Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 3604
Hei,

Noen som har gode tips når det gjelder sparing av penger? Jeg er en gutt på 20 år som jobber som selger, månedslønningene mine ligger på rundt en 11 - 15k, det var for 6 mndr siden jeg lærte å spare lønna til neste lønn :P Dette er jeg altså stolt over.

Jeg er den typen som lett faller for nedbetalinger, finansiering osv osv. Nå gidder jeg ikke mer og vil begynne å spare penger slik at jeg har pengene der og da. JEg har ikke de rare utgiftene:

2100,- kr totalt med leie og mobilregning.
Min ellers faste utgift er snus og drikke i helgene.

Jeg har veldig lyst på en ny alienware pc, søkte om å få en nedbetalingsplan og fikk dette. Men etterpå tenkte jeg meg om og takkte nei.

Jeg er så og si villig til å gjøre hva som helst for å greie å spare 18k på få måneder.

Føler at mye av bruken min går til unødvendig fastfood/klær og ellers tull som jeg ikke trenger. Har forhørt meg litt rundt og fikk i tips å sette opp en til konto hvor jeg hiver inn hele lønna og overfører det jeg trenger for regninger og snus.

Noen som har andre tips

Takke for alle svar.
Alienware er veldig overpriset, du får en mye bedre PC for 18k hvis du bygger den selv med deler fra f.eks komplett.no.

Ellers kan du jo sette opp en ny sparekonto og ber banken overføre f.eks 5000kr i mnd til den.
Kan sende deg et kontonummer du kan overføre 5k til hver måned om du vil. Skal love at du ikke får brukt de pengene...
Sist endret av Skoms; 1. juli 2010 kl. 00:32.
Sitat av Skoms Vis innlegg
Kan sende deg et kontonummer du kan overføre 5k til hver måned om du vil. Skal love at du ikke får brukt de pengene...