Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 738192
Sitat av burgernerd Vis innlegg
Ikke for å virke frekk, men det virker som om du ikke legger så mye research inn i investeringene dine.. Cryptocurrencies er ikke noe "get rich quick" opplegg, selv om det er en del som faktisk har blitt rik på bitcoin. Hvis noen forteller deg at du skal investere i en spesiell coin, er sjansene store for at de selv har penger i akkurat den coinen, og derfor har stor interresse av å be folk investere i den. Les deg opp på hva hver coin faktisk gjør, og vurder om den gjør noe nyttig som bitcoin ikke gjør, og om det er nyttig nok til at folk vil benytte den i stedet for bitcoin.
Vis hele sitatet...
legg merke til ordet "TROR"

Sitat av burgernerd Vis innlegg
Cryptocurrencies er ikke noe "get rich quick" opplegg,
Vis hele sitatet...
hmm..
Sist endret av pbc; 6. desember 2013 kl. 13:54.
Sitat av pbc Vis innlegg
Jeg tror jeg kommer til å selge quarksa mine når den paserer over 0.20 (det var det jeg kjøpte det på)

Tror jeg skal satse på worldcoin.
Vis hele sitatet...
Personlig har jeg blitt fan av worldcoin, så støtter deg i den.

Ser ut som bitcoin synker "litt" nå, så håper de synker med dagene evt at det kommer en litt dårlig nyhet til fra kina så får de gode nyhetene fra resten av verden komme med tida *håpfull*.
Sitat av Apraksin Vis innlegg
Jeg kan bare ikke fatte og begripe hvor denne troen på quark kommer fra, quark er en hype.

De som virkelig følger med på altcoins vet at det nå er to 2. generasjons coins i utvikling, dvs. at de ikke er klonet på bitcoin koden. Disse to er NXT og EMU. NXT har allerede hatt launch og EMU legger opp til launch i januar, spesielt EMU kommer med noen tekniske nyvinninger som vil feie alle bitcoin-klonene av banen fullstendig.
Vis hele sitatet...
Nei, det kan du si. Men hype og lovord om enhver coin finner du dersom du leter. På samme måte som at enhver coin har også fått kritikk.

Men skal lese meg opp litt på NXT coin og EMU.

Kan legge til at det vil også komme mange nye coins etterhvert. Bare fordi de kommer med "nytekninger", betyr ikke det at dette nødvendigvis vil gjøre enheten noen bedre enn de som allerede er på markedet (jeg har ikke lest noe mer om NXT eller EMU enda). Fordi det er såpass mange enheter akkurat nå, oppimot 100 ulike og det vil komme mange flere, så sier det seg selv at for å trekke oppmerksomhet så må de som starter opp i dag komme med noe nytt for å virke interessante. Ren markedsføring. Konkurransen er jo blitt enorm, så det må til.

Har du lyst til å legge frem i korte trekk hvilke tvister NxtCoin og EMU har kommet med Apraksin?
Sitat av burgernerd Vis innlegg
Cryptocurrencies er ikke noe "get rich quick" opplegg
Vis hele sitatet...
Jo, for bakmennene som sitter på 90% av beholdningen så er det det.

Jeg liker opplegget med cryptovaluta, og sitter på litt bitcoins selv, men alle disse pyramidecoinsa tror jeg bare er ødeleggende for hele konseptet.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Jo, for bakmennene som sitter på 90% av beholdningen så er det det.

Jeg liker opplegget med cryptovaluta, og sitter på litt bitcoins selv, men alle disse pyramidecoinsa tror jeg bare er ødeleggende for hele konseptet.
Vis hele sitatet...
Enig med deg der, litt dårlig formulert, men mente vel at det opprinnelige formålet med cryptocurrencies ikke var å bli rik fort. Og det burde ikke være motivasjonen bak å støtte de nye valutaene.
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Jo, for bakmennene som sitter på 90% av beholdningen så er det det.

Jeg liker opplegget med cryptovaluta, og sitter på litt bitcoins selv, men alle disse pyramidecoinsa tror jeg bare er ødeleggende for hele konseptet.
Vis hele sitatet...

Sitat av henrikxt Vis innlegg
Jo, for bakmennene som sitter på 90% av beholdningen så er det det.

Jeg liker opplegget med cryptovaluta, og sitter på litt bitcoins selv, men alle disse pyramidecoinsa tror jeg bare er ødeleggende for hele konseptet.
Vis hele sitatet...
De tjener penger, det er helt sikkert. Men ser i utgangspunktet ikke noe problem med det. Dette gjelder da ALT som har med nyvinninger å gjøre? Og cryptocurrency er intet unntak. Hvorfor griner så mange på nesa av det? Herreminhatt.

At noen tjener millioner betyr ikke nødvendigvis at de vil baile fullstendig ut og etterlate enhver for seg selv. Jeg tror cryptocurrency har kommet for å bli. Det ser kanskje ikke sånn ut nå, med tanke på at de aller fleste nå er mest opptatt av å være oppdatert på hvilke nye mynter som snart er ute. På den måten kan de være med helt fra starten å forhåpentligvis tjene en masse penger. Men til syvende og sist så vil dette markedet bare bli større og større, og bedre og bedre og folk vil ta det mer og mer seriøst. Sånn sett er det bra at vi har såpass mange ulike enheter "med så mange "forbedringer" etc., for det er det som hever nivået, og vi vil absolutt ikke ha noe monopol.

Forøvrig synes jeg NextCoin var et morsomt "navn". Fra et litt psykologisk perspektiv så er det jo ganske smart å kalle en coin for NEXT coin. Med "nyvinninger, og forbedringer" og ord som 2. generasjons-mynt så virker jo dette tilsynelatende ekstremt tiltalende i dag, men som om et halvt år ikke vil være noe spesielt lenger. Da blir liksom hele navnet bare småkleint.

Jaja ... Litt off-topic, men ....
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av RippedLikeAPig Vis innlegg
Har du lyst til å legge frem i korte trekk hvilke tvister NxtCoin og EMU har kommet med Apraksin?
Vis hele sitatet...
Jeg kan ikke nok om nxt til å si noe særlig om den annet enn at jeg vet at den er ny kode.

EMU = Electronic Money Unit, kallenavn eMunie.

Bruker ikke tradisjonell blockchain, men snarere et "block three", flere mindre chains som agerer med hverandre som minimerer faren for 51% angrep. sparer også mye strøm og ressurser.

Systemet er lagt opp til å holde en stabil verdi pr. EMU for å gjøre valutaen attraktiv som handelsmiddel. Dette oppnås gjennom at det ikke er fastsatt noe tak på antall EMU, men at EMU's skapes gjennom en prosess kalt hatching i motsetning til mining.

Hatching er enkelt forklart et system hvor nodene skaper flere Emunie ved markedsbehov. For å unngå at investorer taper på at det skapes flere vil det skapes en sum EMU tilsvarende den summen som skapes til salg, dvs. 50/50. Den ene delen går til den som har betalt fiat for å få nye EMU, den andre delen fordeles på allerede eksisterende klienter samt de som har satt sine maskiner til hatching. Dette sikrer at investorer tjener på å ha vært med fra starten. Det betyr ikke at EMU ikke vil stige i verdi, men det vil gjøre det betydelig vanskeligere å manipulere kursen for å skape spekulativ volatilitet. Hvis det ikke er etterspørsel etter EMU vil heller ikke flere hatches.

Noen videre ting som vil komme med EMU-klienten:

Transaction message attachments
Secure P2P messaging system
Multiple accounts within a single wallet
Higher wallet security
Easy wallet retrieval if lost
Built in system escrow system
Transaction schedules (transactions sent now but clear on a certain date)
Decentralized P2P exchange


Les mer her om ønskelig: http://forum.emunie.com/index.php/to...read-me-first/
Sitat av RippedLikeAPig Vis innlegg
De tjener penger, det er helt sikkert. Men ser i utgangspunktet ikke noe problem med det. Dette gjelder da ALT som har med nyvinninger å gjøre? Og cryptocurrency er intet unntak. Hvorfor griner så mange på nesa av det? Herreminhatt.
Vis hele sitatet...
Du har missforstått om du tror jeg griner av at andre folk tjener penger, det er måten det blir gjort på i mange tilfeller som er feil.
Sitat av RippedLikeAPig Vis innlegg
Alt er et sjansespill.

Hvorfor tror du verdiene er så mye mer spredt i BTC dadyd? De er mer etablert, greit nok, men det var en gang ingen visste om verken BTC, og LTC òg. Etterhvert som de ble mer kjent trudde også alle at dette kun var en såkalt scamcoin.

Personlig tror jeg verdiene er mye mindre spredt enn de fleste skal ha det til. Uansett, i dag koster det flerfoldige titalls tusener å mine BTC, så dette er utelukket for de aller, aller fleste. Og da spør jeg, i hvem sine hender tror du mesteparten av de resterende 9 millionene med BTC vil være i dadyd? Takk, det er riktig. De rike, store, og innflytelsesrike investorene, kriminelle som lovlydige, som vil styre og regulere kursen og omløpet akkurat som de vil.

Det spørsmålet jeg er litt bekymret for da, er hva vil være verst. At staten og sentralbankene etterhvert vil finne sitt snitt til å få kontrollen på mesteparten og regulerer, eller at enormt sterke, private aktører gjør det. Det MEST bekymringsverdige ved dette spørsmålet er at jeg vet ikke hva jeg skulle svart.

Foreløpig så er jeg så dumdristig at jeg sitter med noen titalls tusen i Quark. Det er kanskje ikke så altfor mye for noen, men det er litt for meg. Jeg valgte Quark fordi jeg tror myntenheten på sikt vil slå igjennom basert på det jeg har lest, og derfor vil gi god avkastning kortsiktig, og langsiktig hvis en kjøper seg inn nå. Da har en rukket toget ganske bra. Jeg kan ta grådig feil, men jeg har ingen problemer med å rettferdiggjøre et stort beløp for å få et enda større beløp ut av det.

Til syvende og sist så har jo ikke dette all verdens betydning for de som har lagt inn 500-1000 kr. i dette, men det blir spennende å se. Er vel ikke så mange som forventer å bli millionær, og det er VEL OG BRA, men så har du de av oss som har ønsker og drømmer. Risikoen er jo desto større, men den blir overskygget av muligheten for gevinst.



Helt enig, og det er noen interessante problemstillinger.

Men et krav er en ting, en annen ting er hvorvidt de har hjemmel for det, enda.
Vis hele sitatet...
Det går jo an å mine btc på cex.io for eksempel, sjølvsagt vil dei rikaste kunne mine meir, men det er likefullt muleg å mine der utan å gå til innkjøp av dyre mining rigs
Takker for svar og link til videre informasjon Apraksin.

I motsetning til NextCoin, så likte jeg EMU (hvis vi skal prate litt enkel markedsføring) mye bedre. EMU, eller mer kallenavnet syntes jeg vanvittig bra. Om skaperen var bevist på dette vet jeg ikke, men eMunie kan jo tolkes som i at enheten er eMunie, eller immun (uten at jeg hundre prosent vet hvordan det uttales). Immun mot hva? Det cryptocurrency er grunnleggende imot, f. eks. sentralisering av valutaer kanskje.

HENRIKXT:
Da misforstå jeg, ja. Og helt enig.

Sitat av theseanster Vis innlegg
Det går jo an å mine btc på cex.io for eksempel, sjølvsagt vil dei rikaste kunne mine meir, men det er likefullt muleg å mine der utan å gå til innkjøp av dyre mining rigs
Vis hele sitatet...
Forstår. Godt å høre at det finnes billigere alternativer.
Hvilke av betalingsmidlene på BTC-E er best å bruke? Payeer.com?
Festlig

MtGox har gått i en loop, sjekk 1-min chart:
Sitat av hanutentalent Vis innlegg
Festlig

MtGox har gått i en loop, sjekk 1-min chart:
Vis hele sitatet...
Kan kanskje være tradingbots som agerer så og si identisk?
Gidder ikke lese hele tråden. Koster det å mine bitcons?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Neida, det er en klassisk goxing. Hvis man har planer om å få panikk er tiden inne nå
Tror du bare kan glemme å mine bots hvis du ikke gidder å lese tråden en gang.
Sitat av Oatre Vis innlegg
Gidder ikke lese hele tråden. Koster det å mine bitcons?
Vis hele sitatet...
Gidder du ikke å lese hele tråden, gidder du ikke å mine bitcoins.

Kjøp deg en slik så er det bare å begynne å mine.

http://puu.sh/5E9aZ.jpg
Sist endret av pbc; 6. desember 2013 kl. 20:51.
Det blir for dumt å be han gå igjennom alle sidene i denne tråden, men google kan anbefales.
Har aldri minet selv, men det er vel slik at du bruker enten skjermkortet eller prossesoren til å mine.
Du kan mine alene, eller du kan mine i "pools". Hvis du ikke har en insane komponent fra BFL tror jeg ikke det er vits å mine bitcoins, men du kan alltids mine altcoins.

Det er forøvrig gratis å mine, det du betaler for er strømmen PCen din trekker.
Sist endret av pkk1990; 6. desember 2013 kl. 21:13.
Sitat av pbc Vis innlegg
Gidder du ikke å lese hele tråden, gidder du ikke å mine bitcoins.

Kjøp deg en slik så er det bare å begynne å mine.

http://puu.sh/5E9aZ.jpg
Vis hele sitatet...
Har jo såklart lest førsteposten, og første sida, så du mener jeg skal bla gjennom 2-3k innlegg?
Forresten jeg stilte et spørsmål ut av nysgjerrighet. Det er ikke om å gidde heller. Det tar sikkert noen timer å lese gjennom alt her, når jeg bare lurer på en ting.
Sist endret av Oatre; 6. desember 2013 kl. 22:01.
Noen her som har lyst å selge meg 1 LTC? Gjerne via Western Union eller PayPal.
Er det noen som har noen idé om hvorvidt det kan la seg gjøre å ta ut en grei profitt på lokal Bitcoin-dealing? Her på NTNU hvor jeg går må det jo være litt interesse i bitcoin, så kanskje man kunne tjent litt (og hjulpet til med å spre ordet) ved å være mellommann? Men da må man vel kanskje bruke mye tid og ha godt med startkapital. Noen som vet hvordan Sturle holder budsjettet på riktig side av null?
Til Oatre.

Om du har en maskin som kan mine, vil det ikke koste deg noe annet enn strøm å drive med mining. (Som forsåvidt kun blir til varme, så det har nødvendigvis ingen innvirkning på regningen din, spesielt nå på vinterstid.)
https://www.youtube.com/watch?v=PfeA94BedQI

Interessant. Måtte fjerne bitcoin-walleten siden den tok over 13gb. Det gidder jeg ikke.
Før eller senere vil det komme nye kryptovalutaer som er designet på en mye bedre måte enn bitcoin, det blir en interessant utvikling.
jepp. Som feathercoin. tror det er en scrypt valutta med stort potensiale
Feather vs Worldcoin?

hvilken er best etter din mening?
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av henrikxt Vis innlegg
Før eller senere vil det komme nye kryptovalutaer som er designet på en mye bedre måte enn bitcoin, det blir en interessant utvikling.
Vis hele sitatet...
Som jeg nevnte tidligere i tråden, sjekk ut eMunie, 2. generasjons krypto. Ny og mye bedre design enn alle bitcoinklonene.
Nå er den nede i 750 USD. flyr opp og ned med 5 dollar innenfor 10-20 sekunders tid. er kanskje tiden å kjøpe på?

ned 300 dollar 1 minutt etter jeg skreiv dette O.o
Sist endret av WhiteHat; 7. desember 2013 kl. 03:23.
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Nå er den nede i 750 USD. flyr opp og ned med 5 dollar innenfor 10-20 sekunders tid. er kanskje tiden å kjøpe på?

ned 300 dollar 1 minutt etter jeg skreiv dette O.o
Vis hele sitatet...
Ja, det bør vurderes når den er så lav.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
http://www.bitcoinsnorge.no

Grei side å kjøpe fra?
Sitat av Lima Vis innlegg
http://www.bitcoinsnorge.no

Grei side å kjøpe fra?
Vis hele sitatet...
Ja, evt. www.justcoin.com
Good morning! Bitcoin nede til 550 dollar ca 3500kr. Tanker om du skal kjøpe nå? Personlig tror jeg den vil synke enda lengre ned i dag, siden de største exchange butikkene i kina ikke godtar bitcoins var en veldig dårlig nyhet, men da igjen kan de gode nyhetene komme når som helst og da stiger den igjen. Tar du sjansen på at den synker enda mer?

Steg akkurat 100 dollar når jeg skrev dette, well played bitcoin well played.

Tror ikke den kommer til å synke lavere i dag, når folk våkner og ser at den er så lav så blir det kjøp kjøp kjøp.
Sist endret av FlyWithMe; 7. desember 2013 kl. 09:11.
Er kræsjet resultat av BTC banlysningen i Kina?
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Er kræsjet resultat av BTC banlysningen i Kina?
Vis hele sitatet...
Muligens, men ser ut til at den verdien begynner å snike seg oppover igjen. BTC ble vel bare bannlyst i kina som en betalingsmetode? eller at bedrifter ikke har lov til å markedsføre med bitcoin betaling? om jeg ikke tar helt feil. men kina er vel ganske restriktive på slikt`:P

Men tror den skal oppover snart, så vurderer å kjøpe men som man sier. ikke mer enn man har råd eller lyst til å tape

men når den er så langt nede er det vel best å betale med paypal? siden bank overføringer tar litt tid og innen da har prisen steget?
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Muligens, men ser ut til at den verdien begynner å snike seg oppover igjen. BTC ble vel bare bannlyst i kina som en betalingsmetode? eller at bedrifter ikke har lov til å markedsføre med bitcoin betaling? om jeg ikke tar helt feil. men kina er vel ganske restriktive på slikt`:P

Men tror den skal oppover snart, så vurderer å kjøpe men som man sier. ikke mer enn man har råd eller lyst til å tape

men når den er så langt nede er det vel best å betale med paypal? siden bank overføringer tar litt tid og innen da har prisen steget?
Vis hele sitatet...
Ja, bare det ikke er bull trap.
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
Sitat av TylerDurden Vis innlegg
Er kræsjet resultat av BTC banlysningen i Kina?
Vis hele sitatet...
Resultatet av en feiloppfattelse av hva som skjer i Kina, en god gammaldags Goxing og en masse svake hender som så pengene sine fordampe.

http://www.quora.com/China/What-is-t...id=FmS&share=1
Allerde tilbake på 805 USD, det går fort opp igjen!!!
Om ARaPaCaNa Dhih
Apraksin's Avatar
En gløtt på coinmarketcap nå viser forøvrig hvor totalt avhengig alle alt'ene er av bitcoinkursen.
Det eneste Kina har gjort er å nekte banker å drive med Bitcoin transaksjoner. Alle andre kan fortsatt gjøre som de vil. Ser ikke hvordan dette er dårlige nyheter.
Sa det kom til å skje i løpet av disse dager!
Bare synd jeg ikke hadde penger til å investere når de var så lavt.
Sitat av Echodius Vis innlegg
Sa det kom til å skje i løpet av disse dager!
Bare synd jeg ikke hadde penger til å investere når de var så lavt.
Vis hele sitatet...
nei du sa "Boblen sprekker idag.", den 2 Desember. Den sprak mye mer i natt ann for 5 dager siden.

http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=2583
Sitat av Echodius Vis innlegg
Sa det kom til å skje i løpet av disse dager!
Bare synd jeg ikke hadde penger til å investere når de var så lavt.
Vis hele sitatet...
Det kommer nok flere "kræsj"
Sitat av Gt&Hoo Vis innlegg
nei du sa "Boblen sprekker idag.", den 2 Desember. Den sprak mye mer i natt ann for 5 dager siden.

http://freak.no/forum/showpost.php?p...postcount=2583
Vis hele sitatet...
Sitat av Echodius Vis innlegg
Bare en feeling basert på egne tanker.
Ser for meg at det dropper til noe mellom 500-800 dollar de neste dagene.
Vis hele sitatet...
Ble merkelig stille etter kursen kom over 1000 fra, WarZ. Har han tatt ut en fin liten gevinst, reist til Thailand ----> sitter under en parasoll med en paraplydrink, mon tro?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Tror folk den bikker under 600 iløpet av uka? Har planer om et lite innskudd i morgen
Sitat av Lima Vis innlegg
Tror folk den bikker under 600 iløpet av uka? Har planer om et lite innskudd i morgen
Vis hele sitatet...
Vanskelig å si, den har vært stabil rundt 650-700 nå en lang periode, så tror det "minste" er rundt 650-700 akkurat nå. Om neste melding blir en god eller dårlig er det ingen som vet, så man kan enten kjøpe nå å håpe på at neste nyhet er god så man tjener noen tusen eller om den er dårligere og blir lavere. Hva tar du sjansen på?
Heh, noen som er godt kjent på siden til Cryptsy?

Dette er jo litt pinlig, men skulle kjøpe Quarks i går, men ordren forsvant bare automatisk etter et par minutter, og beløpet ble refundert til lommeboka. Var litt usikker på hva som var årsaken, at de trakk ordren fordi det ikke var tilstrekkelig med volum eller hvafornoe, så jeg prøvde flere ganger med ulike ordrestørrelser osv., men ingen ble stående mer enn et par minutt før beløpet ble refundert?

Vel, når jeg kjapt skulle logge inn i dag var ALLE kjøpsordrene gjennomført tydeligvis, og jeg sitter nå med over 2,5x antallet Quarks som jeg gjorde opprinnelig, samt at Bitcoin-saldoen er godt på minussiden....???

EL O EL .....
Sitat av Echodius Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Innebærer "egne tanker" grunnløs spekulering?
Sitat av complex Vis innlegg
Innebærer "egne tanker" grunnløs spekulering?
Vis hele sitatet...
I grunn ikke, nei
Sitat av RippedLikeAPig Vis innlegg
Heh, noen som er godt kjent på siden til Cryptsy?

Dette er jo litt pinlig, men skulle kjøpe Quarks i går, men ordren forsvant bare automatisk etter et par minutter, og beløpet ble refundert til lommeboka. Var litt usikker på hva som var årsaken, at de trakk ordren fordi det ikke var tilstrekkelig med volum eller hvafornoe, så jeg prøvde flere ganger med ulike ordrestørrelser osv., men ingen ble stående mer enn et par minutt før beløpet ble refundert?

Vel, når jeg kjapt skulle logge inn i dag var ALLE kjøpsordrene gjennomført tydeligvis, og jeg sitter nå med over 2,5x antallet Quarks som jeg gjorde opprinnelig, samt at Bitcoin-saldoen er godt på minussiden....???

EL O EL .....
Vis hele sitatet...
http://www.reddit.com/r/Bitcoin/comm...stakenly_able/

De har problemer for tiden