Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1224
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg har gått mine runder med amfetamin. Varierende forbruk og dosering.

Noe jeg finner rart er at jeg blødde relativt kraftig fra nesen etter en strek nå ikveld, hadde da snortet en strek tidligere idag, rundt klokken 12. Da var det ingen blod.

Jeg har sett for meg at folk som blødde fra nesen etter snorting var mer disponert for det, og at det hendte dem oftere, i motsetning til de som sjeldent eller aldri gjorde det.

Jeg hadde for flere år siden et ganske realt kjør hvor jeg var typ 3 dager på, for så å kræsje, og gjenta prosedyren kort tid etter at jeg hadde våknet. Var på speed konstant, mer eller mindre. Denne livsstilen levde jeg i ca 4 måneder, men da blødde jeg aldri fra nesen.

Sist jeg snortet blødde jeg også fra nesen, men i mindre grad enn nå. Dette er flere uker siden.

Har brukt amfetamin siden da, men det har vært oralt inntak av aduvanz, så jeg kan ikke fatte og begripe at det skulle hatt noen innvirkning på måten min nese reagerer på sniffing nå.


Hva tenker dere? Dårlig varer? Er dette et signal fra kroppen om å roe ned inntaket, på tross av at jeg har snortet relativt lite amfetamin på mange måneder.

Jeg synes ihvertfall dette er rart. Jeg frykter jo ikke for mitt liv, men det er interessant å høre andres erfaringer og tanker rundt dette.
NHI no skriver om neseblødning bla:
En neseblødning kan skyldes flere ting:
  • Innpusting av kald luft eller enkelte kjemiske stoffer, som for eksempel løsemidler
Speed er jo notorisk kjent for å inneholde mye dritt når det produseres hjemme på roteloftet.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Er ikke startgass en greie for makkafreaks?
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ny linje. Masse neseblod.

Det var jo ikke sånn før. Jeg føler generelt at jeg har blødd lite neseblod igjennom livet, uansett grunn. Nå er det jo ikke sånn at jeg leser statistikk i gjennomsnittlig mengde blod ut av nesa iløpet av oppveksten. Men slik jeg husker det var det noen barn som blødde mer neseblod enn andre.

Jeg husker jeg blødde neseblod ifjor sommer, under et sjøbad. Jeg ble kjempeoverrasket, da kroppen min sjeldent reagerer slik. Jeg hadde sovet lite, og det kan ha vært flere medvirkende faktorer, jeg så det i sammenheng med lite søvn. Rus inntatt igjennom luktetrakten var ikke tilfellet da.

Husker jeg blødde neseblod 3 dager på rad i sommer, men det var rett etter at jeg hadde fått dårlige nyheter iforhold til bolig. Så jeg mistenker at det var stressutløst. Intet nevneverdig rusinntak igjennom nesegrevet da heller. 3 dager på rad er vel ganske spesielt, uansett grunn.

Tldr: Pleide sjeldent / aldri å blø neseblod, gjør det nå når jeg snorter. Hvorfor?
Kan psykisk uhelse, stress etc bidra til en slik kroppslig reaksjon?
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Drittmakka blanda ut med noe dritt som etser, les de andre svarene da mann
Anonym bruker
"Snill Spurv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Tror ikke peppern var betydelig bedre da jeg virkelig kjørte på, 4 måneder i strekk.
Anonym bruker
"Bitter Moskusfe"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Nei men det forandre ikke det faktum at det kan være blandet ut med noe annet shit, som da etser mer enn det forrige du hadde var utblandet med
Ikke sniff mer, svelg det hvis du må. Stikk til legen å få nesa sjekket. Ferdig.
Det er ihvertfall et tegn på at det er skadelig, selv om det ikke er enkelt å putte fingeren på hvorfor. Hvis du fortsetter å skade nesen din over tid vil skilleveggen i nesen bli tynn og til slutt få hull i seg.
Trenger ikke være blandet med noe spesielt. Er det egentlig så overraskende at man kan begynne å blø neseblod av å dra salter inn i skjøre kroppskanaler? Slimhinnene blir såre, og det er kort vei til blodet derfra. Det er jo derfor man snorter det i utgangspunktet, fordi blodsystemet er lett tilgjengelig der. Kroppen er i konstant endring, og man blir skjørere med årene. Det er bare noe man må regne med at skjer innimellom hvis man driver med sånt.