Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  26 5304
Det viktigst spørsmålet av vår tid og virkelighet som vil redde alle våre barnebarn? Hvorfor er det ingen som snakker om det lenger? Syns det er litt merkelig.

Selvfølgelig er det ett problem hva? Dommedag og alt det der.

Det er ikke meningen at man skal høre på folk som har spådd dommedag som aldri kom.
Global oppvarming er fortsatt et reelt problem og en stor utfordring. Det kommer stadig nye rapporter og FN har ofte klima-møter.

Grunnen til at folk ikke snakker om det er på grunn av media ikke skriver om det. Det ble litt mye en periode og befolkningen gikk lei av å lese om det, og da tjener ikke media penger på å rapportere om det.
Det er fordi det er oppskrytt. Ingen gidder å bry seg egentlig.
Sist endret av trauMa; 31. januar 2014 kl. 20:52.
Sitat av trauMa Vis innlegg
Det er fordi det er oppskrytt. Ingen gidder å bry seg egentlig.
Vis hele sitatet...
Do your research.


Det er vel ikke "blitt glemt", men er ikke så mye i media. Grunnen er nok rimelig presist slik som strikkball sier.
At det ikke er mer fokus på det er jo litt dårlig, rett og slett. Latskap?



http://autismwars.files.wordpress.com/2013/09/werefuckedfrreal.jpg
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Skrue Vis innlegg
Hvorfor er det ingen som snakker om det lenger? Syns det er litt merkelig.
Vis hele sitatet...
Merkelig påstand. Siste utgåve av Scientific American har et par artiklar om det, det figurerer jamleg i landets største aviser, og nrk har eiga side for temaet, der siste artikkel i skrivande stund er åtte timar gammal.
Sitat av Skrue Vis innlegg
Det er ikke meningen at man skal høre på folk som har spådd dommedag som aldri kom.
Vis hele sitatet...
Det er vel ingen som har påstått at dommedag kjem no, heller at vi ser starten på problema, og at dei vil vekse seg større. I system med gradvis endring vil du ikkje kunne peike på ein bestemt dag; det er summen av endringer - summen av utslepp som er problemet.
Ja, det virker som at media har brukt opp sin kvote med "Global oppvarming" som overskrift for en stund. Jeg vil tro at neste gang det blir gjort et ordentlig stort funn som har med forkningen rundt global oppvarming å gjøre, er media interessert igjen, og folk kommer til å snakke om det som om det aldri har blitt nevnt før.

Global oppvarming er selvfølgelig fortsatt et reelt problem, noe som alle burde være med på å hverfall prøve å gjøre noe med. Men media fokuserte såå mye på det en periode at at folk ble lei. Blir litt det samme som at det var såå fryktelig spennende når Justin Bieber ble tatt for småkrimminelle hanglinger nå nettop -Men hvis han fortsetter å bli tatt med jenvne mellomrom fler år i strekk fremover vil folk etterhvert gi bengen, og teamaet "Har du hørt at Justin Bieber ......" vil ikke lenger være så hipt og interessant å prate om.

Det var min tanke rundet det..
bah!
Skrue's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
Merkelig påstand. Siste utgåve av Scientific American har et par artiklar om det, det figurerer jamleg i landets største aviser, og nrk har eiga side for temaet, der siste artikkel i skrivande stund er åtte timar gammal.

Og noen viktig som ikke er skyldig i subjektivitet ville vært bra. Vi har de samme dataene. På ett pungt burde vil bli enig i hva de sier. Pause? eller aldri var?

Det er vel ingen som har påstått at dommedag kjem no, heller at vi ser starten på problema, og at dei vil vekse seg større. I system med gradvis endring vil du ikkje kunne peike på ein bestemt dag; det er summen av endringer - summen av utslepp som er problemet.
Vis hele sitatet...
Bare 2 % er enig med dagens observerte temperaturer av alle data simulsjonene gjort. Det burde være ett problem som ikke gir 95 % sikkerhet i 2 % simulering. Forklar det.

Sitat av Skrue Vis innlegg
Bare 2 % er enig med dagens observerte temperaturer av alle data simulsjonene gjort. Det burde være ett problem som ikke gir 95 % sikkerhet i 2 % simulering. Forklar det.
Vis hele sitatet...
''


ja, som jeg tenkte. Gi dragen data og den går vekk.
Sist endret av Skrue; 31. januar 2014 kl. 21:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Skrue Vis innlegg
Bare 2 % er enig med dagens observerte temperaturer av alle data simulsjonene gjort. Det burde være ett problem som ikke gir 95 % sikkerhet i 2 % simulering. Forklar det.

''


ja, som jeg tenkte. Gi dragen data og den går vekk.
Vis hele sitatet...
Gi kilder når du skriver ting som det der, og Slashdot kommer tilbake skal du se.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Sondrec Vis innlegg
Gi kilder når du skriver ting som det der, og Slashdot kommer tilbake skal du se.
Vis hele sitatet...
Det hjelper ikke med kilder hvis man ikke klarer å formulere en sammenhengende setning. Jeg har ikke sjans til å skjønne hva Skrue vil fram til i innlegget sitt.
Sitat av Skrue Vis innlegg
Det er ikke meningen at man skal høre på folk som har spådd dommedag som aldri kom.
Vis hele sitatet...
Problemet er at med klimaendringer er det ikke en plutselig happening. Det er endringer over lengre tid, og mennesket er av natur slik at man tenker kortsiktig. Det vil aldri bli slik at plutselig en dag er vannstanden i havet 55 meter høyere. Det vil bli litt og litt og litt mer. Mennesker er veldig flinke til å tilpasse seg, så litt endring hver dag legger vi egentlig ikke merke til. Så vi kommer ikke til å få en "dommedag" av dette. Det blir bare litt verre enn forrige uke, måned eller år.

Dommedag i klimasammenheng kan like godt sees som den dagen vi slutter å bry oss om det.
bah!
Skrue's Avatar
Trådstarter
Sitat av Sondrec Vis innlegg
Gi kilder når du skriver ting som det der, og Slashdot kommer tilbake skal du se.
Vis hele sitatet...
Se opp offisielle data selv hvis han er så bekymret, Men vent, han er ikke ute etter sannheten er han?

Noe mer dere trenger før dere ser på de offisielle dataene? Hva med grafer?
Sist endret av Skrue; 31. januar 2014 kl. 22:55.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av Skrue Vis innlegg
Se opp offisielle data selv hvis han er så bekymret, Men vent, han er ikke ute etter sannheten er han?

Noe mer dere trenger før dere ser på de offisielle dataene?
Vis hele sitatet...
Ti stille med sånt piss og vis oss disse "offisielle dataene" hvis du har studert de så nøye sjøl.
bah!
Skrue's Avatar
Trådstarter
Sitat av BomberMan Vis innlegg
Ti stille med sånt piss og vis oss disse "offisielle dataene" hvis du har studert de så nøye sjøl.
Vis hele sitatet...
Så hvis jeg har sett temperatur dataene for kloden og ikke sett noen trend, så burde jeg gjøre hva?

Er det virkelig ett forsøk på mitt liv?

blabla. Sett på dataene igjen og det er ingen trend. Og modellene er fremdeles 98 mot 2 til å gjensi temperaturer, Må være de forbanna satellitene. Realitet er ikke som modell tilsa.
Sist endret av Skrue; 31. januar 2014 kl. 23:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Du postet denne tråden under vitenskap og forskning, du kan jo ta en titt på reglene før du kommer med oppgulp.

La oss si mot formodning at global oppvarming bare er tull: Hva er da uansett negativt med miljøfokuset vi har idag? Om ikke luftforurensing øker temperaturen så ødelegger det natur, dyreliv og senker levetiden vår.
Skrue: Det du sier gir liten mening, og det er veldig vanskelig å skjønne hva du faktisk prøver å komme frem til her.
Du fremsetter (kontroversielle og etter sigende dårlig funderte) påstander, og har dermed bevisbyrden.
Kom med noen kilder og uttrykk i klartekst hvordan du mener dette skal tolkes.

Du kan ikke bare slenge ut påstander uten belegg.
Hvordan får slike tråder med slikt innhold som dette stå. Man føler jo hjernecellen renne ut av øret. Skrue tror jeg har en løs...
bah!
Skrue's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kaffemannen Vis innlegg
Hvordan får slike tråder med slikt innhold som dette stå. Man føler jo hjernecellen renne ut av øret. Skrue tror jeg har en løs...
Vis hele sitatet...
Fordi man ser etter data og ikke sladder som ditt i vitenskap. Hva sier dataene?
Sitat av Skrue Vis innlegg
Fordi man ser etter data og ikke sladder som ditt i vitenskap. Hva sier dataene?
Vis hele sitatet...
Det tror jeg det er du som må vise oss...
Sitat av Skrue Vis innlegg
Fordi man ser etter data og ikke sladder som ditt i vitenskap. Hva sier dataene?
Vis hele sitatet...
Enten viser du oss dataene du sier at du har, eller så holder du kjeft.
Sitat av Skrue Vis innlegg
Fordi man ser etter data og ikke sladder som ditt i vitenskap. Hva sier dataene?
Vis hele sitatet...
Kan du være så vennlig å vise oss disse dataene du prater om?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Hvorfor har det blitt det fokuset det har blitt på "klimakrisa"? Jo, fordi de artiklene som er mest i media o.l. fra 80-tallet og til nå har vært skrevet av forskere som er _statlig_ sponset. Dvs. at hvis de ikke forsker, resonerer og konkluderer med det som politikerne mener.... da mister de midler.

De som derimot har vært kritiske, vist formler, vist data osv. på at det faktisk ikke er den faren som de har påpekt i media.... de har blitt godt skjult og hetset.

Men akk, hva kan du gjøre som skal gjøre en forskjell? Skal du slutte å kjøre bil?
Iflg. http://www.huffingtonpost.ca/2011/08..._n_934291.html så er det over 1mrd. biler i verden. (Dette var i 2011) Dvs. at hvis du slutter å kjøre bil vil du utgjøre 1/1000000000.
Sist endret av uaexed; 31. januar 2014 kl. 23:48. Grunn: Innlegg nr. 2400 i klimadebatt. Hehe.
bah!
Skrue's Avatar
Trådstarter
Ok, det er nok til tid til å se på dataene. Hvor i dataene skal jeg være redd? På hva pungt ser jeg at mennesker er ansvarlig for varmingen og at naturlige årsaker er ikke? Det finnes ingen sinal i dataene for å foreslå noe som dette.


Hvem foraltte dere denne løgnen? Vitenskapelig er det ingen bevis for å forklare ideen bak anthropogenic global warming. Og at det er bak ekstrem vær er latterlig.

Virkelig!!?
Jeg foreslår at du kommer tilbake en gang du ikke er korke rusa.
Hadde en samtale med [COLOR="Magenta"]gud[/COLOR] igår, han sa at det bare var bullshit.
bah!
Skrue's Avatar
Trådstarter
Sitat av s1gh Vis innlegg
Kan du være så vennlig å vllit dataeneise oss disse dataene du prater om?
Vis hele sitatet...
Hva med satellitt dataene, RSS og UAH

google selv.
Robe and wizard hat
bakkus's Avatar
Sitat av Skrue Vis innlegg
Hva med satellitt dataene, RSS og UAH

google selv.
Vis hele sitatet...
Du har misforstått noe grunnleggende ved denne typen diskusjon.
_DU_ skal gi kilder for påstandene dine.
Ingen andre.
Nå vil han ikke kunne gi fra seg noen "data" på de neste tre dagene.


edit: Å lage slike idiotiske tråder som dette er en flott måte for crew å virkelig se etter på ting. Han kommer ikke tilbake.
Sist endret av meitemark; 1. februar 2014 kl. 00:17.