Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 1211
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hvis jeg legger litt weed oppi en skje med matolje (går matolje bra?) hvor lenge må den da ligge i den å kose seg før man kan spise det og få best effekt?

Og går det ann å putte weed i yogurt bare eller i en dæsj med melk eller hvor mange % fett burde det være?
Anonym bruker
"Sjuk Falk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husk at det må varmebehandles, nytter ikke bare ha weed over i olje og vente
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Husk at det må varmebehandles, nytter ikke bare ha weed over i olje og vente
Vis hele sitatet...
Ja jeg har lagt weed en på stekebrett på 110 grader i 40min,er det rett?

For det må vel ikke varmebehandlet MED fett?
Anonym bruker
"Parallell Hund"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

For det må vel ikke varmebehandlet MED fett?
Vis hele sitatet...
Jo. Det du har gjort er decarbing. Neste steget er å varmebehandle MED fett. Enkleste måten er kokosolje i en kjele på lav varme i en halvtimes tid. Beste måten er vannbad. Søk litt rundt her inne så finner du utallige tråder som forklarer utallige måter du kan gjøre alt dette
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja jeg har lagt weed en på stekebrett på 110 grader i 40min,er det rett?

For det må vel ikke varmebehandlet MED fett?
Vis hele sitatet...
Etter du har hatt weeden i ovnen og det er avkjølt, så putter du det oppi en kasserolle med smør/kokosfett og vann(tilsett mer vann om nødvending underveis. Du bruker vann for å kontrollere at temperaturen ikke blir for høy) og lar det henge rundt på kokepunktet i noen timer.

Du vil at virkestoffet i cannabisen binder seg til noe kroppen din tar opp. Derfor bruker man fett. Du kan også bruke alkohol, men fett er greiest å ha med å gjøre.
Sist endret av moret; 22. juli 2021 kl. 15:55.
Anonym bruker
"Sugen Laks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av moret Vis innlegg
Etter du har hatt weeden i ovnen og det er avkjølt, så putter du det oppi en kasserolle med smør/kokosfett og vann(tilsett mer vann om nødvending underveis. Du bruker vann for å kontrollere at temperaturen ikke blir for høy) og lar det henge rundt på kokepunktet i noen timer.

Du vil at virkestoffet i cannabisen binder seg til noe kroppen din tar opp. Derfor bruker man fett. Du kan også bruke alkohol, men fett er greiest å ha med å gjøre.
Vis hele sitatet...
Ja det forklarer jo hvorfor jeg ikke merket noe sist gang..

Men er det virkelig nødvendig å koke det i flere timer? Holder det ikke med 30minitter?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det forklarer jo hvorfor jeg ikke merket noe sist gang..

Men er det virkelig nødvendig å koke det i flere timer? Holder det ikke med 30minitter?
Vis hele sitatet...
Vil du ha bra resultat eller dårlig/middels?
Anonym bruker
"Farlig Gorgon"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det forklarer jo hvorfor jeg ikke merket noe sist gang..

Men er det virkelig nødvendig å koke det i flere timer? Holder det ikke med 30minitter?
Vis hele sitatet...
Min erfaring er at det blir bedre jo lenger du tid bruker. Pleier å la smøret stå i 2-3 timer på svak varme når jeg lager edibles
Vis du har hasj så kan du bare koke opp smør i en kjele og legg hasjen oppi dær å kok den å rør så det ikke blir brent.
Kokende vannbad med smør eller olje + blomst/sjoko i en time til hhalvannen gjør susen.

Brunt gir kakaoen en god, krydret smak
Anonym bruker
"Ulykkelig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har forsøkt mye forskjellig.

Beste resultat for min del er kurant kokosolje (ikke de rimelige) som feks Coscosa. 140 grader ca 60 min. Hiver det over i kapsler med pipette etterpå. Deler mengde fett/rev på antallet kapsler. Enkel måte regulere inntak når du vet eksakt mengde pr kapsel.

Kokosfett over lengre tid på lav varme er alfa omega.
Anonym bruker
"Ulykkelig Sjøorm"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Glemte si 140 grader i ovnen. Ikke kjele/kokeplate.
Anonym bruker
"Sugen Harpy"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja det forklarer jo hvorfor jeg ikke merket noe sist gang..

Men er det virkelig nødvendig å koke det i flere timer? Holder det ikke med 30minitter?
Vis hele sitatet...
q

Jo lengre jo bedre. Sikkert en effekt etter bare 30 min, men på langt nær det samme som å stå å putre i vannbad over natta eller enda lengre. Koker du lengre vil det etter min erfaring også kicke raskere,(innen 30-60 min) slik at du slipper den klassiske " dette funka jo ikke"(evnt, spise mer fordi det var så svakt) før det slår deg inn på tidenes tunge hasjrus som varer i opptil 12 timer 4 timer etter inntak.

Er du uerfaren med edibles så husk less is more, gønner du på med et halvt gram f. Eks om du gjør d riktig så kan du forvente en skikkelig ubehagelig rus som aldri tar slutt. 0,05g er igrunnen nok til å bli skikkelig god stein gitt at du har passelig kvalitet og koker i minst et par timer