Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2069
hei. lurer på hva stjerna til slayer står for. detter jo et pentagram hvor ene linjen er fjernet. noen som vet hva dette skal stå for? har googlet uten store hellet.

skal få strikket meg en jakke, og vurderer og byttet ut de vanlige "julestjernene" med litt slayer inspirert. men vil vite hva det betyr først
skal forresten ikke ta med sirkelen trur jeg.

http://www.metal-archives.com/images/7/2/72_logo.png?1348
Sist endret av -Robin-; 10. desember 2015 kl. 23:25.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Du legger alt for mye i symbolikken, det betyr absolutt ikke noe internasjonalt, det er en band logo.
Det betyr nok ikke noe spesielt. Det er nok bare fjernet for å passe bedre med teksten i logoen.
Jeg tror at hvis den siste streken hadde vært et sverd så hadde det ødelagt symmetrien i logoen. Derfor har de bare droppa den helt, og fått noe litt annerledes enn et vanlig pentagram.
Det Jandre sa. Det finnes også en teoretisk mulighet for at pentagrammet på en måte er åpent for å "slippe djevelen inn" (wooo), hvis opphavspersonene har lest sin Faust. Jeg har lest min, og tolket det alltid slik. Mulig det bare var meg.
Dette er ren gjetting fra min side. Men de er fire medlemmer. Kanskje derfor fire sverd? Blir også en mer symmetrisk logo som nevnt tidligere
Fant dette etter litt søking.

They are Broken or Incomplete pentagrams. Well, duh! LOL. Let me start again...and try for some actual clarity...

The pentagram and pentacle are both very old and much used symbolism. They have appeared all over the world in different cultures for thousands of years. A Pagan symbol of protection and fertility, the pentagram was also embraced by early Christians as a symbol of the five wounds Christ suffered on the cross. Latter, it was embraced by High or Ceremonial Magicians and Alchemists because of it's properties within Sacred Geometry- it has 5 Golden triangles and is a perfect representation of the Golden Ratio. It is believe to be the symbol with which a demon or spirit could be trapped or bound, or used for protection from such an entity. In much more recent history it has been used in the inverted position and often accompanied by the head of a goat (another Pagan symbol) to symbolize Satan, Satanism, or Black Magic.(much to the chagrin of Pagans)

Ok, so now we have a little history on the symbolism. I believe here, for the purposes of these bands, the Incomplete or Broken pentagram represents the "unbound" or "unhindered". In other words -they are not seeking protection from dark or nefarious spirits, they are symbolizing the release of such energies, and their willingness to embrace the unknown or that which is perceived to be evil or taboo. An open invitation.

We see in Goethe's "Faust" the pentagram as a symbol meant to protect Faust from evil but due to it's incomplete state it does not hinder Mephistopheles.
Faust, who sold his soul to Mephistopheles (the son of hell) attempted to use a pentagram to protect himself from Mephistopheles by drawing it above his study door. His pentagram was incomplete however, and Mephistopheles was able to pass it. So, the incomplete or broken pentagram allows evil into Faust's house.

That's the best I can do from memory and supposition. This is just my guess at their use of the symbology, they may actually have other purposes or concepts I'm not thinking of. *This is Just My Interpretation* based on my own understanding of the symbols-I am not trying to "put words in their mouths" so to speak.
Vis hele sitatet...
Kilde