Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3519
Hei,
Er i følgende situasjon.
Skal kjøpe 3 stk ETH som jeg planlegger å ha i ca 10 år før de selges. Har med andre ord ingen behov for daytrading osv.
Hva er beste og enkleste måten å få kjøpt ETH og oppbevare dem på lang sikt uten å være avhening av en tredjepart (som kan gå konkurs osv.)
Kjøp en ledger device. Da er det du som har kontroll over dine crypto å dine seeds. Ikke finn på å ha dem på ulike børser. Har flere ledger device å er utrolig fornøyd. Du er også unhackable med en ledger.

Kjøp via ledger.com utrolig mye scam ellers. Smart investering lykke til ��
På noen børser får du god rente på eth, det blir fort noen kroner på 10 år. Her kan man for sikkerhet diversifisere med flere børser f.eks.
Enig med HanDuVet.
Bruker selv ledger nano x. Trygg og enkel måte å lagre crypto. Kjøp direkte fra dem og husk at toll/moms ikke er inkludert i prisen dems.
Kan man ta backup av slike hardware-devicer? For meg virker det skummelt å investere og putte pengene på en fysisk device som man kan miste, bli ødelagt eller stjelt. Da må man ha backup, i hvertfall om ser er snakk om en betydelig sum penger.

Mye kan skje på 10 år.
Sitat av etse Vis innlegg
Kan man ta backup av slike hardware-devicer? For meg virker det skummelt å investere og putte pengene på en fysisk device som man kan miste, bli ødelagt eller stjelt. Da må man ha backup, i hvertfall om ser er snakk om en betydelig sum penger.

Mye kan skje på 10 år.
Vis hele sitatet...
De ligger ikke fysiskt på hardware-walleten, de ligger i blockchainen. Hardware-walleten kan ses på som nøkkelen som åpner tilgangen.
Men ja, den kan bli stjålet såklart, men man har igjen koder på hardware-devicen for å sikre at ikke hvem som helst kan bruke den.

Til syvende og sist er det seed'en, 12/24 ord, som man må være forsiktig med, skrive ned på et ark og gjemme et lurt sted, dele opp, spre rundt, lagre i en safe osv...

Edit: Seed'en kan også sees på som en backup, da du kan bruke denne til å få tilgang på en ny/annen wallet.
Sist endret av Nitrius; 11. august 2021 kl. 17:03.
▼ ... over en måned senere ... ▼
Jeg ville gått for en Coldwallet om du absolutt ikke skal ha pengene stående på en Exchange. ( som f. Eks Ledger Nano) som enkelte her refererer til.

Men jeg vil også si til deg at det er veldig tvilsomt at f.eks CoinBase går konkurs. Der kan du også hente inn en bra profitt på "Staking" av Ethereumen din.

https://help.coinbase.com/en/coinbas...th-2-0-staking