Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3685 723051
Warz's Avatar
Trådstarter
Litecoin eksploderer også nå, Max Keiser hyper prisen i været. Den har slått alle tidligere ATHer i dollar... har selv begynt å selge litt og litt det jeg har etterhvert som vi går oppover nå.
Sist endret av Warz; 18. november 2013 kl. 19:36.
Sitat av Warz Vis innlegg
Litecoin eksploderer også nå, Max Keiser hyper prisen i været. Den har slått alle tidligere ATHer i dollar... har selv begynt å selge litt og litt det jeg har etterhvert som vi går oppover nå.
Vis hele sitatet...
Hvor anbefaler du å kjøpe litecoin? Må vel kanskje innom en exchange der det tar flere dager å få coins?
Warz's Avatar
Trådstarter
Hvis du har bitcoin kan du kjøpe litecoin i løpet av en 30-minutters tid... har du bare kroner må du nok regne med at det tar en dag eller to ja... Jeg vekslet selv fra bitcoin til litecoin via btc-e.com.
Sitat av TaterKjell Vis innlegg
Bitcoins har eksplodert de siste dagene! Tror dere det er dumt å investere nå? Er det noen konkrete ting som påvirker bitcoins i dette sekund?
Vis hele sitatet...
Mitt tips er vent, vi skal nok kraftig nedover snart, short-term.
Gnir meg i hendene og følger spent med på LTC!
Hvordan fungerer BT markedet når det kommer til Silkroad osv? Nå som en Bitcoin er oppe i 3200 kr per stykk, vil prisene på silkroad/sheepmarked bøye seg etter dette? Altså at man vil få mer varer for 1 Bitcoin, eller er hele markedet basert på hvor mye 1 bitcoin koster?
Markedsprisen varierer etter bitcoin verdien.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av svaart Vis innlegg
Markedsprisen varierer etter bitcoin verdien.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig. En sjokolade kan jo ikke koste 1.2BTC, hvis det er snakk om en vanlig melkesjokolade.
Sitat av Warz Vis innlegg
Dersom han faktisk klarer å etablere reputation slik som DPR hadde vil dette kanskje være en fin måte å bli kvitt en del onde politikere i fremtiden. Men på en annen side er det fare for misbruk, så jeg har litt blandede følelser... det er nok veldig dårlig PR for bitcoin hvis dette skulle slå ann i hvertfall...
Vis hele sitatet...
Blanda følelser? Fare for missbruk? Et marked for å betale for andre mennesker død, og du har bare blanda følelser om det.. Virker som forherliggjøring av alt bitcoins har noe å gjøre med.

Og det vil helt sikkert bety bitcoins sin død, etter et par prominente politikere er drept gjennom siden og det virkelig blir fart på nye lover som gjør denne typen anonymitet umulig.
Picard. Kan godt ta å mekke en sånn side for norske kroner/USD. Betaler i vaska sedler å dropper dem av på en plass med sms fra en burner/stjelt mobil.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av Picard Vis innlegg
Og det vil helt sikkert bety bitcoins sin død, etter et par prominente politikere er drept gjennom siden og det virkelig blir fart på nye lover som gjør denne typen anonymitet umulig.
Vis hele sitatet...
Sålenge det er noe ulovlig vil det være kriminelle.

Forbudet mot brennevin. Forbudet mot cannabis. /Både under forbudet(ene) og når de ble opphevet.

Folk har tjent sinnsykt på det i USA.

[COLOR="Red"]-- 670 USD/BTC på MTGOX.[/COLOR]
Sist endret av uaexed; 18. november 2013 kl. 20:43.
Kanskje litt dumt spørsmål som er brakt opp x antall ganger i tråden. Men er mtgox den beste plassen for kjøp og salg av bitcoins?

Edit: er det mulig å handle der selv om man er under 18år?
Sist endret av HuskaIkke; 18. november 2013 kl. 21:41.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Kanskje litt dumt spørsmål som er brakt opp x antall ganger i tråden. Men er mtgox den beste plassen for kjøp og salg av bitcoins?

Edit: er det mulig å handle der selv om man er under 18år?
Vis hele sitatet...
Nei. Det tar evigheter å få penger ut av mt.gox.. Jeg bruker og er fornøyd med justcoin.com, og jeg er under 18. Vet dog ikke hvilke regler de har på dette.

Du kan evt kjøpe fra Sturle på bitmynt.no, han er proff og til å stole på

-------------------------------------------------------------------------

Begynner en høring om virtuelle valutaer i det amerikanske senatet kl. 21. Hvis stemningen er positiv der regner jeg med det vil påvirke prisen betraktelig! Man kan følge med live her.
Sist endret av burgernerd; 18. november 2013 kl. 21:48.
Hva tenker dere om nå dagens kurs på btc og det fremtidige? verdt å investere?
Sturle som nevnes flere plasser i tråden er den beste plassen å kjøpe bitcoins på etter min mening.
Har kjøpt der selv opptill flere ganger uten noen problemer.
Investerte akkurat en 500 lapp på LTC og 500 på BTC. Hvis stigningen fortsetter som dette vil jeg kan kanskje ha tjent inn alt dette bare på BTC. Får håpe hypen holder seg og prisen fortsetter å stige. Men er redd det kommer til å skje et krakk verre enn jordskjelvet i Japan.
Eneste "problemet" med Sturle er at han baserer seg på mtgox, mtgox begynner å bli utdatert og prisen er mye høyere enn f.eks. bitstamp som flere baserer seg på nå. Kommer jo selvsagt ann på hva du skal med dine coins, men til mange formål må en regne med en del ekstra om en kjøper fra Sturle. Dog er det utrolig enkelt, og en sparer mye tid i forhold til exchanges i utlandet.
Sitat av Thraxes Vis innlegg
Investerte akkurat en 500 lapp på LTC og 500 på BTC. Hvis stigningen fortsetter som dette vil jeg kan kanskje ha tjent inn alt dette bare på BTC. Får håpe hypen holder seg og prisen fortsetter å stige. Men er redd det kommer til å skje et krakk verre enn jordskjelvet i Japan.
Vis hele sitatet...
På hvilken side kjøpte du dem?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
På hvilken side kjøpte du dem?
Vis hele sitatet...
Justcoin.com Tok et par timer så var pengene over. Prøvde først med en 100 lapp for å være sikker på at pengene kom dit og at jeg gjorde det riktig. Også 1000 kr. Mt.gox krever alt mulig rart av verifisering. Sendte bare bilde av førerkortet så får se om det holder.

Men justcoin er simpelt og enkelt.
Warz's Avatar
Trådstarter
LIVE nå... senate hearing on bitcoin:
http://www.c-span.org/Live-Video/C-SPAN3/

og her og: http://www.youtube.com/watch?v=AhzjIu4Qnto
Sist endret av Warz; 18. november 2013 kl. 22:05.
Sitat av burgernerd Vis innlegg
Nei. Det tar evigheter å få penger ut av mt.gox.. Jeg bruker og er fornøyd med justcoin.com, og jeg er under 18. Vet dog ikke hvilke regler de har på dette.

Du kan evt kjøpe fra Sturle på bitmynt.no, han er proff og til å stole på

-------------------------------------------------------------------------

Begynner en høring om virtuelle valutaer i det amerikanske senatet kl. 21. Hvis stemningen er positiv der regner jeg med det vil påvirke prisen betraktelig! Man kan følge med live her.
Vis hele sitatet...
Følger med nå. Men hvis stemningen ikke er positiv, men negativ kan ikke kursen stupe?
Bare på 5 timer økte prisen på LTC fra 5 USD til 7.9 USD... Tror det er mulig å tjene noen kroner der.
Er ikke dermed sagt at den vil fortsette å stige.

Det er bare spekulasjoner ikke noe 100% sikkert svar.
Sitat av svaart Vis innlegg
Er ikke dermed sagt at den vil fortsette å stige.

Det er bare spekulasjoner ikke noe 100% sikkert svar.
Vis hele sitatet...
Bedre å ta en liten sjanse enn ikke å gjøre det. Det er verre å angre, som jeg gjør i dette øyeblikket, enn å drite på leggen. Til en viss grad, selvfølgelig.
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Følger med nå. Men hvis stemningen ikke er positiv, men negativ kan ikke kursen stupe?
Vis hele sitatet...
Jo, det kan den! Krysser fingrene for så å hoppe på lasset :P
Håper dere var kjappe nok.
Warz's Avatar
Trådstarter
Sitat av Warz Vis innlegg
LIVE nå... senate hearing on bitcoin:
http://www.c-span.org/Live-Video/C-SPAN3/
Vis hele sitatet...
Fy faen å mye crap de snakker her. Kvalmt!
Sist endret av Warz; 18. november 2013 kl. 22:25.
Kjøpte akkurat 2btc får håpe dette blir verdt det.
Warz's Avatar
Trådstarter
Da nådde vi $700 !
LTC tilbake på 8.5 igjen, kina våkner opp nå
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
740$ på MTGOX nå.

Glad jeg har en pakke Kleenex ved siden av meg.

Jeg følte meg kreativ på vegne av alle oss andre taperne her....

http://i.imgur.com/qlDD7E7.png
Sist endret av uaexed; 18. november 2013 kl. 23:29.
Warz's Avatar
Trådstarter
Uhh... ATH $750.... det tok ikke mange sekundene...
Surt og tenkte på at jeg hadde 1.22BTC før jeg ble hacka. Kunne altså hatt 5600kr
Sist endret av Osteper; 18. november 2013 kl. 23:29.
F... meg helt tullete det som skjer nå. Har personen som solgte noen sider tilbake solgt slik kursen er nå, har han tjent det dobbelte. En ekstra villa og Ferrari i Spania.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
http://coinmarketcap.com/

http://i.imgur.com/z0CwMlg.jpg

Helt vilt.

8MRD $ = 49MRD NOK. - BTC

220Mill $ = 1.35MRD NOK. - LTC
Er det noen norsk side der jeg kan overføre til som har lave/normale priser på BTC og LTC?
Prøvde justcoin, men DnB sier kontonummeret dems er ugyldig.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Er det noen norsk side der jeg kan overføre til som har lave/normale priser på BTC og LTC?
Prøvde justcoin, men DnB sier kontonummeret dems er ugyldig.
Vis hele sitatet...
Du må ha skrevet feil. Jeg overførte tidligere i dag fra DNB.
Sitat av pkk1990 Vis innlegg
Er det noen norsk side der jeg kan overføre til som har lave/normale priser på BTC og LTC?
Prøvde justcoin, men DnB sier kontonummeret dems er ugyldig.
Vis hele sitatet...
Som uaexed sier, sikker på at du skrev rett?

Alternativ side: http://bitmynt.no/
Ganske "kjent" i Norge.
Bitcoin vil nok nå ATH innen 1 mnd og falle grovt innen 3 mnd. Hvorfor? Per i dag er det umulig å verdsette en bitcoin. Konseptet er nok her for å bli, men jeg tror neppe BTC er den endelige valutaen som vil revolusjonere verden. Hadde jeg vært lastet i BTC nå, hadde jeg solgt før 1000.

Merk mine ord, 18/11/2013.
Sist endret av Spirituell; 19. november 2013 kl. 00:11.
Jeg har logget inn og ut, men får det fremdeles ikke til.
Kontonummeret jeg får oppgitt på siden er 1503.36.59595 , er dette riktig?

EDIT: glem det, funket nå. Aner ikke hva som skjedde istad, skrev inn samme kontonummer
Sist endret av pkk1990; 19. november 2013 kl. 00:16.
Tror dere at LTC kan komme på nivå med BTC?

men ettersom BTC har økt så jævlig sjukt de siste 48 timene er det vel nærme en knekk snart? ettersom sist den raste oppover solgte veldig mange som endte med knekk i prisen?
Er det fortsatt mulig og tjene litt på bitcoin hvis jeg kjøpe nå ?
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Sitat av WhiteHat Vis innlegg
Tror dere at LTC kan komme på nivå med BTC?

men ettersom BTC har økt så jævlig sjukt de siste 48 timene er det vel nærme en knekk snart? ettersom sist den raste oppover solgte veldig mange som endte med knekk i prisen?
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke gjøre noe annet enn å gjette. Se på hva jeg postet. BTC har halvparten antall coins sammenlignet med LTC, men BTC er priset 40 ganger mer ca. enn LTC.

Det er muligheter overalt. Jeg satser på PTS nå så får man se hvor toget bringer oss.

Sitat av zatapox Vis innlegg
Er det fortsatt mulig og tjene litt på bitcoin hvis jeg kjøpe nå ?
Vis hele sitatet...
Det blir gjetting. Vi har ingenting som kan tilsi at det skal gå videre opp eller ned.

Det er ikke lover for dette enda, enda mindre er det økonomisk erfaring med dette. Vi kan ikke engang forhindre finanskriser, hvordan skal vi klare å gi deg noe konkret på BTC?
Sist endret av uaexed; 19. november 2013 kl. 00:21.
Sitat av zatapox Vis innlegg
Er det fortsatt mulig og tjene litt på bitcoin hvis jeg kjøpe nå ?
Vis hele sitatet...
Jeg ville i hvert fall ikke vurdert det hvis jeg ikke har penger til å tape stort.
Sitat av uaexed Vis innlegg
Vi kan ikke gjøre noe annet enn å gjette. Se på hva jeg postet. BTC har halvparten antall coins sammenlignet med LTC, men BTC er priset 40 ganger mer ca. enn LTC.

Det er muligheter overalt. Jeg satser på PTS nå så får man se hvor toget bringer oss.
Vis hele sitatet...
Hehe, ja. skulle ønsket at jeg kjøpte BTC tidligere ( som alle sier ). eller prøvde når den var på 120 USD'ish men ble forsøkt svindlet to ganger via forum ( ikke her )

var heldigvis via paypal så fikk pengene tilbake. men tapte nesten 2000kr rett i hendene til en snik. men skal jeg kjøpe så blir det sannsynligvis igjennom sturle.

Men lever opp til utsagnet: ikke sats mer en hva du har råd til å tape. Er ikke i arbeid for tiden så får går ikke all out på crypto currency for tiden. men liker å følge med fordi det er interessant :=)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Solgte min bitcoin idag, med 1200kroner profitt. Kjøpte den for 330usd for 9 dager siden. Veldig fornøyd, men blir småkjipt om BTC går i taket iløpet av kvelden(ser jo forsåvidt at det skjer atm, men hadde bestemt meg for å selge når jeg hadde tjent 1k)
-Er under 18 år, med visakort som man kan bruke på nett. Har også paypal.
-Hvilken side kjøper jeg ifra?
-Er det dumt å kjøpe akuratt nå, burde jeg vente?
-Hvor mye burde jeg investere målt i norske slanter?
-Noen bra NORSKE guider som er verdt å lese om bitcoins? evt engelske videor på yt.

Hvor lang tid tar det ca før jeg idet hele tatt tjener noe på det? vet det er veldig varierende men kom gjerne med eksempler.

Så til slutt, er bitcoins et avensert system eller er dette noe alle lett mestre?
Sitat av Warz Vis innlegg
Intervju med eieren av et nytt marked for leiemord:
http://www.forbes.com/sites/andygree...with-bitcoins/

Kan jo bli spennende å se om dette vil fungere, men den første som dreper noen må jo ta rimelig stor risiko (siden man ikke får pengene før etterpå)... så det vil vel trolig aldri komme i gang. Dersom han faktisk klarer å etablere reputation slik som DPR hadde vil dette kanskje være en fin måte å bli kvitt en del onde politikere i fremtiden. Men på en annen side er det fare for misbruk, så jeg har litt blandede følelser... det er nok veldig dårlig PR for bitcoin hvis dette skulle slå ann i hvertfall...
Vis hele sitatet...
Står du inne for denne kommentaren? Dette må være noe av det dummeste jeg har lest her på nFF siden jeg ble medlem for ti år siden.
Har litt problemer med "withdrawal" på btc-e.com
Har tenkt å overføre bitcoinsa mine til justcoin.com, men får bare opp feilmelding om at jeg har skrevet inn feil beløp?
Noen som kan hjelpe meg med dette?
Sitat av klia Vis innlegg
-Er under 18 år, med visakort som man kan bruke på nett. Har også paypal.
-Hvilken side kjøper jeg ifra?
-Er det dumt å kjøpe akuratt nå, burde jeg vente?
-Hvor mye burde jeg investere målt i norske slanter?
-Noen bra NORSKE guider som er verdt å lese om bitcoins? evt engelske videor på yt.

Hvor lang tid tar det ca før jeg idet hele tatt tjener noe på det? vet det er veldig varierende men kom gjerne med eksempler.

Så til slutt, er bitcoins et avensert system eller er dette noe alle lett mestre?
Vis hele sitatet...

Få sider, til ingen tillater kjøp via paypal da bitcoin er en virtuell item. Siden igår har det økt mer enn 25 %, Bare idag gikk det fra 600 usd til 750 usd ifølge mt.gox, som forøvring er veldig mye høyere enn btc-e foreksempel.

Tok meg et par timer med lesing før jeg fikk satt meg skikkelig innn i det. Er litt innvikla i starten, men google det du ikke vet. "What is bitcoin" er et godt sted å starte. Hvis du googler Hardware; Bitcoin, tror jeg du finner noe hardware skrev. Er for slapp til å finne det selv nå. :P