Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1681
Har lenge tenkt taken på å flytte til utlandet for å begynne å jobbe.. har flere muligheter ang jobb i utlandet, men har en del negativ gjeld her i Norge som jeg har prøvd å få ordnet opp før jeg evt flytter nedover...

Ser at dette kan ta lang tid, vil det være dumt av meg å flytte til utlandet, med den negative gjelden hengende over meg?

Vil også tilføye at grunnen til at jeg vil flytte er miljøet jeg er i her i Norge..
Det er vel ingenting i veien for at du fortsetter å nedbetale gjelden selv om du bor i utlandet?
jeg gjorde dette, det er ingen hindring i form av hvordan.

det beste er nok å finne en bank i landet og fikse en konto der, som du blir å få lønn på.
så fører du bare over hva enn av penger du trenger til norsk konto og betaler.
Trådstarter
20 0
Sitat av magnet Vis innlegg
jeg gjorde dette, det er ingen hindring i form av hvordan.

det beste er nok å finne en bank i landet og fikse en konto der, som du blir å få lønn på.
så fører du bare over hva enn av penger du trenger til norsk konto og betaler.
Vis hele sitatet...

Ja, det som var tanken. Men har lønnstrekk per dags dato, dette vil ikke føre meg videre?
Jeg var i samme situasjon og reiste til utlandet. Da jeg kom til utlandet skjønte jeg at det var en korttenkt ide, og det å være i Norge, få en bedre lønn og betale ned gjelden var en mye mer moden handling enn mitt behov for forandring og spenning.

Ansvar.

Dersom det er snakk om lav lønnsforskjell, dra, men dersom det er en betydelig forskjell.. bli i Norge.

My 2 cents
Sist endret av Daaaaaaaa; 21. mars 2019 kl. 21:34.
Hypotetisk bedrager
Btyven's Avatar
Sitat av Elinusbg Vis innlegg
Ja, det som var tanken. Men har lønnstrekk per dags dato, dette vil ikke føre meg videre?
Vis hele sitatet...
Det kommer an på "hvilket utland" du drar til. Sverige og Danmark er land norske myndigheter samarbeider veldig godt med, og slike saker blir overført mellom landene uten altfor mye plunder. Det går et par måneder, fordi saken da må behandles via det som tilsvarer Namsmannen i det nye landet, men tenker du langsiktig, spiller det liten rolle.

Drar du til land utenfor Europa vil det nok være varierende hvorvidt gjelda følger etter. Om du ikke melder inn din nye adresse til det norske folkeregisteret, vil jo ikke norske myndigheter være klar over hvilket land du bor i ei gang, og da går det greit...

Men gjør en nøye overveining av livet ditt slik det er i dag. Hvorvidt du har jobb her, evt. inntekt av den osv. bør jo også spille inn. De aller fleste land har et lavere lønnsnivå enn i Norge