Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  34 14701
Man ser ofte fra utlandet at slike og slike barer og utesteder er kjente mafia-hangouts o.l....har vi slike i Norge?foruten hells angeles egne private.

Hva og hvor er DIN observasjon av gangsterinfiserte barer og utesteder i Norges land
Sist endret av alanapoli; 1. juli 2013 kl. 15:43.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
MC klubber er vel der nærmeste vi kommer slikt i lille Norge, vi har ikke noen "Mafia" i samme forstand her som det eksisterte i USA.
Alkoholforbudet var vel det som bidro til dette urbane fenomenet du spør om her, gjenger som gjorde seg rik på å selge alkohol til de tørste massene mens det var ulovlig.

Nå har jeg ingen affiliasjon med "mafiaen", men jeg tror du har blitt påvirket av mye Film&Tv, ingen kriminell organisasjon vil at deres medarbeidere henger på det samme stedet, lett tilgjengelig for enhver.
Det eneste unntaket må da være langere som jobber for en viss gjeng, de finner man ofte på nattklubber etc.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
men jeg tror du har blitt påvirket av mye Film&Tv, ingen kriminell organisasjon vil at deres medarbeidere henger på det samme stedet, lett tilgjengelig for enhver.
Det eneste unntaket må da være langere som jobber for en viss gjeng, de finner man ofte på nattklubber etc.
Vis hele sitatet...
dette er jo allmenn kjent at disse du snaker om i feks usa hadde tilholdssteder som alle visste at de var

http://newyork.cbslocal.com/top-list...ngouts-in-nyc/

det er nok åpenbart utesteder i oslo hvor lokalkjente vet det henger kjente kriminelle.

alle vet jo at de verste muskelgutta henger på haralds gym feks...
Sist endret av alanapoli; 1. juli 2013 kl. 16:06.
Hvorfor er det interessant å vite?

Jeg tror ikke de har spesielle steder de går til. Tror mest de går dit de vil gå.
Spørs hvordan gangster du mener, wankster med lang t-shirt og buksa på anklene eller den typen gangster som går i dress og ser velflidd ut?
Du som spurte om ghetto områder i Norge også? Sett litt mye på The Wire og Sopranos i det siste eller?
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Spørs hvordan gangster du mener, wankster med lang t-shirt og buksa på anklene eller den typen gangster som går i dress og ser velflidd ut?
Vis hele sitatet...
type nokas miljø/william ellingsen o.l..ja de mer oppegående

Sitat av Dos Equis Vis innlegg
Du som spurte om ghetto områder i Norge også? Sett litt mye på The Wire og Sopranos i det siste eller?
Vis hele sitatet...
jeg syns vell det er litt artig =)

alle menn liker å høre om sånt...derfor skriver bladet vimenn om criminal sjhit hele tia vet du
satt mye rart på div bingohaller før i tiden
Det var et par utesteder i Oslo for et par år tilbake som hadde en helt okei andel kriminelle; stort sett doplangere, torpedoer ol. Jeg vil ikke kalle det direkte gangstere eller mafia, men det var vel en høyere andel skumle folk med lyssky yrker og hobbyer enn på andre steder i byen.

Det som er kjipt med disse barene er jo at når folk begynner å slåss eller snorte kola rett fra bordplata kun skjult(eller, et halvhjertet forsøk på å skjule) av en champagnekjøler så blir det jævlig spesiell stemning i lokalet. Og da tar det ikke lange tiden før normale mennesker rømmer utestedet for godt, så blir det bare søppel igjen. Det var det som skjedde med disse stedene. Det tok vel sånn kun 2 måneder fra man merket at de tøffe gutta begynte å henge der til utestedet ikke var noe moro lenger i det hele tatt. Det siste jeg hørte var at politiet kjørte razzia på lokalet og fengslet en håndfull karer. Så tok det ikke lange stunden før det var kroken på døren. Slike steder overlever sjelden.

Et par kompiser av meg leide faktisk et lokale/leilighet/something i Oslo sentrum for noen år siden også. De brukte det egentlig som nachspiel-bule. Cashet inn leie fra tips de hadde fått i utelivsbransjen og inviterte nære og fjerne på fest stort sett hver torsdag, fredag, lørdag og søndag.
Det var et helt fett lokale og gutta kunne faktisk drive utested så det var jævlig moro. Men, så kommer de tøffe gutta vettu. Så gikk det fra å være dritt moro å henge der til direkte skummelt. Endte opp med at gutta som leide stedet ringte politiet på egenhånd så de fikk ryddet ut dritten en kveld. Igjen ble et par karer fengslet for narko(og en jævel for våpenbesittelse faktisk. lol). Etter denne episoden så var det leieforholdet over kan man si og det er siste gang jeg har vært på noe sted som kan kalles "gangsterinfisert bar".

Det finnes banditter på alle steder, men jeg tror du har litt feil forestilling av hvordan dette egentlig funker..
Sist endret av moret; 1. juli 2013 kl. 20:38.
Sitat av moret Vis innlegg

Det finnes banditter på alle steder, men jeg tror du har litt feil forestilling av hvordan dette egentlig funker..
Vis hele sitatet...
ja det er jo naturlig at også disse samles ett sted på byen..folk henger ofte med sine egne

intet annen forestilling enn at det evt er ett utested the bad asses samles...noe du har bekreftet
Nei, det er ikke naturlig at disse samles på ett sted. Som sagt, for et par år siden var det et par barer som frekventertes av kriminelle, men det var ikke for at de hang sammen og skålte men for at det var de kuleste stedene å henge generelt sett.
Merk også at jeg sier år siden. Det finnes ikke noe utested lenger som er kjent for å huse kriminelle...
- Er det mange kriminelle som frekventerer Odeon?

- Ikke som jeg vet om, sier han, men innrømmer at han kjenner til at det finnes.

-flere av Oslos tyngste kriminelle loset forbi køen og inn i varmen i Hegdehaugsveien.

I perioden 21.00-22.30 registrerte NA24 flere kjente størrelser i det kriminelle miljøet i hovedstaden da de entret dørene. De ble klemt av dørvaktene og krysset av på gjeste- og bordbestillingslisten. Både en dømt bankraner, en grovt bedrageridømt, flere tunge narkolangere, og kjente profiler fra den mye omtalte Natal-saken i Brasil, ble observert.

http://www.na24.no/arkiv/naeringsliv...le1285130.ece#

håhåhå..sopranos MF!! =)
Sitat av alanapoli Vis innlegg
- Er det mange kriminelle som frekventerer Odeon?

- Ikke som jeg vet om, sier han, men innrømmer at han kjenner til at det finnes.

-flere av Oslos tyngste kriminelle loset forbi køen og inn i varmen i Hegdehaugsveien.

I perioden 21.00-22.30 registrerte NA24 flere kjente størrelser i det kriminelle miljøet i hovedstaden da de entret dørene. De ble klemt av dørvaktene og krysset av på gjeste- og bordbestillingslisten. Både en dømt bankraner, en grovt bedrageridømt, flere tunge narkolangere, og kjente profiler fra den mye omtalte Natal-saken i Brasil, ble observert.

http://www.na24.no/arkiv/naeringsliv...le1285130.ece#

håhåhå..sopranos MF!! =)
Vis hele sitatet...
Fra 2007, ja
Sitat av ps3 Vis innlegg
Fra 2007, ja
Vis hele sitatet...
jepp...det var bare en greie mellom 30-40 tallet og 2007 at de likte å henge ut sammen på spesielle steder.
Sist endret av alanapoli; 2. juli 2013 kl. 15:41.
Tommelfingerregelen er vel generelt at kriminelle er som andre folk. De hotteste klubbene, har de som liker å flashe enten du får pengene av pappa eller på andre måter. Brune steder rommer de mer garvede typene som er ute for å sløve hjernen osv.
Jeg kjenner til hvertfall 2 resturanter i Oslo sentrum som enten har vært stengt, eller aldri har hatt kunder inne, dette over flere år, Du leier ikke lokaler i Oslo sentrum i flere år uten kunder, så jeg mistenker at det er noe suspekt med de.
Sitat av Ueland Vis innlegg
Jeg kjenner til hvertfall 2 resturanter i Oslo sentrum som enten har vært stengt, eller aldri har hatt kunder inne, dette over flere år, Du leier ikke lokaler i Oslo sentrum i flere år uten kunder, så jeg mistenker at det er noe suspekt med de.
Vis hele sitatet...
ja det er jo ganske trolig at det finnes noen slike i større stil enn kebabkiosken på 90 tallet i izzzat filmen som "-bare var ett hull i veggen"for cover...som de sa,den filmen er jo sann historie.
Sist endret av alanapoli; 2. juli 2013 kl. 19:21.
Sitat av alanapoli Vis innlegg
ja det er jo ganske trolig at det finnes noen slike i større stil enn kebabkiosken på 90 tallet i izzzat filmen som "-bare var ett hull i veggen"for cover...som de sa,den filmen er jo sann historie.
Vis hele sitatet...
Den filmen er ikke en sann historie. Hvilken verden lever du i egentlig?
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Den filmen er ikke en sann historie. Hvilken verden lever du i egentlig?
Vis hele sitatet...
*-den er inspirert av virkelige hendelser

neida hvitvasking og alle slike ting skjer sikkert IKKE i Norge,dette er bare på film og i alle andre land

hvilken verden lever DU i egentlig?
Kan sikkert introdusere deg for et kriminelt miljø, jeg. Du må bare smøre deg litt med tålmodighet da de fleste av dem sitter inne en stund nå.

Du kan jo høre om Nudelmafiaen har noen tips. Dessverre, så vet jeg ikke om de eksisterer enda. Worth a shot!
Sist endret av Bokmerket; 3. juli 2013 kl. 14:28.
Selvfølgelig finnes det utesteder, restauranter og andre sjapper basert på kriminelle faktorer. Her i Norge tror jeg de fleste føler seg ganske så trygge, der i mot i andre land er det verre. Hvis du vil oppleve dette i praksis dra til Øst-Europa.

Der drives flere steder med mafia/haier som eiere, det er ikke sånn at du trenger å legge merke til det engang. De vil jo selvfølgelig bli populære og du blir ikke det ved å ha dørvakter som flyr på besøkende, store mengder våpenbesittelse osv.

Der skal man uansett ikke leke konge på byen, her i Norge har jo folk lekestue når de er på byen. Knuser ting, oppfører seg som drittunger mot dørvakter, klarer ikke oppføre seg etter 4 øl og folk er generelt helt i jungelmodus. Det er stort sett for å ramse opp den vanlige mannen i gata som bruker alle hverdager på å slite seg igjennom uka og jobb for å så gå på fylla i helgen. Verken sunt eller bra for noen.

Tror vi skal være heldige for at vi bor i Norge jeg, er jævla fritt her og folk får stort sett holde på hvordan de vil. Slåssing på byen blir aldri straffet hardt, ordensforstyrrelse o.l.

I andre land er jeg alltid forsiktig når jeg drikker ihvertfall, her i Norge er man jo kjent. I andre land kjenner man ikke uskrevne normer og bør ta det rolig. Skjønner meg ikke på dem som drar til Øst-Europa for å kjøpe damer og feste vilt. Ville tatt det litt rolig, heller tatt en uke i syden.

Det finnes overalt men det skal ikke være synlig, spennende tema og noen steder så kanskje man skjønner at man skal ta det litt ekstra rolig.

heartslava!
Sitat av heartslava Vis innlegg

Det finnes overalt men det skal ikke være synlig, spennende tema og noen steder så kanskje man skjønner at man skal ta det litt ekstra rolig.

heartslava!
Vis hele sitatet...
husker jeg så donald macintyre program fra odessa ukraine hvor de snakket med restaurant-eierne....hvor alle måtte kjøpe seg den lokale beskyttelsen fra de som styrte..ellers ble det problemer ,) en fyr trodde ikke det var så seriøst og dreit i det..ble skutt
Sitat av alanapoli Vis innlegg
dette er jo allmenn kjent at disse du snaker om i feks usa hadde tilholdssteder som alle visste at de var

http://newyork.cbslocal.com/top-list...ngouts-in-nyc/

det er nok åpenbart utesteder i oslo hvor lokalkjente vet det henger kjente kriminelle.

alle vet jo at de verste muskelgutta henger på haralds gym feks...
Vis hele sitatet...
De største drugsterne som og er kriminelle mener du, drittgym rett og slett.
Det kommer jo litt an på hvordan du definèrer det. Det er jo noen utesteder/puber som drives av litt lyssky typer fra Øst-Europa og "midtøsten". De drives sikkert ikke direkte av mafiatypene, men blir finansiert og drevet av en clean fyr. Det er vanskelig å si hvor disse stedene er fordi de er såpass skjult og godt organisert. De fleste fra gjengmiljøene henger sikkert på de litt mer classy og populære stedene, og ikke i buler og sånt som før. Er usikker på hvordan det er med poker og strippeklubbene da. Også finnes det en del hangouts der f.eks vest-afrikanske dealere og slikt henger på Grønland da.
Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
De største drugsterne som og er kriminelle mener du, drittgym rett og slett.
Vis hele sitatet...
Tull, kjenner flere "rene" som trener på Haralds, trenger dessuten ikke være voldelig og kriminell bare fordi man setter noen sprøyter i ræva iløpet av ukene dessuten er for eksempel 24h aldeles ikke noe bedre.

Sitat av Kramer Vis innlegg
Det kommer jo litt an på hvordan du definèrer det. Det er jo noen utesteder/puber som drives av litt lyssky typer fra Øst-Europa og "midtøsten". De drives sikkert ikke direkte av mafiatypene, men blir finansiert og drevet av en clean fyr. Det er vanskelig å si hvor disse stedene er fordi de er såpass skjult og godt organisert. De fleste fra gjengmiljøene henger sikkert på de litt mer classy og populære stedene, og ikke i buler og sånt som før. Er usikker på hvordan det er med poker og strippeklubbene da. Også finnes det en del hangouts der f.eks vest-afrikanske dealere og slikt henger på Grønland da.
Vis hele sitatet...
Vet om en småby i nord-norge hvor samme jævla tyrkeren har kjøpt opp og driver alle restaurantene/cafeene i byen, 5 stykker faktisk.

Menyene byttet ut med samme Kebab/Pizza opplegget og servitørene byttet ut med tyrkere i skinnjakke, hvite nike-sneakers og sleik.

Er jo selvfølgelig noen han prøver få til å virke "finere" og noen som skal virke billigere men man forstår jo at det er samme greia, kan jo umulig være marked for fem kebabsjapper på den lille plassen, hver av de med 2 servitører/bartendere og kokk.

Vitevasking much?
Sitat av Kong Grizzly Vis innlegg
De største drugsterne som og er kriminelle mener du, drittgym rett og slett.
Vis hele sitatet...
Lukter en bleik liten pussyfaggot jeg? Neida. Joda. Stort sett bare hyggelige folk der som på alle andre seriøse gym. Litt gear gjør deg ikke hardcore kriminell. Da har du misforstått.
Sist endret av flexx; 4. juli 2013 kl. 08:08.
Haralds gym sitt rykte henger vel igjen fra gamledager da endel 'kjente' figurer trente og solgte steroider der - UNO prøvde vel å gjenskape Haralds gym i filmen om jeg ikke tar helt feil(?)

Finnes treningssenter i Oslo med vesentlig mer kriminelle elementer hvertfall.
For ikke å snakke om fittene som har curlet 12,5kghantlene 3-5 dager i uka i mange år og tror alle som flytter på noen kg i baseløfta eller får synlig framgang boler.
Sitat av Lucy In The Sky Vis innlegg
Kan sikkert introdusere deg for et kriminelt miljø, jeg. Du må bare smøre deg litt med tålmodighet da de fleste av dem sitter inne en stund nå.

Vis hele sitatet...
Da kjenner du feil folk
Synes jeg til stadighet hører om slike steder. Men sannheten er vel heller at det er et resultat av stigmatisering av steder drevet av personer fra enkelte land. Jeg misstenker det mest kriminelle som skjer rundt om kring er økonomisk juks og smugling av mat. Jeg ser faktisk ingen fordeler med å samle personer fra ett spesielt kriminelt miljø på en uteplass. Ser jo hva som skjedde med HA nå, politiet får jo en relativt lett jobb med overvåking når alle skal henge på samme sted. Det er sikkert flere eiere som ikke har rent mel i posen, som i alle samfunnslag. Men derifra til mafia er det nok langt.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Proff kannibal
Sitat av flexx Vis innlegg
Lukter en bleik liten pussyfaggot jeg? Neida. Joda. Stort sett bare hyggelige folk der som på alle andre seriøse gym. Litt gear gjør deg ikke hardcore kriminell. Da har du misforstått.
Vis hele sitatet...
Akkurat ja, antidoping gjør deg til en 'bleik liten pussyfaggot', eneste fordelen med slike gym er at en stor del av slummet samler seg på en plass
▼ ... over en uke senere ... ▼
Balkan "kultur senter" nærme heimdals gate. Er et kjent tilholdssted for albanere, og for være ærlig så styrer de det meste i Norge. F.eks styrer de heroin markedet og en veldig stor del av kokainmarkedet.
Litt høyere intelligente folk, som åpenbart har noe å "skjule", gjør ikke fra seg midt i Oslo eller på en obvious bar.

Personlig, så har jeg og mine, et perfekt, stille sted, som har vært forlatt i lang tid. Drar ingen oppmerksomhet
Sitat av flexx Vis innlegg
Lukter en bleik liten pussyfaggot jeg? Neida. Joda. Stort sett bare hyggelige folk der som på alle andre seriøse gym. Litt gear gjør deg ikke hardcore kriminell. Da har du misforstått.
Vis hele sitatet...
Nei men det får deg ikke til å lyse opp som oppegående borger heller, og de virkelig harde menneskene man finner er ikke juicehoder heller. De er som regel mer ustabile..