint alt ettersom hvordan shitten er, det holder som regel til en joint jeg røyker litt av og slukker ett par ganger.

Noe er som regel bedre enn ingenting, får selv noe godis iløpet av uka og gleder meg nå som jeg har tatt en 5mnd pause
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Hehe, det er det.
Er ikke alle det skjer med selvfølgelig, men spørs jo litt på mengden man røyker også, noen bare sovner istedenfor.

Selv bruker jeg 0.2-0.4g i en joint alt ettersom hvordan shitten er, det holder som regel til en joint jeg røyker litt av og slukker ett par ganger.

Noe er som regel bedre enn ingenting, får selv noe godis iløpet av uka og gleder meg nå som jeg har tatt en 5mnd pause
Vis hele sitatet...
Høres ut som om du har en fin uke i vente! Vil du ha besøk lol
Har ikke peiling på hvor mye jeg har i hver joint, men tar alltid mindre enn jeg tror og så tar jeg heller en liten en til hvis jeg føler for det. På edibles derimot har jeg enda ikke laget meg noe "system" men det går seg til. Er så deilig å slippe røyklukta i blant
Når det kommer til rekreasjonelt bruk, synes jeg folk kan bruke så mye de vil så lenge det ikke går ut over hverdagen, helsa eller sosialt liv. Det er jo naturligvis veldig individuelt hva bruken medfører hos folk.

Jeg synes det blir litt dumt å dømme bruken til andre så lenge de trives med det, men derimot vet vi heller ikke så mye om senskadene ved å røyke enda.
Om personen er utsatt for psykose eller føler at lungene holder på å ta kvelden, så er det en annen historie.

Når det kommer til medisinsk bruk så skal selvfølgelig folk få lov til å røyke hva de trenger.
Hvis pasienter slipper å bruke opiater og andre farligere medikamenter pga cannabis så er det jo kjempefint for dem.
Sitat av Pirelli Vis innlegg
Fin tråd
Får lage en batch med bare brownies ved siden av neste gang
Vis hele sitatet...
Da blir den ikke like god som den forrige, og plutselig sitter du der meg 10KG brownie for mye
Sitat av knert1 Vis innlegg
Da blir den ikke like god som den forrige, og plutselig sitter du der meg 10KG brownie for mye
Vis hele sitatet...
Hahaha men Det høres litt ut som et luksusproblem. Men ja du har jo rett
Jeg tenker at du gjør deg selv en tjeneste om du klarer å begrense deg. Jeg selv tenker at jeg hadde det best da jeg tok en doobie etter jobb, kanskje en gang i uka liksom, helt uten at noen engang visste det eller at det liksom var noe å skryte av eller vise fram til omverdenen. Jeg for min del tenker at jeg har vært skikkelig dust fordi jeg gjorde det til en greie å gi mest mulig blaffen i hva folk synes. Jeg var del av en gjeng hvor det liksom ble en del av imaget mitt og jeg tenker at mitt omdømme kanskje lider, hvertfall i noen miljøer, på grunn av denne legalize-aktige holdningen som bare ikke går overens med verken skole eller arbeidsforhold - ikke slektstreff eller videregåendereunions heller etter min mening.
Anonym bruker
"Flink Nise"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cringer hver gang jeg møter noen med den holdningen, bra du fikk opp øya
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Hvor mye vil dere si er sunt?
Hvor lang pause burde man ha for å ikke bygge opp toleranse?
Vis hele sitatet...
I og med at du er 17 år gammel, så er det eneste sunne forholdet du kan ha til cannabis 100% avhold. Er man godt voksen, så er hjernen allerede ferdig utviklet (som superspurv allerede har nevnt) og man tar betraktelig mindre skade av å røyke.

Sitat av Ed Is A Portal Vis innlegg
Finnes det noe bevis for dette? Altså at det er direkte skadelig. Jeg har hørt det samme om psykedelika, men det skal visstnok ikke finnes beviser for at det er skadelig for en hjerne under utvikling.
Vis hele sitatet...
I grove trekk, ja. Det er velldokumentert.
Det er en grunn til at de har en spesifikk aldersgrense på 25 år i lovlige stater.

Å kategorisk benekte den nyeste forskningen på området, eller å selektivt velge ut de delene av vitenskapen som gagner deg selv best, er skadelig for hele legaliseringdebatten. Og man observerer gjerne den tendensen både hos alle weed-hippiene som røyker hver dag, og alle de blodkonservative dinosaurene som tror du dør av et par trekk.
Så lenge jeg holder røykingen til kveldstid når dagens gjøremål er utført og jeg bare skal ta det med ro går det veldig fint for min del Det er også veldig koselig å røyke med partneren sin!

Personlig synes jeg også det er helt konge å gå tur i skogen og finne seg et flott og gjemt sted å røyke.
Natur + weed = sant

For å si det enkelt:
Ikke la det gå utover økonomien. Bare røyk om du har råd til å betale leia/lånet, mat og regningene dine.
Ikke la det gå ut over det sosiale eller kjærlighetslivet.
Ikke la det gå ut over jobb.
Ikke la det gå ut over trening.
Ikke la det gå ut over psyken!
Sist endret av krystallkongen; 6. mai 2020 kl. 19:49.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Så lenge jeg holder røykingen til kveldstid når dagens gjøremål er utført og jeg bare skal ta det med ro går det veldig fint for min del Det er også veldig koselig å røyke med partneren sin!

Personlig synes jeg også det er helt konge å gå tur i skogen og finne seg et flott og gjemt sted å røyke.
Natur + weed = sant

For å si det enkelt:
Ikke la det gå utover økonomien. Bare røyk om du har råd til å betale leia/lånet, mat og regningene dine.
Ikke la det gå ut over det sosiale eller kjærlighetslivet.
Ikke la det gå ut over jobb.
Ikke la det gå ut over trening.
Ikke la det gå ut over psyken!
Vis hele sitatet...
Hørtes smart ut å ta det på kvelden. Er nok det jeg kommer til å gjøre.
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Hørtes smart ut å ta det på kvelden. Er nok det jeg kommer til å gjøre.
Vis hele sitatet...
Det er fort gjort å ende opp med å slække og fyre hele dagen hvis du starter dagen med en mornings. Har holdt på sånn i perioder og det er ikke noe særlig - man får ingenting ut av det

Bruk morgenen og dagen på ting du liker eller må gjøre. Så kan du melke bongen eller fyre opp en feit joint på kveldstid når du skal ta det lugnt
Sitat av Hash cat Vis innlegg
Hørtes smart ut å ta det på kvelden. Er nok det jeg kommer til å gjøre.
Vis hele sitatet...
Leste du noen av lenkene til Juicekongen? Det spiller ingen rolle om du gjør det på kvelden eller dagen. Hvis det er så viktig for deg at du er villig til å ta risken på hjerneskader har det gått for langt allerede. Hadde du bare vært dum og uvitende, men nå har du fått en haug med dokumenter om hvorfor du burde vente servert på sølvfat(dokumenter du kunne funnet selv, om du hadde søkt det opp). Hvorfor ignorerer du de totalt?
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
I og med at du er 17 år gammel, så er det eneste sunne forholdet du kan ha til cannabis 100% avhold. Er man godt voksen, så er hjernen allerede ferdig utviklet (som superspurv allerede har nevnt) og man tar betraktelig mindre skade av å røyke.



I grove trekk, ja. Det er velldokumentert.
Det er en grunn til at de har en spesifikk aldersgrense på 25 år i lovlige stater.

Å kategorisk benekte den nyeste forskningen på området, eller å selektivt velge ut de delene av vitenskapen som gagner deg selv best, er skadelig for hele legaliseringdebatten. Og man observerer gjerne den tendensen både hos alle weed-hippiene som røyker hver dag, og alle de blodkonservative dinosaurene som tror du dør av et par trekk.
Vis hele sitatet...
Jeg veit at det er mange myter og mye dårlig forskning på cannabis, som kanskje gjør at enkelte ting er vanskelig å tro på. Men dette er den mest veldokumenterte negative effekten du kan finne, og du er i akkurat denne risikogruppa. Det er ikke hjernevasking eller cannabismyter. Du har til og med muligheten til å skille denne informasjonen fra mye annet møl som er antagelser og statistikker som ofte blir brukt til å "bevise" negative ting om cannabis. Bruk den
Sist endret av knert1; 6. mai 2020 kl. 20:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Jeg lurer mer og mer på om dagligrøykingen egentlig er alt for nært et ordinært misbruk, jeg får bare ikke til å angripe nattingsen mentalt, fordi jeg syns alt blir meningsløst hvis jeg skal holde ut denne verdens lidelse uten å kunne stone ut og gjøre det jeg liker best.

Bare kjenn på all selvmedlidenheten og selvmedisineringen som ligger i en sånn uttalelse.

Folk er klar over at de tøyer strikken for langt, de er klar over det de gjør. Men de får ikke hjelp av seg selv, eller av andre, til å deale med de bakenforliggende tingene. Og til slutt gir man opp, og ønsker å leve et litt skadet liv, et liv som ikke gjør så vondt ihvertfall, og har sine lyspunkter slik nær all menneskelig eksistens har.

Man kan også havne et sted sosioøkonomisk der man har brent mange bruer, ødelagt så mye for seg selv, at prosessen med å skulle berge det, er mer enn man klarer å velge.

Hash cat, du har noen jævlige tider foran deg hvis du velger å holde på opposisjonen og drømmene om å kunne unngå kravene til voksenlivet. Jeg tror det fordi jeg opplever prisen for å være opposisjonell som dyr, langt ut i 30 åra.

Fullfør et utdanningsløp, få en jobb som også er en karriere, bli økonomisk selvstendig og så kan du gjøre som du vil.
Sist endret av meaculpaUIO; 6. mai 2020 kl. 20:36.
420 all the time
Hash cat's Avatar
Trådstarter
Sitat av knert1 Vis innlegg
Leste du noen av lenkene til Juicekongen? Det spiller ingen rolle om du gjør det på kvelden eller dagen. Hvis det er så viktig for deg at du er villig til å ta risken på hjerneskader har det gått for langt allerede. Hadde du bare vært dum og uvitende, men nå har du fått en haug med dokumenter om hvorfor du burde vente servert på sølvfat(dokumenter du kunne funnet selv, om du hadde søkt det opp). Hvorfor ignorerer du de totalt?


Jeg veit at det er mange myter og mye dårlig forskning på cannabis, som kanskje gjør at enkelte ting er vanskelig å tro på. Men dette er den mest veldokumenterte negative effekten du kan finne, og du er i akkurat denne risikogruppa. Det er ikke hjernevasking eller cannabismyter. Du har til og med muligheten til å skille denne informasjonen fra mye annet møl som er antagelser og statistikker som ofte blir brukt til å "bevise" negative ting om cannabis. Bruk den
Vis hele sitatet...
Har ikke noe plan om å røyke på en stund, siden jeg går på pisse prøve. Men greia er at man lever EN fuckings gang, EN! Tror du jeg skal sitte på ræva å kjede meg hele livet? Sier ikke at jeg må ha hasj, sier bare at det er mitt valg og mitt liv. Mener heller ikke at jeg må ha hasj for å ha det gøy. Når det kommer til hjernen og hasj så skjønner jeg at de to ikke er veldig gode venner, spessielt ikke i yngre alder. Men jeg røyker relativt sjeldent, akkurat nå røyker jeg ikke i det hele tatt.
Sist endret av Hash cat; 6. mai 2020 kl. 20:41.