Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 5247
Er av typen som spiser noen hundre røde fluesopp (amanita muscaria) i året siden det er kjempegøy. Lurer på om jeg kan trygt innrømme dette til politiet uten å risikere førerkortbeslag?
Tviler på dette er noe griseflokken ser etter på en utvidet blodprøve så jeg forstår at jeg ikke bør innrømme noe som helst men har lyst å si det som en protest. Dessuten har det utrolig høy underholdningsverdi da folk flest tenker på gift og rabiate vikinger når de hører fluesopp
Tuller eller trollet du?
Dersom det du skriver er sant, ikke fortel politiet om dine spesielle matvaner.
Du risikerer å miste førerretten for bil dersom du ikke er edruelig nok.
Konsumerering av flere hundre fluesopp vil antagelig regnes som rusbruk på linje med cannabis.
Klem fra Betty
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Dette må du fortelle mer om, jeg er veldig usikker på lovligheten rundt det, men hva slags rus oppnår man med fluesopp?

Og hvorfor vil du fortelle det til onkel blå?
Fluesopp er ikke ulovlig i Norge, men jeg ser ikke hvorfor du skal snakke om det til politi?
Bruker du å fortelle de om alle gangene du drikker også? eller spiser mat?

Det eneste en vil oppnå ved å "erte" myndighetene med fluesoppen tror jeg er å få den over på narkotikalista på sikt.
Noen hundre i året? Så du spiser i snitt rundt én fluesopp om dagen da? Eller kanskje mer? Hvis du vil beholde lappen så forteller du åpenbart ikke dette til politiet, selv om det mest sannsynlig er ganske langt ifra sannheten uansett.
Hør på svarene i tråden; ikke innrøm til politiet. Det er en svært psykoaktiv substans med potensiale til å gjøre bankmenn til shamaner i opptil to dager. Vil du fortelle mer om hvordan du tilbereder soppen og hvilken mengde du tar per gang? Lukter troll av posten da, har ikke hørt om noen som spiser hundretalls fluesopp i året, utenom en shaman blogg, men de var ikke A4 eller noen A for den saks skyld.
Flere hundre fluesopp i året, ja? Hm. Jeg føler synd for kroppen din. Ibotensyre er giftig. I tillegg kødder du med GABA-systemet ditt, og det er ikke mye forskning på rød fluesopp så hvem vet hva som skjer inni deg. Uansett, lovlig rusmiddel eller ikke, det påfører en rus, og politiet vil frata deg lappen. Utover det, mener du det selv er forsvarlig å kjøre bil når du har et daglig inntak av høye doser fluesopp? En hel fluesopp er jo litt av et jafs. Verdt å ta i betrakning for deg selv.
Fluesopp er chill det, men fortell da for faen ikke noe om det til politi. Hva skal du vinne på å gjøre det?
Ikke en dritt, og er du skikkelig uheldig, så tar dem fra deg førerkortet for mangel på edruelighet.

Dette er ikke kødd, folk jeg kjenner som har blitt tatt for å røyke cannabis 2 ganger, har fått brev i posten om utsatt førerett, og at dem må søke om tillatelse for å øvelseskjøre/ta lappen. Vedkommende hadde ikke lappen engang, men fikk altså et brev allikevel...

Selv har jeg også blitt tatt 2 ganger, men begge gangene har jeg sagt at det kun er sporadisk bruk av cannabis i helgene (selv om jeg var mistenkt for import av store mengder canna), og jeg har av en eller anna grunn ikke mista lappen. Tror jeg har vært heldig med den, faktisk...

Så om du skal leke sheriff og innrømme at du ruser deg ofte på fluesopp, tror jeg dem rett og slett tar lappen fra deg, samma om soppen er lovlig eller ikke.
Poenget er om du er anstendig og edruelig, ikke om stoffene du bruker er lovlige.
Mange som mister lappen pga de er alkoholikere også, for eksempel.

Et anna poeng, er jo at du isåfall bidrar til å svarteliste fluesoppen... Politi trenger ikke vite at folk faktisk bruker fluesopp... Dem lever på troen om at soppen er giftig, og at det ikke går an å bruke den fornuftig.
La det ligge

Sitat av Carmex Vis innlegg
Dette må du fortelle mer om, jeg er veldig usikker på lovligheten rundt det, men hva slags rus oppnår man med fluesopp?
Vis hele sitatet...
Fluesopp kan tørkes og spises, kokes til te eller røykes for å oppnå rus.
Rusen kan variere fra å være kraftig (spis mange gram, eller drikk te kokt på mange gram) til en mildere "sidekick" i f.eks spliff med cannabis.
Selv har jeg ikke tatt monsterdose og opplevd super mario (ting blir mindre, du opplever verden som en kjempe, og så videre), men jeg har røyka mye sammen med cannabis, med gode resultater.
I mine tilfeller har jeg opplevd det som en slags psykedelisk boost som gir mye mer eufori og lykkefølelse, enn cannabis alene. Jeg har opplevd fluesopp som mildt psykedelisk og angstdempende sammen med cannabis.
Røyker jeg en feit spliff med bare fluesopp, opplever jeg heller en mild steinhet og avslappa følelse...

Det viktigste er at man tørker soppen, sånn at de giftige stoffene forsvinner.
"Disse stoffene kalles ibotensyre, muskimol og muskazon. Muskimol er det giftigste av dem." (ref http://folk.uio.no/klaush/aman_mus.htm)
Skal man spise/drikke det, skal man avstå fra kullsyreholdige drikker, fordi kullsyre konverterer et av stoffene over til gift igjen... Om jeg har forstått det riktig, google it om dere har planer om å gjøre det.
Sist endret av Alzo88; 29. februar 2016 kl. 18:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av RævSnerk Vis innlegg
Lurer på om jeg kan trygt innrømme dette til politiet
Vis hele sitatet...
Det har du allerede gjort.
Spørsmålet er bare hvor store resurser politiet er villige til å bruke for å avsløre din identitet.

Det er en svært psykoaktiv substans
Vis hele sitatet...
Ja, og håper jeg ikke møter deg i trafikken mens du er i shamanmodus.
Sitat av Wild Vis innlegg

Ja, og håper jeg ikke møter deg i trafikken mens du er i shamanmodus.
Vis hele sitatet...
Kommer du virkelig med en moralpreken til meg? Jeg har ikke sakt jeg bruker fluesopp, at andre skal gjøre det, eller rådet noen til å gjøre det. Tvert i mot var innlegget mitt postet for å poengtere at det er kraftig og ikke skal tas lett på. Allikevel lurer jeg jo på hvor mye han inntar da jeg synes det aspektet er interessant. Baserer forøvrig dette innlegget på at du siterte en snutt av teksten min.
Sitat av Quasar Vis innlegg
Kommer du virkelig med en moralpreken til meg?
Vis hele sitatet...
Nei! Moralprekenen er forbeholdt trådstarter selv om jeg siterte noen ord fra ditt inlegg.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Flere hundre fluesopp i året, ja? Hm. Jeg føler synd for kroppen din. Ibotensyre er giftig.
Vis hele sitatet...
Jeg håper ts tørker den helt slik at all ibotensyre blir omdannet til muscimol.
Sjaman
Trådstarter
Takk for svar!
Ser det er noen spørsmål som går igjen:
- Troller jeg?
Litt. Lappen har de tatt for lengst. Prøver nok å skape litt mer reaksjoner enn jeg hadde fått av fullstendig ærlighet, men det var jo noe jeg lurte på. Har ikke blitt flere hundre i året de siste årene som jeg påsto men det har helt klart vært år der en trygt kan regne en sopp for dagen i snitt da jeg på mitt beste/verste kombinerte ekstrakter, te, røyking og spising, det plusser fort på seg. Greit å ta i betraktning at jeg bestiller mye på nettet og kvalitet er veldig ymse.
- Hvilken rus får man/jeg?
Alt ifra en liten alkohollignende koserus til en ekstrem trip som kan minne om delirium. Er for min del mye mindre forutsigbart enn flein eller cubensis men virker som dette er veldig individuelt. kjenner folk som ikke får noe særlig merkbar effekt av det.
Effekt henger såklart sammen med mengde, metode, produkt og sinnstilstand. Selv om jeg en dag kan gå inn i dyp transe av samme dose som bare gav meg lettere velbehag forrige dag.
Mye av sjarmen for min del ligger i å slippe kontrollen og bare la den hellige soppen bestemme hvor den skal ta deg idag
- Hvor mye tar du og hvordan?
Alt ifra noen få gram til 30-40g tørket sopp iløpet av en (formid)dag er innenfor. Om det er tørket skikkelig spiser jeg det lett uten tilbereding. Men liker å lage te og alkoholbaserte ekstrakter av det også, gjerne kombinert med andre vekster (ikke "narkotika"). Er ganske digg å rulle seg en Jonas med blå lotus og fluesopp når en venter på at magien kommer krypende
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Lappen har de tatt for lengst.
Vis hele sitatet...
Det var jo for så vidt betryggende.
Sitat av stnistad Vis innlegg
Jeg håper ts tørker den helt slik at all ibotensyre blir omdannet til muscimol.
Vis hele sitatet...
Det er ingenting som tyder på at ibotensyre påvirker hjernen, med mindre man fysisk sprøyter den direkte inn gjennom kraniet. Ibotensyre når ikke frem til hjernen hvis det er inntatt oralt.
Sitat av Lacertosus Vis innlegg
Det er ingenting som tyder på at ibotensyre påvirker hjernen, med mindre man fysisk sprøyter den direkte inn gjennom kraniet. Ibotensyre når ikke frem til hjernen hvis det er inntatt oralt.
Vis hele sitatet...
Nei, men man blir jævlig dårlig i magen?
Sitat av Alge Vis innlegg
Nei, men man blir jævlig dårlig i magen?
Vis hele sitatet...
Nei, men nå tipper jeg han siktet til påstanden om at ibotensyre er nevrotoksisk (noe det forsåvidt er), noe som er en stor snakkis i soppmiljøet.
Sjaman
Trådstarter
Tror det er best at tråden slettes siden spising av fluesopp kan få alvorlige konsekvenser om en inntar for mye og ikke tørker eller tilbereder det riktig. Jeg kan jo feiltolkes til oppfordring i og med at jeg skrev det er kjempegøy og at jeg trygt har spist hundrevis i året. Ekstreme doser som 30-40g er nevnt (av meg selv riktignok) og det kan være direkte farlig for feil person å lese. Regner med jeg bryter noen regler i tråden her en plass og at ingen motsetter seg at tråden slettes uansett
Sitat av RævSnerk Vis innlegg
Tror det er best at tråden slettes siden spising av fluesopp kan få alvorlige konsekvenser om en inntar for mye og ikke tørker eller tilbereder det riktig. Jeg kan jo feiltolkes til oppfordring i og med at jeg skrev det er kjempegøy og at jeg trygt har spist hundrevis i året. Ekstreme doser som 30-40g er nevnt (av meg selv riktignok) og det kan være direkte farlig for feil person å lese. Regner med jeg bryter noen regler i tråden her en plass og at ingen motsetter seg at tråden slettes uansett
Vis hele sitatet...
Tja, å drikke 30-40L vann om dagen er vell heller ikke så kurrant. Man må ta alt man leser med en te-skje innpå Freak, så tror ikke du skal tenke for mye på det. Du skriver bare om dine egne erfaringer, og det er ikke noe feil med det. Om dette fungerer for deg så kjør på, men alle som vurderer å gjøre det samme burde tenke seg godt om flere ganger før de hyver seg utpå. Vi er alle forskjellige og noen tåler det andre ikke gjør.
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Tja, å drikke 30-40L vann om dagen er vell heller ikke så kurrant. Man må ta alt man leser med en te-skje innpå Freak, så tror ikke du skal tenke for mye på det. Du skriver bare om dine egne erfaringer, og det er ikke noe feil med det. Om dette fungerer for deg så kjør på, men alle som vurderer å gjøre det samme burde tenke seg godt om flere ganger før de hyver seg utpå. Vi er alle forskjellige og noen tåler det andre ikke gjør.
Vis hele sitatet...
Det er "bare" 1000 gangers forskjell på 30-40 kg og 30-40 g. Det er lett å spise 30-40 g, men jeg vil tørre å påstå det er ikke så lett å drikke 30-40 kg (liter om du vil) vann iløpet av et døgn. Og jeg vil påstå, at prosentandelen av døde etter (rød, brun og panter)fluesoppspising er ekstremt mye høyere enn prosentandelen av vanndrikking.
Ei heller har jeg noen gang hørt om noen, som har dødd av mangel på muskarin, muskimol og ibotensyre. Men når det gjelder vann?..

Giftige sopper og planter er noe en ikke bør leke seg med. En kan fort brenne seg...
Sitat av amdb73 Vis innlegg
Det er "bare" 1000 gangers forskjell på 30-40 kg og 30-40 g. Det er lett å spise 30-40 g, men jeg vil tørre å påstå det er ikke så lett å drikke 30-40 kg (liter om du vil) vann iløpet av et døgn. Og jeg vil påstå, at prosentandelen av døde etter (rød, brun og panter)fluesoppspising er ekstremt mye høyere enn prosentandelen av vanndrikking.
Vis hele sitatet...
Hva vil du frem til?
Sjaman
Trådstarter
Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Hva vil du frem til?
Vis hele sitatet...
At det ikke er helt sammenlignbart fra en realistisk vinkel i og med at fluesopp har giftstoffer nok til å skade deg drøyt mye på mengder som en er mulig å få ned smertefritt i en mye større grad enn vann. Dessuten er det giftstoffer i soppen imotsetning til vann. Om ikke det skulle være nok så er mindreårige på jakt ette lovlig rus hele tiden og jeg får direkte dårlig samvittighet for hele tråden.
I bunn og grunn er risikopotensielet i tråden mer verdt enn den lille fornuftige informasjonen som har kommet frem.
Ser forresten det har dukket opp fluesopp på finn. Noen som har blitt inspirert?

Sitat av SoppVandrerne Vis innlegg
Tja, å drikke 30-40L vann om dagen er vell heller ikke så kurrant. Man må ta alt man leser med en te-skje innpå Freak, så tror ikke du skal tenke for mye på det. Du skriver bare om dine egne erfaringer, og det er ikke noe feil med det. Om dette fungerer for deg så kjør på, men alle som vurderer å gjøre det samme burde tenke seg godt om flere ganger før de hyver seg utpå. Vi er alle forskjellige og noen tåler det andre ikke gjør.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener kompis men om jeg hadde laget en tråd der jeg forteller om hvor fett jeg hadde det på rødsprit og bensingass og samtidig sier at jeg har trygt tatt doser som mange hadde krepert av så må jo det være litt i samme gate også som det du sier her
Sist endret av RævSnerk; 5. mars 2016 kl. 04:37. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.