Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3430
Noen som har handla DIY- Raspberry deler ifra wish? holder det ok kvalitet? Lyst på et sideprosjekt for tiden, så tenkte jeg kanskje skulle bygge meg en fet liten mobil-enhet av noe slag....

Forslag til hva man kan bygge som er fett?
Noe er bra, noe er søppel. Ofte vet man ikke hva man får før man har det i henda da det er stor variasjon til og med i samme batch med deler. Men 90% av det jeg har bestilt har vært tilfredsstillende
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Noe er bra, noe er søppel. Ofte vet man ikke hva man får før man har det i henda da det er stor variasjon til og med i samme batch med deler. Men 90% av det jeg har bestilt har vært tilfredsstillende
Vis hele sitatet...
okay...har sett det er veldig bra priser på sånne pakker med masse smådeler o.l.

Noe erfaring med skruing av raspberry?
Sist endret av random119817; 17. oktober 2021 kl. 07:33.
Sitat av cannabis-norge Vis innlegg
okay...har sett det er veldig bra priser på sånne pakker med masse smådeler o.l.

Noe erfaring med skruing av raspberry?
Vis hele sitatet...
de pakkene er greie ish sånn sett, bare ofte mye ting man ikke har noe særlig bruk for,

så lenge du klarer å flashe sdkort til pien og litt python, så går det ganske greit, riktignok en stund siden jeg drev med det, gått over til Arduino, vet ikke helt hva du tenker av prosjekter, hadde holdt meg unna wish men det er mine øyne, foretrekker heller da ebay eller ali
Sitat av mrracerhacker Vis innlegg
de pakkene er greie ish sånn sett, bare ofte mye ting man ikke har noe særlig bruk for,

så lenge du klarer å flashe sdkort til pien og litt python, så går det ganske greit, riktignok en stund siden jeg drev med det, gått over til Arduino, vet ikke helt hva du tenker av prosjekter, hadde holdt meg unna wish men det er mine øyne, foretrekker heller da ebay eller ali
Vis hele sitatet...
ok =) hva slags OS muligheter har man? Antar unix og kanskje en modda versjon av win10 ?
Sist endret av random119817; 17. oktober 2021 kl. 09:45.
Sitat av cannabis-norge Vis innlegg
ok =) hva slags OS muligheter har man? Antar unix og kanskje en modda versjon av win10 ?
Vis hele sitatet...
Mange å velge mellom, men er unix basert, får å win 10 men ikke prøvd selv, egentlig bare kjørt pi os, men for å starte hvis du bare skal drive med simpel elektronikk hadde jeg bare gått standard pi os, evt gått til noe annet seinere, kommer ann på bruken
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Dropp wish, det er bare crap.

Jeg Bestillte alltid fra Farnell.

Det vanligste er vel å bruke Raspbian, så kjennskap til linux er et must, jeg klarer ikke å se noe som helst fordeler med å bruke windows: Alle prosjekter jeg har hatt involverer at man har tilgang til diverse verktøy som er ganske standard i linux, men krever tredjepartsprogramvare i windows. Og oftest kjører ikke raspberryene noe GUI i de prosjektene jeg har foruten ett: Jeg har laget et slags publicdisplay system (skjermer for reklame/informasjon i offentlig rom).

Ellers har jeg fiklet med raspberryer for overvåkning av temperatur og fuktighet som så legges inn i https://grafana.com/
Sist endret av Dodecha; 17. oktober 2021 kl. 12:18.