Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 3840
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Enkelt og greit:

Valium funker til en viss grad i 30-40 mg doser i forhold til de psykiske vanskene mine, dette er et uregelmessig bruk, altså ikke misbruk. Har dog ikke lengre tilgang på valium - men sobril som er svakere... Så lurer på effekten av sobril være noenlunde like nyttig i større doser?
30-40mg er temmelig voldsomt til medisinsk bruk, men deg om det.

Det er veldig individuelt hvordan benzoer fungerer. For meg er rivo ubrukelig. Diazepam på den andre side fungerer mange ganger så bra, men for de fleste et det omvendt.

Jeg ville gitt det et forsøk såfremt du trenger en benzo.
Kan ærlig talt spise 10 25mg sobril og ikke få annet enn minimalt angstdempende effekt.

Spiser dem ikke om de er gratis en gang.

Har forholdsvis høy benzotoleranse, men merker 20-30mg diazepam mye bedre f.eks.

Jeg synes sobril er søppelbenzo, for andre er det vel favoritten Test selv?

Esoterisk, prøv å få tak i norske apotekrivotril fra et glass forskrevet til en med epilepsi eller noe. Skal love deg at Rivotril røsker greit i hukommelse og hemninger om du får i deg ordentlige varer.

Sitat av Esoterisk Vis innlegg
30-40mg er temmelig voldsomt til medisinsk bruk, men deg om det.

Det er veldig individuelt hvordan benzoer fungerer. For meg er rivo ubrukelig. Diazepam på den andre side fungerer mange ganger så bra, men for de fleste et det omvendt.

Jeg ville gitt det et forsøk såfremt du trenger en benzo.
Vis hele sitatet...
Sist endret av krystallkongen; 9. mai 2018 kl. 16:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
De jeg testet var fra norsk lege. Ble kognitivt redusert men tilnærmet null lindring for angst.

Har holdt meg til diazepam og tidvis litt alpazolam siden og er fornøyd med det.
Jeg foretrekker sobril fremfor valium. Sobril har en grei angstdempende effekt på meg, i tillegg til å løse opp spenninger.
Valium er vel noe av det dårligere jeg har vært borti av legemidler - hadde ingen effekt på angst, og gjorde meg trøtt og nedfor.
Hvis du må opp i 40mg Valium for en viss effekt, så ville jeg uten tvil bytta til Sobril.
For meg er Valium et kick etter 15 minutter hvor jeg blir dritsvimmel og nesten full. Dette varer i ti minutter, så er det bare en bitteliten effekt igjen som hjelper på angst.
Sobril tar lengre tid før de virker, og gir ikke noe kick, men funker på angst, og litt på muskler.
Men jeg blir trøtt før de tar angsten, om.du skjønner.
Har man mye angst, vil man bli litt smårusa før det tar angsten. Og jeg vil bare være helt klar i.hue, men uten angst!
Det som funker best for meg, og nå tipper det sikkert for folk, men det er faktisk Imovane.
Ingen rus, klar i hodet, men tar en god del angst.
Sitat av Weiland Vis innlegg
Det som funker best for meg, og nå tipper det sikkert for folk, men det er faktisk Imovane.
Ingen rus, klar i hodet, men tar en god del angst.
Vis hele sitatet...
Er ikke effekten langt mer kortvarig med imovane? Ettersmaken av blødende penis plager deg ikke?
Anonym bruker
"Oppmerksom Rotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Er ikke effekten langt mer kortvarig med imovane? Ettersmaken av blødende penis plager deg ikke?
Vis hele sitatet...
Alle får ikke den ekle smaken i munnen av imovane.
Sitat av Esoterisk Vis innlegg
Er ikke effekten langt mer kortvarig med imovane? Ettersmaken av blødende penis plager deg ikke?
Vis hele sitatet...
Jeg synes absolutt ikke effekten av Imovane er kortere enn Valium, ikke i det hele tatt.
Kortere enn Sobril, ja, men det at jeg ikke blir rusa og føler meg klar, oppveier for dette.

Hehe, jeg har ikke smakt blødende penis, men det var litt av en metafor.
Smaken av Imovane er der bare et lite sekund hvis jeg kommer borti filmen.
Jeg.har aldri hatt dårlig smak i etterkant.

Jeg har drukket så mye rart opp igjennom, som er mye verre.
Sitat av Weiland Vis innlegg
Jeg synes absolutt ikke effekten av Imovane er kortere enn Valium, ikke i det hele tatt.
Kortere enn Sobril, ja, men det at jeg ikke blir rusa og føler meg klar, oppveier for dette.
Vis hele sitatet...
Dette er ikke riktig, Imovane har en halveringstid på 4 - 6 timer og valium 20 - 50 timer. Valium varer mye lengere, det kan jeg si både av erfaring og fakta.

Mange blir også mye mer rusa av imovane enn valium, men i motsetning til halveringstiden så er dette litt idividuelt.
Sitat av Alge Vis innlegg
Dette er ikke riktig, Imovane har en halveringstid på 4 - 6 timer og valium 20 - 50 timer. Valium varer mye lengere, det kan jeg si både av erfaring og fakta.

Mange blir også mye mer rusa av imovane enn valium, men i motsetning til halveringstiden så er dette litt idividuelt.
Vis hele sitatet...
Hva som står skrevet i Felleskatalogen, er én ting.
Hvordan det virker på folk, er noe helt anna.
Som du ser over her, funker Valium minimalt på meg.

Jeg har bekjente som blir helt zombie av to Inovane.
På meg virker det helt annerledes.

De fleste blir sløve på opiater.
Noen blir speeda.

Jeg tror også at noen medisiner brytes fortere ned hos enkelte enn hos andre.
Sitat av Weiland Vis innlegg
Hva som står skrevet i Felleskatalogen, er én ting.
Hvordan det virker på folk, er noe helt anna.
Som du ser over her, funker Valium minimalt på meg.

Jeg har bekjente som blir helt zombie av to Inovane.
På meg virker det helt annerledes.

De fleste blir sløve på opiater.
Noen blir speeda.

Jeg tror også at noen medisiner brytes fortere ned hos enkelte enn hos andre.
Vis hele sitatet...
Er det snak om ekte Roche Valium? Eller et generisk alternativ, eller fra gata? Det er mye forskjell ute å går der og.

40mg dagen er uansett et veldig høyt nivå, ville absolutt anbefale trappe ned. Valium har lang halveringstid, så egentlig burde det gå fint trappe ned på dem. Andre benzoer med kortere halvering bytter gjerne til valium for nedtrapping.
Jeg skal prøve å få bytta mine 3-4 5mg vival i 3-4 25mg sobril på neste møte med lege og lar, det må funke bedre ellers er jeg fuxxed. Jeg er syk oppo metadon og vival, trenger å få bytta litt i medisiner ellers klarer jeg snart ikke mer.

Halveringstid og virkningstid trenger ikke samsvare, jeg får mye lengre effekt av min ene imovane en vivalene. Skulle ønske imovane kunne foreskrives mot angst for de funker fjell for meg og fortsetter å funke år etter år. På samme måte så har valium lengre halveringstid en sobril, men sobril virker lengre på angsten osv.

s
Sitat av Weiland Vis innlegg
Det som funker best for meg, og nå tipper det sikkert for folk, men det er faktisk Imovane.
Ingen rus, klar i hodet, men tar en god del angst.
Vis hele sitatet...
Kan skrive under på at imovane er svært effektivt mot angst, i hvert fall for min del. Jeg har forsøkt sobril, valium, rivotril og xanor - gode på hver sin måte, men imovane fungerer best for meg.

Tar angsten på en helt annen måte enn de klassiske benzoene. For min del sitter angsten i mage- og brystområdet, og der tar den skikkelig tak. De negative tankene forsvinner, jeg blir mer motivert og selvsikker.

Vet om flere som er enig i at en er mer klar i hodet og kroppen på imovane enn på benzodiazepiner.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Anonym bruker
"Høflig Snømus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Kan jeg få utskrevet imovane for når det ikke blir brukt for angst da?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jeg få utskrevet imovane for når det ikke blir brukt for angst da?
Vis hele sitatet...
Tvilsomt, men mulig. Avhenger egentlig mest på legen din.
Tror du vil angre etter en stund ts, sobril er svake saker, står på de selv, de gjør jobben, men tror valium ville gitt meg mer rus-feeling.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Kan jeg få utskrevet imovane for når det ikke blir brukt for angst da?
Vis hele sitatet...
Ja, det er mulig. Legen vil da mest sannsynlig skrive den ut som sovemedisin, også er det bare til å bruke den mot angsten.

Fikk først imovane som sovemiddel av legen min - sa senere jeg synes den hadde en svært god angstdempende effekt i tillegg - bedre enn sobril og valium. Han var litt skeptisk til hvordan jeg kunne føle meg så klar på et innsovningsmiddel, men vi reagerer alle ulikt på legemidler - jeg blir vel heller litt "speedet", men uten nervene og paranoiaen.