Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  39 4684
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
68 5
Bestilte en elektronikk vare som kostet meg 600kr. Men fikk 6 av det samme i en stor pakke på 15kg.

Skal det sendes tilbake og sies ifra eller beholde dem?
Det står på min ordre 1.antall
Blir det noe straff vis det ikke sies ifra eller dem merker det? ^^
Her har de gjort en stor feil!!!!
Sist endret av Freddy91; 15. desember 2011 kl. 12:22.
De blir å merke det, så vær en god borger og ring å si ifra om feilen. Er du heldig får du en form for godtgjørelse fra bedriften.
Du kan velge å:
a) melde fra, og få beskjed om at det må sendes tilbake.(De dekker nok porto).
b) ikke melde ifra, og satse på at det ikke legges merke til.
c) ikke melde ifra, satse på at det ikke legges merke til, og så få en stor regning senere.

Selv ville jeg gått for a, og meldt ifra. Har du flaks så får du "finnerlønn" også.
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
Trådstarter
68 5
Helt enig med dere, stor regning senere frister ikke!!
Fikk så mange Zalman kjøler til notebook! xD
Av ren interesse: hva inneholdt pakken?
Ta og hold oss oppdatert med hva dem sier og om du evt får en kompensasjon.
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
Trådstarter
68 5
Sitat av Wiggles Vis innlegg
Ta og hold oss oppdatert med hva dem sier og om du evt får en kompensasjon.
Vis hele sitatet...
Skal gjøres, fikk Zalman ZM-NC2000 Notebook Kjøler Sort
Støtter opptil 17,3", 2x Vifte, 2x USB, Viftestyring,
Aluminium
http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=450258

Skulle sende meg en "retur sender" vil det si posten kommer å henter varen?
Han sa rett og slett dem hadde drittet seg ut! xD
Skulle også få sendt e-post til meg angående videre informasjon!
Faen, bare behold dem. Ha dem liggenes noen uker, ringer dem og spør etter dem sender du dem tilbake, vis ikke selger du dem sjæl!
perfekte som julegaver! keep em!
Hva er poenget med å beholde, du får ikke bruk for mer enn en, kanskje to uansett.
De ville helt klart ha funnet dette ut!
Du gjorde det rette TS.

En retursender blir en ferdig frankert eske mest sannsynligvis som du bare kan legge dem oppi og sende avgårde.
Hadde aldri sagt ifra, hvordan skal de finne det ut? Hvis TS bestilte 1 og det står 1 stk på ordren.
Sitat av danseku Vis innlegg
Hadde aldri sagt ifra, hvordan skal de finne det ut? Hvis TS bestilte 1 og det står 1 stk på ordren.
Vis hele sitatet...
Sjæl ass, hadde gått for salg å profitt!
Sitat av jonnis Vis innlegg
Du kan velge å:
a) melde fra, og få beskjed om at det må sendes tilbake.(De dekker nok porto).
Vis hele sitatet...
Hehe, hadde de ikke dekket porto, så hadde jeg bedt dem hente varen på døra hvis dem ville ha den tilbake..

Hadde nok sagt ifra selv. Blir litt for liten profitt i å selge det kontra sjansen for å få en monsterregning i etterkant.

Sitat av Echodius Vis innlegg
Hva er poenget med å beholde, du får ikke bruk for mer enn en, kanskje to uansett.
Vis hele sitatet...
Videresalg? ekstra penger? Gratis julegaver?
Sist endret av Bombasa; 15. desember 2011 kl. 14:54.
du skulle beholdt det...

du skulle beholdt det..
Sukk.. Glemmer jo hvor jeg er..

Stikkord her på Freak: Behold det og nekt nekt nekt!
Kjøper en av deg.. halva priset?
Hvis du får stor regning senere, hvorfor skal du betale? Bare si at du ikke visste hva du skulle gjøre, og at du sender resten tilbake.

Behold det inntil videre. De tjener så godt på det der uansett så.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du får stor regning senere, hvorfor skal du betale? Bare si at du ikke visste hva du skulle gjøre, og at du sender resten tilbake.

Behold det inntil videre. De tjener så godt på det der uansett så.
Vis hele sitatet...
Så det er greit å stjele på rema fordi de tjener mye penger?
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvis du får stor regning senere, hvorfor skal du betale? Bare si at du ikke visste hva du skulle gjøre, og at du sender resten tilbake.

Behold det inntil videre. De tjener så godt på det der uansett så.
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du vite om de tjener godt på det??
Vet du hva de betaler for varen inn, hva slags utgifter de har???
Har selv drevet butikk og salg av noe av det samme produkter, og det er IKKE god fortjeneste på sånt utstyr.
Og hadde han ikke meldt fra, så er det tyveri, alså han kan velge om å være ærlig å returnere varene eller risikere anmeldelse og rulleblad.
Valget bør da være enkelt!
Og en ting til jeg lurer på:
Dersom det står 1 på ordren, og 1 på frakt ... Hvordan vet de da at de har sendt flere?
Greit nok, de kan jo ta vareopptelling og sjekke litt, men de vet neppe hvor tingene har tatt veien. Da er det bare å gjøre nettopp dette:

"Hæ? Seks varer? Nei? Beklager, vet egentlig ikke hva du mener ... Åja, er det sånn saken er .. Nei, jeg mottok riktig kvanta ja.. Okei ... Ja, det er greit. Håper dere løser det... Hadet!"

Hva er så vanskelig?
Sitat av Freddy91 Vis innlegg

Skulle sende meg en "retur sender" vil det si posten kommer å henter varen?
Han sa rett og slett dem hadde drittet seg ut! xD
Skulle også få sendt e-post til meg angående videre informasjon!
Vis hele sitatet...

Først HER skriver TS at han allerede har snakket med dem, og tråden fortsetter like forbanna som før? 'BEHOLD DEM BEHOLD DEM, NEKTNEKTNEKT''

Kan ikke folk lese?
Sitat av Freddy91 Vis innlegg
Skulle sende meg en "retur sender" vil det si posten kommer å henter varen?
Han sa rett og slett dem hadde drittet seg ut! xD
Skulle også få sendt e-post til meg angående videre informasjon!
Vis hele sitatet...
Det betyr at de betaler returfrakten for de 5 ekstra tilbake til seg. Om du ikke sender dem tilbake, vil du nok få regning for dem.
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
Trådstarter
68 5
Er det største eg har opplevd når det kommer til dette, eg vil være ærlig og sende dem tilbake.
Føler meg faktisk mye bedre når eg har sagt ifra.. Eg forstår mange hvorfor dere vil nekte men tar ikke sjansen på det.
Det ville vært en fin julegave til vennene mine og også mye penger i lomma, men feil er feil..
Eg fikk en pakke fra komplett idag også som skulle inneholde "trykkluft på boks for 200kr" men fikk heller:

Philip GoGear Ariaz MP4 PLAYER til 1400kr
http://www.komplett.no/img/p/200/652196.jpg

Alt går feil idag! xD
Problemet er vel hvis selger velger å undersøke hos posten hvor mange kg pakken var på.

"15 kg ja, sier du det. Men da kan det umulig ha vært fler enn 1 stk som ble sendt av gårde da."
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av Freddy91 Vis innlegg
Er det største eg har opplevd når det kommer til dette, eg vil være ærlig og sende dem tilbake.
Føler meg faktisk mye bedre når eg har sagt ifra.. Eg forstår mange hvorfor dere vil nekte men tar ikke sjansen på det.
Det ville vært en fin julegave til vennene mine og også mye penger i lomma, men feil er feil..
Eg fikk en pakke fra komplett idag også som skulle inneholde "trykkluft på boks for 200kr" men fikk heller:

Philip GoGear Ariaz MP4 PLAYER til 1400kr
http://www.komplett.no/img/p/200/652196.jpg

Alt går feil idag! xD
Vis hele sitatet...
Hadde likt å se ansiktet på personen som ønsket seg den MP3-spilleren, som åpner pakken han får av far til jul... og får en boks med trykkluft
haha, tydelig at det er mye stress og mange ferievikarer som roter det til.
skjedd med noen kamerater jeg har!

ene fikk med ett par snowboardsko til 2k tror jeg når han bestilte seg en genser

han andre fikk med en pakke med 2 "monster pcer" for prisen av en betalte 20k for en pakke verdt 40k

ingen av dem sa ifra, har ikke skjedd noe med de! var litt kjett når det ene hovedkortet var defekt da
Gammal sak, men hun her tar nok kaka:
http://www.vg.no/nyheter/utrolige-hi...artid=10094343

Bestilte jakke - fikk bæsj.
Sitat av pontiac Vis innlegg
Hvordan kan du vite om de tjener godt på det??
Vet du hva de betaler for varen inn, hva slags utgifter de har???
Har selv drevet butikk og salg av noe av det samme produkter, og det er IKKE god fortjeneste på sånt utstyr.
Og hadde han ikke meldt fra, så er det tyveri, alså han kan velge om å være ærlig å returnere varene eller risikere anmeldelse og rulleblad.
Valget bør da være enkelt!
Vis hele sitatet...
Ikke god fortjeneste på slikt utstyr sier du ? Butikken jeg jobber på kjøper inn elektrisk utstyr til 1/5 av prisen det blir solgt for. Ikke god fortjeneste, my ass.

Det er ikke trådstarter som har gjort noe feil her, han har ikke stjelt noe. Han har bare fått et større kvantum enn det som har blitt bestilt. Jeg tviler på at det kommer til å bli oppdaget.
det er to ting du kan gjøre: 1. drite å levere det tilbake, ha det liggende et par uker - hvis du ikke hører noe, gi dem til noen venner.
2. lever tilbake og håp at du får noe igjen for det.
Sist endret av Spelly; 16. desember 2011 kl. 02:58.
Send mail/ring - om de betaler porto så send tilbake ellers behold. Har kun gode erfaringer med mpx så litt gode erfaringer andre veien setter de nok pris på =)
Death is a Disease.
Freddy91's Avatar
Trådstarter
68 5
Sitat av Wolfenheart Vis innlegg
Send mail/ring - om de betaler porto så send
tilbake ellers behold. Har kun gode erfaringer med mpx så litt gode erfaringer andre veien setter de nok pris på =)
Vis hele sitatet...
Har ringt kundeservice og dem har satt opp en sak angående pakken.
Fikk videre informasjon på e-post angående om de kunne få en bekreftelse at eg har hentet ut varen, så skal dem sende ut en fraktlapp sånn at de kan få tilbake varene. Sendte e-posten idag med sitering fra posten, bilder, og klistremerke på boksen! ^^
Sist endret av Freddy91; 16. desember 2011 kl. 13:45.
Sitat av Freddy91 Vis innlegg
Har ringt kundeservice og dem har satt opp en sak angående pakken.
Fikk videre informasjon på e-post angående om de kunne få en bekreftelse at eg har hentet ut varen, så skal dem sende ut en fraktlapp sånn at de kan få tilbake varene. Sendte e-posten idag med sitering fra posten, bilder, og klistremerke på boksen! ^^
Vis hele sitatet...
creds til deg. Tåper på at du får en liten godtgjørelse.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Sukk.. Glemmer jo hvor jeg er..

Stikkord her på Freak: Behold det og nekt nekt nekt!
Vis hele sitatet...
haha, so true.
Sitat av Dimergon Vis innlegg
Så det er greit å stjele på rema fordi de tjener mye penger?
Vis hele sitatet...
Sitat av pontiac Vis innlegg
Hvordan kan du vite om de tjener godt på det??
Vet du hva de betaler for varen inn, hva slags utgifter de har???
Har selv drevet butikk og salg av noe av det samme produkter, og det er IKKE god fortjeneste på sånt utstyr.
Og hadde han ikke meldt fra, så er det tyveri, alså han kan velge om å være ærlig å returnere varene eller risikere anmeldelse og rulleblad.
Valget bør da være enkelt!
Vis hele sitatet...
Vanligvis sitter det en jævel på toppen som er så rik (og gjerne mange flere også) og ler av de som jobber under seg, de som aldri får det de fortjener. Bestiller kjempedyre turer, kjøper det dyreste av alt, går i avisa og skryter. Greit, en business skal være en business, men jeg syns at når man tjener millioner selv på sin egen idè, så skal man lønne de som gjør drømmen til realitet deretter. Selv om det bare er en som feier gulvet hver dag. For alle jobber er like viktige .......... og det skjer ikke.

Derfor mener jeg at hvis det skjer en sånn liten glipp, er det greit at man utnytter det.

Rettferdigheten er ikke tilstede overalt.
Sist endret av Taurean; 18. desember 2011 kl. 02:46.
Sitat av pontiac Vis innlegg
Hvordan kan du vite om de tjener godt på det??
Vet du hva de betaler for varen inn, hva slags utgifter de har???
Har selv drevet butikk og salg av noe av det samme produkter, og det er IKKE god fortjeneste på sånt utstyr.
Og hadde han ikke meldt fra, så er det tyveri, alså han kan velge om å være ærlig å returnere varene eller risikere anmeldelse og rulleblad.
Valget bør da være enkelt!
Vis hele sitatet...
Kam garantere at når du drev "butikk" ikke var i nærheten å ha samme innkjøps priser, jo dem tjener penger.... dem kan godt selge til halv pris og fortsatt tjene penger..
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Kam garantere at når du drev "butikk" ikke var i nærheten å ha samme innkjøps priser, jo dem tjener penger.... dem kan godt selge til halv pris og fortsatt tjene penger..
Vis hele sitatet...
Alle butikkjeder tar det markedet er villig til å gi. Jeg er helt overbevist om at minst 80% av alt vi forbrukere kjøper i dag er meget godt overprisa fordi vi har så mye penger og bare godtar hva det koster.

Gjelder ikke alt, men veldig mye, og gjerne elektronikk, som produseres for ingenting i fattige land og selges til massiv overpris her.
Jeg fikk to telefoner fra Moobi for noen år siden. Jeg har aldri hørt noe. Totalverdi 7000 kr eller noe. Jeg hadde returnert eller betalt hvis de hadde kontaktet meg, men nå er det for seint.
gjorde den samme feilen da jeg bestilte hamster hjul fra amazon :L
endte med å selge dem på finn for en billig penge.
Skjedde med meg en gang også. Jeg hadde bestilt en CD (En stund siden) men fikk ÅTTE ulike cder. Forsøkte flere ganger å kontakte selgeren (ebay) men de svarte aldri, og jeg hadde ikke adressen, så de ligger vel i boden ett sted :P Har vel gått fort for noen som skal sende ting ut.