Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  35 6917
Stort sett alle store innbrud og tjuveri-kupp som jeg hører om blir omtalt som inbrudd gjort av polakker, øst-europeere osv.

men jeg har vanskelig for å tro det at det er de som gjør alt dette.

De gangene de gjør store brekk så er det ganske lett for dem å bare kjøre det rett til hjemlandet sitt, men si at det er en nordmann som gjør detta da....

hva gjør han/dem med alt tjuvgodset, si de har stjålet 30 TV'r eller laptopper!

Det er jo ikke bare bare bli kvitt slikt i dag? er det noen her som kjenner til dette systemet?

vet hvor de kan bli kvitt så masse tjuvgods?

Åpen for mange kommentarer rundt dette topicet.
Ikke noe stress, sett stashet på en låve/lager. selg til venner, som igjen kan selge til venner. Skal love deg at 30 tver går fort!
vent en liten stund, så legg d ut på nettet. qxl.no finn.no osv.

Men det aller lureste er nok å selge d svart, spør kompiser om de vet om noen som kan være inntresert, skaff deg kontakter som kan være ett "Mellomledd", da blir det mye vanskeligere for purken å finne allt tjuvgodset.

Deg --> Mellomledd ---> Kjøper

Jo flere mellomledd desto vanskeligere å bli busted...
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
Sitat av marius800 Vis innlegg

Jo flere mellomledd desto vanskeligere å bli busted...
Vis hele sitatet...

ikke helt enig der. fort gjort at noen forsnakker seg til dårlige venner, eller blir mistenkt for å stå bak. da er det stor sjanse for at de enten tyster for å slippe billig unna, eller at de sprekker i avhør.
Ikke særlig lurt å selge det på nettet, da Politiet ofte sjekker der etterpå. Det lureste er å selge én og én tv over en lengre periode.
Det første du gjør er å vente minst en måned, ALDRI mindre. Om du skulle bli tatt, så er grunnen den at du ikke ventet lenge nok. Det aller beste vil jo være å selge til venner, men ikke alle har 30 venner som er lystne på ny TV. Da gjør du foreslått over her, lager et ekstra ledd i kjeden.

Dersom du legger noen av varene ut på finn.no eller lignende bruk alltid en offentlig datamaskin, evt. proxy, og selvfølgelig falske personopplysninger. Du vil kanskje med tiden finne deg en kjøper som mailer deg, og det første du da gjør med den mailen er å sjekke den opp på bla. facebook.com, pipl.com og kanskje til og med myspace. Dersom du finner noe knyttet til denne email-adressen som vekker mistanke, glem det og finn en ny kunde!

Det beste du kan gjøre når du har funnet deg en endelig kunde, vil være å avtale et offentlig møtested for overlevering, men dette kan være alt annet enn enkelt grunnet at mange blir mistenksomme når de blir bedt om å møte til avtalt tid og betale kontant, men dersom du er en god overtaler kan du kanskje få det til å funke. Dette er bra fordi du har sjansen til å spane området for diverse mistenkeligheter og selvfølgelig politi.

Dersom du ikke klarer å avtale et offentlig møtested, si deg frivillig til å levere varene hos kjøper. Da følger du rutinene over for å holde deg på den sikre siden. Aldri, ALDRI, la kjøper hente varene hos deg! Dersom du på noen som helst måte hår fått politiet på kroken, vet de nå hvor du bor!
Når tyvene først er ute av landet , så er det meste gjort.
Trådstarter
40 3
ja, var det jeg tenkte.

Det er ikke sånn at det er en "kanal" som blir brukt som i grunn er almenn kjent at man kan selge slikt?

Altså en fast innkjøper eller noe slikt som gjør at de kan kvitte seg med alt sammen med en gang... greia med å selge til venner er jo det at da er det ganske vanskelig å selge slik at du tjener skikkelig masse på detta.
Det er nok ikke så vanskelig å kvitte seg med, jeg har selv opplevd å få en mobil som stammet fra et innbrudd på en spaceworld-butikk helt uten at jeg var klar over det.
Hvis du kjenner endel folk, eller noen som driver å pusher ett eller annet, så er det null problem å bli kvitt det meste..

Skulle ikke tatt lange tida å bli kvitt noen TVer.
Jeg tror det er vanskeligere å finne hovedpersonen om det er mange ledd.

Jeg vet ikke, men folk burde være kritisk til avisene når de leser om utlendinger som raner. Høres ut som folk tror det kun er utlendinger som driver innbrudd. Dessuten kan det være på grunn av lave lønninger til utlendinger.
Selge det på torget på Grønland? Hver lørdag er det haugevis med utlendinger som selger alt mulig rart der, også tyvgods...
Trådstarter
40 3
poenget mitt er da det at jeg tror ikke alle innbruddene som rundt omkring er Utlendinger, sikkert noen, men det er minst like mange nordmenn som bedriver innbrud og da er det også ganske mange som kjøper tjuvgods også.
En grunn til at hagla og ammo`n ikke står langt unna på soverommet. Hatt innbrudd engang og blitt frastjålet utstyr annen gang. Politiet gjør ikke noe. Så neste gang har eg hagla klar. Drittlei av norske lover og strafferammer. Bedre å ordne opp selv!
Sitat av Motorn Vis innlegg
poenget mitt er da det at jeg tror ikke alle innbruddene som rundt omkring er Utlendinger, sikkert noen, men det er minst like mange nordmenn som bedriver innbrud og da er det også ganske mange som kjøper tjuvgods også.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er ikke alle utlendinger? Men store deler av de organiserte innbruddsbølgene som støtt og stadig dukker opp i avisene står nok store deler av Øst-Europeerene bak.
Sitat av Motorn Vis innlegg
poenget mitt er da det at jeg tror ikke alle innbruddene som rundt omkring er Utlendinger, sikkert noen, men det er minst like mange nordmenn som bedriver innbrud og da er det også ganske mange som kjøper tjuvgods også.
Vis hele sitatet...

Så kan du jo regne på hvor mange utlendinger som bor i landet vårt i forhold til oss som er etniske Nordmenn. Hva kommer du frem til da?

Sitat av Hoksalon Vis innlegg
Jeg tror det er vanskeligere å finne hovedpersonen om det er mange ledd.

Jeg vet ikke, men folk burde være kritisk til avisene når de leser om utlendinger som raner. Høres ut som folk tror det kun er utlendinger som driver innbrudd. Dessuten kan det være på grunn av lave lønninger til utlendinger.
Vis hele sitatet...

Har utlendinger i Norge dårligere betalt? Eller er det fordi dem eter Khat og går på sossen? Send them back!
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Patriot Vis innlegg
Så kan du jo regne på hvor mange utlendinger som bor i landet vårt i forhold til oss som er etniske Nordmenn. Hva kommer du frem til da?




Har utlendinger i Norge dårligere betalt? Eller er det fordi dem eter Khat og går på sossen? Send them back!
Vis hele sitatet...
Patetisk xenofobi. Vil ikke lage en massiv debatt om hvor utrolig biasert rasisme er her, men du oppfører deg som en tosk med slike argumenter.
Norge er et rikt land. Mye å stjele rundt om kring.

Når du blir tatt, så havner i du et koselig fengsel med meget høy standard.
Se på det som en ferie på spa-hotell. I tillegg får de DAGPENGER der inne. Som ofte overgår vanlig lønn i fattige land.

Da er det ikke rart folk fra slike land kommer hit for å stjele....blir de tatt er får de det ikke akkurat ubehagelig.......


DarkSheer
Sitat av darksheer Vis innlegg
Norge er et rikt land. Mye å stjele rundt om kring.

Når du blir tatt, så havner i du et koselig fengsel med meget høy standard.
Se på det som en ferie på spa-hotell. I tillegg får de DAGPENGER der inne. Som ofte overgår vanlig lønn i fattige land.

Da er det ikke rart folk fra slike land kommer hit for å stjele....blir de tatt er får de det ikke akkurat ubehagelig.......


DarkSheer
Vis hele sitatet...
Ja 180 kr uka er virkelig noe å se fram til... Kan ikke sammenlignes med spa-hotell, men som en kjip leirskole med dårlig mat :P
kan ikke tenke meg at maten der inne er så dårlige.... så vidt jeg kan huske så va det stort sett god mat på de leirene jeg var på som liten. :P
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Ja 180 kr uka er virkelig noe å se fram til... Kan ikke sammenlignes med spa-hotell, men som en kjip leirskole med dårlig mat :P
Vis hele sitatet...
Og hva er gjerne alternativet i hjemlandet? Perspektiv, gutten min. Perspektiv
De fleste som jeg satt inne med, var norske. Perspektiv er noe ja, men realiteten er en annen.
Sitat av pontiac Vis innlegg
En grunn til at hagla og ammo`n ikke står langt unna på soverommet. Hatt innbrudd engang og blitt frastjålet utstyr annen gang. Politiet gjør ikke noe. Så neste gang har eg hagla klar. Drittlei av norske lover og strafferammer. Bedre å ordne opp selv!
Vis hele sitatet...
Går en gammel historie om en butikkeier her i nærområdet som på 80-tallet opplevde innbrudd nesten hver eneste helg. Politiet henla sakene, noe som gjorde eieren rimelig frustrert.
Han tok en lapp og hang opp på innsiden av døren:
''De neste som prøver seg på innbrudd vil bli skutt etter''

Selvfølgelig kom tyvene tilbake ikke mange ukene etter forrige innbrudd og brøt seg inn gjennom hoveddøra. Butikkeieren lå klar inni butikken med hagle og skøt dem så fort dem trådde innenfor døre . (Hagla var kun ladet med salt og var ikke livsfarlig)

Det endte med at eieren fikk 3 måneder i fengsel og tyvene slapp unna med forenklet forelegg.
Sist endret av Bombasa; 4. september 2010 kl. 18:03.
en drittsekk såklart
drittsekken's Avatar
fuck norsk rettsytem....
er null stress med og lagre tyvgodts! og når det kommer til og selge det vidre er det heller ikke så sykt vanskelig. ! men du må bare gjøre det på den rette måten !
Trådstarter
40 3
ja, det er klart. Det enste som skal til er et lager og en kjøper og at alle holder helt kjeft. :P
kan ikke klage på maten inne hvertfall, dessert på søndag og;P
Sitat av cracklab Vis innlegg
er null stress med og lagre tyvgodts! og når det kommer til og selge det vidre er det heller ikke så sykt vanskelig. ! men du må bare gjøre det på den rette måten !
Vis hele sitatet...
Så hva med å skrive noe om dette som kan hjelpe trådstarter, istedefor å poste noe som du håper at vi sitter igjen med følelsen av "shiiiit cracklab gjør det så lett, omg han må bare fortelle oss det da han er sååå badass kriminell".

Da tenker jeg at jeg skal spare alle andre, og svare det du ønsker at folk skal svare ved å skrive på den måten du gjorde: Seriøst? Hvordan klarer du det? Kan du lære oss det? Høres ut som du har masse erfaring og er pro?!

On topic; Jeg sier meg nok enig med de som mener at det lønner seg å holde seg til få ledd. Jo flere ledd, desto flere folk som du kjenner dårligere og dårligere, og som igjen du ikke har noen garanti for at de ikke åpner kjeften.
Ser egentlig ikke poenget med innbrudd der de bare tar tingene og stikker av med det. Hadde jo vært langt bedre å bare myrde hele husstanden hvis de så er hjemme. Da får du mer tid på deg til å filtrere inn godsakene og litt morro på kjøpet.

Skal forøvrig ikke oppmuntre folk til slikt da det er umoralsk uansett hvordan du vrir og vender på det. Og hvem bryr seg om hvor en lagrer tyvgodset? Det som gjelder er hvordan du skal gå fram for å selge på best mulig måte. Uansett så er det det faktum at det er morroa som gjelder og ikke den materielle gevinsten.

Jeg lurer litt på HVORFOR du vil vite dette? x)
dagpenger i fengsel? hehe her har man ikke satt seg inn i ting.
Man får noen kroner, som så vidt dekker et evt niktotin forbruk.
disse må man foresten jobbe for. jobber man ikke får man heller ingen penger til røyk.

Og det luksus fengselet som ble vist frem her for en stund siden, er IKKE reprasentitvt for fengsels norge.

På åna sitter man for exempel på 4 manns celler med standard fra forrige århundre, opppusset på 60-70 tallet.
2 dusjer delt på 14+ mann og sånt. er fx problemer med stadige utbrudd av fotsopp pga den dårlige hygienen.

maten. joda, man får god mat, men man får ikke så mye man vil akkurat. man får nok til å overleve, du blir ikke feit av å sitte i fengsel. (kansje utenom sånne frie fengsler med åpen soning, tror det er litt lettere med mat tilgang der)

men dette var jo helt offtopic ser jeg. beklager
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
40 3
Sitat av I ChiiSSii I x Vis innlegg
Jeg lurer litt på HVORFOR du vil vite dette? x)
Vis hele sitatet...
Hvis det var meg(trådstarter du snakket om), så lurte jeg på dette fordi antallet innbrudd i private og næringsdrivendebygg, for ikke å glemme skole og annet offentlig har økt de siste årene.

Og det er stort sett Polakker folk skylder på, og jeg har egentlig liten tro på at alt som er av innbrud er av de,hehe, og da lurer jeg litt på åssen folk her i distriktet klarer seg, altså det er ikke så stort her vi bor. folk snakker. så det bør gå under veldg får ledd som tidligere nevnt.
Ssb sine statistikker viser at inbruddstallene er ganske lave sammenlignet med gjennomsnittet de siste 15 årene.
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Ja 180 kr uka er virkelig noe å se fram til... Kan ikke sammenlignes med spa-hotell, men som en kjip leirskole med dårlig mat :P
Vis hele sitatet...
Maten i mange norske fengsler og institusjoner overgår maten vi man får i militære messer, og den er absolutt ikke noe å klage på (iallefall de leirene jeg har huset). Så jo, innsatte i norske fengsler har det ALT for godt
Hvis du stjeler 30 TVer, kan du selge de på alibaba.com :P
The Merciful One
mr5050's Avatar
tar jeg ikke feil var det vel en kjempe tyveri bølge i larvik for noen år siden
dette var vel ett nettverk av norske personer som spesialisert seg på og robbe skoler og andre firmaer med mye eletronikk og andre verdisaker for flere millioner kr i verdi mener jeg så om det på nrk

Sitat av Deal Vis innlegg
kan ikke klage på maten inne hvertfall, dessert på søndag og;P
Vis hele sitatet...
nå må du ikke glemme grøten og rød saft på lørdag da