Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 7327
I disse dager er det mange artikler om Nelson Mandela og hvor god jobb han har gjort for de svarte sine rettigheter i Sør-Afrika.

Det som ikke blir nevnt er de hvites situasjon i Sør-Afrika etter apartheid ble fjernet. De lever i ghettoer, og de blir systematisk undertrykket. Etter 1994 så har over 70.000 hvite blitt offer for rasisme og organisert utryddelse og 3000 hvite "farmere" blitt drept. Styresmaktene sitt svar på disse mordene er at de har konfiskert våpnene til hvite Sør-Afrikanere og de har gjort det ulovlig for hvite å organisere egne sikkerhetsstyrker. Dette er et klart tegn på at en folkemord er under oppbygging.

I dag har Db.no en artikkel om Den sentralafrikanske republikk, som Genocide watch rangerer som steg 6 av 8. Sør-Afrika var i 2011, på steg 6 av 8, der steg 7. er der utryddelsen begynner for fult, men det ble ikke laget noen artikler om dette. Er det bedre at hvite blir utryddet enn svarte?

Jeg er forferdet over at norsk og internasjonal presse ikke tar dette mer alvorlig. Det er forståelig at det kanskje er politisk ukorrekt å ta i forsvar et folk som tidligere støttet apartheid, men kan Norge og resten av den vestlige verden stå å se at et folk blir slaktet bare pga. de er hvite?

http://www.genocidewatch.org/southafrica.html
http://www.genocidewatch.org/images/...eport_2012.pdf
Så ideologien bak dette er at gruppen bak den internettsiden mener at det like rundt hjørnet kommer et massedrap på hvite mennesker i Afrika?

Finnes det beviser og realistiske indisier på hvorfor dette skal skje?
Sist endret av Taurean; 7. desember 2013 kl. 03:31.
Basert på folk jeg kjenner som bor der, er ikke påstanden reell.
Ellers; http://www.news24.com/MyNews24/White...ction-20130520
http://www.youtube.com/watch?v=-UpzR8CCocM
Sist endret av oom; 7. desember 2013 kl. 03:39.
Kjenner noen som jobber i Sør Afrika og de har aldri opplevd noen form for rasisme. Sier de selv da.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Så ideologien bak dette er at gruppen bak den internettsiden mener at det like rundt hjørnet kommer et massedrap på hvite mennesker i Afrika?
Vis hele sitatet...
Kan ikke uttale meg om denne saken, men hat mot hvite afrikanere er ikke noe nytt. Jamfør Mugabes frarøvelse av gårdene til de hvite farmerene, som førte til total kollaps i landbrukssektoren som tidligere hadde vært Afrikas brødkurv.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
nuff said, det her skjer i negerville
http://vk.com/video190512064_166351974
Vis hele sitatet...
Dette var iflg. media en somalisk mann som var en av flere som bevæpnet seg for å konfrontere ett stort antall butikktyver. Rasisme og fremmedfrykt er svært utbredt på det afrikanske kontinentet, men da hovedsaklig mot svarte mennesker i andre stammer / folkegrupper. Hvite blir selvsagt også utsatt for rasisme, men ikke i en slik grad.
Sist endret av caperno; 7. desember 2013 kl. 20:55.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
nuff said, det her skjer i negerville
http://vk.com/video190512064_166351974
Vis hele sitatet...
Det er null problem å finne kvalme videoer av svarte som dreper hvite, hvite som dreper svarte, gule som dreper hvite, hvite som dreper gule, gule som dreper svarte, svarte som dreper gule, og ikke minst folk som dreper andre folk som ser ut akkurat som dem selv.

Det er meningsløst å si at dette er noe negre driver med.
Sist endret av Ramaskrik; 7. desember 2013 kl. 21:15.
Sitat av caperno Vis innlegg
Dette var iflg. media en somalisk mann som var en av flere som bevæpnet seg for å konfrontere ett stort antall butikktyver. Rasisme og fremmedfrykt er svært utbredt på det afrikanske kontinentet, men da hovedsaklig mot svarte mennesker i andre stammer / folkegrupper. Hvite blir selvsagt også utsatt for rasisme, men ikke i en slik grad.
Vis hele sitatet...
Hvorfor forsvare "omvendt rasisme" hele tiden, det fremmstilles som om nærmest er et ikke existerende problem. legg bare merke til hvordan biler passerer uten at NOEN reagerer i det hele tatt ble forøvrig kvalm av videosnutten. at noen kan få stå i fred å gjøre sånt mot en naken stakkars jente er ikke annet en sinnsykt
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Hvorfor forsvare "omvendt rasisme" hele tiden, det fremmstilles som om nærmest er et ikke existerende problem. legg bare merke til hvordan biler passerer uten at NOEN reagerer i det hele tatt ble forøvrig kvalm av videosnutten. at noen kan få stå i fred å gjøre sånt mot en naken stakkars jente er ikke annet en sinnsykt
Vis hele sitatet...
Hvordan vet du om det er en jente? Ifølge linken til caperno var det en somalsk mann, og jeg så ikke noen pupper akkurat. Også så det ut som de kastet steinen mot pungen.
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvordan vet du om det er en jente? Ifølge linken til caperno var det en somalsk mann, og jeg så ikke noen pupper akkurat. Også så det ut som de kastet steinen mot pungen.
Vis hele sitatet...
herregud mann er du seriøs eller stiller du det spm bare for kveruleringens egen del ? det lignet forøvrig mer på en gresshoppe en en somalisk mann ihvertfall
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvordan vet du om det er en jente? Ifølge linken til caperno var det en somalsk mann, og jeg så ikke noen pupper akkurat. Også så det ut som de kastet steinen mot pungen.
Vis hele sitatet...
Og det er greit om det er mann?
Sitat av Ramaskrik Vis innlegg
Det er null problem å finne kvalme videoer av svarte som dreper hvite, hvite som dreper svarte, gule som dreper hvite, hvite som dreper gule, gule som dreper svarte, svarte som dreper gule, og ikke minst folk som dreper andre folk som ser ut akkurat som dem selv.

Det er meningsløst å si at dette er noe negre driver med.
Vis hele sitatet...
Akkurat det jeg tenkte. Trist at folk kan gjøre sånt, men ting som dette (og mye værre) skjer over alt.
Sitat av skukketrure Vis innlegg
Hvorfor forsvare "omvendt rasisme" hele tiden, det fremmstilles som om nærmest er et ikke existerende problem. legg bare merke til hvordan biler passerer uten at NOEN reagerer i det hele tatt ble forøvrig kvalm av videosnutten. at noen kan få stå i fred å gjøre sånt mot en naken stakkars jente er ikke annet en sinnsykt
Vis hele sitatet...
Jeg mener også at rasisme mot hvite blir dysset ned og fremlagt som uproblematisk og nærmest ikke-eksisterende. Jeg er i mot all rasisme, men i og med at tråden heter "Drept fordi de er hvite i Sør-Afrika", så tenkte jeg det var greit å opplyse om at dette var en mann (ja, han har penis) fra Somalia.

Somalia's president says he "wants answers" from South Africa after the brutal murder of a Somali man in Port Elizabeth, Al Jazeera has learned.

The Somali man, 25-year-old Abdi Nasir Mahmoud Good, was stoned to death on May 30 by a mob. The violence was captured on a mobile phone and shared on the internet.
Vis hele sitatet...
http://www.aljazeera.com/news/africa...213294187.html
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
nuff said, det her skjer i negerville
http://vk.com/video190512064_166351974
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvor du vil med den videoen?

Det er ikke vanskelig finne videoer av mennesker som slår hverandre ihjel, eller kutter av strupen på andre med en sløv kniv. Hudfarge varier i alle regnbuens farger, spørs helt på hvordan video du ser på.
Sitat av Spelevinken Vis innlegg
nuff said, det her skjer i negerville
http://vk.com/video190512064_166351974
Vis hele sitatet...
Greit om du slenger på en liten advarsel på slike videoer. Trengte ikke å se det der.
Huff, tråder som denne irriterer meg. Å forsøke å bruke et rasisme-begrep som har blitt så utvannet at det knapt har mening på et kontinent man ikke har kunnskap om er ikke spesielt matnyttig.



1. Om rasisme defineres som å dømme noen på bakgrunn av etnisitet eller hudfarge burde det være så slående åpenbart at rasisme mot hvite gjennomsyrer Afrika at jeg har vanskelig for å skjønne at noen er uenig. Når Mugabe tok land fra de hvite farmere, mange som hadde blitt invitert inn fra Sør-Afrika av samme person, og andre som hadde vært der i 5-6 generasjoner, gikk man etter hudfarge. Volden som etterfulgte var også rettet imot alle hvite, likegyldig av sosioøkonomisk status, politiske meninger eller annen tilhørighet. Den eneste måten dette ikke kan bli rasistisk på er om man definerer rasisme mot hvite som umulig.

I Sør-Afrika var det en periode reell frykt blant hvite at dette skulle skje der også. Julis Malema (wikipedia), tidligere leder for Youth ANC, var flere ganger i Zimbabwe og uttalte flere ganger offentlig at han var tilhenger av det som hadde skjedd der. Han uttalte også at han gjerne ville gyte blod mot de som satt seg til motverge. Om dette var et realistisk alternativ eller ikke er vanskelig å si, og det er mange meninger om dette. Det er derimot ingen tvil om at det var en rimelig utbredt frykt for at det skulle skje, og at det var en reell frykt for at det var ett reelt alternativ. Det er heller ingen tvil om at Sør-Afrika er et rimelig voldelig samfunn nå. Det er problematisk når ranere skyter først og stjeler etterpå, kontra kun tar lommeboka di. Sistnevnte kan man nemlig leve med, men førstnevnte har i stor grad blitt modus operandi der.

Jeg vet forøvrig utifra direkte kontakter at i perioden 2011-2012 var det mange unge hvite Sør-Afrikanere som skaffet seg midlertidige jobber utenlands og var nervøse for framtiden, men har dessverre ikke informasjon om hva som har skjedd siste året utover de skriftlige kildene alle har tilgang til. Såvidt jeg kan se har det roet seg nå, men bor jo ganske langt unna Afrika nå




2.Hvorvidt rasisme mot hvite er et problem i Arika er dog en helt annen ting. Jeg vil påstå at det definitivt ikke er det, men jeg vil nå også påstå at rasisme mot svarte heller ikke er det. Min erfaring etter å ha jobbet i Sør-Sudan med veldig mange forskjellige nasjoliteter og reist endel i Afrika er nemlig at kompetente personer i all hovedsak behandles respektfullt uansett.

En veldig bred betraktning (nærme så bred at den blir meningsløs, fordi det er nok av moteksempler) når det gjelder svarte Afrikanere er at de er likandes mennesker med en jævli bra 'gi-fanden' kultur som gjennomsyrer samfunnene deres. Fantasiske folk å ta en pils med, men ingen annet sted har jeg møtt så mange mennesker jeg ikke ville hatt som arbeidskolleger. Svarte Afrikanere er på mange måter anti-Japanere


3. Man må også huske på at dette med rasisme og at alle er unike snøflak er en vestlig ting. I store deler av resten av verden er man komfortabel med tanken om at etnisitet er en viktig indikator på hvem man er og hva man står for.

Dette gjelder særlig for Afrika, hvor de alle fleste har veldig svak tilhørighet til nasjonalstaten, men tilsvarende sterk tilhørighet til klan/stamme. Når det gjelder Sør-Afrika spesifikt så er det er ett merkelig land, med mye frustrasjon og aggressivitet imellom folkegruppene. Dette er ikke begrenset til hvit/svart, men også andre innvandrede etnisiter (hovedsaklig indere).

Alle de svarte landene i Afrika har derimot hvite minoriteter, og man finner ikke tilsvarende hatforhold som i Sørlige Afrika der. Det er forøvrig litt morsomt å møte hvite afrikanere (fra andre steder enn Sør-Afrika vel og merke) fordi de har en veldig merkelig væremåte. Ikke europeisk, men heller ikke svart Afrikansk. Jeg klarer ikke beskrive det bedre, men det er en 'ting'.




3. Når det gjelder hvordan hvite Europeere behandler svarte Afrikanere er det min personlige erfaring at veldig mange svarte er drit lei hvite bedrevitere som forteller dem hvordan fikse landene deres. Det er ikke mange tegn til arroganse man skal vise før svarte Afrikanere setter seg på bakbena, så imens de har ytterst høy toleranse for det meste av atferd reagerer de veldig fort på 'jeg er bedre enn deg/du er ubrukelig'-tankegangen.. dessverre ligger denne tankegangen til grunn for veldig mye av det hvite ikke-Afrikanere med deres 'skal redde verden'-tankegang gjør i Afrika.
Sitat av tou_pilsner Vis innlegg
Er det bedre at hvite blir utryddet enn svarte?

Jeg er forferdet over at norsk og internasjonal presse ikke tar dette mer alvorlig. Det er forståelig at det kanskje er politisk ukorrekt å ta i forsvar et folk som tidligere støttet apartheid, men kan Norge og resten av den vestlige verden stå å se at et folk blir slaktet bare pga. de er hvite?
Vis hele sitatet...
Først av alt - ingen form for utryddelse er greit. Svart eller hvit, det har ingenting å si. For det andre - hvite blir ikke slaktet i sør-afrika. Det finnes svarte som ønsker de hvite døde, og vice versa finnes det folk som ønsker at apartheid kom tilbake. Skal media blåse opp at det kan bli mange drap på hvite i sør-afrika? Så mange steder i verden der det allerede er drap og lidelse, så bør man nok heller fokusere på dette, noe som også gjøres til en viss grad.

Afrika generelt er preget av en stamme-mentalitet jevnt over. Rwanda var massedrap basert på stammer, samme har det vært i Kongo og mange andre. Det er minst like mye krangel de svarte stammene imellom som det er ønske om å ta de hvite. Hvorfor tar du ikke opp denne problemstillingen? Er du uvitende om emnet, i så tilfelle, hvorfor tar du det opp i saken om de hvite, var det ikke interessant før det handlet om farge?

For øvrig har jeg gleden av å ha blitt kjent med en sør-afrikansk student som bor i Norge for tiden. Han hadde personlig aldri opplevd noe rasisme, og sa at det for det meste var gamle og bitre hvite som var rasistene. Mange av disse levde også i så kalte gated communities, noe han selv ikke gjorde, og var strålende fornøyd med det. Det kan lønne seg å gjøre en liten bakgrunnssjekk og tenke seg litt om før man poster både tråder og krav om media-oppmerksomhet om en krise som ikke er pågående.

Det er mer enn nok av sultkatastrofer som pågår uten at det er noe oppmerksomhet rundt dette. Før media drar frem spåkula for massakre i verden, bør man rette oppmerksomheten mot det som faktisk skjer.
Sitat av murloc Vis innlegg
Greit om du slenger på en liten advarsel på slike videoer. Trengte ikke å se det der.
Vis hele sitatet...
Internet er internet, har man lyst på sensurerte nyheter kan man skru på tven.

Ja det brutalt og stygt, men på den måten får man en bedre forståelse for hvordan folk faktisk har det rundt om i verden, snakker ikke bare om dette klippet, men vanskeligstilte områder generelt.

Jeg tror det er lettere å gi faen hvis man ikke får noen sterke visuelle intrykk, ta gribben som venter på at gutten skal dø foreksempel.
Det åpnet mange øyne i vesten for sulten.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Internet er internet, har man lyst på sensurerte nyheter kan man skru på tven.
Vis hele sitatet...
Er du teit?

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Ja det brutalt og stygt, men på den måten får man en bedre forståelse for hvordan folk faktisk har det rundt om i verden, snakker ikke bare om dette klippet, men vanskeligstilte områder generelt.
Vis hele sitatet...
Jeg klarer helt fint å få inntrykk av å lese at noen blir steinet og voldtatt. Det er uansett mitt jævla valg om jeg vil se slike videoer. Og derfor på et forum som dette er det vanlig høflighet å skrive at videoen kan være støtende. Jeg har sett slike videoer før og ender bare opp med å bli kvalm.

Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Jeg tror det er lettere å gi faen hvis man ikke får noen sterke visuelle intrykk, ta gribben som venter på at gutten skal dø foreksempel.
Det åpnet mange øyne i vesten for sulten.
Vis hele sitatet...
Nei. Hva du mener om hva jeg bør eller ikke bør få av inntrykk er helt uinteressant for meg.
Sitat av Flexxnes Vis innlegg
Kan ikke uttale meg om denne saken, men hat mot hvite afrikanere er ikke noe nytt. Jamfør Mugabes frarøvelse av gårdene til de hvite farmerene, som førte til total kollaps i landbrukssektoren som tidligere hadde vært Afrikas brødkurv.
Vis hele sitatet...
Hahaha.. snakk om å skyte seg selv i foten