Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 11488
Hei! i helgen satt jeg med noen kompiser og røyka helt vanlig hasj, helt til han eine tok fram noen poser med hasj som han kaller ''syntetisk'' han hadde masse rart av det noe som het ak-47 og pbe osv.. osv.. osv.. vi satt 4 stykker og de sporte om jeg skulle ha, ikke fan tenkte jeg! viste jo ikke va det var før den kvelden. når sistemannen røyket det på vannbong gikk helvette løs.. de andre to var helt rolig men så hadde vi han som fikk blackout og gikk helt amok! har aldri hørt i hele mitt liv noen som har ropt så høyt, og det sykeste av alt var at han ble helt stiv på gulvet nesten som han bøyde seg helt bakover akkurat som ''the exorcist'' han er ganske tynn og ikke så sterk men han var helt stiv og vi kunne ikke gjøre noe med han.. så tilslutt begynte han og snakka om at han var jesus og vi var disiplene hans også skulle han slakte oss osv, det som var rart var at de andre to trippet bare noen minutter og de hadde full kontrol, men det var jo første gangen hannes men han trippet jo sykt lenge. har søkt etter ''syntetisk'' på internett men finnes ingenting.. noen som kan gi meg information om det?
Høres ut som om kameraten din fikk en hasjutløst akutt psykose. Det burde gå over i løpet av en dag. Jeg råder deg til å ikke gi ham mer weed. Jeg har fått paranoid schizofreni pga langvarig hasjmisbruk, diagnostisert for 8 år siden. Sliter per dags dato med religiøse vrangforestillinger. Ta heller noen blåvalium og slapp av. Peace
Sitat av Vetz Vis innlegg
Ta heller noen blåvalium og slapp av.
Vis hele sitatet...
Hvis han har fått en rusutløst psykose tror jeg ikke han skal ta noe som helst og heller finne måter å ha det gøy uten rus.
Syntetisk hasj er ikke hasj. Mye av svaret ligger der.

Vet av flere som har fått akutt psykose og angst fra hellvette når de røyker syntetisk hasj. En annen sliter med akutte panikkanfall den dag i dag, 2 år etter inntak av syntetisk hasj. Sier ikke at hasj er ufarlig, men det kan ikke sammenlignes med syntetisk hasj. Spør du meg så er det noe stort svineri.

Mange opplever pustebesvær og en lignende opplevelse av at "man ser seg selv ovenfra" når de overdoserer på syntetisk cannabis. Skal svært lite til før man tar for mye. Like greit at du ikke prøvde det selv, da det er registret dødsfall pga. syntetisk stoffer. Vet av en her på forumet som ikke lenger er med oss pga. "legal highs" som man kalte det tidligere.

Hadde dere holdt dere til vanlig hasj så er sannsynligheten for at utfallet av kvelden hadde vært en helt annen.
Den såkalte "syntetiske hasjen" gir effekter og en rusvirkning som ikke kan oppnåes ved bruk av vanlig hasj eller marijuana. I det siste har jeg røykt litt 5F-AKB48 hos en kompis. Vi røykte fra kl 18.00 til neste morgen. Jeg husker etter det første trekket, så ble jeg ganske beruset. Jeg begynte å se bilder av en avdød venninne og eks-kjæreste som kom opp når jeg lukket øynene. Jeg var ikke særlig pratbar og hadde vanskeligeter med å kommunisere med kompisen min. Jeg hadde også en del korte blackouts gjennom natten. På et tidspunkt satt jeg plutselig i bar overkropp og skjønner ingenting.

Har også opplevd paranoia, hallusinasjoner, "out-of-body" opplevelser, vrangforestillinger, og så videre av disse forskjellige typene syntetiske cannabidioder (JWH, AM, UR, MAM og flere).

Å bruke disse stoffene som en "replacement" for vanlig cannabis blir for dumt, da det gir mye mer intens rus og samtidig effekter som ikke kan oppnåes ved bruk av cannabis.

Jeg bruker disse stoffene for å en intens, kraftig rus.

Vil jeg bare slappe av litt, så røyker jeg bare hasj eller marijuana.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Stay tha fuck away from that shit !!! fiks heller vanlig hasjisj eller gress ! Jeg har overdoset på Syntetisk Hasj !

jeg har prøvd det meste som fins på det norske markedet og overdose på syntetisk hasj er den verste følelsen jeg noen gang har hatt! herregud! tror det skjedde noe med hjernen min den kvelden for alltid. mitt råd ! ikke brukt dette! det finnes så sykt mye god hasj, hvorfor i all verden skal du røyke noe som fake/syntetisk/dritt/lagd på ett kjøkken.
ArbeidsledigProletar
Sitat av greatness Vis innlegg
Stay tha fuck away from that shit !!! fiks heller vanlig hasjisj eller gress ! Jeg har overdoset på Syntetisk Hasj !

jeg har prøvd det meste som fins på det norske markedet og overdose på syntetisk hasj er den verste følelsen jeg noen gang har hatt! herregud! tror det skjedde noe med hjernen min den kvelden for alltid. mitt råd ! ikke brukt dette! det finnes så sykt mye god hasj, hvorfor i all verden skal du røyke noe som fake/syntetisk/dritt/lagd på ett kjøkken.
Vis hele sitatet...
Helt enig, men uhm, det lages på Kinesiske labber.
hadde en lignende opplevelse med psykose utløst av overdosering på syntetisk cannabis for kort tid siden.. aldri opplevd noe lignende me mange års cannabisrøyking
hold deg unna det der. har vært avhengig av driten... du slutter å spise nesten(ca.1 måltid om dagen, noen dager ingen ting) noe som sliter veldig på kroppen. du mister evnen til å produsere varme siden kroppen ikke har noe å nære seg på. noe som medførte for meg at jeg satt inne hele tiden og frøs. å det var et helvete å gå ut til og med på sommeren, siden du svetter når du går lenger en 15-30min uten et trekk og du da blir kald og nedkjølt siden det som oftest er litt vind ute.
og det er bare det fysiske. så kommer det psykiske med psykose, vrangforestillinger og et fjell av unsyldninger for å fortsette å røyke, enda du vet at du er så syk at du kan dø om det fortsetter sånn. har aldri opplevd å vært så fanget av et stoff. å jeg har vært avhengig av opiater, benzoer +. tilogmed erfarne kompiser så på meg å sa at det var noe av det værste de hadde sett. lå i dusjen å skalv fordi jeg frøs, enda vannet var nesten på det varmeste. nei hold deg unna det der vis du ikke vil gå inn i helvete å kanksje aldri komme deg tilbake.
K2 eller Everest er det eneste syntetiske jeg har prøvd.. Fikk ingen Eurofi. Det var mer en sterk forvirring bare. + Føltes litt ut som flein
HEi jeg har hatt samme opplevelse. Jeg tura sammen med en hel komisgjeng på sensommeren i fjor. dette haldler om at han har hatt for mye pulver i det trekket han røkte eller at har hadde røkt for mange trekk. det eneste rådet jeg har å gi er at han ikke trenger å vere redd for å røyke dette igjen. han må bare vere veldig varsom når det gjelder dosering. Disse "syntetiske" formene for røyk må man raskt øke dosen. Etter 2 uker fant jeg ut at jeg hadde økt til over det dobbelte av det jeg trippa ut på.
Denne røyken er veldig god men en fryktelig oplevelse å trippe over på
Syntetisk er billig, og kjøper man det i pulverform får man en god del brukerdoser for veldig lite penger. Har man et avslappet forhold til cannabis fra før, er det veldig lett å røyke hver dag. Ikke trenger man mye, (som regel alt fra 1-4 mg), ikke viser det på urinprøver, ikke er det dyrt og har man kjøpt det har man det tilgjengelig i en god stund. Til slutt ser man ingen grunn til å ikke røyke hver dag. Da øker toleransen dritfort.

Det som er med syntetisk er at i mange stoffer så synker toleransen voldsomt fort igjen. Derfor er det veldig lett å overdosere. Folk har overdosert grovt og blitt skarret for livet. Overdoserer man nok kan man faktisk dø (gjelder noen av stoffene). Man kan også lett bli avhengig med fysiske symptomer. Dette er ikke cannabis folkens.

Dersom man på liv og død skal prøve syntetisk, ikke prøv urteblandinger. Da er det umulig å si hvor sterk konsentrasjonen av stoffet er, og da er det fort gjort å overdosere. Les nøye på nettet om stoffet om dosering og ting man skal være obs på. Dersom du ikke har milligramsvekt bør du skaffe det. Det skal så veldig lite til for å overdosere. Et fyrstikkhode med UR-144 mener jeg er ca 10mg, men dette er jeg ikke sikker på. Husk at pulveret skal fordampe, (vaporizes) ikke røykes.

Var rimelig på kjøret med syntetisk selv for ett år siden, gikk rundt som en zombie en mnd i strekk uten særlig kontakt med venner utenom skolen. Husker ikke noe særlig fra denne perioden.

Stoffet kan på en måte sammenlignes med crack. Etterhvert som toleransen øker, trenger man mer, og rusen blir kortere og kortere. Man går fra klink edru til stein ruset, og etter 15-20min går man fra stein ruset til klink edru igjen.
Sist endret av RosaElefant; 29. september 2013 kl. 13:32.
Røyte en gang en blend med syntetisk cannabiol,vet ikke akkurat hvilket det var, men mixen var sterk og man ble stein av ganske lite. Var helt greit og gav en veldig stein og bra rus. Men en gang røyket jeg det når jeg kom hjem fra byen og var godt brisen. Aldri vært så dårlig noengang. Spydde så hardt at blodkar i hele trynet sprengte og dagen etter var trynet helt fullt av sprengte blodkar. Var virkelig det værste. Kjenner også personer som har hallisunert på syntetisk thc blends, problemet er at de ofte er uhyre sterke. I tillegg til at vanlig weed er sammensatt av mange forskjellige cannabioler som gir en bra rus. Hvis man feks. får i seg noe som kun er thc, da blir nok ikke rusen noe bra, thc gir ikke bra rus alene, det er andre stoffer i weed som motvirker de negative effektene til thc.