Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 2673
http://bildr.no/image/818377.jpeg

Hei. Noen som vet om det er greit å bytte denne? Er vist noe gale med en kontakt (ikke min) som gjør at bredbånd ikke fungerer.

De har vel slike på Clas Olson?
Ja, siden boksen allerede er montert er det liksåenkelt å bare bytte innmaten.

Derimot, kan du jo kjøpe en kabeltester i samme slengen, for å faktisk se om det er noe galt, og et kroneverktøy så kan du eventuelt fikse det.
Skjønner ikke helt hva du mener her :P Men problemet er vist at inni, er det en masse ståltråder, og en henger fast og en annen virker til å være røket, mens veldig mange små som skal inni noen spor ikke sitter på pålass. Så ehh. Hva m¨jeg ha på Clas Olson?
Hjelper lite å bytte kontakten hvis den faktiske lederen er skadet \ borte.

Da må du legge ny kabel.

Har du ikke peiling får du noen som har det til å faktisk diagnosere problemet.
Ledningen som går inn er fem ulike små ledninger, og det ser ikke ut til å være noe problem med dem. Men det er heller kontakten som er ødelagt, dvs en sofa ble presset i den.
Er ikkje nødvendigvis feil med kontakten, kan bare være dårlig kontakt mellom ledning og kontakt, du kan prøve å ta ledningene ut, klippe av litt å klemme dem inn igjen. Du treng en kroneverktøy til jobben, hvis du ikkje har en slik en så kan du gå å kjøpe den på clas ohlsson eller andre elektrobutikker (koster mellom 100 og 200 kr).

http://www.loddebolt.com/images/rj45-krone.gif
Herregud folkens, les før dere svarer da!
Han har jo sagt at kabelen er like hel. Er selv kontakten som er ødelagt, sikkert overdelen over pinnene som er løsnet, har vært borti det endel ganger på jobben.
Kjøp deg en ny kontakt, clas-ohlsen har, men syns det er så dårlig og stygt utstyr, at eg heller anbelfaler å handle Elko.
Kan fint koble uten krone-verktøy, bruk en liten flattrekker og dytt inn lederene på plint`ne.
Lykke til
Bra pontiac! KP til deg for å gi et realt (og riktig) svar!
Sist endret av woff; 6. februar 2011 kl. 23:32.