Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1116
Groene bossen, tuinm
deGrønne Skoger's Avatar
Dere som bruker cipralex, escitolopram eller andre SSRI, hvordan syntes dere det er å ta uppers etter dere begynte på medisin?

Har fått brus som skal være sjeldent god til norge å være som folk har nesten drept hverandre for, mens jeg ikke merker noen som helst ting.

Kan ta en meter lang lisse med god pepper, får makka kølle, blir fokuser, arbeidsjern etc men merker omtrent null rus. Skjønner ikke selv at det kan være annet enn cipralexen.... noen erfaringer?
SSRIer ødelegger den gode virkningen spesielt av MDMA, men amf og cola og blir litt tamt på noen slike preparater. Har arfaring med flere typer, jeg fikk god funk på speed selv men ikke noe effekt av MDMA over hodet. Måtte være uten remeron som jeg gikk på sist lenge før MDMA touchet meg, men når det funka igjen var det mer terapi i det en hele remeron behandlingen. Cola har jeg aldri likt uansett så vet ikke med den, bare hørt fra andre som sier amf og cola funker men ikke "skikkelig som før". Du får kropslige uroen likevel, men ikke den mentale gnisten som er det jeg er ute etter med disse stoffene hvertfall.

SSRIer er noe skit som ikke funker IMHO og ødelegger mye for mange, gir forferdelige abstinenser i visse tilfeller og har stygge bivirkninger. Nevener bare null sexlyst/funk. Det er nok bivirkning for en del.... Jeg kutta den slags helt mer av andre grunner, selv om jeg må ha en del medisin for å fungere med min angst og depresjon. Jeg er autist, så det følger mye angst med det, jeg overtenker de minste ting.

s
Anonym bruker
"Lilla Åmand"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er litt usikker på forskjellen mellom SSRI og Quetiapin/Serquel. Men slik jeg har forstått det har de til felles at de holder serotonin og dopamin i balanse, slik at man blir litt flat i humøret.

Når det er sagt, så bruker jeg 25-50mg Quetiapin for søvn og får fortsatt en veldig fin opplevelse når jeg tar MDMA. Trenger ikke store dosen heller (90-100mg).

Kola føler jeg så og si ingenting av.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er litt usikker på forskjellen mellom SSRI og Quetiapin/Serquel. Men slik jeg har forstått det har de til felles at de holder serotonin og dopamin i balanse, slik at man blir litt flat i humøret.

Når det er sagt, så bruker jeg 25-50mg Quetiapin for søvn og får fortsatt en veldig fin opplevelse når jeg tar MDMA. Trenger ikke store dosen heller (90-100mg).

Kola føler jeg så og si ingenting av.
Vis hele sitatet...
SSRI fungerer ved å stabilisere nivået av serotonin i hjernen din, og Quetiapin fungerer ved å senke nivået av dopamin i deler av hjernen din. Grunnen til at MDMA fungerer bedre en kokain er fordi MDMA spiller kanskje i hovedsak på serotoninutslipp, mens kokain spiller i hovedsak på dopaminutslipp. Alt dette er såklart ultra-overforenkla.