Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 3447
Kan man dø hvis man tar på den mens den er aktivert?
Ja, hvis du er en flue.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Kan man dø hvis man tar på den mens den er aktivert?
Vis hele sitatet...
Normalt ikke. Men om du har f.eks. pacemaker, automatisk hjertestarter operert inn eller har en annen (u)kjent hjertefeil, så kan det gå galt. Elektroniske kretser pleier å ha en spenningsføslomhet på ±10 %. Jeg vet ikke hvor mange V (volt) en pacemaker bruker, men jeg er sikker på at det ikke dreier seg om flere tusen, som det fluefangeren har. Så jeg tror vi kan anta at det er godt over +10 % av driftsspenningen. Men flere tusen V virker sikkert skummelt, men det er normalt så lite energi i hver puls, at det normalt er harmløst. Men for finelektronikk i f.eks. en pacemaker, behøver det ikke å være ubetydelig. Og har du en mobiltelefon i hånda, som også blir en del av kretsen, så blir kanskje den ikke helt seg selv etter på heller.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
Du må ha kontakt med både det indre og det ytre nettet for å få støt, men nettet er såpass finmasket at det er vanskelig.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Du må ha kontakt med både det indre og det ytre nettet for å få støt, men nettet er såpass finmasket at det er vanskelig.
Vis hele sitatet...
Så hvordan zapper den da fluer?
Hva med folk som har feks hjerterytme forstyrrelser? Eller uoppdaget hjertefeil? Har jo hendt at folk har knelet feks midt i en fotballkamp fordi hjertet stanset. Sterke unge menn i midten av tyveåra kan faktisk ha hjertetrøbbel uten å vite det.

Men du tenkte på å modde til en teaser og med mindre du virkelig sjukt psycho så tenker du vel selvforsvar og om du virkelig frykter for livet så er vel en teaser et bedre alternativ enn feks brødkniv eller pumpehagle. Så da er det kanskje akseptabel risiko, de fleste folk har jo et friskt hjerte.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Så hvordan zapper den da fluer?
Vis hele sitatet...
Fluger er små. Beina dei har er vesentleg mindre enn fingrane dine. I tillegg tåler dei relativt lite energi; det skal ikkje veldig mange joule til for å varme opp ei fluge nok til at proteina får problemer.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hva med folk som har feks hjerterytme forstyrrelser? Eller uoppdaget hjertefeil? Har jo hendt at folk har knelet feks midt i en fotballkamp fordi hjertet stanset. Sterke unge menn i midten av tyveåra kan faktisk ha hjertetrøbbel uten å vite det.

Men du tenkte på å modde til en teaser og med mindre du virkelig sjukt psycho så tenker du vel selvforsvar og om du virkelig frykter for livet så er vel en teaser et bedre alternativ enn feks brødkniv eller pumpehagle. Så da er det kanskje akseptabel risiko, de fleste folk har jo et friskt hjerte.
Vis hele sitatet...

Vet du hvordan jeg kan modde en elektrisk fluesmekker til en taser?

Edit: så det er ikke dødelig å ta på en elektrisk fluesmekker når den er aktivert?
Sist endret av Pillefreak; 10. juli 2021 kl. 18:42.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Vet du hvordan jeg kan modde en elektrisk fluesmekker til en taser?
Vis hele sitatet...
Du kan ikkje det. Energinivåa er totalt ulike.

Bigclive har demontert ein. I den har utgangssteget kondensator på 330nF og 630V rating. Om vi tar for gitt at den er fullada er energien ca. 0.065 joule.

Du oppnår større effekt ved å knipse vedkommande du vil skade, bokstaveleg talt. Då kan du sikkert overføre energi på eit par joule.
Hvis man får en elektrisk fluesmekker i ansiktet, hvil det stunne personen?
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Hvis man får en elektrisk fluesmekker i ansiktet, hvil det stunne personen?
Vis hele sitatet...
Om du får nesetuppen innimellom gitteret så nesen slutter kretsen, vil det gi litt ubehag.
Men du går ikke i bakken
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Hvis man får en elektrisk fluesmekker i ansiktet, hvil det stunne personen?
Vis hele sitatet...
Personen vil til en viss grad trolig bli midlertidig satt ut av at noen kunne finne på å slå dem i ansiktet med en fluesmekker.
Sitat av datagutten Vis innlegg
Du må ha kontakt med både det indre og det ytre nettet for å få støt, men nettet er såpass finmasket at det er vanskelig.
Vis hele sitatet...
Eller du har en annen kontakt med jord, så kan du eller hva det nå er lede spenningen fra smekkeren til jord.

Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Så hvordan zapper den da fluer?
Vis hele sitatet...
Når du klasker til en flue med hånda. Så er det jo en solid sjanse for at flua dør. Regner du med å slå ihjel en gubbe med samme klasken? Det er så banalt!


Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Hvis man får en elektrisk fluesmekker i ansiktet, hvil det stunne personen?
Vis hele sitatet...
Nei! Ei heller er det ansiktet, som er mest følsomt med støt.
Jeg har fått en kavring av den i fingeren. Kavring og kavring, det jeg kjente er litt prikking i fingertuppen.
Det finnes ikke noe særlig elektrosjokkvåpen man kan bestille som ikke bare er scam eller noe dritt slengt sammen for å fungere 3 ganger.

Dessuten, det er ikke lov for privatpersoner å eie uansett; Våpenforskriften § 9
§ 9.Forbud mot våpen eller lignende som ikke faller innenfor våpenloven § 1

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, pepperspray og andre selvforsvarsmidler med tilsvarende virkning, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler eller andre gjenstander, spretterter eller andre tilsvarende særlig farlige gjenstander uten aktverdig formål og som fremstår som voldsprodukter.

Denne bestemmelsen gjelder ikke for våpen som er bestemt for eller tilhører politiet eller Forsvaret.

Det er forbudt å erverve, eie eller inneha armbrøst uten tillatelse fra politimesteren. Det kan gis tillatelse til å erverve, eie og inneha armbrøst når vedkommende oppfyller kravene nevnt i § 10. Dette ledd gjelder ikke armbrøst ervervet før 1. januar 1993.

Politimesteren kan dispensere fra forbudet i første ledd dersom særlige grunner foreligger.

Kilde: www.lovdata.no


Hvis du skal "modde" en fluesmekker f.eks om til et elektrosjokkvåpen kan du like gjerne begynne ifra scratch, da jeg er rimelig sikker på at det kun er avtrekkeren som kunne blitt brukt av delene som kommer originalt.
Sist endret av Vasken; 10. juli 2021 kl. 19:39.
……………………………………………………
hasjkake's Avatar
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Kan man dø hvis man tar på den mens den er aktivert?
Vis hele sitatet...
Prøvde å støte meg slev med en sånn, fikk ikke støt engang.
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Hvis man får en elektrisk fluesmekker i ansiktet, hvil det stunne personen?
Vis hele sitatet...
Jeg tror bare det er å legge fra seg ideen om å bruke en elektrisk fluesmekker som våpen kamerat

Hvis du trenger noe hjemme for å beskytte deg selv er det like greit å bare ha lett tilgang til kjøkkenkniver.
Eventuelt kan du gjøre som meg og skru av bordbein av metall på et bord du ikke bruker så har du ikke én, men fire brukbare batonger.

Om du tenkte å bruke den som våpen, uprovosert, anbefaler jeg deg å tenke deg om minst to ganger
Sist endret av krystallkongen; 10. juli 2021 kl. 22:33. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Du kan ikkje det. Energinivåa er totalt ulike.

Bigclive har demontert ein. I den har utgangssteget kondensator på 330nF og 630V rating. Om vi tar for gitt at den er fullada er energien ca. 0.065 joule.

Du oppnår større effekt ved å knipse vedkommande du vil skade, bokstaveleg talt. Då kan du sikkert overføre energi på eit par joule.
Vis hele sitatet...
Sitat av Pillefreak Vis innlegg
Vet du hvordan jeg kan modde en elektrisk fluesmekker til en taser?

Edit: så det er ikke dødelig å ta på en elektrisk fluesmekker når den er aktivert?
Vis hele sitatet...
Mulig den ikke er så sterk, men mener det var Modern Rouge som lagde tazer ut av kondensatoren til en blitz fra et engangskamera. Blir nok ikke 50.000 volt men må da gå ann å kople flere sammen?
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av 420master Vis innlegg
Mulig den ikke er så sterk, men mener det var Modern Rouge som lagde tazer ut av kondensatoren til en blitz fra et engangskamera. Blir nok ikke 50.000 volt men må da gå ann å kople flere sammen?
Vis hele sitatet...
Sukk.

Jo. Mykje går an. Å lage elektrisk våpen som kan påføre store mengder smerte eller drepe er ikkje himla vanskeleg; flybacktrafo frå ein CRT-skjerm kan levere eit par mA på 20kV eller så, og det er i definitivt i territoriet farleg.

Tilsvarande er det relativt enkelt å lage ein pistol om du har tilgang på metallverksted.
Nei, du dør ikke av det der. Du skvetter litt og det er ubehagelig i fingeren.
Sitat av hasjkake Vis innlegg
Prøvde å støte meg slev med en sånn, fikk ikke støt engang.
Vis hele sitatet...
Da har du en klein type for min smeller noe jævlig. Får overslag fra smekkeren til finger. Ikke farlig men rimelig ubehagelig.
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Tilsvarande er det relativt enkelt å lage ein pistol om du har tilgang på metallverksted.
Vis hele sitatet...
Holder med en 3D-printer og en metallstift. :-D
Jeg har hvertfall tatt på en sånn to hundre ganger og fått støt uten varige mén, ikke spør hvorfor..
Vanligvis går det greit, til og med med fingrene i 220volt uttaket i veggen.
Men teoretisk skal det veldig lite strøm til for å potensielt ta livet av et menneske.
Sitat av brudge Vis innlegg
Vanligvis går det greit, til og med med fingrene i 220volt uttaket i veggen.
Men teoretisk skal det veldig lite strøm til for å potensielt ta livet av et menneske.
Vis hele sitatet...
Rintig. I tiden jeg jobbet som elektriker sjekket jeg tidvis om gjennomstrømmen var med fingrene. Så lenge strømmen ikke passerer hjertet er det bare litt vondt der og da.
Det som derimot fungere, lærte jeg som lite gut som demonterte et engangskamers, det batteriet som lades opp når du skal bruke blitsen gir et heftig sjokk!

Jeg demonterte et og loddet litt kalla sammen så hadde jeg en støtpistol (eller hva man skal kalle det) som fungerte i er par dager. Greia var jo ganske jalla loddet sammen så tok ikke lang tid før den ble ødelagt.

Men ja, engangskamera, de er det futt i.
Sist endret av Picard; 11. juli 2021 kl. 10:19.
Nei en elektrisk fluesmekker er ikke farlig, om du mot formodning absolutt skal lage deg en tazer så finnes det du trenger av deler på wish og de er latterlig enkle å lage