Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7129
Heisann freaks.

Jeg er en kar, med mange problemer, så lurer på hvor lenge det går an å leve kun på øl? Jeg har ingen intensjoner om å teste ut hvor lenge dette går altså, men jeg har vært på fylla i 3 dager uten å spist en matbit, og jeg begynte å tenke på hvor lenge jeg faktisk kunne gått uten mat. Det verste av alt er at jeg ikke er sulten heller. Jeg går av fylla i kveld, og jeg forventer det at kroppen kommer til å hyle etter mat når jeg våkner.

Noen erfaringer?

Jeg sliter skikkelig med helseangst, så jeg ble plutselig kjempebekymret for at jeg drukket så mye jeg har ødelagt både liv og helse.

DP
3 minutt uten luft, 3 dager uten vann og 3 uker uten mat. Det er den generelle huskereglen på hvor lenge man kan gå uten å gi kroppen det den sårt trenger. Så da vil jeg påstå at mat ikke er ditt største problem. Derimot håper jeg du har drukket nok vann gjennom denne fyllebingen, da alkohol bare dehydrerer kroppen videre.

Det er selvfølgelig ikke sunt å level slik som du har de siste tre dagene, og du kommer nok til å merke det når du våkner opp. Om du kommer til å få noen alvorlige langvarige skader er ikke så lett å si. Sov godt, spis godt og drikk mye vann den kommende tiden så kommer du nok til å komme deg gjennom dette uten å ha ødelagt verken liv eller helse (total, i hvert fall)
Sist endret av Ad_hoc; 19. mai 2016 kl. 16:03.
Trådstarter
3 5
Sitat av Ad_hoc Vis innlegg
3 minutt uten luft, 3 dager uten vann og 3 uker uten mat. Det er den generelle huskereglen på hvor lenge man kan gå uten å gi kroppen det den sårt trenger. Så da vil jeg påstå at mat ikke er ditt største problem. Derimot håper jeg du har drukket nok vann gjennom denne fyllebingen, da alkohol bare dehydrerer kroppen videre.

Det er selvfølgelig ikke sunt å level slik som du har de siste tre dagene, og du kommer nok til å merke det når du våkner opp. Om du kommer til å få noen alvorlige langvarige skader er ikke så lett å si. Sov godt, spis godt og drikk mye vann den kommende tiden så kommer du nok til å komme deg gjennom dette uten å ha ødelagt verken liv eller helse (total, i hvert fall)
Vis hele sitatet...
Hei, og takk for svar! Nei, jeg har faktisk ikke drukket et eneste glass med vann, såvidt jeg vet vertfall. Og tro meg, jeg er fullt klar over hvor ufattelig skadelig dette er for meg. Men når dagene går ut på å bekymre seg hele forbanna tiden, er det kun når jeg er full/brisen, jeg føler meg normal. Jeg skulle gitt mye penger for å følt meg normal, men den "gaven" er jeg ikke velsignet med.

Men jeg dauer mest sannsynlig ikke da, men jeg bør forvente noen dager med skikkelig fyllesyke :P
Alkohol er et av de verste stoffene og ha abstinenser på, drikker du konstant i en måned eller to og bråstopper ville du først og fremst død av Delirium tremens. Ellers tror jeg kanskje du maks ville klart å overleve i 3-4 måneder før du hadde død av diverse vitamin mangler.

Det er svært mange variabler å ta hensyn til though, spesielt hva du definerer som "øl" med tanke på alkohol prosent osv.
Sist endret av Juicekongen; 19. mai 2016 kl. 17:05.
Sitat av Ad_hoc Vis innlegg
3 minutt uten luft, 3 dager uten vann og 3 uker uten mat.
Vis hele sitatet...
Du må huske på at en vil klare seg lenger uten mat dersom en drikker næringsgivende og energigivende stoffer. Du kan faktisk dekke alt næringsbehovet ditt av drikke, og leve stabilt på det. Når det gjelder øl, så inneholder det masse energi, men problematikken med å leve på det vil være hvor mye vann kroppen din bruker på å forbrenne alkoholen. Hvis kroppen din bruker mer vann enn den blir tilført av ølen vil du dehydreres og dø relativt tidlig, men dersom du klarer å leve bærekraftig på det mtp. vann er din neste utfordring næringsstoffer, som vitaminer og mineraler. Hvor lenge du vil klare deg på dette avhenger jo, men du vil få en rekke sykdommer på veien mot din sikre død. Vil tro du klarer å leve noen uker til noen måneder avhengig av hvordan kroppen din forbrenner alkohol. Dersom du blir mer og mer dehydrert kan du forvente en prognose på 3-4 dager før du er død.

Du vil dø raskere av næringsmangel enn hvis du bare hadde drukket vann. Når koppen bruker så mye vann på å forbrenne alkohol, og du drikker så mye at du pisser hele tiden vil du bl. annet oppleve alvorlig saltmangel innen kort tid.

Nå er det meg bekjent ingen studier på dette temaet, så det å kartlegge alt vil trenge rimelig mye kunnskap.
Sist endret av Relevant; 19. mai 2016 kl. 17:17.
Sitat av duepung Vis innlegg
Og tro meg, jeg er fullt klar over hvor ufattelig skadelig dette er for meg. Men når dagene går ut på å bekymre seg hele forbanna tiden, er det kun når jeg er full/brisen, jeg føler meg normal. Jeg skulle gitt mye penger for å følt meg normal, men den "gaven" er jeg ikke velsignet med.
Vis hele sitatet...
Er ikke meningen å legge meg så alt for mye opp i hvordan du lever livet ditt, men det høres ut som du sliter med en del angst. Du kan være ekstra utsatt for avhengighet på grunn av det.

Vil anbefale en person å snakke med om bekymringene dine, det hjalp vertfall meg.
Sitat av duepung Vis innlegg
Heisann freaks.

Jeg er en kar, med mange problemer, så lurer på hvor lenge det går an å leve kun på øl? Jeg har ingen intensjoner om å teste ut hvor lenge dette går altså, men jeg har vært på fylla i 3 dager uten å spist en matbit, og jeg begynte å tenke på hvor lenge jeg faktisk kunne gått uten mat. Det verste av alt er at jeg ikke er sulten heller. Jeg går av fylla i kveld, og jeg forventer det at kroppen kommer til å hyle etter mat når jeg våkner.

Noen erfaringer?

Jeg sliter skikkelig med helseangst, så jeg ble plutselig kjempebekymret for at jeg drukket så mye jeg har ødelagt både liv og helse.

DP
Vis hele sitatet...
Hvis du har vært på fylla i tre dager så tror jeg ikke underernæring er ditt største helseproblem. Ernæringsmessig tror jeg du kan leve temmelig lenge på øl, da det inneholder mye energi.
En gang kom jeg hjem fra festival og innså at jeg hadde levd helt hovedsakelig på alkohol, piller og små mengder vann i en liten uke... kanskje ikke å anbefale, men jeg var langt unna å dø.
Masse kalorier i øl.
Hvis du har angst så håper jeg du går får hjelp for det. Det er en veldig vanlig lidelse og det finnes måter å dempe/takle det på. Alkohol er mildt sagt en midlertidig løsning på angstproblemer, fyllenerver er jo helt forferdelig.
Som flere påpeker, øl er mat, så man kan leve lenge på det. Men man bør drikke vann i tillegg. Alkohol hemmer nemlig produksjon av ADH, hormonet som regulerer hvor mye vann som skilles ut av blodet og blir til urin. Mindre ADH fører til at mer vann skilles ut, noe som igjen fører til dehydering. Å fylle på med mer alkoholholdig væske vil derfor ikke nødvendigvis være til mye hjelp.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette er selvfølgelig et spesial tilfelle
og anbefales ikke
Sitat av mentalmelt Vis innlegg
Som flere påpeker, øl er mat, så man kan leve lenge på det. Men man bør drikke vann i tillegg. Alkohol hemmer nemlig produksjon av ADH, hormonet som regulerer hvor mye vann som skilles ut av blodet og blir til urin. Mindre ADH fører til at mer vann skilles ut, noe som igjen fører til dehydering. Å fylle på med mer alkoholholdig væske vil derfor ikke nødvendigvis være til mye hjelp.
Vis hele sitatet...
Så hvis man er stuck i en øde ørken, er nær ved å dø av tørst, og har pils i sekken... er det bedre å la være å drikke den?
Neutral Good
Mith's Avatar
Så hvis man er stuck i en øde ørken, er nær ved å dø av tørst, og har pils i sekken... er det bedre å la være å drikke den?
Vis hele sitatet...
Nei. Du tilfører mer veske enn du skiller ut, både når du drikker øl og når du drikker vann. Mentalmelt har sikkert rett i at du skiller ut mer veske når du drikker øl enn når du drikker rent vann.
Jeg fant, jeg fant
AlbertEinstein's Avatar
Har selv hatt perioder der jeg kun har drukket øl og ikke spist på 3-4 dager. Må si at jeg har følt meg ganske utkjørt et par dager i ettertid. Hvor lenge man kan leve på bare øl har jeg ikke tenkt til å spekulere i og ihvertfall ikke prøve. Når du nevner angsten så tror jeg det over lengre tid vil være mer effektivt med riktig næringsinntak enn stort alkoholinntak, men jeg sitter i klemma med dårlig spisevaner, minst like dårlige rusvaner, angst, depresjon og søvnproblemer selv så vet det er vanskelig.

Lykke til TS, håper du finner noe som kan hjelpe deg med problemene!
Ja her har jeg en del erfarig TS, er ved flere anledninger jeg har vært en uke på fylla uten å ha spist. En gang når jeg var på mitt verste var det flatfyll i 15-16 døgn fikk i meg en kebab og 2 bananer iløpet av denne perioden, og jeg har aldri vært så dårlig før, fikk en rekke anfall og kramper. Jeg kjenner godt til den helseangsten du opplever, det føles ut som man holder på å dø, og kanskje man faktisk gjør det også.

Å få i seg næring, mat og drikke er veldig viktig hvis man skal på fylla over en lengre periode, selvom man ikke føler seg sulten eller tørst på noe annet enn alkohol. Det beste er jo selvsagt å kutte ned på alkoholen, men du sparer både din fysiske og mentale helse mye med å spise sunt og få i deg riktige vitaminer og mineraler som alkoholen suger ut av deg
Sitat av candela Vis innlegg
Så hvis man er stuck i en øde ørken, er nær ved å dø av tørst, og har pils i sekken... er det bedre å la være å drikke den?
Vis hele sitatet...
Nei, mener bare at det er en dårlig tørsteslukker. Du blir mer tørst av å drikke øl. Det beste å gjøre i situasjonen du beskriver vil nok være å la alkoholen dampe ut før man drikker ølen.
Sitat av Ad_hoc Vis innlegg
3 minutt uten luft, 3 dager uten vann og 3 uker uten mat. Det er den generelle huskereglen på hvor lenge man kan gå uten å gi kroppen det den sårt trenger. Så da vil jeg påstå at mat ikke er ditt største problem. Derimot håper jeg du har drukket nok vann gjennom denne fyllebingen, da alkohol bare dehydrerer kroppen videre.

Det er selvfølgelig ikke sunt å level slik som du har de siste tre dagene, og du kommer nok til å merke det når du våkner opp. Om du kommer til å få noen alvorlige langvarige skader er ikke så lett å si. Sov godt, spis godt og drikk mye vann den kommende tiden så kommer du nok til å komme deg gjennom dette uten å ha ødelagt verken liv eller helse (total, i hvert fall)
Vis hele sitatet...

3 uker uten næringstoffer. Men øl inneholder jo masse næring. Både karbohydrater og B vitaminer. Så å drikke seg ihjel på øl vil nok ta lang tid. Selv om alkohol være vanndrivende så vil mengden veske tatt opp gjennom en tredagers fest være langt over det en svetter eller pisser ut.

Nei ingen mennesker i normal form vil få varige skader etter en tredagers. Spesielt når det bare har gått i øl. Siden øl fyller opp magan ganske bra så klarer en normalt ikke drikke på seg livstruende høy promille kun på øl. Fordi en etterhvert blir full i magen og må drikke saktere samtidig som forbrenningen av alkohol er konstant.
Kommer ann på om du drikker belgisk tripel eller Milk Stout
Sitat av Gloss Vis innlegg
Kommer ann på om du drikker belgisk tripel eller Milk Stout
Vis hele sitatet...
Alkoholprosenten har nok mye å si ja. En øl inneholder jo for eksempel mye vann, så om prosenten alkohol er såpass liten at den vanndrivende effekten er mindre enn tilførselen av vann vil jo grafen gå motsatt vei. Man vil bli hydrert, i motsetning til dehydrert.

Hvor nullpunktet på denne grafen ligger vil nok være avhengig av biologiske faktorer, men hadde vært interessant å funnet et "sånn ca" svar.
Sist endret av Lacertosus; 20. mai 2016 kl. 18:00.
Ikke bare alkohol prosenten,
men utgjæringsgraden og gjærtype vil ha mye å si
En øl med høy utgjæringsgrad og lite gjærrester vil ha færre næringsstoffer igjen i forhold til alkohol