Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1043
Hei! Tittelen er vel egentlig ganske enkelt spørsmålet mitt, hvorfor bruker man bomull for å skyte? Jeg har på ingen måte tenkt å sette et skudd, men som også brukernavnet mitt tilsier så er jeg rett og slett bare nysgjerrig! Hvis jeg har forstått korrekt så dypper man hele bomullsdotten oppi blandingen med hva det nå enn er man skal skyte, også trekker man sprøyta opp i denne nå ganske våte bomullsdotten? Kan noen forklare meg hvorfor, og eventuelt hva som ville skjedd om bare trakk rett opp uten å ha en bomullsdott som ''mellommann''?
Bomullsdotten fungerer vel som et filter mener jeg på. Så du ikke skyter noe humbug oppi åra? Mener på å ha sett en dokumentar der jeg så noen bruke et sigarettfilter også, for samme formål.
Fordi det skal filtrere ut de små ruskene som er igjen for å ikke risikere eventuell blodpropp, eller at det ikke skal legge igjen dritt i årene/systemet. (tette blodårene) Noe som det uansett gjør, bare mye mindre når du filtrerer med bomull. Og bomull er et "bra" filter.
Sist endret av yomomma; 16. mai 2021 kl. 19:16. Grunn: Tillegg av ord
Trådstarter
18 5
Hmm okei, takk for svar!