Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  57 14593
Ble kjøpt noe hasj for ikke så lenge siden, men da vi fikk den levert (av hentede mellommann) var den til vår forbauselse ei blanding mellom grønn og gul, i hovedsak på yttersiden av klumpene.

En teori vi ikke utelukker, er at det kan være mugg. Men etter hva jeg har hørt (og nå erfart) er dealeren en liten luring som både kan finne på og bøffe og legge i noe ekstra dritt for å øke vekta. Mengden ukjent stoff er ganske liten, så jeg har lyst til å utelukke den delen.

Her er tre bilder av hasjen tatt på en pakke Lucky Strike.
http://bildr.no/image/eWlDZU1W.jpeg
http://bildeopplaster.no/3FM
http://bildr.no/image/U3JJRGlz.jpeg
Hærååin!! Mugg høres mest fornuftig ut, tviler på noen gidder å buffe ut hasj på den måten der, blir ikke mange kronene profitt, så ikke ut som store greiene, skrap det av?
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Vil det minke ruseffekten av å røyke mugget? Det er svært små mengder, men vil det gi negativ fysisk effekt av å røyke det, utenom det å eventuelt minke ruseffekten?
Kutt vekk muggen, er ikke noe å røyke på.
ArbeidsledigProletar
Sitat av Suicidaltaco Vis innlegg
Vil det minke ruseffekten av å røyke mugget? Det er svært små mengder, men vil det gi negativ fysisk effekt av å røyke det, utenom det å eventuelt minke ruseffekten?
Vis hele sitatet...
Google mycotoxins.
Det der kan være meget destruktivt for lungene dine. Hvor finner folk denne dårlige skjiten?
Jeg har hørt røverhistorier om folk som har funnet igjen gammel hasj med mugg på, og da har de skrytet den opp som en gammel vin, den skal ha vært helt fantastisk, men ja, røverhistorier
Du vil ikke at muggsporer skal vokse i lungene dine, jeg hadde kastet shiten og fått meg ny dealer eller ringt han og bedt om ny grammer.
Sist endret av Spirituell; 7. desember 2013 kl. 21:14.
Skjær av muggen, så skal vel det gå bra? Evt så kan du koke det i olje/smør, lage mat/drikke med det, da varme skal ta knekken på sporene, TROR jeg. Så tar vel magesyren seg av resten.
Sist endret av Juliaan; 7. desember 2013 kl. 21:25.
Spise mugg er bedre enn å røyke mugg. Jeg hadde kuttet av det synlige og lagd mat med hasjen.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Spise mugg er bedre enn å røyke mugg. Jeg hadde kuttet av det synlige og lagd mat med hasjen.
Vis hele sitatet...
Mycotoxiner er like giftige om du spiser de, så jeg lurer på hvorfor du mener spising er sunnere?
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Mycotoxiner er like giftige om du spiser de, så jeg lurer på hvorfor du mener spising er sunnere?
Vis hele sitatet...
Er vel det at man ikke vil ha det ned i lungene kanskje?
Ikke vet jeg, men synes det virker logisk.
ABSOLUTELY DO NOT SMOKE OR INGEST MOLDED WEED, WHAT-SO-EVER. Toss it!!! I know that's hard but consider the ramifications if you do. You'd be introducing lethal pathogens into your body. Is that worth the risk. I know a few idiots that were not believers and went ahead and consumed it. One guy got a Pneumonia type infection in his lungs that landed him in the hospital for three weeks and bedridden at home another 4 months. Another guy got so violently sick from eating it (thought eating was safe, smoking was not) that he threw up, bloody too, for a day and a half and wound up with permanent esophagus damage from the convulsion like vomiting he had.
Vis hele sitatet...
Kilde

Dette hørtes ikke helt bra ut. Selv så hadde jeg aldri tatt sjansen. Kast det!
Sist endret av caperno; 7. desember 2013 kl. 22:33.
Det nytter ikke skjære av muggen. Muggsporene har florert for det.
(Lærte dette nettopp på tv da de pratet om "går det bra og skjære muggen av osten og fortsatt spise den?")
Det går ikke bra, mugg er det der selv om du ikke kan se det, og det virker greit!
Dessuten, røyking av mugg kan forårsake alvorlige lungeinfeksjoner
Ring og syt til han du handler av. Regner med han selv ikke spiser muggen mat, hvis han ikke har et parti med muggen rev han skal selge ut til enhver pris.

Jeg ville ikke trukket den hasjen du sitter på nå nedpå mine lunger.
Mygg blir vel drept når man brenner det? Forresten så burde du laste opp et litt bedre bilde, ser veldig lite på det du har nå.
Det ser ut som mugg. Det er ikke bra og røyke. Hasj er et biologisk plantematreale, og mugner som alt annet. Siden du sier dealeren din er litt av en bøff, og kan finne på og blande ut hasjen med andre ting, for å gjøre den tyngre, vil jeg ikke tro han bryr seg så stort om kvaliteten, eller om det har (i ditt tilfelle) Blitt muggent. Skrap det av. Det er hvertfall ikke hasj det grønne der, så ser ingen grunn til å røyke det.
Hadde skamma meg om jeg hadde solgt det der!

Kan tenke meg at den har blitt lagret ute, med dårlig forsegling. Gravd ned i skogen sikkert.

Går det ann å lage olje av slikt? Eller vil det fortsatt være mugg?
Ser ut som den klumpen har liggi på en måsete hveranda i tre regnfulle år....
Har ikke vært så uheldig å kommet over muggen hasj eller marijuana før selv etter måneder med lagring på rett ned i skuffen eller bak ei bok på rommet uten plast type steder.

Klumpen så hvertfall suggete ut og hadde aldri røyka sånt, hadde heller kasta den en grammer er ikke vært å bli dårlig lol.
Kritisk dårlig bildekvalitet så umulig å se om det er mugg eller i det heletatt hasj. Mugg oppstår som regel på håndlagde hasj-typer av høy kvalitet/fersk, særs skjeldent det oppstår på standard-hasj som det der ser mer ut til og være. Slik hasj er som regel opptil 1 år gammel før den når våre hender uansett. Som regel er det resten av innpakninga under smugling som gir misfarger, voks f.eks. Har sett mugg på 1 parti hasj, lukten var en rimelig give-away. Så kanskje du klarer å fastslå det med å lukte på det. Hadde aldri orket å tatt meg bryet med så lite kvantum, men du kan klare å fjerne det ved å fryse ned hasjen og så renske det, evt bruke alkohol..dog lite vits med den der tror jeg. Mtp. at han som selger det der ikke engang gir en forklaring på hvorfor det ser slik ut så tviler jeg på det er gull du hiver i søppelet evt leverer tilbake. . .
Dårlige bilder, veldig vanskelig å tyde.
Er du sikker på at det ikke bare er "kjernen" av klumpen etter å ha blitt revet løs fra en større klump?
Hasj blir jo ofte mørkere på de sidene man rører med henda, og midten forblir ofte lysere eller "ferskere".

Men som sagt er det vanskelig å tyde om det er noe som er PÅ hasjen, eller om hasjen i seg selv har misfarging.
"Misfarging" kan også bare være det jeg sa om at midtjen ofte forblir lysere inntil du knar og tar på den.

Dette skal du nok være i stand til å se om er tilfelle, det er bare litt vanskelig for oss å se klart med så små bilder.

Man får btw kjøpt kunstige "hasj-materialer" (uten ruseffekt) på diverse nettsider, og man skal ikke se bort i fra at diverse luringer bestiller dette og blander det ut med ekte hasj, eller evt blander inn syntetiske cannabinoider i den falske hasjen, for deretter å selge videre som ekte vare.
Winter is coming
Hvis du bare har kjøpt enn grammer er det jo bare å kaste det.
Virker som en shitkid-dealer.
Alle som vil tjene penger på hasj vet at det er kvalitet som gjelder. Uansett butikk er fornøyde kunder det viktigste.
Klag på hasjen hans til alle du kjenner og bytt dealer.
Du sier at bitene er gul farget? Kan jo være deler av et gullstempel. Sort hasj er ofte stemplet med et gull farget mønster/symbol.
Winter is coming
Sitat av Muradi Vis innlegg
Du sier at bitene er gul farget? Kan jo være deler av et gullstempel. Sort hasj er ofte stemplet med et gull farget mønster/symbol.
Vis hele sitatet...
Det er sant, men hasjen på bildet syns ikke jeg så ut som svarting.
Sitat av Zatikora Vis innlegg
Det er sant, men hasjen på bildet syns ikke jeg så ut som svarting.
Vis hele sitatet...
Oi, beklager. Fikk ikke med meg at det var lagt til bilde.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Echodius Vis innlegg
Er vel det at man ikke vil ha det ned i lungene kanskje?
Ikke vet jeg, men synes det virker logisk.
Vis hele sitatet...
Det er ikke logisk, giftene kommer inn i systemet ditt via begge systemene, jeg siterer wikipedia:
In turn, mycotoxins have the potential for both acute and chronic health effects via ingestion, skin contact, and inhalation.
Vis hele sitatet...
Noen mycotoxiner kan faktisk komme inn i kroppen via enkel hudkontakt: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/2...?dopt=Abstract
Vil alkohol ta knekken på soppen? For da vil man jo løse opp hasjen i isopropanol og så la isoen fordampe i f.eks. et vannbad.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Snilepisk Vis innlegg
Vil alkohol ta knekken på soppen? For da vil man jo løse opp hasjen i isopropanol og så la isoen fordampe i f.eks. et vannbad.
Vis hele sitatet...
Problemet er ikke soppen, men giftstoffene som soppen har laget, disse forsvinner ikke etter sterilisering.

I industrien bruker de en aktiv leiretype (Montmorillonite eller bentonite) som binder giftstoffene, men det fungerer ikke med alle mycotoxiner (de deles hovedsaklig opp i 6 grupper).
Den andre metoden går ut på å ufarliggjøre toksinene med ensymer eller bakterier.
Sist endret av Dodecha; 8. desember 2013 kl. 13:28.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Problemet er ikke soppen, men giftstoffene som soppen har laget, disse forsvinner ikke etter sterilisering.
Vis hele sitatet...
Kan man da si at disse giftstoffene er like farlige for deg uavhengig av inntaksmetoden?

Det virker som at det flere i tråden påstar er at inntaket av selve mugget ikke vil føre til like store konsekvenser (hvis man ser bort ifra mycotoksinene) på grunn av at det går gjennom fordøyelsessystemet, som er et relativt fiendlig miljø, kontra det fuktige åndedrettssystemet der det kan føre til f.eks alveolitt.

Men da må man vel uansett ta utgangspunkt i at soppsporene og mycotoksinene overlever forbrenningen?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Det er som sagt mange forskjellige mycotoxiner og de har forskjellige fysiske karakterer så jeg har ikke tid til å sjekke hver enkeltes fysiske data.

Problemet er at når du har kommet så langt som å tenne på en joint/pipe whatever, så har du jo allerede hatt ganske mye fysisk kontakt med bønna som har mycotoxiner i seg, og som jeg henviste til tidligere så er det fastslått at toksinene kan komme inn i kroppen via hudkontakt, du har kanskje også klart å spre sporer og toksiner rundt i lufta som du sitter å puster inn.

Edit: Fordøyelses systemet er farlige steder for de fleste organiske skapninger, men mycotoxiner er kjemikalier, som magen ikke bryter ned.
Sist endret av Dodecha; 8. desember 2013 kl. 19:05.
Sitat av thekidnextdoor Vis innlegg
Det nytter ikke skjære av muggen. Muggsporene har florert for det.
(Lærte dette nettopp på tv da de pratet om "går det bra og skjære muggen av osten og fortsatt spise den?")
Det går ikke bra, mugg er det der selv om du ikke kan se det, og det virker greit!
Dessuten, røyking av mugg kan forårsake alvorlige lungeinfeksjoner
Vis hele sitatet...
Spørs om det er myk eller hard ost. Mugg på hvitosten kan du skjære av.
Sist endret av Spirituell; 8. desember 2013 kl. 20:57.
Kan hende at abstinensene til den hasjnarkomane trådstarteren er så sterke at han ikke klarer å kaste narkotikaen?

Når det er mugg på noe du skal spise, så kaster man det og kjøper nytt - som Dodecha har sagt etpar ganger så er ikke mugg noe særlig bra å få i kroppen.

Om TS i det hele tatt overlever hasjnarkomanien uten å dø av overdose, så vil sikkert innføring av mugg i kroppen hans gi kjipe følgeskader som astma og annet lungetrøbbel.
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av UngarEffect Vis innlegg
Kan hende at abstinensene til den hasjnarkomane trådstarteren er så sterke at han ikke klarer å kaste narkotikaen?

Når det er mugg på noe du skal spise, så kaster man det og kjøper nytt - som Dodecha har sagt etpar ganger så er ikke mugg noe særlig bra å få i kroppen.

Om TS i det hele tatt overlever hasjnarkomanien uten å dø av overdose, så vil sikkert innføring av mugg i kroppen hans gi kjipe følgeskader som astma og annet lungetrøbbel.
Vis hele sitatet...
Lol?

Men ja, kast det og kjøp nytt/få refundert pengene hvis du har baller til det.
Vet ikke om dere har hørt om Lex Blazer eller sett videoene hans på youtube: http://www.youtube.com/channel/UCadNgwSkJTifcpztyNx5onQ
Uansett, han forklarer i en av videoen at man burde ikke røyke muggent shit, da det fører til ting som lungeinfeksjoner.
Og jeg har lært at sterilisering og "skjære" muggen bort, vil ikke hjelpe da muggsporene og bakteriene fra muggen har spredd seg utover resten av shitten, som en ost.
Nå har så mange her sakt dont do it, og det lille der er det jo ingen krise med å kaste Med mindre du har paffa det alt da For your own good, toss it!
Jeg hadde nok bare kastet dette!

I og med at du mottar varer som det her, så regner jeg med at du ikke røyker så ofte.
Judgement
Suicidaltaco's Avatar
Trådstarter
Fikk ordnet nytt etter mye kjas og mas.

Hemmelige Freak: 25 dager hvorav 5 av dem har vært nyktre dager. Det er første gang jeg noen sinne har fått muggen hasj. I tillegg hentet jeg den ikke selv, men med en mellommann.
Mitt tips til deg er å kaste den. Dermed stoppe kontakten med dealeren, og heller finne deg en ny en. Spør litt rundt, helst de som er eldre enn deg, og har røyket en god stund. I startperioden min hadde jeg også en drittdealer, fikk aldri mugg, men dårlig kvalitet, og ofte scam. Nå skaffer jeg kun goodie. De priser også shittet til samme pris, så skader ingenting å finne en ny og bedre en. De med bra shit, er de mest seriøse, og har bygd seg opp med riktige kontakter over en lengre periode.
Sitat av ImHighErreday Vis innlegg
Mitt tips til deg er å kaste den.
Vis hele sitatet...
Det falt deg altså ikke inn å lese posten over deg?
▼ ... over en måned senere ... ▼
Det kan være "lommerusk" på hasjen... Har opplevd det en del ganger, ser ut som mugg og nesten umulig og ta av
@Jonassen86: Jeg vil nesten påstå at det er noe sannhet i at den kan bli bedre ved aldring. Jeg og en kompis fant en bortgjemt bønne for ca et halvår siden, og den var tørr som faen (ikke mugg). Men fy, jeg har aldri vært så fjern av så lite før! Røyka kansje 0,5 å vi var møkkings i timesvis etterpå.
Sist endret av turgåeren911; 11. januar 2014 kl. 03:28. Grunn: La til brukernavn til han jeg svarte i kommentaren
Mengden virkestoffer øker ikke med tiden, så det var nok bare dere som fant gammel, men god hasj.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Yo, Jeg og Kameratene mine har til tider sett noen små svarte tråder fly i lufta etter man har tatt bongtrekk. det er ikke alle typer shit som det skjer med men det hender. lurer da hva det kan være?. er det mulig at noe kan være blanda inn i hasjen, får og få den til og være mykere eller funke bedre? er det noen som har opplevd det samme og kanskje har mere greie på hva det kan være?

takker for svar!
Sist endret av OnkelStorebror; 29. juli 2014 kl. 20:14.
Det er antagelig pga. rester av plater er miksa sammen en gang til uten at plasten rundt er tatt bort. Dermed er det plast rester i hasjen som gir en svart konsentrert røyk spor som ser ut som svarte tråder i lufta.

Jeg ville ikke ha kjøpt mer av den samme hasjen om jeg var deg.
[quote=Noxaran86;3148051]Det er antagelig pga. rester av plater er miksa sammen en gang til uten at plasten rundt er tatt bort. Dermed er det plast rester i hasjen som gir en svart konsentrert røyk spor som ser ut som svarte tråder i lufta.



virker ikke som resteplater ass.. virker jævlig fersk og myk. og ikke noe plastrester i shiten. men det har skjedd med flere shit typer som jeg har fått. og det er alltid mykt som faen og funker alltid fjell. er bare det sorte greiene som jeg har lurt litt på..
Om den netopp har blitt hakkan opp og det er blitt laget nye plater av den så virker den så klart fresh igjen, det skal ikke komme svarte tråder i lufta av ren hasj så noe er blandet inn i den, og det mest vanlige er da plasten fra andre plater etter at rest partier har blitt "fresha opp".

Jeg er sikker på at den virker bra på dere og dere ikke merker mye bismak så dere vil forsvare shiten deres men det er mest sansynlig ikke veldig sundt å ha i seg dessverre.
Sist endret av Noxaran86; 29. juli 2014 kl. 20:27.
Sitat av Noxaran86 Vis innlegg
Om den netopp har blitt hakkan opp og det er blitt laget nye plater av den så virker den så klart fresh igjen, det skal ikke komme svarte tråder i lufta av ren hasj så noe er blandet inn i den, og det mest vanlige er da plasten fra andre plater etter at rest partier har blitt "fresha opp".
.
Vis hele sitatet...
yea for har hørt om at folk blander inn en slaks hudkrem ellerno som ikke er helse farlig for og få det til og virke ferskere, men virker jo litt fucka og gjøre.. jeg har slutta og røyke, men kjedelig hvis folk sitter og røyker shit som har blitt kødda med..
Sist endret av OnkelStorebror; 29. juli 2014 kl. 20:34.
Smaker og lukter det ren hasj? Hvis ikke kan det tenkes at du har fått bildekk i hasjen din, dette har det vært litt av her de siste ukene, og den både lukter og smaker litt funky, og røyken hadde tendenser slik du beskriver. Fjern og loka ble vi også på den, men anbefaler deg uansett ikke å røyke noe som lager sort røyk.
Har hørt om mye jeg også fra lim eller epoxi til hudkrem og annet fuktighetsgivende fyllmasse..

Om noen få år så kanskje vi kan få inn en type cannabismonopol der varene er kvalitets sikkret og pengene går til veier/skoler/omsorgen og ikke ny ferrari til Eskobar i sør america.
Sist endret av Noxaran86; 29. juli 2014 kl. 20:42.
Sitat av T.J Vis innlegg
Smaker og lukter det ren hasj? Hvis ikke kan det tenkes at du har fått bildekk i hasjen din, dette har det vært litt av her de siste ukene, og den både lukter og smaker litt funky, og røyken hadde tendenser slik du beskriver. Fjern og loka ble vi også på den, men anbefaler deg uansett ikke å røyke noe som lager sort røyk.
Vis hele sitatet...
lager vanlig røyk, funker som faen og er drit myk. men som sakt, det kommer noe flyvene korn/tråder av og til når man tar trekk.. men tror kanskje Noxaran86 var inne på noe med at det kan være reste plater som har blitt friska opp ellerno sånnt.. veit ikke as, har bare sitti og lurt litt på det..
Sist endret av OnkelStorebror; 29. juli 2014 kl. 20:49.
Garantert plast av noe slag, som Noxaran beskriver.
Dette er jævlig giftig for lungene og gir som regel ingen akutte symptomer, men kan føre til lungekollaps, kols, kreft osv.
Bøffa?