Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4248
Hei.
Moren min drikker bare Nescafé gull.
Hadde tenkt å gi henne instant(frysetørket kaffe) kaffe til julegave.
Noe som er mer eksklusivt av bedre kvalitet.

Noe jeg kan kjøpte på nett?
Eller butikk i Oslo?
Utrolig nok er Coop extra sin den desidert beste.
Mulig den ikke egner seg som gave siden det er en billigvariant, men fy fader så god den er
Sitat av ID-Brikke Vis innlegg
Utrolig nok er Coop extra sin den desidert beste.
Mulig den ikke egner seg som gave siden det er en billigvariant, men fy fader så god den er
Vis hele sitatet...
X-tra instant kaffe? er den virkelig god? aldri prøvd, da jeg har trodd at den smaker kloakk. Den eneste frysetørkede kaffen jeg klarer å svelge er Nescaffe Gull, men brasero f.eks. den spyr jeg av. Men, skal prøve X-tra sin billigkaffe.
Jepp, veldig god. Bedre enn traktekaffe synes jeg.

Tror den er testvinner et sted og
Nescafé Espresso Synes jeg er god.
Nå er jeg litt kaffesnobb, så drikker ekstremt sjeldent instant coffe, men en av mine favoritt kaffe youtubekanaler har en video hvor han tester forskjellige: https://www.youtube.com/watch?v=8cIqLvJz8VM&t=604s

Usikker på om alle er å få tak i her til lands, men vinneren (som kanskje er mest relevant? ) fant jeg iallfall her: https://www.farmasiet.no/catalog/kos...stcoff,5006936
Når morra di elsker Nescafé Gull hvorfor skal du på død og liv bli en kaffesnobb som skal disse valget hennes? Du jakter jo ikke en gave til morra di fordi du bryr deg om henne, du jakter en gave du gi henne som viser at du er langt mer raffinert enn henne. For en smålig tanke og egentlig burde du bare drite i gave til henne om du ikke kan gi med hjerte.

Hva du liker er jo ikke viktig. Tror du morra di drikker Nescafe daglig og synes den smaker dritt? Om hun ville hatt en fancy kopp kaffe så hadde hun vel skaffet seg kaffekvern, bønner hun elsker og presskanne. Slikt koster et par hundre og hun synes tydeligvis ikke det er verdt pengene og hun synes Nescafe gjør jobben. La henne kose seg med sin Nescafe og move on.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Når morra di elsker Nescafé Gull hvorfor skal du på død og liv bli en kaffesnobb som skal disse valget hennes? Du jakter jo ikke en gave til morra di fordi du bryr deg om henne, du jakter en gave du gi henne som viser at du er langt mer raffinert enn henne. For en smålig tanke og egentlig burde du bare drite i gave til henne om du ikke kan gi med hjerte.

Hva du liker er jo ikke viktig. Tror du morra di drikker Nescafe daglig og synes den smaker dritt? Om hun ville hatt en fancy kopp kaffe så hadde hun vel skaffet seg kaffekvern, bønner hun elsker og presskanne. Slikt koster et par hundre og hun synes tydeligvis ikke det er verdt pengene og hun synes Nescafe gjør jobben. La henne kose seg med sin Nescafe og move on.
Vis hele sitatet...
Det her lo jeg godt av.
For et merkelig skrudd syn på gaver
Snakk om å gjøre en positiv ting til noe negativt xD
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Når morra di elsker Nescafé Gull hvorfor skal du på død og liv bli en kaffesnobb som skal disse valget hennes? Du jakter jo ikke en gave til morra di fordi du bryr deg om henne, du jakter en gave du gi henne som viser at du er langt mer raffinert enn henne. For en smålig tanke og egentlig burde du bare drite i gave til henne om du ikke kan gi med hjerte.

Hva du liker er jo ikke viktig. Tror du morra di drikker Nescafe daglig og synes den smaker dritt? Om hun ville hatt en fancy kopp kaffe så hadde hun vel skaffet seg kaffekvern, bønner hun elsker og presskanne. Slikt koster et par hundre og hun synes tydeligvis ikke det er verdt pengene og hun synes Nescafe gjør jobben. La henne kose seg med sin Nescafe og move on.
Vis hele sitatet...
Handler vel om å kunne gi noe annet / muligens bedre?
Er jo samme med vin eller øl, om far di kun drikker ringnes pils kan det jo hende han hadde syntes det hadde vært godt med noe øl fra polet, selv om det ikke er det han drikker til vanlig?
Hva med å respektere din mors ønsker og preferanser

Littles selger mange instantkaffeer med tilsatt smak. Personlig liker jeg French Vanilla best, men første gangen jeg smakte Orange kommer jeg aldri til å glemme.. Helt rart hvordan noe kan føles ut som kaffe uten å smake kaffe (og kun smake appelsin).. Kjøp henne et par glass med forskjellige smaker og se hva hun liker..
Vi mennesker er vanedyr, så vi trenger et lite spark bak for å prøve noe nytt noen ganger.

Så jeg syns det hørtes ut som en fin ide å introdusere henne for en annen type kaffe.
Kan jo hende hun fortsatt vil foretrekke det hun til vanlig drikker.

Kan dessverre ikke gi deg noe tips på kaffe.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Littles selger mange instantkaffeer med tilsatt smak. Personlig liker jeg French Vanilla best, men første gangen jeg smakte Orange kommer jeg aldri til å glemme.. Helt rart hvordan noe kan føles ut som kaffe uten å smake kaffe (og kun smake appelsin).. Kjøp henne et par glass med forskjellige smaker og se hva hun liker..
Vis hele sitatet...
Støtter denne, har selv kjøpt littles i gave til folk.
Søtter også deg, TS, i å kjøpe en god kaffe i gave. Jeg syns det viser omtanke at du ser at mordi drikker kaffe og kjøpe noe litt mer eksklusivt til henne. Er kanskje påvirket av at jeg digger å få noe litt dyrere man kan spise/drikke i gave. Noe man ikke unner seg i hverdagen. Kjør på!
Sist endret av pysjamas; 9. desember 2021 kl. 01:27.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Littles selger mange instantkaffeer med tilsatt smak. Personlig liker jeg French Vanilla best, men første gangen jeg smakte Orange kommer jeg aldri til å glemme.. Helt rart hvordan noe kan føles ut som kaffe uten å smake kaffe (og kun smake appelsin).. Kjøp henne et par glass med forskjellige smaker og se hva hun liker..
Vis hele sitatet...
Huh? Kaffe og appelsin er jo den verste smakskombinasjonen som finnes, nest etter kaffe og basilikum. Må prøve dette.
Det som gjør det verdt å prøve er nettopp at det ikke smaker kaffe, men det føles ut som at du drikker kaffe likevel.. Hadde de kun tilsatt appelsinsmak så hadde jeg skjønt det var mulig, men de har på en eller annen magisk måte også fjernet kaffesmaken før de tilsatte alle smakene de tilbyr.. Veldig takknemlig for at en kamerat insisterte på at jeg prøvde Littles Instant Coffee Orange, for både French Vanilla og Havana Rum gjør nattevakter mye enklere og mer fornøyelige..
Støtter Nescafé Espresso, har drukket den store deler av livet - sterk og god smak. De har også en Americano-variant som er strålende! Lagde det til moren min fra jeg var ganske ung og begynte å drikke det tidlig i tenårene da jeg fikk smak for kaffe. Takler nærmest ikke andre varianter (f.eks Nescafé gull som jeg ser mange drikker) da det er så kjedelig smak. Må ha skikkelig kaffe fra kvernede bønner i så fall.
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Hadde de kun tilsatt appelsinsmak så hadde jeg skjønt det var mulig, men
de har på en eller annen magisk måte også fjernet kaffesmaken før de tilsatte alle smakene de tilbyr.
Vis hele sitatet...
Appelsinjuice med koffein pulver, kunne det smakt?
Økologisk pulverkaffe vil nok overbevise de fleste til å bytte
Denne er ikke utsøkt men funker bra, er min faste backup for en rask kaffe. Samme greia bare litt mer fruktig, light roasted

https://www.nescafe.com/our-coffees/...igins-colombia