Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  91 23598
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Cirka 11.000 i mnd er standarden for arbeidsavklaringspenger nå. Du kan lett få et rom i kollektiv til 4000, da har du 7000 til overs etter leia. Hvis du har barn burde du vite bedre enn å sette et liv til verden mens du er lutfattig. Det finnes uansett ulike tiltak som kan gi deg mer penger om du har barn. Hvis det blir for lite for deg kan du få deg en jobb.
Vis hele sitatet...


Nå er det faktisk ikke alle nav kontorer som utbetaler samme summer, ei heller saksbehandlere som behandler deg like pent.
Før fikk jeg dekket husleie på 5500kr samt livsopphold på 5000 ved siden av det igjen.
Nå får jeg plutselig 3000kr som skal holde til husleie og livsopphold for 2 mnd fremover og får beskjed om at jeg må spare de til mnd etter der igjen?

Og om du hadde lest, ville du sett at dette ikke dreier seg om hverken barn eller arbeidsavklaringspenger og det er heller ikke alle som kan knippse med fingrene å få seg en jobb, har vært uten jobb nå i 5 år men har sendt og levert søknader samt snakket med sjefer på sikkert 1000 forskjellige steder i året.
Nei, det er ikke alle som er like heldige, bare synd at dere som faktisk er heldig ikke klarer å se at det finnes folk som ikke har det bra i dette rosa boble samfunnet vi lever i dag.
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Cirka 11.000 i mnd er standarden for arbeidsavklaringspenger nå. Du kan lett få et rom i kollektiv til 4000, da har du 7000 til overs etter leia. Hvis du har barn burde du vite bedre enn å sette et liv til verden mens du er lutfattig. Det finnes uansett ulike tiltak som kan gi deg mer penger om du har barn. Hvis det blir for lite for deg kan du få deg en jobb.
Vis hele sitatet...
Sastsen er forskjellig fra sted til sted, men du har ish rett. Man vet også at man kan søke tileggstønad på husleie selv om man har arbeidsavklaringspenger? Bostøtte er også verdt å søke på. Når jeg hadde livsopphold + husleie så hadde jeg ca 4200 i mnd, delt på to personer. Er ikke rart man blir kriminell av å gå på nav.
Do Not Conform
oriento's Avatar
Sitat av Mchjort Vis innlegg
TS er definitivt inne på noe her! Akkurat dette med at vi begrenser oss, fordi vi ikke har lyst til å bli oppfattet som kriminelle/ dårlige personer av samfunnet/ folk rundt oss.

Tror nok at samfunnet har en stor betydning for hvor langt vi er villige til å gå når det gjelder kriminalitet. Vi har det tross alt rimelig bra her i Norge, men hvis ting hadde snudd og det f.eks ble mangel på mat (altså sult), er jeg ganske overbevist over at mange hadde hvert villig til å begå kriminalitet for å skaffe seg mat.

Selv tror jeg at dersom noen som står meg nært, hadde blitt utsatt for voldtekt eller misbruk, så er jeg ikke sikker på om jeg hadde klart å besinne meg, dersom jeg møtte på gjerningsmannen på gaten. Spesielt ikke dersom politiet ikke hadde klart å gjøre jobben sin og gjerningsmannen hadde gått fri.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på Forseelser og Forbrytelser. Å kjøre for fort eller til og med kjøre i ruset tilstand er en forseelse. Smugle med seg litt ekstra alkohol eller nikotin varer er forseelse. Vi begrenser oss på ingen måte når det kommer til disse tingene, røyke seg en joint er en forseelse som gir deg en bot på stedet. Voldtekt og vold er derimot forbrytelser. Møte en som har voldtatt en av dine nærmeste på gaten og angripe han, er en affeksjons reaksjon og vi ha formildende straffereaksjon. Spesielt dersom man ikke har noen voldsaker på seg fra før og det foreligger sterke bevis på at det er vedkommende som har voldtatt og går ustraffet på gaten. Men dersom vedkommende har sonet en straff for ugjerningen sin så er han "skuls" med systemet.
Vi har alle fri vilje, ingenting annet enn vårt moralske kompass hindrer oss i løpe ut på gata å drepe så mange vi klarere før vi blir stoppet.. uten dette ville det vært totalt kaos! Men loven er også klar på selvforsvar. det er vår fulle rett til å forsvare oss.
Etter mitt syn så er det lite godt som kommer ut av at man gjør seg til morder på grunn av en voldtekts mann.. er drap verre enn voldtekt? I lovens øyne ja, og også i mine!
two wrong doesn't make a right. Hun blir voldtatt, så mister hun kjæresten for han må i fengsel for drap...
Sitat av ezyy Vis innlegg
Sastsen er forskjellig fra sted til sted, men du har ish rett. Man vet også at man kan søke tileggstønad på husleie selv om man har arbeidsavklaringspenger? Bostøtte er også verdt å søke på. Når jeg hadde livsopphold + husleie så hadde jeg ca 4200 i mnd, delt på to personer. Er ikke rart man blir kriminell av å gå på nav.
Vis hele sitatet...
Hvis du kan jobbe er jo gjerne det en bedre ting å gjøre. Dersom du er uføretrygde vil du ikke få 4200kr i mnd totalt med en unge. Beklager, den kjøper jeg rett og slett ikke.
Ikke med unge, samboer. Ja visst er det bra med jobb, for de som klarer det.
Jeg har ikke noe problem med å ta en ulåst sykkel.
Hvis jeg finner en sekk med penger vil jeg beholde den.
Jeg syns narkotika er greit å røyke og konsumere.
Jeg får et lite kick av å gjøre ulovlige ting som å kjøpe unormalt store mengder narkotika, men er egentlig mest noia.
Når jeg var 13 år fant jeg en lommebok engang, jeg tok ut pengene og leverte pengeboka til eieren. Så litt snill er jeg jo, men var bare snakk om noen hundre lapper.
Jeg er vell som folk flest, ihvertfall de jeg kjenner. Jeg kan bryte de fleste lover som ikke går nevneverdig ut over noen hvis jeg vet med sikkerhet at det ikke er noen overhengende fare for å bli tatt. Da tenker jeg på kjøp/bruk av narkotika, ta med med mer en kvoten gjennom tollen, kjøre ~10km/t over fartsgrensa(med forbehold) og ting som å laste ned filmer og serier jeg ellers ikke ville kjøpt. Jeg er motstander av vold, men om det blir brukt mot noen andre syntes jeg det er helt greit å ta igjen.
For meg er loven er kun relevant hvis jeg skal bryte den og må avgjøre eventuell strafferamme om det er verdt det.

Det som vektlegger mine ord og handlinger er først og fremst moralsk kompass.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du utset deg for fare ved å ferdast i trafikken. Når du køyrer fortare får du kortere tid mellom observasjon og ulukke, og du får høgare kollisjonsenergi. Hugs på at energien aukar med kvadratet av farta.

Så det er pissprat frå di side å påstå at det ikkje er ekstra risiko. Det er det. Både fordi voksne, erfarne sjåfører gjer feil, og fordi andre gjer feil. Høgare fart aukar konsekvensane i alle ulukker, uavhengig av om det var den som køyrte for fort sin feil at ulukka skjedde.
Vis hele sitatet...
Jeg ser poenget ditt, men du må huske på at det er mennesker bak rattet her.

Det er ikke så lenge siden er person ble forbikjørt, så stoppet og banket opp fordi han kjørte for sakte.

Og så var det en sak for en god stund siden der en person som tidligere hadde mistet lappen, bestemte seg for å ligge rett på fartsgrensen hele veien til jobb.
Han ble oppsøkt hjemme og drapstruet.

På strekninger der det åpenbart er rom for høyere fart, så TROR jeg det er bedre å ligge litt over, enn å ligge å irritere sjåfører bak til å ta skumle forbikjøringer, som kan ende i fatale front mot front-kollisjoner...eller kanskje ikke.
Sist endret av ID-Brikke; 30. mars 2016 kl. 20:59.
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jeg ser poenget ditt, men du må huske på at det er mennesker bak rattet her.

Det er ikke så lenge siden er person ble forbikjørt, så stoppet og banket opp fordi han kjørte for sakte.

Og så var det en sak for en god stund siden der en person som tidligere hadde mistet lappen, bestemte seg for å ligge rett på fartsgrensen hele veien til jobb.
Han ble oppsøkt hjemme og drapstruet.

På strekninger der det åpenbart er rom for høyere fart, så TROR jeg det er bedre å ligge litt over, enn å ligge å irritere sjåfører bak til å ta skumle forbikjøringer, som kan ende i fatale front mot front-kollisjoner...eller kanskje ikke.
Vis hele sitatet...
Her er det nødvendig med kilder. Uansett om noe slikt har skjedd vil jeg tro sannsyneligheten for skade eller død ved å holde fartsgrensen er betydelig lavere enn å kjøre litt over på rettstrekker.
Jeg er åpen for det meste, avhengig av situasjon såklart. Jeg tror de fleste er villige til å gå langt for å beskytte seg og sine, eller for hevnlystens skyld, men da snakker man litt mer voldelige eller kriminalitet som går direkte utover personer.

Utenom det så er jo div hærverk gøy, rusmidler, div svart arbeid og ting som ikke er en spesielt stor risiko for meg selv eller andre.
Hadde 130 i 90 sonen over sennalandet i går kveld. (i'm badass) og en tungt belastet kriminell.
Har muligens begått fauna kriminalitet også da det var et par reinsdyr som så litt betenkte ut da jeg suste forbi.
Måtte bare få sagt det.
Nei slaskeladden, hærverk er aldri gøy. For den som blir rammet. Hærverk er både en stor utfordring for det private samt det offentlige. Det går med utallige millioner hvert år til å reparere etter hærverk. Enten det er knuste bussskur, vandaliserte skoler eller privat eiendom som herpes.

Problemet med hærverk er at fellesskapet blir nødt til å ta regninga. Om du knuser ruter på skolen så blir resultatet av det oftere stengt svømmehall, forfall på idrettsanlegg, dårligere oppfølgning av svake som burde fått B timer eller rett og slett så må disse skolene suge lenge på gamle klassesett og det taper jo alle på. Eller det rammer forsikringstakere. Som ender opp med regninga når forsikringsselskaper må betale ut.

Om du liker å smashe og knuse ting så kan jeg anbefale skrotbiler. Stikk innom din lokale skrothandler og kjøp biler som funker for vrakpant pluss noen hundrelapper. Så kan du knuse og herje på privat område eller skogsbilveier eller grustak. Eller hva med en boksesekk?
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Jeg ser poenget ditt, men du må huske på at det er mennesker bak rattet her.

Det er ikke så lenge siden er person ble forbikjørt, så stoppet og banket opp fordi han kjørte for sakte.

Og så var det en sak for en god stund siden der en person som tidligere hadde mistet lappen, bestemte seg for å ligge rett på fartsgrensen hele veien til jobb.
Han ble oppsøkt hjemme og drapstruet.

På strekninger der det åpenbart er rom for høyere fart, så TROR jeg det er bedre å ligge litt over, enn å ligge å irritere sjåfører bak til å ta skumle forbikjøringer, som kan ende i fatale front mot front-kollisjoner...eller kanskje ikke.
Vis hele sitatet...
Idioter er det overalt! Jeg kjente en figur, som hadde "et lite snev" av ADHD. Figuren var rastløs som få, og bar på, etter det han sa, preg av omsorgssvikt i tillegg. Iallfall, det var kø i Strandgata i Hamar, og han fyrte på pluggene. Det endte med, at han hoppet ut av bilen (i køen), gikk til bilen foran og serverte en knyttneve ca. der nesen er.

Uansett så er det ikke så smart å kjøre for fort! Under perfekte forhold klarer en person med best mulig reaksjonstid å reagere på 0,1 sekund, når denne personen er forberedt. Normalt er du ikke forberedt, så normalt har du en gjennomsnittelig reaksjonstid på 1 sekund. Og ved 90 km/t tilsvarer dette, at du har kjørt 25 m, før du begynner å reagere (bremse og/eller svinge unna). Noe som er en betydelig avstand! Så må vi også legge til, hvilken avstanden det tar å bremse fartøyet ned. Så en fartsøkning fra 80 til 90 km/t øker ikke bremselengden (tid tet tar å stoppe MINUS reaksjonslengden) med 9/8. Men det blir (9/8)², altså 81/64 (hvis du ikke ser for deg tallet fra brøken, så blir det (10,125 / 8).


Bare for å ta et annet eksempel:
Hvis du kjører i 20 km/t, og du har 4 m bremselengde. Så lurer du på hva bremselengden er i 200 km/t. Mange lurer seg selv, med å tro det er 40 m eller noe. Altså at det er en lineær sammenheng, men det er feil! Det er som Vidar har påpekt kvadratisk sammenheng. Så hvis en bruker 4 m på et gitt føre, på å bremse ned fra 20 til 0 km/t. Så bruker du 400 m fra 200 til 0 km/t på samme føre. Regner vi da også med 1 sekunds reaksjonstid, så blir det 455,55 m stoppedistanse (reaksjon + bremselengde). Tenk på dette FØR du gasser på!
Sitat av Wild Vis innlegg
Hadde 130 i 90 sonen over sennalandet i går kveld. (i'm badass) og en tungt belastet kriminell.
Har muligens begått fauna kriminalitet også da det var et par reinsdyr som så litt betenkte ut da jeg suste forbi.
Måtte bare få sagt det.
Vis hele sitatet...

Det er vel ikke naturpark sålenge E6 går der? Om du kjører i 130 så er det vel akkurat fort nok til å bli infanterist (>126km/t??) samt kanskje også en liten tur til soning? Regner med det er snø og vinter i nord norge fortsatt? Da kan det brukes som skjerpende når førerkort beslag og evt. soning vurderes.

Er vel ikke rare trafikken der så om noe hadde skjedd og du hadde mistet kontrollen så ville det vel først og fremst vært deg selv som ble skadelidende?
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du utset deg for fare ved å ferdast i trafikken. Når du køyrer fortare får du kortere tid mellom observasjon og ulukke, og du får høgare kollisjonsenergi. Hugs på at energien aukar med kvadratet av farta.

Så det er pissprat frå di side å påstå at det ikkje er ekstra risiko. Det er det. Både fordi voksne, erfarne sjåfører gjer feil, og fordi andre gjer feil. Høgare fart aukar konsekvensane i alle ulukker, uavhengig av om det var den som køyrte for fort sin feil at ulukka skjedde.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig er hver kmt en ørliten milliontedel mer risikabel enn den forestående, selv på en landevei med god sikt og øvrige forhold.

Det blir enda helt idiotisk å påstå at det å ligge i 110 over fjelloverganger etc utgjør en risikoøkning som kan sammenlignes med idioten som brenner i 70 gjennom den tettbygde 50-sonen.

Menmen, dette er vel nok et eksempel der realisten og "moralisten" aldri vil kunne si seg enig.
Sist endret av Tøffetom; 31. mars 2016 kl. 01:44.
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Det blir enda helt idiotisk å påstå at det å ligge i 110 over fjelloverganger etc utgjør en risikoøkning som kan sammenlignes med idioten som brenner i 70 gjennom den tettbygde 50-sonen.
Vis hele sitatet...
Det er det da ingen som har påstått heller. Det som har blitt påstått er at både sannsynlighet for ulykke og konsekvensene av ulykken øker dramatisk med økning av fart, noe som unektelig er helt riktig. Som vidarlo har sagt: Kolliderer du i 70 vil du sannsynligvis overleve. Kolliderer du i 110 vil du sannsynligvis dø. Dersom du øker farten fra 80 til 110 over fjellovergangen, har du nesten doblet (1,9) bevegelsesenergien, og altså nesten doblet både bremselengden og mengden juling du og bilen din må absorbere om det smeller. Og selv om du er skråsikker på at du har full kontroll – som alle andre trafikkofre var frem til det øyeblikket det gikk til helvete – kan de du møter sovne bak rattet, eller bestemme seg for å finne brusen i baksetet, eller kjøre i fylla, eller skrive meldinger på telefonen, og plutselig skjene over i feil fil. Eller en hjort kan sprette opp fra grøfta ti meter foran bilen.

Selv om å kjøre i 110 over en fjellovergang ikke er verdens farligste ting man kan gjøre, er det definitivt mye farligere enn å kjøre i 80.
Føler det er viktig å pressisere at vi mennesker er elendige på intuitiv risikovurdering. Ting som skjer utrolig sjeldent men har store konsekvenser vurderer vi ofte som mye farligere enn ting som skjer ofte men er litt mindre dramatisk. Vi har og en tendens til å undervurdere risikoen for ting vi føler vi har kontroll på (som bilkjøring).

Når man diskuterer rissiko er det derfor viktig å glemme hva intuisjonen din sier og heller se på statistikk og mer objektive fakta.
Sitat av etse Vis innlegg
Føler det er viktig å pressisere at vi mennesker er elendige på intuitiv risikovurdering. Ting som skjer utrolig sjeldent men har store konsekvenser vurderer vi ofte som mye farligere enn ting som skjer ofte men er litt mindre dramatisk. Vi har og en tendens til å undervurdere risikoen for ting vi føler vi har kontroll på (som bilkjøring).

Når man diskuterer rissiko er det derfor viktig å glemme hva intuisjonen din sier og heller se på statistikk og mer objektive fakta.
Vis hele sitatet...
Dette er så riktig. Studier har konsist vist at den gjennomsnittlige personen tror at de kommer til å leve et lengre og sunnere liv en den gjennomsnittlige personen. Vi overvurderer sannsynligheten for at noe alvorlig skal skje med andre og undervurderer sannsynligheten for at noe alvorlig skal skje med oss. Det er en feil som kommer fra psykologien vår, vi feilkalkulerer risiko.

For å sette bilde på ditt eksempel, se for deg at sigaretter var harmløse, men en sigarettpakke ut av hver 18750 inneholder en enkelt sigarett som fungerer slik at når du tenner den vil den eksplodere på slik en måte at hodet ditt og noe av overkroppen din forsvinner. Folk rundt om ville jevnlig eksplodere sidene egne hoder høylydt rundt om oss over alt i hele verden. I det samme parallelle universet vil fremdeles like mange mennesker dø av røyking. Effekten ville bare vært mer umiddelbar og sjokkerende, og trolig være med på å påvirke våre valg.

Når det gjelder bilkjøring kommer en ny faktor inn i bildet. Vi overvurderer farer vi ikke har kontroll over og undervurderer farer vi kan på en eller annen måte kontrollere. Studier har vist at folk er villig til å akseptere risikoer 1.000 ganger større hvis de kunne kontrollere den, eksempelvis kjøre en bil i høy hastighet på en svingete vei.
Interessant tråd som toucher innpå et fascinerende tema - hva skiller umoralske og ulovlige gjerninger?

Jeg blir stadig overrasket over hvor indoktrinert store deler av samfunnet virker. En handling kan veldig lett sees ned på, med bred støtte, dersom denne er juridisk stridig, uten at hensyn taes til hvilke skade som ble påført samfunn og/eller individ.

Et annet sted man ser lignende tendenser er ved pedofili. Dette forutsetter at man mener pedofili er medfødt - noe man selvsagt kan bestride - men da kan man veldig lett stille spørsmålstegn ved utfallet av den vedtatte homofili medfødt vs ikke - debatten. Og dersom det er medfødt må det jo heller være en forbannelse å leve med. Problemet med å lufte slike tanker offentlig er at man ofte kan bli litt stemplet. Man blir automatisk ansett som en som sympatiserer med utøvende pedofili - noe jeg hvertfall ikke har noe til overs for.

Hans Eirik Olav hadde en interessant forelesning for de som er interessert i temaet. Her nevner han bl.a. at man kan se på lovgivning, velferdssystem og samfunnsstruktur som en slags forsikringspolise - tillit medfører ansvar enkelt og greit. I dag har vi kun en forsikringspolise å velge; men kanskje ikke den passer alle best og at vi kunne åpne for å ha flere poliser? Selvsagt kan man stille spørsmål ved hvordan slike ordninger skulle reguleres, men spennende tanker presentert på en engasjerende måte!
Ingenting, så lenge jeg kan bli tatt.
▼ ... over en uke senere ... ▼
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Har en tendens til å dra ting litt langt når jeg skal hevne meg på folk, men det går vel heller under trakassering og lignende. Bestilte typ 800 gratis prøveprodukter til en fyr en gang i tiden, og alle pakkene han mottok startet opp et abonnement han måtte ringe og avbestille. Det var flere år der han fikk flere 10 talls pakker i uken og han måtte ringe og avbestille absolutt alt for å ikke måtte betale noe. Det var mest ereksjonspiller og boksere i XXXL så de ble ubrukelige for han. Men å drive og banke opp folk man er sure på ser jeg på som helvetes barnslig, det er da mulig å være litt mer kreativ enn å bruke en knyttneve.

Men av grov kriminalitet så tror jeg ikke at jeg hadde gidda å risikere fengselsstraffen rett og slett. Penger er ikke helt det viktigste i verden for meg. Men hvis jeg hadde blitt presset opp i et hjørne så kunne jeg nok gjort mye rart, feks for å beskytte familie eller venner.
@Dongerino
I liked that alot
Snakk om å få utløp for frustrasjon, dog uten fysisk harme.
Her snakker vi passiv aggressiv altså.

Det må ha vært et helvete for han fyren, stadig dritt i postkassen og stadig huske å avbestille. Og mange slike lurendreiere godtar jo heller ikke avbestilling på telefon, eller via email. Tenk deg alle de hundrevis av brevene fyren måtte sende ut.

Takk for at du delte dette, nå fikk jeg meg en real latterkule. Ser for meg hvor desperat fyren blir når det aldri slutter med dritt i postkassen. Jeg ler meg skakk.

Skal aldri si et vondt ord til deg, det er helt sikkert
Sist endret av frtoretang; 14. april 2016 kl. 00:09.
Drikking i parken, nakenbading og generell offerløs feelgoodkriminalitet.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av mollymus Vis innlegg
Drikking i parken, nakenbading og generell offerløs feelgoodkriminalitet.
Vis hele sitatet...
har du noen eksempler på feelgood kriminalitet? say what?
Sitat av Drugsarebadmkey Vis innlegg
har du noen eksempler på feelgood kriminalitet? say what?
Vis hele sitatet...
Tja, de to jeg nevnte er jo eksempler. Har aldri fått noen klager for noen av dem. Som du ser er jeg i all hovedsak en ganske snill borger.

Ellers hadde jeg nok brutt loven dersom jeg mente det var det moralsk riktige å gjøre i situasjonen. Kan ikke helt komme på noen eksempler der det har skjedd.
Sist endret av mollymus; 25. april 2016 kl. 14:15.
Sitat av mollymus Vis innlegg
Tja, de to jeg nevnte er jo eksempler. Har aldri fått noen klager for noen av dem. Som du ser er jeg i all hovedsak en ganske snill borger.
Vis hele sitatet...
Faktisk har du bare nevnt ett eksempel, for offentlig nakenhet er ikke forbudt. Du er nok en enda snillere borger enn du selv trodde.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Faktisk har du bare nevnt ett eksempel, for offentlig nakenhet er ikke forbudt. Du er nok en enda snillere borger enn du selv trodde.
Vis hele sitatet...
Er det ikke? Pokker, det kommer til å ta litt av edgen fra mine fremtidige nakenbad.

Jeg har i alle fall en mørk historie med å klatre opp i ting som er ulovlig å klatre i, samt å sette fyr på ting på tider av året der det er ulovlig å sette fyr på ting. Sistnevnte regel tror jeg de har lempet litt på, så der er jeg vel også på den snille siden av loven nå.
Sist endret av mollymus; 25. april 2016 kl. 15:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg er regelrytter, har en ekstremt stor respekt (på kanten til frykt) for regler og autoritetspersoner. Jeg har dårlig samvittighet for den ene gangen jeg valgte å ta bussen en time senere slik at jeg kom 8 minutter for sent til kurset jeg er lovpålagt å delta på, i stedet for å vente 52 minutter i en gang som stinker urin.
Jeg tror bare jeg har hatt tre lovbrudd de siste 10 årene. Jeg rygget en bil på tomten min uten å ha sertifikat og en gang fant jeg ikke toalett og måtte tisse mellom to trailere på en parkeringsplass midt på natten.

I tenårene hadde jeg omtrent ikke respekt for noe, ikke engang for mitt eget liv, så da var det noe helt annet. Alt for egen vinning. Jeg er definitivt ikke i stand til å utføre noe av det nå lenger.
Tror ikke de fleste vet hvor grensen går, meg inkludert. Det er situasjonsbetinget.
Så svaret mitt ut ifra det må nesten være, jeg vet ikke. Selv om jeg er fredelig av meg, og har mine idealer. Hehe.
Sist endret av sneipen; 4. mai 2016 kl. 02:58.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Jeg stjal mye fra butikker da jeg var yngre og hadde helt ærlig fortsatt med det om det ikke var for at konsekvensene blir litt for store til at det føles verdt det når man er voksen.
Jeg er villig til å gjøre alt som ikke seter andre mennesker i fare eller gir meg vinning ved å "urettferdig" ta fra andre. I mine øyne er ikke dette kriminalitet men heller personlig "naturlig" frihet.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av CelphCrowned Vis innlegg
Jeg er villig til å gjøre alt som ikke seter andre mennesker i fare eller gir meg vinning ved å "urettferdig" ta fra andre. I mine øyne er ikke dette kriminalitet men heller personlig "naturlig" frihet.
Vis hele sitatet...
Kor set du den grensa? Eg kan ikkje komme på veldig mykje som er forbode og som ikkje kan skade andre?
Valgfri brukertittel
Anarquista's Avatar
Nja, hadde nok gått ganske langt om jeg måtte. Men eh, kunne nok ikke tenkt meg og gjort særlig verre enn og slå noen bevisstløs tenker jeg.
Kommer litt ann på hva de har gjort meg osv.
Sitat av Anarquista Vis innlegg
Nja, hadde nok gått ganske langt om jeg måtte. Men eh, kunne nok ikke tenkt meg og gjort særlig verre enn og slå noen bevisstløs tenker jeg.
Kommer litt ann på hva de har gjort meg osv.
Vis hele sitatet...
Du kunne gått ganske langt om du må, men ikke verre enn å slå noen bevisstløs?

Jeg for min del vil si at jeg er ganske lovlydig. Uten å brodere mer enn jeg må ville jeg tatt øye for øye dersom noe av alvorlig art hadde hendt med mine søsken eller foreldre.
Valgfri brukertittel
Anarquista's Avatar
Sitat av $pliffeN Vis innlegg
Du kunne gått ganske langt om du må, men ikke verre enn å slå noen bevisstløs?

Jeg for min del vil si at jeg er ganske lovlydig. Uten å brodere mer enn jeg må ville jeg tatt øye for øye dersom noe av alvorlig art hadde hendt med mine søsken eller foreldre.
Vis hele sitatet...
Med 'måtte' så mener jeg liksom og bli presset til og gjøre MER enn og slå noen bevisstløs.
Sitat av Anarquista Vis innlegg
Med 'måtte' så mener jeg liksom og bli presset til og gjøre MER enn og slå noen bevisstløs.
Vis hele sitatet...
Hva legger du i å bli presset?
Valgfri brukertittel
Anarquista's Avatar
Sitat av Relevant Vis innlegg
Hva legger du i å bli presset?
Vis hele sitatet...
Kan jo være mye forskjellig :P Siii..litt sånn 'Hollywood aktig' men, hvis jeg måtte gjøre gjøre noe for og redde noen nær meg som er kidnappet, ved og drepe noen ellerno da, så hadde jeg nok gjort det ja
Sitat av Anarquista Vis innlegg
Kan jo være mye forskjellig :P Siii..litt sånn 'Hollywood aktig' men, hvis jeg måtte gjøre gjøre noe for og redde noen nær meg som er kidnappet, ved og drepe noen ellerno da, så hadde jeg nok gjort det ja
Vis hele sitatet...
Om noen voldtar 8 år gamle dattera di og skjærer ut øya, ville du fremdeles slått? Alt er ferdig, men jeg er rimelig sikker på at ikke bare ville du slått, du ville flådd jævelen levende over 2-3 uker om du fikk sjansen.

Her begynner det å bli interressant for å finne ut hvor kriminell en er. Hvor stor emosjonell belastning tar du til hvilken hevn. Når er det akseptabelt å slå? Når er det akseptabelt å drepe? Folks grense her er vel det som utgjør tråden da det kommer til vold. Og kan en spå hvor en vil gjøre hva? Det er vanskelig å forutse hvor opprørt du blir over noe.
Sitat av Anarquista Vis innlegg
Kan jo være mye forskjellig :P Siii..litt sånn 'Hollywood aktig' men, hvis jeg måtte gjøre gjøre noe for og redde noen nær meg som er kidnappet, ved og drepe noen ellerno da, så hadde jeg nok gjort det ja
Vis hele sitatet...
Det ville vel være nødverge, og ikke ulovlig.
Valgfri brukertittel
Anarquista's Avatar
Eh. Om noen hadde voldtatt dattera mi, hadde jeg nok voldtatt den personen med en pinne full av piggtråd eller noe lignende ja :P
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det er jo utrolig hva vi mennesker vil gjøre for de man er glad i. Har aldri vært borti en situasjon som har fått meg til å skade noen, men hadde noen voldtatt etc. noen jeg er glad i hadde jeg lett tatt hevn, eller sånn tenker jeg nå har jo aldri vært borti en slik situasjon.