Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1917
Hei!

Saken er den at min venns mor har blitt skikkelig syk, mor er ca 68 år gammel og dem bor i Russland.

Dem har blitt anbefalt å dra utenlands for operasjonen og det tenker jeg er at denne operasjonen ikke kan utføres trygt i Russland og må derfor finne trygge alternativer i f.eks Norge,Tyskland..

Operasjonen er ettersom jeg har forstått en bypass hjerte operasjon hvor det er en 'plugg' i hovedpulsåra til hjertet og det må lages en bro over denne..

Jeg ønsker å opprette ett prosjekt for å få inn økonomisk støtte til tur og operasjon, men hvor og hvordan ? Tror dere folk vil gi støtte? er det andre som har vært borti lignende?
Er du dum? Tror du en bypass operasjon ikke kan gjennomføres i Russland? Har du svelget så mye anti-Putin og anti-Russland propaganda nok til å tro dette er ett 3 verden land?
Er faktisk folk i norge som drar til russland for å få gjennomført operasjoner! Norge er vel nesten et uland i forhold mange andre land!
Sier meg enig, hadde nå stolt langt mer på en russisk utdannet lege, enn en hoven snørrvalp fra oslo vest.

Et norskt legestudie = vanskelig å komme inn på, men lett studieløp.
Alle andre land, = lett å komme inn, men krevende studie.

Så kan man velge, er det viktigst at legen er god i videregåendefransk, eller i legevitenskapen.
Sitat av hattfot Vis innlegg
Sier meg enig, hadde nå stolt langt mer på en russisk utdannet lege, enn en hoven snørrvalp fra oslo .
Vis hele sitatet...
Selvsagt. Det ville jo alle. Men hva med en normal utdannet voksen norsk lege da? Merkelig å sammenligne en utdannet russisk lege med en 'hoven snørrvalp fra Oslo vest' og ikke med en utdannet norsk lege.

Ville du stolt på en utdannet norsk lege eller en hoven snørrvalp fra Moskva nord?

Ble en del edits her, jeg skriver på iPad...
Sist endret av Prblmvksn; 28. februar 2015 kl. 18:36.
Det avhenger helt hva slags leger en kommer til. Jeg opplevde i sommeren som var, at jeg ble satt til en russisk lege. Det endte med at jeg fikk en antibiotikakur som jeg ikke hadde hatt behov for.

I det andre tilfelle i vinter kom jeg til en kar fra Oslo vest, meget hyggelig og flink. Og kjemperenslig i forhold til den russiske.
Min egen opplevelse med det russiske helsevesnet er helt ypperlig! Gikk inn uten time, fikk øyeblikkelig snakke med GP, og etter en kort konsultasjon spesialist. Deretter tre påfølgende oppfølgingsmøter i løpet av en drøy uke. Ypperlig, rett og slett. Det samme ville jeg formodentlig måtte gå på legevakten for å sitte i kø i noen timer, så få henvisning til spesialist med påfølgende ventetid.

Når det gjelder TS problem: Sjekk ut GoFundMe og andre fundraising-sider.
Sist endret av nikita; 28. februar 2015 kl. 21:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ts, drit i å finne lege andre steder. Russisk helsevesen er mer enn bra nok!

Russland er vel det landet hvor befolkningen har mest utdannelse, (uten nødvendigvis å ha jobb som passer utdannelsen)
bare se på raketteknologi, USA bruker fortsatt v2 teknologi i sine raketter, russerne har 3 ganger så effektive raketter. Ikke at det har så voldsomt mye å si, begynner man først å skyte atombomber på hverandre, er det vel ikke så viktig om man treffer "fienden" i mach 10 eller 26.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av hattfot Vis innlegg
Russland er vel det landet hvor befolkningen har mest utdannelse, (uten nødvendigvis å ha jobb som passer utdannelsen)
bare se på raketteknologi, USA bruker fortsatt v2 teknologi i sine raketter, russerne har 3 ganger så effektive raketter. I
Vis hele sitatet...
Uh, tvilsomt. Svært tvilsomt. Eit samfunn med såpass mykje bønder og manuelt arbeid er ikkje høgt utdanna. Og Russland har ikkje tre ganger så effektive raketter. Heck, dei fikk aldri til Saturn V-klonen sin. Og raketter kan ikkje vere så forskjellige frå ein V2 og fortsatt vere raketter.