Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5171
Leker med tanken på å starte nettbutikk, men usikker på hvilken løsning jeg skal gå for.

Testen først ut wix.com som en platform til å lage nettbutikken på. Den var helt rå, lett å designe osv. Det var hovedproblemet at det kun var to måter for potensielle kunder å betale på, stripe eller paypal. Jeg vil jo kunne tilby vipps og alt annet man forventer å kunne betale med på nett nå i 2021. Spørsmålet er vel egentlig på lang sikt, hva er best. Få en webdesigner til å fikse det, eller bruke en side som typ 24nettbutikk eller noe sånt?
Det er mange i Norge som bruker Shopify. Du kan ha mye forskjellige og kan du noe koding så kan du endre på utseende selv, evt. leie inn noen.
Mangler full peiling her, men det kommer mye an på skala.

Selger du ett produkt i tre ulike størrelser? Da ville jeg kontakta webdesigner.

Har du hundrevis av produkter og et utvalg i konstant endring trenger du et robust butikksystem.

Aldri testa, men finnes mange gratis open source løsninger.
Jeg vil hvertfall planlegge for vekst. Kanskje greit og gå får en webdesigner!
Som Webdesigner og utvikler selv, kan det lønne seg å høre med webdesignere og utviklere på akkuratt dette. Det kommer ann på hva du skal selge, hvor mange kunder som skal bruke butikken samtidig, Hvilket design du vil ha på nettsiden osv. Hvis du skal gjøre noe smått kan en webutvikler fra fiverr, sannsynligvis fikse, men integrasjoner med vipps kan være vansklig om webutvikleren er fra ett annet land enn norge. Dersom det er myye, ville jeg sjekka wix og andre slike løsninger. (Sjekk ut wordpress). Dersom det er ebay 2.0 så burde du nok ta kontakt med en bedrift og få gjort dette profesjonelt.

Sjekket ut for deg, ser det at vipps har egen plug and play integrasjon med 24nettbutikk. Det betyr at det er VELDIG enkelt å sette dette opp selv med 24nettbutikk for deg.

Til deg vil jeg anbefale å gå for 24nettbutikk ettersom de har integrert betaling plug and play med vipps, slik at du slipper koding osv.
Dersom ikke det er godt nok / ikke helt som du vil, gå for en webdesigner!

Sitat av JadaMamma Vis innlegg
Som Webdesigner og utvikler selv, kan det lønne seg å høre med webdesignere og utviklere på akkuratt dette. Det kommer ann på hva du skal selge, hvor mange kunder som skal bruke butikken samtidig, Hvilket design du vil ha på nettsiden osv. Hvis du skal gjøre noe smått kan en webutvikler fra fiverr, sannsynligvis fikse, men integrasjoner med vipps kan være vansklig om webutvikleren er fra ett annet land enn norge. Dersom det er myye, ville jeg sjekka wix og andre slike løsninger. (Sjekk ut wordpress). Dersom det er ebay 2.0 så burde du nok ta kontakt med en bedrift og få gjort dette profesjonelt.

Sjekket ut for deg, ser det at vipps har egen plug and play integrasjon med 24nettbutikk. Det betyr at det er VELDIG enkelt å sette dette opp selv med 24nettbutikk for deg.

Til deg vil jeg anbefale å gå for 24nettbutikk ettersom de har integrert betaling plug and play med vipps, slik at du slipper koding osv.
Dersom ikke det er godt nok / ikke helt som du vil, gå for en webdesigner!
Vis hele sitatet...
https://vipps.no/produkter-og-tjenes...ett-category-1 ^^
Sist endret av JadaMamma; 5. november 2021 kl. 05:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Wordpress med Woocommerce er en perfekt løsning for nettbutikk. Programvare er gratis, du trenger kun hosting. Med Woocommerce har du full kontroll på både design og lagerhold. Jeg kan hjelpe deg igang om du vil. Her er en nettbutikk jeg har:https://www.leafshop.no/
Beklager, men måtte svare ein fredagskveld. Eit tips til leafshop er å sjå gjennom rettskrivinga. Det er ordelingsfeil overalt spesielt med samansatte ord. Regelen i Noreg er at samansatte ord blir til eit ord. For eksempel: hageutstyr, minidrivhus, opphengskrok, stiklingsball, kombostbag, metallampel. Dyrkekit er ikkje eit ord eingong, bruk derfor dyrkesett.
Dyrkekit høres jo ikke akkurat ut som et dumt eller feil ord å bruke selvom det ikke er et "ord".

Førvrig enig med ord delings feilene
Takk for tips. Rettskriving er på min kappe, og skal rettes opp i( jeg har sannsynligvis dysleksi..) Det var den tekniske delen av nettbutikken som er bygget på Wordpress, Woocommerce og diverse plugins som var poenget i svaret mitt..
Og forresten, om du vil ha Vipps eller andre betalingsløsninger så har
Nettpilot.no Wordpress plugins som fikser det..
Sist endret av BearJay; 26. mars 2022 kl. 00:23.