Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  30 3533
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Halla freakers! Har vært litt forkjøla i de siste 3 dagene her va tett i nesen i starten også sikkelig vondt i halsen, nå har jeg mistet helt luktesans og smakssans jeg har smakt på eddik og luktet men lukter og smaker ingen ting hva kan dette være vil ikke miste smakssansen og luktesansen da går jeg glipp av mye kebab
Sjekk deg for corona du mr
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av HanDuVet Vis innlegg
Sjekk deg for corona du mr
Vis hele sitatet...
Oh shit tenkte ikke på coronan
Yeah, ville nok testet meg. Ganske kjent symptom på corona akkurat det der :P
Du kan miste lukt og smaks sanser i lang tid hvis du har Korona.

https://www.theguardian.com/world/20...te-after-covid

Det er stadig vekk saker som dette i media.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Du kan miste lukt og smaks sanser i lang tid hvis du har Korona.

https://www.theguardian.com/world/20...te-after-covid

Det er stadig vekk saker som dette i media.
Vis hele sitatet...
Det der er grunnen for hvorfor jeg absolutt ikke vil ha corona, tenk så tungt å ikke ha luktesans/smaksans på flere år.
Sitat av ayas8 Vis innlegg
Det der er grunnen for hvorfor jeg absolutt ikke vil ha corona, tenk så tungt å ikke ha luktesans/smaksans på flere år.
Vis hele sitatet...
COVID19 er noe jævlige greier, ja. Men det med luktesans blir som regel ikke borte mere enn noen dager til måneder da. Det er veldig få som mister sansen for godt.

Søskenbarnet mitt mistet sansen en 3–4 dager.

Red: Men TS bør absolutt få seg sjekket, ja!
Sist endret av aluminiumfluorid; 1. mars 2021 kl. 22:59. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Ta covid test asap og ikke vær i nærkontakt med noen!
Sitat av aluminiumfluorid Vis innlegg
COVID19 er noe jævlige greier, ja. Men det med luktesans blir som regel ikke borte mere enn noen dager til måneder da. Det er veldig få som mister sansen for godt.

Søskenbarnet mitt mistet sansen en 3–4 dager.

Red: Men TS bør absolutt få seg sjekket, ja!
Vis hele sitatet...
Ja, sant, de fleste får vel den tilbake etter maks 6 mnd. Men leser om folk som etter å ha fått corona ifjor vår ennå ikke har den, så sjansen er jo der.

For å ikke snakke om at lungekapasiteten og pusten kan bli ødelagt og.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Liten oppdatering Bestillt Corona Test til halv 1 idag så legger inn en oppdatering så fort jeg har fått svar
Hei
Kanskje mest nærliggende å tenke Covid 19 i disse tider, men på 80 tallet var jeg uten smaks og luktesans i nær seks måneder. Dette var på grunn av en heftig infeksjon i bihulene. Jeg trodde jeg kom til å bli gal, luktet på salmiakk , klorin og andre sterke lukter, kjente ingenting. Heldigvis gikk det over etter lang tid.
Klem fra Betty
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Det som jeg synes er litt spessielt at jeg lukter og smaker ingenting får litt hoste av og til men nå er jeg ikke tett i nesen engang lengre så jeg har ingen andre symptomer utenom hosten da. Har heldigvis ikke vært i nærkontakt med noen i offentligheten da.
Er ingenting spesielt med det. Kjent covid-symptom. En lege jeg kjenner mistet lukt og smak i 3-4 måneder. Hadde ikke feber, ei heller hoste. Bare prøv å hold deg unna folk enn så lenge.
Var vel et eller annet med sitron som skulle hjelpe med å få tilbake dette etter corona men husker ikke 100% oppskriften
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Oppdatering: Tatt test nå venter på svar. Hvor lenge kan dette ta ca? Hører det ikke er så lang tid til man får svar på tester i trondheim nå dersom det ikke er så mange som tester seg nå som før. Hvor lenge har det tatt imellom svar til dere da?
Unnskyld, men hvorfor spurte du ikke lege om hvor lang tid det tar, med det samme du var der? Vi kan jo umulig ha et sikkert svar på dette.
Har du Corona så ringer de deg ASAP. Familiemedlem ble testet i Oslo og da var svaret klar på under 12 timer. Varierer fra sted til sted.
New generation
colakork's Avatar
Luktesansen og smakssansen kommer tilbake ei uke etter forkjølelsen. Ca..

Gjorde hvertfall det for meg.

Var helt tragiskt å spise pizza og is, kunne like godt tygget på våt papp.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av Yutao Vis innlegg
Unnskyld, men hvorfor spurte du ikke lege om hvor lang tid det tar, med det samme du var der? Vi kan jo umulig ha et sikkert svar på dette.
Vis hele sitatet...
Jeg var for opptatt med og tenke på ubehaget ved en koronatest tenkte ikke på og spørre før jeg satt meg i bilen igjen. Var litt nervepinende og se folk i helt hvite klær å hazmatmaske ogsånn skremte meg litt.
Du får nok svar i morgen, har tatt test to ganger i trondheim. Og har fått svar tidlig på morgenen dagen etterpå.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Har faktisk fått litt smaksans og luktesans etter coronatesten jeg fikk servert en smashpose og litt potetgull sigg og saft her jeg bor og etter jeg tok siggen så fikk jeg minimal smak tilbake men det smaker ikke som det gjorde før men uansett så vil jeg anta at det er et godt tegn.

PS: Beklager for litt dårlig skriving skriver på telefon dersom jeg ikke har tilgang til pc her
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Oppdatering: Tatt test nå venter på svar. Hvor lenge kan dette ta ca? Hører det ikke er så lang tid til man får svar på tester i trondheim nå dersom det ikke er så mange som tester seg nå som før. Hvor lenge har det tatt imellom svar til dere da?
Vis hele sitatet...
1-3 dager. Har tatt 1 dag de gangene jeg har tatt test. Du må logge inn på helsenorge og sjekke, du får ikke melding om ikke du tester positivt.
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Sitat av *pi Vis innlegg
1-3 dager. Har tatt 1 dag de gangene jeg har tatt test. Du må logge inn på helsenorge og sjekke, du får ikke melding om ikke du tester positivt.
Vis hele sitatet...

Får jeg ikke varsel om jeg er negativ? Hvordan skal jeg vite om jeg er ute av karantene?
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Får jeg ikke varsel om jeg er negativ? Hvordan skal jeg vite om jeg er ute av karantene?
Vis hele sitatet...
Du vil få svar selv om du tester negativt ja.
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Får jeg ikke varsel om jeg er negativ? Hvordan skal jeg vite om jeg er ute av karantene?
Vis hele sitatet...
Jo du får svar, men du må aktivt logge inn og se. Du får ikke melding om at svaret er kommet, men mindre det er positivt.
Sist endret av *pi; 2. mars 2021 kl. 15:43.
Jeg fikk melding om å logge inn for aa sjekke resultat. Hvis riktig nummer får du melding, uavhengig av resultat.
Sitat av Villemo Vis innlegg
Jeg fikk melding om å logge inn for aa sjekke resultat. Hvis riktig nummer får du melding, uavhengig av resultat.
Vis hele sitatet...
Åja, kanskje de har endret det. Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kom til å få melding, og fikk det heller ikke. Det sto ikke på melding på forsiden av helsenorge heller, måtte klikke helt inn på testssvar.
Sist endret av *pi; 2. mars 2021 kl. 16:06.
Sitat av Villemo Vis innlegg
Jeg fikk melding om å logge inn for aa sjekke resultat. Hvis riktig nummer får du melding, uavhengig av resultat.
Vis hele sitatet...
Hvis du tester positivt, så pleier du også å bli oppringt. Dem spør da om hvilke personer du har vært i kontakt med i de siste ukene, og hvor du har vært. Dette er selvsagt for å spore smitten fremover og bakover.
Kan virke som det varierer litt med varslingen.
Testet meg i Oslo i helgen, og forventet ikke sms da det står på Oslo kommunes nettsider
Du får ikke noe varsel når resultatet er klart, men må sjekke helsenorge.no selv.
Vis hele sitatet...
Men det tikket inn sms etter 20 timer
"Kjemix, du har fått en melding fra Prøvesvartjenesten. Logg inn på helsenorge.no"
Og prøven var negativ den
Sist endret av KjemikalieX; 2. mars 2021 kl. 17:54.
Sitat av Makkoman Vis innlegg
Oppdatering: Tatt test nå venter på svar. Hvor lenge kan dette ta ca? Hører det ikke er så lang tid til man får svar på tester i trondheim nå dersom det ikke er så mange som tester seg nå som før. Hvor lenge har det tatt imellom svar til dere da?
Vis hele sitatet...
2 dager ca, jeg har testet meg 3 ganger første gangen tok det et par timer, pga jeg måtte innlegges, men hadde feber. Andre gangen var det 2 dager, tredje gangen var det 4 dager. Legene sier 1-2 dager (visst det ikke er mange som tar) Og 2-4 (vist det er mange som tar.)
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Trådstarter
Oppdatering: Fikk svar for 5 minutter siden og corona test er negativ

PS denne tråden kan bli låst nå