Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 7474
Hei!
Jeg ønsker å dra på en slik 2-3 dagers tur til en klinikk i Europa, der mann spiser og mediterer og drikker ayahuasca og "finner seg selv", ta oppgjør med fortid osv. En slags opplysning med andre ord.

Har søkt litt på nettet selv, men finner ikke noe jeg opplever er seriøst.
Er det noen her som har gjort noe slik eller vet om noen som har vært på en slik klinikk og har noen gode linker og erfaringer å dele?

Tusen takk.
Hva definerer du som "seriøst". Ønsker du lege og sykepleier som følger deg? Eller er du på jakt etter en shaman med godt rykte etc..

Sjekk ut:

http://ibogatreatmentclinic.com/ibog...ic-finder.html

Det er nesten bare å følge intuisjonen

Beklager.. her har jeg lest helt feil siden jeg kommer med liste over iboga retreats.
Sist endret av Bearass; 4. mai 2015 kl. 02:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Lette også etter dette for en stund tilbake men sluttet søket. Det er endel som gjør det mest for pengene, jeg var i kontakt med noen som skull ha store summer for at du skulle få bli med. Ville heller satset på å reise til Peru for å få den "ekte" opplevelsen.

Gi en update om du finner ut noe, virker ganske kult å gjøre det.
Ville heller satset på å reise til Peru for å få den "ekte" opplevelsen.
Vis hele sitatet...
Det at man reiser til Peru for å drikke ayahuasca garanterer ikke at man ikke ender opp med bli "behandlet" av en brujo/bruja istedet for en respektabel og dyktig sjaman, bare så det er sagt. Ayahuasca-turer til Peru er blitt litt av en business i de senere tider, og med det følger økt grådighet. Just sayin'! Undersøk så grundig som du overhodet kan.
Sist endret av villskap; 4. mai 2015 kl. 20:31. Grunn: logisk feil
Cocaine Cowboy
Marcel Domini's Avatar
Trådstarter
Takk for svar alle sammen
▼ ... noen uker senere ... ▼
Valgfri brukertittel
ArtOfHacking's Avatar
Fant du ut noe? (:
Man trenger ikke å reise ut av landet for å være med på en aya-seremoni. Det er seremonier i Norge nesten ukentlig, i varierende former og størrelser. Men å komme i kontakt med miljøene er selvsagt en utfordring hvis man ikke kjenner noen.
Hmm, noen som har erfaring med aya-seremoni da?

Man trenger ikke å reise ut av landet for å være med på en aya-seremoni. Det er seremonier i Norge nesten ukentlig, i varierende former og størrelser. Men å komme i kontakt med miljøene er selvsagt en utfordring hvis man ikke kjenner noen.
Vis hele sitatet...
Vil en aya-sermoni her i Norge ha samme effekt/opplevelse som i amazonas junglen?
Vil en tur i norsk skog ha samme effekt som en tur i jungelen? Antageligvis ikke akkurat samme effekt, nei. Men det er ikke gitt at jungelen er noe bedre enn nordmarka for det. Det gir jo litt stemning å reise til et annet land, sitte på en klam buss i mange timer, kjøre i en elvebåt og ankomme seremoniplassen etter å ha reist i to døgn. Allikevel er det minst like stor sjanse for å bli rundlurt der, om ikke langt større. Det er dessuten mange forskjellige folk som holder seremonier i Norge. Noen er norske, noen er portugisisk-brasilianere, og noen er indianere. Det er altså mye å velge mellom her. Jeg ville nok ha gått for indianerne, men en fjær i håret og noen streker i ansiktet gir jo heller ingen garantier. Selv holder jeg en viss avstand til disse miljøene, fordi det lett oppstår en del persondyrkelse og andre skinnhellige tendenser der. Men det skal sies at det er svært mange gode mennesker som deltar, og at opplevelsene som det tilrettelegges for utvilsomt kan ha enorm verdi for enkeltindivider. De som driver med det hele tiden derimot, kan man jo lure på om kanskje burde ha funnet seg noe annet å fylle tilværelsen med.
Sitat av Bearass Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Ingen av nummerne i Nederland fra den lenka funker.
Sitat av dronepungen Vis innlegg
Jeg hadde heller reist til Peru for å sniffe kola enn for å drikke te.
Vis hele sitatet...
Denne "te'en" er det litt mer futt i enn i kola
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Dette fikk jeg også lyst til å prøve etter å ha sett et dokumentar program på National Geographics. Linken som ble oppgitt fungerer ikke.
Noen som vet om noe i Norge eller Europa?
Tror at en Ayahuacha sermoni langt ifra er det samme i Europa som i Peru. Jeg ville tatt dette seriøst og tatt turen til Peru hvor dem har erfaringen som trengs.

http://www.kapitari.org/ayahuasca-ce...-iquitos-peru/

Pr person $750 hvor halvparten av pengene går til regnskogen.

* 7 Days / 4 Ayahuasca cermonies led by Don Lucho
* Purification and aromatic plant baths before ceremonies.
* 1 mud bath (weather permitting, as we need sun)
* 1 fruit bath
* Orientation meeting about Ayahuasca and the ceremonies
* Integration discussions in the mornings after ceremonies
* Lodging and meals at the Kapitari Center.
* Transportation from Iquitos to Kapitari.

Se lengre ned for bestilling.

Jeg vil dra hit, noen som blir med?
Veit om en ayahuasca-seremoni i Norge, men av prinsipp vil jeg ikke anbefale den videre... Sketchy opplegg.
Man sitter inne i en hytte med 10-15 andre fremmede mennesker, får ikke lov til å snakke, gå ut og så videre. Opplegget er veldig kontrollert, og man må gjøre som "shamanene" sier.

Forstår at det må være visse rammer for sikkerhet og å holde orden, men når du ikke får lov til å gå ut og trekke luft engang, så syns jeg det er kjipt.
Spesielt med tanke på at de fyrer bål i peisen og rommet lett får mye røyk i seg... Disse miljøene er ofte fulle av gjengangere, som tydeligvis er med på hver eneste seremoni.

Hørte av en bekjent som var der, at en av "shamanene" overdoserte og måtte ha ambulanse. Da stakk den andre shamanen av og gjemte seg (thanks shaman! takk for den spirituelle veiledningen du utviser ved å STIKKE AV når noen må ta ansvar!)

Denne seremonien varte visst over flere dager, og i løpet av disse dagene ble også en person holdt nede av alle de andre, mens de utpekte han som "besatt" av en demon, som de til og med ga et navn.
Sikkert jævlig sunt for vedkommende i ettertid... Politiet ble visst tilkalt, også da stakk shamanene fra stedet og gjemte seg.

Folk ble også lempet inn i en garderobe og spylt hvis de pissa eller dreit på seg. Greit nok, men høres ikke særlig skånsomt ut.
Skal nevnes at det også var flere titalls/hundre liter med spy i bøtter og spann i løpet av seremonien. Dette er nok vanlig, men så store mengder høres merkelig ut. Kanskje ayahuascaen deres er dårlig brygget eller noe? Hvem vet, jeg hadde hvertfall ikke stolt på det.

Vil sterkt råde folk å være jævlig kritiske og forsiktige om de begir seg ut på slike seremonier. Spesielt i Norge, men også i utlandet. Her handler det i hovedsak om penger, selv om det ikke burde gjøre det.

Folk får ikke igjen pengene om de misliker behandlingen og stikker før den er ferdig (f.eks dra etter 1 dag, når det er 3-4 dager igjen). Kan diskuteres om det er rimelig, men personlig syns jeg det skinner igjennom at dette er falske shamaner og at det bare er en måte for dem å tjene penger.
Sist endret av Alzo88; 17. februar 2016 kl. 22:25.
jeg vet av en nede i Nederland. Hadde vurdert å ta den turen, da prisen og er fin og med gode tilbakemeldinger.
de har til og med adskilt røkere og ikke-røkere, så de som ikke røker ikke skal få sin opplevelse ødelagt av passiv røking fra tilskuere.

http://www.ayahuasca.nl
Denne gruppa organiserer også turer til Peru, btw.
Sist endret av Mokkasinen; 18. februar 2016 kl. 09:00.
▼ ... flere år senere ... ▼
Jeg har kommet dit at jeg vil prøve ayahuasca. Men tanken på å reise til Amazonas frister lite. Jeg tror rett og slett jeg vil føle meg litt utrygg så langt hjemmefra.
Hvordan kommer man i kontakt med seriøse folk i Europa som har retreats?
Jeg har null kontakter innen rusmiljø, og har knapt drukket alkohol de siste årene. Ca 15 år siden jeg røyka hasj sist.

Grunnen til at jeg vil prøve ayahuasca er at jeg vil prøve å se meg selv litt «utenfra». Hvem er jeg egentlig?
Føler meg på mange måter vellykka med mastergrad og over en million i årslønn, men har ofte problemer med å forholde meg i nære relasjoner. Dvs familie, kjærester.

Har hatt god nytte av yoga og meditasjon, men det har stagnert litt, så jeg tenker at ayahuasca kan gi meg et lite «dytt» videre?