Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  53 12019
Hei
Igår fikk en venn av meg besøk av politiet, de fant ingen ting men de tok han ned på stasjonen så måtte han ta urinprøve, å de tok pc'n og mobilen hannes hvor det er mange samtaler mellom oss hvor det står mye om hasj. Så jeg har en mistanke om at politiet kansje kommer å banker på døren min snart. jeg lurer på vell egentlig bare på hva jeg skal gjøre, altså vist jeg må ta urinprøve å den blir posetiv er det noe lurt jeg kan si? skal jeg bare legge alle kortene på borde eller skal jeg prøve å vri litt på det som er sant? setter pris på alle svar
Sist endret av snappizanw0w; 6. februar 2014 kl. 14:45.
Aldri legg kortene på bordet for politiet.
Du har aldri røyka hasj, og du vet ingenting om meldingene mellom deg og kompisen din.
Sitat av Crisposjokolade Vis innlegg
Aldri legg kortene på bordet for politiet.
Du har aldri røyka hasj, og du vet ingenting om meldingene mellom deg og kompisen din.
Vis hele sitatet...
Det han sier, bare nekt på alt. Ikke gå med på urinprøve heller
Når det kommer til meldingene til meg og kompisen min har jeg et lite problem... Da mobilen lå hos politiet sendte jeg melding å spurte om han hadde et trekk og spandere å da han ikke svarte sendte jeg en ny melding hvor jeg skrev at jeg måtte vite om jeg skulle ta med noe munch fra jobben så da skjønner de jo litt
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Når det kommer til meldingene til meg og kompisen min har jeg et lite problem... Da mobilen lå hos politiet sendte jeg melding å spurte om han hadde et trekk og spandere å da han ikke svarte sendte jeg en ny melding hvor jeg skrev at jeg måtte vite om jeg skulle ta med noe munch fra jobben så da skjønner de jo litt
Vis hele sitatet...
"Hva er munch?"
"Jeg vet ingenting om de meldingene der, heller ikke hvordan mobilnummeret mitt kan vises på displayet der. Dere har vel forfalska dette her....."
haha, da satser jeg på at alt går bra Da kan jeg vell bare røyke så mye jeg vill framover?
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Når det kommer til meldingene til meg og kompisen min har jeg et lite problem... Da mobilen lå hos politiet sendte jeg melding å spurte om han hadde et trekk og spandere å da han ikke svarte sendte jeg en ny melding hvor jeg skrev at jeg måtte vite om jeg skulle ta med noe munch fra jobben så da skjønner de jo litt
Vis hele sitatet...


Trekk er tobakk og munch er mat
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
haha, da satser jeg på at alt går bra Da kan jeg vell bare røyke så mye jeg vill framover?
Vis hele sitatet...
Vist du røyker mye til vanlig så pisser du positivt uannset. Men vist jeg hadde vært deg så hadde jeg ventet litt med å røyke å se om du blir hentet av politiet i nærmeste fremtid. Er jo ekstra kjipt vist de kommer på besøk mens du er fjern eller har et par gram på deg.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Er jo ekstra kjipt vist de kommer på besøk mens du er fjern eller har et par gram på deg.
Vis hele sitatet...
Røyker aldri hjemme så da kan jeg heller bare hive i noen penger så røyker jeg på kompiser, tror ikke akkurat at politiet kommer å banker på døra i rundt 11-1tiden på en hverdag akkurat.
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Røyker aldri hjemme så da kan jeg heller bare hive i noen penger så røyker jeg på kompiser, tror ikke akkurat at politiet kommer å banker på døra i rundt 11-1tiden på en hverdag akkurat.
Vis hele sitatet...
hva får deg til å tro det?

tviler på de kommer unset jeg da men om dem kommer er det ikke uvanelig dem kommer på slike tider
Sist endret av green.citty; 6. februar 2014 kl. 15:53.
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Røyker aldri hjemme så da kan jeg heller bare hive i noen penger så røyker jeg på kompiser, tror ikke akkurat at politiet kommer å banker på døra i rundt 11-1tiden på en hverdag akkurat.
Vis hele sitatet...
Det vet du aldri, politiet kommer når de selv føler for det.
Snuten kom til oss for rassia i 11 tiden med nesten alle ressursene sine, så ikke se bort ifra det.
Sist endret av nattenssønner; 6. februar 2014 kl. 16:02.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
"narkotika" politiet her til lands er noen svinpelser synes jeg.
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Røyker aldri hjemme så da kan jeg heller bare hive i noen penger så røyker jeg på kompiser, tror ikke akkurat at politiet kommer å banker på døra i rundt 11-1tiden på en hverdag akkurat.
Vis hele sitatet...
Faen ikke si det. De kom til meg halv 11 en mandagskveld for å si hallo..
Du vet ingenting, du har ikke hørt noe, du har ikke sagt noe.

Skal du abselutt snakke/tekste med mobil bruk kodeord.

"Har bestilt pizza, kommer du over?"

"Hjelper du meg med bilen?"

Bare finn på ting, bruk en bestemt smiley når det gjelder drugs.


"Har du peiling på kondensator? ;;"

Bare noen forslag.
Sitat av CountDrugula Vis innlegg
Trekk er tobakk og munch er mat
Vis hele sitatet...
Personelig kaller jeg mat munch og en røyk for Trekk til vanlig. Politiet kan ikke dra deg med til stasjonen fordi man bruker andre ord en vanlig for helt normale ting.
Beklager for å hijacke tråden litt, men kan jeg bare spørre hvorfor de kommer på besøk hos folk? Er dere kjenninger av politiet?
1: Noen er tatt med hasj på gata. Det kan være en hund som sniffer, at du er anholdt av politiet av andre grunner etc.
Deretter sjekker de dypere .. Og finner dermed flere forbindelser.

2: De har tatt noen med hasj. De finner ut at en forbindelse (via SMS-er på telefonen f.eks.) kanskje kan være narkolanger.

3: De har fått tips.

4: Kjenninger av politiet kan vi være ja. Jeg er det, men har aldri hatt politiet på narkobesøk.
Okei takker for alle svar! Har hatt så sykt noia for dette, blandt annet hva tenker foreldrene mine når politiet banker på døra osv. Føler meg faktisk ganske mye bedre etter jeg valgte å spørre på forume hva som er lurt å gjøre så takk alle sammen!
Politiet kommer garantert på besøk til deg. Du må gjerne nekte for at meldingene har noe med dop å gjøre, men politiet er ikke idioter (selv om mange her mener det) og vet nøyaktig hva de betyr.
Sitat av Freakaholic Vis innlegg
Politiet kommer garantert på besøk til deg. Du må gjerne nekte for at meldingene har noe med dop å gjøre, men politiet er ikke idioter (selv om mange her mener det) og vet nøyaktig hva de betyr.
Vis hele sitatet...
Det handler ikke om at politiet tror på hva du sier eller ikke, men du gir ikke ut nok bevis til at politiet kan vinne en rettsak, eller få deg dømt på det.

Om du innrømmer at du har røyka, og går rett ut og pisser positivt har de jo gode grunner til å ta deg.
trådstarter:

Dersom politiet kommer på besøk på deg så husk for guds skyld på at de er noen sleipe jævler som kan alle tricksa i boka for at nettopp DU selv skal snakke DEG SELV inn i kriminelle forhold.

Kanskje de prøver å bagatellisere forholdet "jaja, hvem røyker vell ikke litt weed i ny og ne?"

Kanskje prøver de å si at de har bevis for at du har brukt og kjøpt narkotika, og ved at du innrømmer forholdet NÅ enkelt og greit, så vil din samarbeidsevne bli tatt med videre i saken.

Kanskje de sier at de har lege parat på politistasjonen for å ta prøver av deg, men det vil være svært skadelig for din sak dersom du må gå igjennom denne prøven, og at du nå skal få en siste sjanse til å innrømme ditt og datt.

Er du under 18 år, så skal du ikke se bort ifra at de begynner å snakke om barnevern og annet crap.

Be prepared, kjenn dine rettigheter, les selv på (google) hva du må svare politiet med når de spør og tilslutt ALDRI innrøm noe fremfor snuten uansett om du er helt sikker på at du er skyldig og helt sikker på at du blir tatt for det.
litt off topic, men ekspertisen er samlet her:

Min dørklokke er defekt, og vil nok ikke bli reparert. Bor i et leilighetskompleks, så HVIS noen fra politiet skulle ringe på og ingen åpnet, kanskje til og og med ved flere anledninger, hva ville skjedd videre da? Hvis de ringer meg kunne jeg jo ha ryddet vekk eventuelle ulovligheter, hvis jeg hadde hatt noen..

Hvis de hadde klart å vekke en nabo, så hadde de jo ikke kommet inn branndøra inn til meg uansett? Og noe diskresjon må de vel vise?
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
litt off topic, men ekspertisen er samlet her:

Min dørklokke er defekt, og vil nok ikke bli reparert. Bor i et leilighetskompleks, så HVIS noen fra politiet skulle ringe på og ingen åpnet, kanskje til og og med ved flere anledninger, hva ville skjedd videre da? Hvis de ringer meg kunne jeg jo ha ryddet vekk eventuelle ulovligheter, hvis jeg hadde hatt noen..

Hvis de hadde klart å vekke en nabo, så hadde de jo ikke kommet inn branndøra inn til meg uansett? Og noe diskresjon må de vel vise?
Vis hele sitatet...
Dem ville nok banket på og gått rett inn.
Det er jo så klart godt låst. Hvor langt går de? Gir de noen gang opp, eller blir det mange forsøk?
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Det er jo så klart godt låst. Hvor langt går de? Gir de noen gang opp, eller blir det mange forsøk?
Vis hele sitatet...
Vil tro de sender deg en E-post, ringer deg, sender deg melding, eller evt et brev i posten etter en stund.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Det er jo så klart godt låst. Hvor langt går de? Gir de noen gang opp, eller blir det mange forsøk?
Vis hele sitatet...
Hos meg ringte de ikke på døra eller banket på... De bare hang på utsiden i en uviss mengde tid og kikket inn vinduer, i følge en av samboerne mine hadde de stått der i nesten 2 timer...
Sitat av Novice Vis innlegg
De bare hang på utsiden i en uviss mengde tid og kikket inn vinduer, i følge en av samboerne mine hadde de stått der i nesten 2 timer...
Vis hele sitatet...
Så du har flere samboere?
..
- Beklageligvis er det en viss del
av de som blir Politi, som er litt
for glad i det å ha makt,
& Politi er på topp ti listen over de
yrker som tiltrekker seg psykopater
( folk uten empati for deg )
http://no.wikipedia.org/wiki/Psykopati

Alt vel, i kveld, og likevel ..

og hvem (hva) kan man stole på ?
( om noe ..).n.

r
Sist endret av radion; 7. februar 2014 kl. 00:04.
Har hatt razzia noen ganger midt på natta, så aldri si aldri!
Kommer helt an på hvor du bor, det går på ressurser. Sjansen for at de legger mer i det på steder med små folketall kontra store spiller en vesentlig rolle. Politiet vet som regel hva dem jobber mot, finnes mange luringer i det yrket. Så rein med det du ikke reiner med

Rydd vekk alt som har med cannabis å gjøre, ta noen dager pause og lev normalt. Om de vil snakke med deg så nekt som det sies. Lat som ingen ting - spill uskyldig å snakk med en fin tone.
Ser ikke for meg at de kommer på razzia midt på natta for en så liten sak
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Ser ikke for meg at de kommer på razzia midt på natta for en så liten sak
Vis hele sitatet...
Aldri si aldri, vet om flere som har fått razzia midt på natta for små fillesaker
Da får de bare komme blir nokk en stund til jeg skal ha hasj i huset
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Da får de bare komme blir nokk en stund til jeg skal ha hasj i huset
Vis hele sitatet...
Om de kommer til deg på rassia må du ikke se bort ifra at de kjører deg ned på stasjonen for og ta pissing+litt loking på glattcelle mens de gjør seg ferdig med letingen. Så du er ikke helt safe bare pga du har fjernet det du har.

shalom.
Sist endret av nattenssønner; 7. februar 2014 kl. 01:35.
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Da får de bare komme blir nokk en stund til jeg skal ha hasj i huset
Vis hele sitatet...
Se der ja, der fikk politiet akkurat slik som de ville.
Sitat av FlipMcFlop Vis innlegg
Det er jo så klart godt låst. Hvor langt går de? Gir de noen gang opp, eller blir det mange forsøk?
Vis hele sitatet...
De ringer nok vaktmesteren din/ brannvesenet, som har universalnøkkel?

Ha en paraglider på terassen for en quick getaway.
Har et spørsmål.
Hvor lenge kan man nekte på pissing? Om politiet feks. har misstanke om at du har missbrukt cannabis, og vil ha deg til å pisse, når kan de kreve(med loven på sin side) at man skal pisse?
Sitat av Comftarbly Numb Vis innlegg
Har et spørsmål.
Hvor lenge kan man nekte på pissing? Om politiet feks. har misstanke om at du har missbrukt cannabis, og vil ha deg til å pisse, når kan de kreve(med loven på sin side) at man skal pisse?
Vis hele sitatet...
Så lenge du orker, ingen som kan tvinge deg til å pisse. De kan tvinge deg til å ta blodprøve da.
Jeg fikk 6 razziaer i den perioden jeg var 15-16 eller noe, det var i allefall mens jeg bodde med min mor.

3 av de var med hund, de fant ingenting noen av gangene, merk dere at jeg hadde blitt tatt 2 ganger for bruk av cannabis før razzianene kom. De fant en bong som aldri hadde blitt brukt, så den fikk jeg ikke noe trøbbel for. "Jeg bruker den for å få nikotinsjokk :roll: "

Du skal aldri si aldri.

De tok to telefoner og holdt de så lenge at jeg bare måtte kjøpe ny telefon, jeg fikk aldri den telefonen til 4k+ tilbake. Som var lovlig.

Pointet med posten min? Aldri ha noe hjemme, gjem det i skogen, hos noen som ikke har problemer med politiet, eller en forlatt bygning, whatever suits your needs.
Har lest å hørt litt rundt og jeg er litt usikker på en ting til, vist politiet banker på døra å spør om de får skjekke huse mitt så vet jeg at jeg kan si nei fordi dem ikke har ransakseletilatelse, noe som er litt uklart for meg er det med muntlig ransakselsetilatelse? Vist de sier at de har muntlig kan jeg fortsett kreve at jeg skal ha skriftelig dokumentasjon? Å jeg regner med at politiet ikke kan forfalske en ransakelsetilatelse?..
Sitat av snappizanw0w Vis innlegg
Har lest å hørt litt rundt og jeg er litt usikker på en ting til, vist politiet banker på døra å spør om de får skjekke huse mitt så vet jeg at jeg kan si nei fordi dem ikke har ransakseletilatelse, noe som er litt uklart for meg er det med muntlig ransakselsetilatelse? Vist de sier at de har muntlig kan jeg fortsett kreve at jeg skal ha skriftelig dokumentasjon? Å jeg regner med at politiet ikke kan forfalske en ransakelsetilatelse?..
Vis hele sitatet...
Om du åpner opp døren så kan politiet si at du ser ruset ut/lukter cannabis, noe som gir dem lov til å gå inn. Så bare ikkje gå ut av huset så, eller åpne døren så er du nok trygg (om de ikke bruker en rambukk).

EDIT: Main, nå skal ikke jeg si noe om utgangspunktet til TS her, men om man røyker litt cannabis 3-4 ganger i året så kan man vel ikke kalles narkis? Man er langt i fra avhengig av et stoffet. Ser heller ikke det som ei landeplage å bruke litt narkotika en sjelden gang.
Sist endret av Larsiii; 7. februar 2014 kl. 12:32.
Sitat av _Main Vis innlegg
Syntes alle dere narkiser kan bare ha det så godt - ber om det selv, landeplage. enten bruker dere eller ikke, dealer dere kan dere vertfall ha dere vekk-.

Svake mennesker som gjør seg avhengig av alt fra tobakk til narkotiske stoffer.
Vis hele sitatet...
Vist du skal komme inn hær på tråden å fortelle meg at jeg er narkoman fordi jeg røyker hasj i ny og ne burde du utdype deg litt mere. Hvorfor syntes du folk som er avhengi av tobakk er svak?
Røykere er svake - grunnen er at de er avhengig av noe så stusslig som en cigarett eller hva pokker slags form du vil.

Samme som Overvektige folk er svake mennesker, uten selvbeherskelse -

Svake Mennesker,.

Men nå må ikke du dra dette ut av proposjon, Jeg tar meg en Whiskey i ny å ne,- er aldri på fylla, er ikke alkoholiker fordiom- Om du tar deg en joint av og til er du neppe noen narkis "enda"- Men fakta er at jeg forsatt ser på deg som en narkoman, - kall dette generalisering om du vil, men Enten er du narkis eller ikke, Røyker du så røyker du.

Men for all del, kos deg - bare ikke fall inn i systemet å la skatte pengene mine gå til deg fordi du er svak og trenger avrusning. avskum.......

Og dessuten Trenger vell ikke politiet i norge noen Ransakelsesordre? Noe de heller ikke burde, slutt å syt å la de gjøre jobben sin

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/19...3#KAPITTEL_4-3
Sist endret av _Main; 7. februar 2014 kl. 14:01. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av _Main Vis innlegg
Røykere er svake - grunnen er at de er avhengig av noe så stusslig som en cigarett eller hva pokker slags form du vil.

Samme som Overvektige folk er svake mennesker, uten selvbeherskelse -

Svake Mennesker,.

Men nå må ikke du dra dette ut av proposjon, Jeg tar meg en Whiskey i ny å ne,- er aldri på fylla, er ikke alkoholiker fordiom- Om du tar deg en joint av og til er du neppe noen narkis "enda"- Men fakta er at jeg forsatt ser på deg som en narkoman, - kall dette generalisering om du vil, men Enten er du narkis eller ikke, Røyker du så røyker du.

Men for all del, kos deg - bare ikke fall inn i systemet å la skatte pengene mine gå til deg fordi du er svak og trenger avrusning. avskum.......

Og dessuten Trenger vell ikke politiet i norge noen Ransakelsesordre? Noe de heller ikke burde, slutt å syt å la de gjøre jobben sin

http://lovdata.no/dokument/NL/lov/19...3#KAPITTEL_4-3
Vis hele sitatet...
Det du sier her er så moralistisk og feil, at det faller på sin egen urimelighet.

Og "skattepengene dine", de antar jeg at det ikke er så mange av. Kan du fortelle meg hvor mye du tjener?

Fakta er at skatten fra en gjennomsnittslønn kanskje dekker 1 meter med bygging av hovedvei.
Sist endret av bronsky; 7. februar 2014 kl. 14:48.
Men nå må ikke du dra dette ut av proposjon, Jeg tar meg en Whiskey i ny å ne,- er aldri på fylla, er ikke alkoholiker fordiom- Om du tar deg en joint av og til er du neppe noen narkis "enda"- Men fakta er at jeg forsatt ser på deg som en narkoman, - kall dette generalisering om du vil, men Enten er du narkis eller ikke, Røyker du så røyker du.
Vis hele sitatet...
Du er kanskje ikke en alkoholiker "enda".
Men jeg seg på deg som en sliten trangsynt alkoholiker som ikke har nok kunnskap om temaet for å legge ut poster i denne tråden. Drikker du så drikker du.

Ser du ikke selv hvor feil denne kommentaren er?

Jeg røyker en gang i blant (1-2 ganger pr. mnd.) Jeg er i fast arbeid, tjener nok til å klare å spare til ett eget hus. Har hatt 4 sykefravær dager totalt fra jobben siste 5 årene. De fleste jeg kjenner vet at jeg røyker en Jay nå å da, men de vet også at jeg er fortsatt meg.

Røyke cannabis er ganske sammenlignbart med alkohol. Regulerer du deg så merkes det aldri. Blir det en hverdags vane derimot så merkes det på deg og det går ut over andre aktiviteter i livet ditt.
haha, what evah - men uansett narko er narko - det er noe dritt, ødelegger for så alt for mange, Dere burde slutte å syte om å bli busta å hva faen alt er å heller face the fact, Samfunnet hadde vert mye bedre uten Narko og Narkomaner- hut dere en vei.

Angående hva jeg tjener, så har ikke vi i FSK noen fast lønn- Men vi har gratis kost og losji på alle slags baser/byer i europa vi besøker, dessuten betaler vi ikke i naerheten så mye skatt som dere,,- men ja jeg tjener over gjennomsnitts lønn og betaler langt mindre en snittet- noe som bare burde vere en selvfølge i mine/våre øyne. Reiser også gratis kollektivt å har andre goder- men til gjengjeld så vil jeg si vi gjør vårt.

Dere aner ikke vilke grunner jeg har til å hate narkotika å narkomane så mye som jeg gjør - jeg har vert til helvette og tilbake i tjenesten å sett så alt for mye, sett hva folk er i stand til å gjøre for en liten sprøyte-
Dere ser bare ikke det større bildet. dere vet så alt for lite.
Sitat av _Main Vis innlegg
haha, what evah - men uansett narko er narko - det er noe dritt, ødelegger for så alt for mange, Dere burde slutte å syte om å bli busta å hva faen alt er å heller face the fact, Samfunnet hadde vert mye bedre uten Narko og Narkomaner- hut dere en vei.

Angående hva jeg tjener, så har ikke vi i FSK noen fast lønn- Men vi har gratis kost og losji på alle slags baser/byer i europa vi besøker, dessuten betaler vi ikke i naerheten så mye skatt som dere,,- men ja jeg tjener over gjennomsnitts lønn og betaler langt mindre en snittet- noe som bare burde vere en selvfølge i mine/våre øyne. Reiser også gratis kollektivt å har andre goder- men til gjengjeld så vil jeg si vi gjør vårt.

Dere aner ikke vilke grunner jeg har til å hate narkotika å narkomane så mye som jeg gjør - jeg har vert til helvette og tilbake i tjenesten å sett så alt for mye, sett hva folk er i stand til å gjøre for en liten sprøyte-
Dere ser bare ikke det større bildet. dere vet så alt for lite.
Vis hele sitatet...
Gratulerer med det flotte livet dit. Men tror det er du som ikke ser det større bildet. Er ikke alle som har lyst å leve A4 livet dit, alle har vell rett til å velge sin egen vei.
Hva er det som er så forferdelig galt med narkotika? Er jo selvfølgelig synd at noen ikke klarer å begrense forbruket, men det gir ikke folk som deg rett til å se ned på dem.

Er jeg narkoman fordi jeg liker å ta meg en fest en skjelden gang? Om jeg har lyst til å ta ecstasy til øyene mine går i kryss et par gang i året, så er ikke det noe verre en at folk drikker hver helg.

Jeg drikker ikke, røyker ikke og er på jobb hver dag.
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Gratulerer med det flotte livet dit. Men tror det er du som ikke ser det større bildet. Er ikke alle som har lyst å leve A4 livet dit,
Vis hele sitatet...
FSK= A4 livet?? Hva for en realitet lever du i?
Sitat av Paa9 Vis innlegg
FSK= A4 livet?? Hva for en realitet lever du i?
Vis hele sitatet...
Var litt rask i svingene her, så ikke det. Beklager