Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 1076
Fuck Mr. Plod!
Tid.

Kan det egentlig sammenlignes?

Hvis jeg har trykka på tastaturet på jobb i 8 timer mens kompisen min har vært på fest i 8 timer.

Har vi samme tid? Hans tid vil jo være mye mye raskere enn min tid.

Ja, klokka har gått like langt hos begge 2, men jeg kan ikke si at min tid var den samme som hans tid?
Deres opplevelse av tiden er ikke den samme, men dere forholder dere til den samme tiden.
Oppfattelse av tid gått, og universiell tid er to forskjellige temaer. Det er ikke mer komplisert enn dette.

Men for å legge til litt funfacts, så vil det faktisk være slik at dersom du sitter i et romskip i verdensrommet som går enormt raskt i 1 år etter egen klokke, så vil klokkene på jorden kunne ha gått flere år. Dette er fordi tid også vil bøye seg under stor hastighet.

Her på bruket finnes det nok av ivrige fysikere som ikke usannsynlig vil komme med en utdypende forklaring på dette temaet.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Lassis23 Vis innlegg
Deres opplevelse av tiden er ikke den samme, men dere forholder dere til den samme tiden.
Vis hele sitatet...
Så lenge de ikke beveger seg for fort i forhold til hverandre, i hvert fall.