Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  220 37262
God kveld levende godtfolk

La meg fortelle om huset vi flyttet inn i i år 1999-2000, huset er fra 1890 tallet midt i by'n.

Første gangen jeg besøkte huset før vi flytta inn, gikk jeg opp trappene til 2 etasje og der fikk jeg en sinnsyk "mørk" følelse, om jeg kan forklare det på den måten. Som om alle følelser inni meg ble mørke og tilstanden kaos av følelser kom i meg, jeg baila fort ned trappene igjen med hjertet i halsen og tenkte at det bare var fordi jeg var en pingle og litt mørkeredd siden jeg var 13-14.

Vi flytta inn og ting virka helt greit i førsten, men så begynte merkelige ting å skje. jeg husker ikke i hvilke rekkefølge de første tingene skjedde men la meg oppsumere det for dokk: Skulle legge meg en kveld etter en lang dag med skole og trening, i taket hadde jeg hengt opp diverse flyleketøy og lampa i rommet (som var ganske stort ) var en ledning med en lampe på,det gamle taket var av en slags type stoff som var hengt opp fordi det gamle taket var ganske høyt. Plutselig begynner bamsen som jeg hadde hengt opp å svaie frem og tilbake, ganske kraftig, ikke donk donk i taket men med betydelig kraft frem og tilbake, da tissa jeg nesten en dråpe i buksa. For ingenting annet som hang ved siden av den gynget frem og tilbake og taket som var av stoff beveget ikke på seg, om det var vind eller trekk i noe vinduer/dører. ( bamsen fikk jeg av bror mi når jeg knakk armen )

-Andre gangene jeg husker er når jeg har sittet og sett på tv så har en hånd strøket meg over hodet, jeg begynte å bli vandt til at det skjedde merkelige ting etterhvert, det ble blåst meg i øret, som når noen kommer bakfra og tuller med deg.

X'n min sov over hos oss en kveld og bråvekte meg en natt og gråt som bare det, stillegråting som om hun var redd for noe, jeg spørte hva som var galt og hun svarte med at en person hadde sittet oppå brystet hennes og hun fikk ikke puste, jeg husker å ha lest noe om det på nettet og fikk forklart henne at det bare var en rar drøm eller lucid dreaming som det heter, vell ho nekta å sove over noensinne igjen og påsto at en personlignende vesen satt på brystet hennes.

-Tredje gangen noe skjedde var virkelig merkelig, en kompis av meg var på besøk og bilen hans var gått i stykker, så jeg måtte kjøre han hjem, jeg var alene i huset i 2 mnd så jeg hadde fått streng beskjed om at alt lys,tv,ps3,xbox og sånt skulle være av når jeg ikke var hjemme. Jeg sørget for at alt var av og han lagde narr av meg fordi jeg var redd for mamma, vell istedenfor å kjøre han hjem bestemte vi oss for å ta en kebab, etter å ha spist kom kompisen min på at han hadde glemt genseren sin hos meg og siden det er 2 min kjøretur så skulle vi hente den. Når vi kom inn i gården så la jeg merke til at kjøkkenlyset var på full guffe og benklyset var på også, jeg låste opp døra og hørte at mikrobølgeovnen sto på, det grøssa inni meg og kompisen min ble vettskremt, vi gikk inn i stua og tv'n var på og viste bare sbø, dvd spiller var på, videokasset spilleren var på, lyset i stua var på, tv'n min i andre etasje var på tv'n til broren min var på, da ble han mer redd samme ble jeg, men jeg var mest irritert fordi jeg visste at om det hadde begynnt å brenne i noe så ville folka mine lynsja meg. Så slo vi alt av igjen og tok ut strømmen til nesten alt i huset untatt kjøleskap og fryser og mikrobølge ovnen lukka jeg ikke igjen døra på, slik at den ikke kunne "slå seg på". Folka mine var 5662 km unna og ingen andre en meg hadde nøkkel.

Det har skjedd masse rart her og vil ta meg en evighet å fortelle alt, særlig med det adrenalinrushet jeg har nå, for ikveld mine damer og herrer var ingen andre en meg hjemme. Jeg går ned i stua og trekker for persienene og får en følelse av at noe(n) ser på meg. Tusler så inn på kjøkkenet, toaster 2 brødskiver, spruter på jordbær syltetøy og setter meg ned får å spise........DUNK hører jeg inne i stua, setter fra meg skiva, går inn og ser at pc stolen til lillebror har "trilla" over et tjukt teppe og står midt i dørgangen, jeg fikk litt wow følelse fordi det ikke hadde skjedd noe på lenge, prøver å roe ned adrenalinet litt og setter stolen tilbake og går så inn igjen på kjøkkenet, der står den ene skapdøra på vid gap ( må presisere at det er røykpakker og en pose i skapet ) Da ble jeg brått enda mer redd og skivene ble fordøyd i en helvetes fart, og opp igjen på rommet mitt. Folka mine kommer hjem og jeg forteller pappa det sistnevnte som skjedde og han begynner å skrattle, så sier han: "Jeg har sagt det i årevis, det er en dame i huset som leker me oss, det er bare synd at ho ikke betaler husleie"
Mormi bare lo, og broren min kalte meg ei høne og vifta me fingrene og sa at spøkelse kommer og tar meg snart.....han husker det ikke selv men når han var 6 år kom han inn på rommet mitt midt på natta og sa at en mann sto inne på rommet hans, vurderer sterkt å skambanke bror så fort han fyller 18.

Det er det jeg har å si om dette for øyeblikket, noen som har lignende erfaring eller noen råd å gi, Ghostbusters eller Åndenes makt? Jeg bortforklarte alt uvanlig som skjedde før med at det var noe vitenskapelig ved ting som skjedde og at jeg bare ikke visste hva slags vitenskap det var, men nå så ser jeg at det er noe(n) her som er uforklarlig for meg og resten av familien. Takk for at du leste =)
serr skaff kameraer i huset , tape that shit !
HVis det er ekte = profit bli rik som bare det !

Norwegian ghosthunters ellerno kontakt dem :P

Men ikke bli for paranoid heller, ingenting kan skje deg
Cookie Monstah ^_^
jeg har dessvere ikke noe særlig med tips eller personlige erfaringer med slikt, men åndenes makt er bare fake.
og av en eller annen grunn fikk jeg gåsehud av å lese :S
Spøkelser, gud, ånder, troll og julenissen finnes ikke. Garantert en eller annen forklaring på det, det har blitt bevist at folk som snakker om spøkelser faker skumle hendelser, men det har aldri blitt bevist at det finnes spøkelser.
hørtes creepy ut, hadde aldri orket noe sånt selv. det er faktisk ei jente i klassa som blir hjemsøkt av faren sin (en kåting). akkurat når hu skulle legge seg hadde han begynt å stryke a over brystet, noe hun i starten mente var innbilning.
litt senere hadde hun våknet av att han fingret henne.
sært........
Høres sykt skummelt ut
Hadde jeg opplevd noe sånt hadde jeg nok flytta ut av huset ASAP.
Liker ikke lakentroll
Dette er bare tull, og dere har vært ofre for en rekke kjente psykologiske effekter. Hjernens makt er stor, gå nå og legg dere.
dead people can SEE you : O
skal ikke prøve å forklare hvordan de forskjellige tingene har hendt, men så lenge du ikke ser noen japan kids så er du nok safe..
SPM : er det bare du som tror det er "spøkelser" i hus eller hele familyen?
hmm du tror ikke det kansje bare har skjedd noe merkelig engang så har du blitt noia og innbiler deg at det er noen der hele tida ? hade vært kult om du ringte de som eide huset før dere og spurte om de hade opplevd det samme.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hørtes creepy ut, hadde aldri orket noe sånt selv. det er faktisk ei jente i klassa som blir hjemsøkt av faren sin (en kåting). akkurat når hu skulle legge seg hadde han begynt å stryke a over brystet, noe hun i starten mente var innbilning.
litt senere hadde hun våknet av att han fingret henne.
sært........
Vis hele sitatet...
-"PAPPA?! Hva FAEN gjør du?"
-"*shit* eh.. jeg..ehh - jeg er DØØØD uuuuhuu"
-"..? oh, kult"
Jeg har opplevd en ting som er merkelig. Lå over til en kompis etter en fest. Hadde drokket, men ikke nok til å kunne se hallusinasjoner!

Når jeg hadde lagt meg, fikk jeg ikke sove på en stund så jeg lå å holdte øynene åpnet. så tok jeg å snudde meg, da så jeg en skygge av en mann! Døren var att og jeg er bra sikker på at det ikke var noen i huset som var våkne.
Sitat av iGnome Vis innlegg
[...]så lenge du ikke ser noen japan kids så er du nok safe..[...]
Vis hele sitatet...
Se for deg dette på vei til toalettet
http://www.youtube.com/watch?v=WR4tnqffnLE
Sitat av Amoods Vis innlegg
Jeg har opplevd en ting som er merkelig. Lå over til en kompis etter en fest. Hadde drokket, men ikke nok til å kunne se hallusinasjoner!

Når jeg hadde lagt meg, fikk jeg ikke sove på en stund så jeg lå å holdte øynene åpnet. så tok jeg å snudde meg, da så jeg en skygge av en mann! Døren var att og jeg er bra sikker på at det ikke var noen i huset som var våkne.
Vis hele sitatet...
Er hallusinasjoner en vanlig effekt av alkohol da? Aldri hørt om det før....
Eller var det noe annet du "drakk"?
Sist endret av Azarat; 22. april 2011 kl. 01:12.
Det blir ikke verre en du gjør det selv, kompis. Tror nok at det ikke finnes spøkelser.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Er hallusinasjoner en vanlig effekt av alkohol da? Aldri hørt om det før....
Vis hele sitatet...
Ikke vanlig nei, men kan få det har jeg hørt.

Men sier ikke at det var noe spøkelse, men jeg sier bare det var veldig rar opplevelse og jeg vet ikke hva det var. Det så ut som en mann.
Jeg begynte å blø neseblod etter å ha lest historien din : O

Men jeg tror det var fordi jeg pilla meg i nesa mens jeg leste...
ring en prest for din egen psykes skyld.. Eller gi beng. Begynn å les bøker, okkuper sinnet ditt med andre ting. Ikke ha så oppheng på at det "spøker" hos dere. Kan fort tippe over vettu, til den gale siden:P Om de finnes eller ikke finner du nok ut av om mange år fra nå av. Må minne deg på at Harry Houdinis lille eksperiment som han skulle gjøre med sin kone etter sin død ble ikke gjennomført. Han skulle kontakte henne fra den andre siden...

sjekk ut denne linken ; http://www.ingenlikerablilurt.no/

en liten vits til slutt, hvorfor gikk høna over veien? for å komme til den "andre siden"..
Lite kontroversiell
ticks's Avatar
Sitat av Azarat Vis innlegg
Er hallusinasjoner en vanlig effekt av alkohol da? Aldri hørt om det før....
Eller var det noe annet du "drakk"?
Vis hele sitatet...
Nei, men det er ikke uvanlig at man kan se ting som skygger og lys seg når man er veldig trøtt...
Sist endret av ticks; 22. april 2011 kl. 01:19.
Freaky stuff dude.. Hvis du virkelig tror at du blir hjemsøkt, kan du ikke prøve å komme i kontakt med spøkelse?
Trådstarter
haha må le litt av svar hittil :P Men går neppe rundt og tenker på det 24-7. Ingen i huset bryr seg om det, spøker det så spøker det. Men han gamlingen som bodde her før har fortalt pappa før vi flytta inn at ting skjedde her og at han hadde merka det selv, og kona hans hadde snakka om det flr ho daua. Syns det er rart at folk som tror på sånne ting skal bli sett på som skrullinger. Ingen som peker på dere "normale" og sier "sjekk han der'a, han tror ikke på noe som helst" :P Jeg er sikkert ei skrulle som tror på spøkelser, aliens, iluminati
Sitat av Biffen Vis innlegg
Syns det er rart at folk som tror på sånne ting skal bli sett på som skrullinger. Ingen som peker på dere "normale" og sier "sjekk han der'a, han tror ikke på noe som helst"
Vis hele sitatet...
dette har vel noe med din inteligens å gjøre hvis du ikke forstår hvorfor ingen peker på "normale"?
Good luck with those ghosts!
Trådstarter
Sitat av iGnome Vis innlegg
dette har vel noe med din inteligens å gjøre hvis du ikke forstår hvorfor ingen peker på "normale"?
Good luck with those ghosts!
Vis hele sitatet...
Har iq på 137 Men ser fortsatt ikke hva intelligens har å si på hva jeg tror på eller ikke? Takk for at du utfordrer min intelligens btw =)
Haha må le jeg også.. Spøkelser er ikke noe å vœre redd for om de finnes eller ei uansett. For noen er du det ja
hvis vi går ut i fra at det er normalt å ikke ha noen tro så er det "unormalt" å tro på dette
mente ikke å være frekk, men dette sier seg selv..
Norskehesten
Alden's Avatar
Sitat av drittunge Vis innlegg
Spøkelser, gud, ånder, troll og julenissen finnes ikke. Garantert en eller annen forklaring på det, det har blitt bevist at folk som snakker om spøkelser faker skumle hendelser, men det har aldri blitt bevist at det finnes spøkelser.
Vis hele sitatet...
liker hvordan du sammenlinger julenissen med spøkelser og Gud.

jeg vil annbefale deg å sett opp ett kamera
Sitat av Biffen Vis innlegg
haha må le litt av svar hittil :P Men går neppe rundt og tenker på det 24-7. Ingen i huset bryr seg om det, spøker det så spøker det. Men han gamlingen som bodde her før har fortalt pappa før vi flytta inn at ting skjedde her og at han hadde merka det selv, og kona hans hadde snakka om det flr ho daua. Syns det er rart at folk som tror på sånne ting skal bli sett på som skrullinger. Ingen som peker på dere "normale" og sier "sjekk han der'a, han tror ikke på noe som helst" :P Jeg er sikkert ei skrulle som tror på spøkelser, aliens, iluminati
Vis hele sitatet...
Hva er det egentlig du er redd for? Skjønner at det er skummelt å se uforklarlige ting, spesielt når man er hjemme alene. Men tror du at det du hevder hjemsøker huset deres faktisk kan skade deg fysisk? Har du hørt det skje med noen i det hele tatt? Jeg kjenner mange som sier de har sett rare ting, eller sier bor i 'spøkelshus', men ingen som har noen faktiske bevis på det, og ihvertfall ikke tatt noen skade av det (utenom å være redd).
Hvis man tror hardt nok på at noen stryker deg på brystet så vil det kjennes sånn ut. The mind is playing tricks on you and you fell for it. Spøkelser og lignende er piss som henger igjen fra gamle dager da man trodde at jordna var flat og at gud satt bak himmelen og pekte på folk.

Hadde man starta en ny generasjon mennesker med teknologien vi har i dag og ingen til å fortelle skrøner fra gamle dager hadde det ikke finnes noen verdens ting utenom det normale.

Ja, dette er bare min påstand, men jeg har hvertfall størst andel mennesker i ryggen til å backe den opp. Nei forresten, stryk siste. Religion eksisterer jo fortsatt i en enorm faktor.
Sist endret av Source; 22. april 2011 kl. 01:43.
Trådstarter
Sitat av NiteOwl Vis innlegg
Hva er det egentlig du er redd for? Skjønner at det er skummelt å se uforklarlige ting, spesielt når man er hjemme alene. Men tror du at det du hevder hjemsøker huset deres faktisk kan skade deg fysisk? Har du hørt det skje med noen i det hele tatt? Jeg kjenner mange som sier de har sett rare ting, eller sier bor i 'spøkelshus', men ingen som har noen faktiske bevis på det, og ihvertfall ikke tatt noen skade av det (utenom å være redd).
Vis hele sitatet...
Jeg er redd for mamma for å være helt ærlig, dama er gærn når det kommer til et stykke.

Nei jeg tror ikke at det kan skade meg på noen måte, det er rart det der å bevise noe som er usynlig egentlig. Men det kan hende det skjer til slutt.... Det fins mer mellom himmel og jord, må bare presisere at alle som tror på "Gud" er gale som meg, for ingen har sett han, men han fins, og uten han hadde vi vært litt tomme inni oss..... *ler*

TO SLOW
Sist endret av Biffen; 22. april 2011 kl. 01:47.
The mind in its own place can make a heaven out of hell, and hell of a heaven.- John Milton
kraftige saker det sinnet vi har. og fortsatt kan vi tro hva vil her i Norge, enn så lenge.
Du tror det spøker hos dere, det er det ingen som kan ta fra deg bortsett fra deg selv.
Namaste..
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Gå rundt med / sett opp et kamera, da forsvinner nok "spøkelset" ganske raskt. Rart det der... hvorfor "de" ikke vil flytte på gjenstander og spøke når kamerafolk er på skumle steder for å dokumentere hendelsene.
Og hvis det skulle forekomme noe paranormalt, så har du det på film og noe å vise oss
RESpekt hva får deg til å tro at det bare er enn så lenge?
Trådstarter
Sitat av Thoryllo Vis innlegg
Gå rundt med / sett opp et kamera, da forsvinner nok "spøkelset" ganske raskt. Rart det der... hvorfor "de" ikke vil flytte på gjenstander og spøke når kamerafolk er på skumle steder for å dokumentere hendelsene.
Og hvis det skulle forekomme noe paranormalt, så har du det på film og noe å vise oss
Vis hele sitatet...
Hva om jeg eller noen andre hadde fått det på film da? Noen andre hadde bare kommet og debunkra det hele med at vinden blåste feil vei den dagen eller at fisketråd ble brukt for å få det til, det er rett og slett så mye fake der ute at når the real thing kommer så vil det bli oversett fordi så mange har ropt ulv ulv før.
Egentlig så skjønner jeg ikke helt hvorfor folk syntes det er så rart å tro på gjenferd/ånder/spøkelser. Det finnes mange vitner, hendelser og "beviser" på at det finnes, men likevel så vil ikke folk tro på det. Ikke bland inn religion, for der finnes det ikke noe bevis på at finnes en Gud, de bare tror...
Sitat av Biffen Vis innlegg
God kveld levende godtfolk

La meg fortelle om huset vi flyttet inn i i år 1999-2000, huset er fra 1890 tallet midt i by'n.

Første gangen jeg besøkte huset før vi flytta inn, gikk jeg opp trappene til 2 etasje og der fikk jeg en sinnsyk "mørk" følelse, om jeg kan forklare det på den måten. Som om alle følelser inni meg ble mørke og tilstanden kaos av følelser kom i meg, jeg baila fort ned trappene igjen med hjertet i halsen og tenkte at det bare var fordi jeg var en pingle og litt mørkeredd siden jeg var 13-14.

Vi flytta inn og ting virka helt greit i førsten, men så begynte merkelige ting å skje. jeg husker ikke i hvilke rekkefølge de første tingene skjedde men la meg oppsumere det for dokk: Skulle legge meg en kveld etter en lang dag med skole og trening, i taket hadde jeg hengt opp diverse flyleketøy og lampa i rommet (som var ganske stort ) var en ledning med en lampe på,det gamle taket var av en slags type stoff som var hengt opp fordi det gamle taket var ganske høyt. Plutselig begynner bamsen som jeg hadde hengt opp å svaie frem og tilbake, ganske kraftig, ikke donk donk i taket men med betydelig kraft frem og tilbake, da tissa jeg nesten en dråpe i buksa. For ingenting annet som hang ved siden av den gynget frem og tilbake og taket som var av stoff beveget ikke på seg, om det var vind eller trekk i noe vinduer/dører. ( bamsen fikk jeg av bror mi når jeg knakk armen )

-Andre gangene jeg husker er når jeg har sittet og sett på tv så har en hånd strøket meg over hodet, jeg begynte å bli vandt til at det skjedde merkelige ting etterhvert, det ble blåst meg i øret, som når noen kommer bakfra og tuller med deg.

X'n min sov over hos oss en kveld og bråvekte meg en natt og gråt som bare det, stillegråting som om hun var redd for noe, jeg spørte hva som var galt og hun svarte med at en person hadde sittet oppå brystet hennes og hun fikk ikke puste, jeg husker å ha lest noe om det på nettet og fikk forklart henne at det bare var en rar drøm eller lucid dreaming som det heter, vell ho nekta å sove over noensinne igjen og påsto at en personlignende vesen satt på brystet hennes.

-Tredje gangen noe skjedde var virkelig merkelig, en kompis av meg var på besøk og bilen hans var gått i stykker, så jeg måtte kjøre han hjem, jeg var alene i huset i 2 mnd så jeg hadde fått streng beskjed om at alt lys,tv,ps3,xbox og sånt skulle være av når jeg ikke var hjemme. Jeg sørget for at alt var av og han lagde narr av meg fordi jeg var redd for mamma, vell istedenfor å kjøre han hjem bestemte vi oss for å ta en kebab, etter å ha spist kom kompisen min på at han hadde glemt genseren sin hos meg og siden det er 2 min kjøretur så skulle vi hente den. Når vi kom inn i gården så la jeg merke til at kjøkkenlyset var på full guffe og benklyset var på også, jeg låste opp døra og hørte at mikrobølgeovnen sto på, det grøssa inni meg og kompisen min ble vettskremt, vi gikk inn i stua og tv'n var på og viste bare sbø, dvd spiller var på, videokasset spilleren var på, lyset i stua var på, tv'n min i andre etasje var på tv'n til broren min var på, da ble han mer redd samme ble jeg, men jeg var mest irritert fordi jeg visste at om det hadde begynnt å brenne i noe så ville folka mine lynsja meg. Så slo vi alt av igjen og tok ut strømmen til nesten alt i huset untatt kjøleskap og fryser og mikrobølge ovnen lukka jeg ikke igjen døra på, slik at den ikke kunne "slå seg på". Folka mine var 5662 km unna og ingen andre en meg hadde nøkkel.

Det har skjedd masse rart her og vil ta meg en evighet å fortelle alt, særlig med det adrenalinrushet jeg har nå, for ikveld mine damer og herrer var ingen andre en meg hjemme. Jeg går ned i stua og trekker for persienene og får en følelse av at noe(n) ser på meg. Tusler så inn på kjøkkenet, toaster 2 brødskiver, spruter på jordbær syltetøy og setter meg ned får å spise........DUNK hører jeg inne i stua, setter fra meg skiva, går inn og ser at pc stolen til lillebror har "trilla" over et tjukt teppe og står midt i dørgangen, jeg fikk litt wow følelse fordi det ikke hadde skjedd noe på lenge, prøver å roe ned adrenalinet litt og setter stolen tilbake og går så inn igjen på kjøkkenet, der står den ene skapdøra på vid gap ( må presisere at det er røykpakker og en pose i skapet ) Da ble jeg brått enda mer redd og skivene ble fordøyd i en helvetes fart, og opp igjen på rommet mitt. Folka mine kommer hjem og jeg forteller pappa det sistnevnte som skjedde og han begynner å skrattle, så sier han: "Jeg har sagt det i årevis, det er en dame i huset som leker me oss, det er bare synd at ho ikke betaler husleie"
Mormi bare lo, og broren min kalte meg ei høne og vifta me fingrene og sa at spøkelse kommer og tar meg snart.....han husker det ikke selv men når han var 6 år kom han inn på rommet mitt midt på natta og sa at en mann sto inne på rommet hans, vurderer sterkt å skambanke bror så fort han fyller 18.

Det er det jeg har å si om dette for øyeblikket, noen som har lignende erfaring eller noen råd å gi, Ghostbusters eller Åndenes makt? Jeg bortforklarte alt uvanlig som skjedde før med at det var noe vitenskapelig ved ting som skjedde og at jeg bare ikke visste hva slags vitenskap det var, men nå så ser jeg at det er noe(n) her som er uforklarlig for meg og resten av familien. Takk for at du leste =)
Vis hele sitatet...
Jeg har greie på detta her. Smør deg og huset inn med hvitløk, hver dag.

Nei, du har nok bare en veldig god fantasi, så når noe uventet, eller "uvanlig" skjer så er det lett for deg å dikte opp lumske forklaringer. Og når du først har begynnt, så er det vanskelig å slutte, det baller seg som oftest opp til en klysete spøkelseshistorie. Dette går nok bra, bare neste gang noe skjer se realistisk på det. Kanskje er det tekanna som hyler, og ikke et heksebarn fra attenhundretallet?
En idè hadde vel å kanskje gått og pratet med en proffesjonell ang dette
Fordi de fleste vet at man kan få hjernen til å se ting som ikke er der. Jeg har sett "spøkelser" selv, tror fortsatt ikke på dem.
Hamstre inn hvetemel når det er salg på OBS. Så spre det utover alle gulvene i huset og sett opp kamera som streamer direkte til et nettsted, samt lagrer data på HDD. Så bor dere i campingvogna,hytta,naboen etc. En god stund. Sett gjerne opp mikrofoner opp også.

Jeg er en real skeptiker, og har fint liten tro på det jeg ikke kan se med mine egne øyne. Jeg har opplevd ting jeg ikke kan forklare, men vil dermed ikke si at det er Abraham Lincoln som driver å dytter rundt på ting.
Og jeg er nokså sikker på at ingenting kommer til å vises på klippene og i melet. Fordi hver gang noe sånt har skjedd, har det vært på et hysterisk dårlig amerikansk reality-program som man ikke har anelse om er planlagt eller tilfeldig.

Forresten, pass på å ikke tenke på det som spøkelser/ånder osv. Da kan du fort bli tullete. Prøv å se på det som ''rare-ting'' inntil det motsatte er bevist...
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hørtes creepy ut, hadde aldri orket noe sånt selv. det er faktisk ei jente i klassa som blir hjemsøkt av faren sin (en kåting). akkurat når hu skulle legge seg hadde han begynt å stryke a over brystet, noe hun i starten mente var innbilning.
litt senere hadde hun våknet av att han fingret henne.
sært........
Vis hele sitatet...
Bare jeg som kom til og tenke på scary movie? Der hu kjerringa mildt sakt blir pult av ett spøkelse?
Trådstarter
Sitat av stehal Vis innlegg
Jeg har greie på detta her. Smør deg og huset inn med hvitløk, hver dag.

Nei, du har nok bare en veldig god fantasi, så når noe uventet, eller "uvanlig" skjer så er det lett for deg å dikte opp lumske forklaringer. Og når du først har begynnt, så er det vanskelig å slutte, det baller seg som oftest opp til en klysete spøkelseshistorie. Dette går nok bra, bare neste gang noe skjer se realistisk på det. Kanskje er det tekanna som hyler, og ikke et heksebarn fra attenhundretallet?
Vis hele sitatet...
Jeg har en veldig god fantasi ja, det er helt riktig. Jess jeg dikter opp masse rart frivillig fordi jeg er en oppmerksomhets hore, og det spiller ingen rolle om det er god eller dårlig oppmerksomhet...... Jeg tror på det jeg ser, prøver å komme frem til en forklaring på det og sjekker ut fakta. Istedenfor å peke og le fordi andres syn er annerledes. Hvitløk er godt og bra for kroppen
Vi var tre kamerater som hadde vært inne i ett gammelt tomt hus ute på landet. Når vi står på utsiden, og er på vei til å dra, så ser vi plutselig alle sammen ei gammel dame som står og ser på oss fra loftsvinduet. Det rommet hadde vi nettopp vært i.. Vi frøs til alle sammen før vi beinet av gårde litt lenger opp i veien tiil huset hvor foreldrene våre var. De som eide eiendommen dro ned for å sjekke hvem denne personen var, da huset hadde stått tomt i noen tiår, men det var ingen der. Jeg tror dette var det man kaller for ett spøkelse, og 13 år semere så husker jeg fremdeles hvordan nakkehåra reiste seg og hvor redde vi ble.
Sist endret av caperno; 22. april 2011 kl. 02:19.
Sitat av Source Vis innlegg
[..]Spøkelser og lignende er piss som henger igjen fra gamle dager da man trodde at jordna var flat og at gud satt bak himmelen og pekte på folk.

Hadde man starta en ny generasjon mennesker med teknologien vi har i dag og ingen til å fortelle skrøner fra gamle dager hadde det ikke finnes noen verdens ting utenom det normale.

Ja, dette er bare min påstand, men jeg har hvertfall størst andel mennesker i ryggen til å backe den opp. Nei forresten, stryk siste. Religion eksisterer jo fortsatt i en enorm faktor.
Vis hele sitatet...
Jeg er ikke religiøs, men backer ikke dette i det hele tatt.

Folk tror fortsatt på spøkelser og gud, dessuten tror jeg at for 10 000 år siden hadde et mer realistisk syn hva gud angår, enn vi har hatt siden. Bortsett fra ateister selvfølgelig.

Dessuten er det naivt å tro at vi ikke ville kommet opp med noe overnaturlig/unormalt, selv uten gamle fortellinger. Hadde vi startet en helt ny sivilisasjon med all viten vi har, og uten sagn og fortellinger, ville den nye sivilisasjonen funnet på noe helt nytt. Vi vil bli skremt, og vi vil skremme andre. Det er nesten en del av vår natur.
Okei, Sett opp overvåkningskamera i HELE huset!

kjør den opp på livestream og del linken med oss? men seri, hva om det er en demon? ta en research rundt huset! hvem som har bodd der osv...
Er ikke dom eller hjernedau, men det er mye rart mellom himmel og jord, og har opplevd det samme her oppi Finnmark!

Som sagt, skaff deg en research rundt huset og du kan bli overasket over hva du ikke vet
Trådstarter
Sitat av Kain Vis innlegg
Okei, Sett opp overvåkningskamera i HELE huset!

kjør den opp på livestream og del linken med oss? men seri, hva om det er en demon? ta en research rundt huset! hvem som har bodd der osv...
Er ikke dom eller hjernedau, men det er mye rart mellom himmel og jord, og har opplevd det samme her oppi Finnmark!

Som sagt, skaff deg en research rundt huset og du kan bli overasket over hva du ikke vet
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke penger til å sette opp cam i hele huset :P og tror ikke folk her hjemme ville vært så begeistra for det heller om jeg hadde hatt penger til det. Men ja jeg skal sjekke ut historien bak huset og finne ut hva som har skjedd her om noe har skjedd i det hele tatt eller om jeg er en fantasifull gærning med psykoligske problemer, som sliter med å leve i realiteten som alle andre A4 mennesker, og se bort ifra hvorfor våre forfedre har hogd inn skulpturer av aliens i pyramidene, og i Inca pyramidene. Wackjob #1 ME =)
Sitat av Biffen Vis innlegg
og se bort ifra hvorfor våre forfedre har hogd inn skulpturer av aliens i pyramidene, og i Inca pyramidene. Wackjob #1 ME =)
Vis hele sitatet...
Bra sammenligning. Hva har aliens med døde folk / spøkelser og gjøre?

Aliens, sjangsen for at det finnes liv på andre planeter, og ikke bare på jorda vår blandt alle planetene i hele verden.


Spøkelser, ånder av døde folk som går igjen.



Stor forskjell, min gode mann
Sist endret av ghettokid; 22. april 2011 kl. 02:28.
Trådstarter
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Bra sammenligning. Hva har aliens med døde folk / spøkelser og gjøre?

Aliens, sjangsen for at det finnes liv på andre planeter, og ikke bare på jorda vår blandt alle planetene i hele verden.


Spøkelser, ånder av døde folk som går igjen.



Stor forskjell, min gode mann
Vis hele sitatet...
Prøver bare å sette det på spissen, det jeg vil frem til er *hvem er jeg til å peke på deg og fortelle deg hva som er riktig, galt, fakta eller noe du tror på* på samme måte som du henviser til hva slags sammenligning aliens og spøkelser har...
Sitat av Amoods Vis innlegg
Jeg har opplevd en ting som er merkelig. Lå over til en kompis etter en fest. Hadde drokket, men ikke nok til å kunne se hallusinasjoner!

Når jeg hadde lagt meg, fikk jeg ikke sove på en stund så jeg lå å holdte øynene åpnet. så tok jeg å snudde meg, da så jeg en skygge av en mann! Døren var att og jeg er bra sikker på at det ikke var noen i huset som var våkne.
Vis hele sitatet...
Du noddet sikkert bare, det kan skje med morfin også. Det er en tilstand mellom drøm og våkenhet.
Sitat av Biffen Vis innlegg
Prøver bare å sette det på spissen, det jeg vil frem til er *hvem er jeg til å peke på deg og fortelle deg hva som er riktig, galt, fakta eller noe du tror på* på samme måte som du henviser til hva slags sammenligning aliens og spøkelser har...
Vis hele sitatet...
Vel, det spørs. i denne sammenhengen får det faktisk bli opp til hver enkelt, akkurat som det er med religion. Mange tror på gud, andre syns det er helt på trynet.

Selv tror jeg ikke på gud, og syns det er direkte latterlig.
Aliens.. usikker, men hvorfor skulle vi være di eneste? Heller nok mot ja der.

Spøkelser? Absolutt.

''samme måte som du henviser til hva slags sammenligning aliens og spøkelser har...''

Den siste delen der fant jeg helt random, og passet ikke inn med resten
Har dere husdyr? Har skjedd flere ganger hos meg at bikkja har flytta på ting, åpnet skapet og revet ut klær osv
Trådstarter
Sitat av tissemannX Vis innlegg
Har dere husdyr? Har skjedd flere ganger hos meg at bikkja har flytta på ting, åpnet skapet og revet ut klær osv
Vis hele sitatet...
Nei ingen dyr, hadde gullfisker en stund men tror neppe de var skyld i noe
Sitat av ghettokid Vis innlegg
Bare jeg som kom til og tenke på scary movie? Der hu kjerringa mildt sakt blir pult av ett spøkelse?
Vis hele sitatet...
stemmer det! det hadde jeg glemt

en annen skremmende historie.
en kamerat av meg bor sammen med moren, lillebroren på 3 og stefaren sin, bestemoren hans er død. hver natt kan han kjenne bestemora sitte på sengekanten å se på han, hun har også flyttet ting, som laptopen hans.

cirka to uker senere (hadde vært rolig lenge) hørte de skriking fra rommet til lillebroren cirka to timer etter han hadde lagt seg, og begge foreldrene løp inn siden de ble litt skremt, der lå stakkaren med ei pute presset over ansiktet og pusteproblemer. de kjørte ham rett på legevakta og stakkaren hadde pusteproblemer hele natta. det gikk heldigvis bra med alle og jeg har ikke hørt noe mer om det, men jeg aner ikke om det faktisk ble rolig