Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  227 37748
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vet kona di om det? Barna?
Jeg forstår om kona (eller hvem deg nå enn måtte være) vet om det at man har en SB, men om man holder det helt skjult så lyver man jo. Og hvis man har sex, så er man jo utro. Jeg ville bare ikke likt det selv hvis min potensielle fremtidige kjæreste holdt en SB skjult for meg. Det er da jeg blir kvalm. Man setter familien til side.

Kan jeg spørre hvor lenge du har hatt din SB, og hvor dere møttes/fant hverandre? Og hva er alderen din og hennes?
Vis hele sitatet...
Hei Kimære,

Jeg skrev et lenger avskjeds-innlegg som dessverre ble slettet fordi jeg var dum nok til å skrive navnet på nettstedet jeg møtte min SB. Jeg er 46, hun 27 og i februar er det 3 år siden vi møttes på nettstedet fra NRK Innafor dokumentaren. Ettersom jeg oppdaget at dette forumet har mest fokus på rus, steroider og psykiske lidelser er det ikke helt min omgangskrets. Skal derfor ønske deg lykke til videre. Anbefaler deg å være tydelig, tålmodig og ikke gå på akkord med egne grenser - og aldri la andre definere deg, den retten ligger kun hos deg.
Anonym bruker
"Vettskremt Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av eriknilsen Vis innlegg
Hei Kimære,

Jeg skrev et lenger avskjeds-innlegg som dessverre ble slettet fordi jeg var dum nok til å skrive navnet på nettstedet jeg møtte min SB. Jeg er 46, hun 27 og i februar er det 3 år siden vi møttes på nettstedet fra NRK Innafor dokumentaren. Ettersom jeg oppdaget at dette forumet har mest fokus på rus, steroider og psykiske lidelser er det ikke helt min omgangskrets. Skal derfor ønske deg lykke til videre. Anbefaler deg å være tydelig, tålmodig og ikke gå på akkord med egne grenser - og aldri la andre definere deg, den retten ligger kun hos deg.
Vis hele sitatet...
Vet noen i din omgangskrets om at du har en SB, eller er det 100% hemmelig? Isåfall hvordan reagerer folk rundt deg på det, hvis noen vet?

Jeg har vært på den nettsiden du nevnte, og jeg er usikker på hva jeg føler om den da jeg kan forestille meg at det også er stor sjanse for å bli gjenkjent av en eller annen dersom man har profilbilde.
Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kan eller vil si noe av dette her til familie og venner, spesielt ikke mtp den reaksjonen jeg har fått her inne fra folk (som jeg i utg trodde var åpen og forståelsesfull om ting).

Det er en jeg har snakket litt med en stund nå, som sa at han ville ha en SB han "eier" og punger ut med 30k i mnd for det. Han var i ett nettverk hvor han hadde en kompis som var en "agent" og hadde da flere jenter, og da også kunder som da betalte en god del sum for en kveld (typ 30k). Får nesten litt exit-vibes.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kan eller vil si noe av dette her til familie og venner, spesielt ikke mtp den reaksjonen jeg har fått her inne fra folk (som jeg i utg trodde var åpen og forståelsesfull om ting).
Vis hele sitatet...
Nå hopper jeg inn i diskusjonen her litt på overtid, men inntrykket mitt er at mesteparten av svarene du har fått er folk som ber deg tenke nøye over aspekter det ser ut som du har glemt eller unnlatt å tenke over. Svarene kommer med varierende grad av diplomatisk språkføring, slik en kan forvente. La meg som ikke har deltatt i tråden her før si at jeg ikke dømmer deg på noe vis. Jeg har forståelse for at tanken på de positive sidene ved sugardating er forlokkende. Føkk, som student selv hadde det vært rått å få betalt i penger og luksus for å dresse meg litt opp og spise på restaurant med en person jeg ellers ikke hadde hengt med. Tviler ikke på at disse menneskene finnes, men som det har blitt poengtert, så er det en grunnleggende asymmetri i relasjonen når hele relasjonen eksisterer fordi den ene parten betaler den andre.

Dette i seg selv behøver ikke by på problemer for deg, men det kan ende opp med å gjøre det. Og det faktumet er fornuftig å ha i bakhodet så du ikke ender opp med å overskride egne grenser, og angrer i ettertid. Åpenhet og forståelse er ikke det samme som at man ikke kan komme med kritiske innvendinger.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det er en jeg har snakket litt med en stund nå, som sa at han ville ha en SB han "eier" og punger ut med 30k i mnd for det. Han var i ett nettverk hvor han hadde en kompis som var en "agent" og hadde da flere jenter, og da også kunder som da betalte en god del sum for en kveld (typ 30k). Får nesten litt exit-vibes.
Vis hele sitatet...
Du er ikke den eneste med exit-viben her nei. Lurer på om det finnes et mer folkelig navn enn "agent" når vi snakker om menn som leier ut kvinner til andre menn for penger...?
Oi! Her mangler det iallefall ikke på belærende menn som helt sikkert hadde solgt både sin egen sjel og mor dersom noen var interessert. Jeg sier bare you do you, hvis du har gått mange runder med deg selv og tror dette er interessant, gi det et forsøk. MEN da må du skape fred med at det er en slags form for prostitusjon, enten du liker det eller ikke. Anbefaler deg også å være varsom, gjør en bakgrunnssjekk av vedkommende, møt dem offentlig minst ett par ganger, og ta med deg pepperspray som du kan bruke dersom du skulle måtte forsvare deg. Ikke tro på det glamoriserte bildet media liker å forme sugardating som, vi alle vet hva menn er ute etter til syvende og sist Lykke til og vær forsiktig!
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg

Det er en jeg har snakket litt med en stund nå, som sa at han ville ha en SB han "eier" og punger ut med 30k i mnd for det. Han var i ett nettverk hvor han hadde en kompis som var en "agent" og hadde da flere jenter, og da også kunder som da betalte en god del sum for en kveld (typ 30k). Får nesten litt exit-vibes.
Vis hele sitatet...
Har ikke lang tid til et svar annet enn at dette høres kjempeskummelt ut - ville uansett aldri ha startet med noe slikt, og beløpene høres svært unorske ut. Vedkommende må jo vite at han rammes av hallik-paragrafen (og ikke bare litt, men fullstendig). Noen som er villige til å gå i fengsel for dette har ikke et high-end liv de setter pris på (som en SD bør ha) - tenker disse har mer til felles med de som selger kokain til visse deler av finans-segmentet, heller enn at de selv er en del av det. Ville ikke engang turt å dele sosiale medier eller telefonnummer med disse om jeg var deg...
Anonym bruker
"Klar Brunbjørn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Til de som vurderer å bli sugarbabes, som studerer og har fått trang økonomi pga bortfall av inntekt så kom det idag en ny krisepakke for studenter slik at det kan søkes om ekstra penger fra lånekassen. Kanskje dekker dette det akutte behovet for penger for deg ts? Bedre med litt ekstra lån enn å risikere egen fremtidig psykisk helse ved å bli sugarbabe.
Anonym bruker
"Vettskremt Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Har møtt en fra SD. Forrige helg. Han var relativt ung, 38 om jeg husker rett. Fikk penger i det jeg kom til han, og etterhvert så vi på film og snakket. Så begynte han og ta på meg, og jeg bare følte ikke at jeg kunne stoppe han eller gå derfra. Selvom jeg er ganske sikker på at han ikke hadde blitt sur eller fornærmet. Han var utrolig hyggelig og imøtekommende. Det var kanskje akkurat derfor jeg følte jeg ikke kunne si nei. Han fortjente jo ikke å bli avvist. (Vet! Det gir ikke mening nå!)
Vi fortsatte og etterhvert hadde vi sex. Jeg dro hjem og så fikk jeg mere penger av han.
Jeg har litt fortrengt de minnene, og jeg kjenner at jeg blir veldig kvalm når de dukker opp igjen.

Helt ærlig, så hadde jeg ikke forventet eller tenkt at vi kom til å ha sex. Nettopp fordi at han virket så utrolig seriøs mtp dette konseptet. Han var ganske formell, hyggelig, nøye, detaljert og veldig ryddig av seg. Han jobbet innen helse. Jeg trodde virkelig vi kunne ha en SD relasjon uten sex involvert.
Vel, lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde nektet å ha sex med han. Jeg hadde nok følt meg bedre med meg selv.
Så, ja. Tror det er nesten umulig å fonne noen på SD som ikke vil ha sex. Jeg stoler ikke på en eneste sjel derfra lengre.
Nå har jeg i hvert fall pengene, så det er i hvert fall noe positivt ved denne katastrofen.
Jeg er så lei for at du hadde denne opplevelsen.

Du har sikkert ikke lyst på gode råd, men jeg føler jeg må si det: Jeg vet at det enkleste nå er å undertrykke og fortrenge, men det er ikke bærekraftig. For det første fører det deg lett inn i nye traumatiske situasjoner, og for det andre så har fortrengte følelser en stygg tendens til å dukke opp mye senere i en eller annen form. Jeg håper du tar vare på deg selv.
Nå skal jeg si noe som kanskje virker gammeldags eller noe.

Sex er et av de største primære behovene vi mennesker har ved siden av penger og at de to skal bli blandet er uunngåelig, derfor mener jeg at en fornuftig lovlig politikk for å kontrollere det er veldig nødvendig.

I all den tid det ikke er det så er det veldig tabu, og det blir sminket på og gjemt bak andre navn.

Sexsalg er i det store og hele et enormt vanskelig tema. Jeg har en venninne som drev med dette i flere år, som en selvstendig, smart og sunn norsk jente. Hun endte opp i et jævla helvete.

Det var folk som virker ordentlige som setter deg i kontakt med kunder. Plutselig er det straffevoldtekter, deng og alt mulig om du ikke puler nok folk på en dag. Det som en gang startet så lukrativt var nå ikke det. I tillegg ble jo alle pengene tatt.
Nå har jeg sittet her med kaffen min og lest igjennom hele tråden fra start til slutt. Jeg synes ikke det fremstår som noe utpreget moraliserende angrep på kvinner fra "incel menn" i det hele tatt. Hvis man virkelig tar inn over seg hva som blir skrevet så ligger det en eim av empatisk bekymring for TS egen integritet over alle formaningene og formeningene. Som equimanthorn så treffende skrev så består dette forumet av uforholdsmessig mange individer som "har vært ute minst 10 vinternetter før" av den ene eller andre årsaken.

Det er beklagelig at du endte opp med å gå på akkord med dine egne forventninger TS, det var jo nettopp det som de fleste her forsøkte å formidle. Det suger hardt å få en "I told you so" slengt etter seg som en insult to injury men noen erfaringer må vi bare skape selv. Du skriver at det kom noe godt ut av denne katastrofen ettersom du fikk betalt. Jeg håper du også kan ta inn over deg noen nye perspektiver mtp. de tilbakemeldingene som ble gitt her. At folk ønsket å skjerme deg for en dyrekjøpt erfaring.
Det er ikke en haug av gamle incel menn som sitter og formener seg på livet ditt, snarere en reell debatt om hvorvidt dette er så lurt og et ønske om at du må se fremover i tid og ta høyde for uønskede bi-effekter.

Denne tråden er svært lik på endel av den samme problematikken som oppleves rundt rus her inne. Velmenende råd gis, feies bort som moraliserende piss, og etter en stund kommer TS tilbake og har gjort seg en rekke dyrekjøpte erfaringer rundt eksempelvis heroinbruk på tross av gjentatte bekymringer på forhånd.

Til sugar-daddy kukken over her som sitter og formener seg på hva slags klientell dette forumet har eller ikke har i sin helhet så sier jeg bare ta deg en bolle. Du er vitterlig ikke den eneste her inne som sitter på verandaen din og drikker boblevann, om enn kanskje den eneste med et så utpreget nedlatende menneskesyn. Når man tar en screening på utdannelse og inntekt her inne blir jeg utrolig overrasket hver eneste gang. Ja det renner over av makka-hoder og rusfreaks her (tidvis også til min egen frustrasjon)- og enkelte rusmidler gir tilsynelatende et incentiv til å poste med en mye hyppigere frekvens enn A4 livet tillater, men det er ikke ensbetydende med den karakteristikken du lirer av deg i det hele tatt.
Sitat av Katt Vis innlegg
Til sugar-daddy kukken over her som sitter og formener seg på hva slags klientell dette forumet har eller ikke har i sin helhet så sier jeg bare ta deg en bolle.
Vis hele sitatet...
Sorry to say, men jeg føler han er spot on. Selvfølgelig er det mange unntak, men jeg er desverre enig med han, og TS burde hørt på de tipsene han ga til henne.

Sitat av eriknilsen Vis innlegg
Ettersom jeg oppdaget at dette forumet har mest fokus på rus, steroider og psykiske lidelser er det ikke helt min omgangskrets. Skal derfor ønske deg lykke til videre. Anbefaler deg å være tydelig, tålmodig og ikke gå på akkord med egne grenser - og aldri la andre definere deg, den retten ligger kun hos deg.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Superspurv; 4. februar 2021 kl. 15:18.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sjokkert er vel ikke ordet jeg ville brukt. Naive jenter fortsetter, og det virker allerede som TS blir å gjøre dette en gang til - Det var jo trossalt litt penger, og du har gjort det en gang - Så da kan jo ikke det skade å gjøre det en gang til.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har møtt en fra SD. Forrige helg. Han var relativt ung, 38 om jeg husker rett. Fikk penger i det jeg kom til han, og etterhvert så vi på film og snakket. Så begynte han og ta på meg, og jeg bare følte ikke at jeg kunne stoppe han eller gå derfra. Selvom jeg er ganske sikker på at han ikke hadde blitt sur eller fornærmet. Han var utrolig hyggelig og imøtekommende. Det var kanskje akkurat derfor jeg følte jeg ikke kunne si nei. Han fortjente jo ikke å bli avvist. (Vet! Det gir ikke mening nå!)
Vi fortsatte og etterhvert hadde vi sex. Jeg dro hjem og så fikk jeg mere penger av han.
Jeg har litt fortrengt de minnene, og jeg kjenner at jeg blir veldig kvalm når de dukker opp igjen.

Helt ærlig, så hadde jeg ikke forventet eller tenkt at vi kom til å ha sex. Nettopp fordi at han virket så utrolig seriøs mtp dette konseptet. Han var ganske formell, hyggelig, nøye, detaljert og veldig ryddig av seg. Han jobbet innen helse. Jeg trodde virkelig vi kunne ha en SD relasjon uten sex involvert.
Vel, lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde nektet å ha sex med han. Jeg hadde nok følt meg bedre med meg selv.
Så, ja. Tror det er nesten umulig å fonne noen på SD som ikke vil ha sex. Jeg stoler ikke på en eneste sjel derfra lengre.
Nå har jeg i hvert fall pengene, så det er i hvert fall noe positivt ved denne katastrofen.
Vis hele sitatet...

Huff det høres ikke greit ut. Har du noen du kan snakke med om dette? Om ikke så kan du kanskje ringe en hjelpetelefon? Tror ikke du skal trykke dette ned og gjemme det så langt inne i deg selv som du bare kan. Du må finne en måte å forholde deg til dette på, og det hele må faktisk også absorberes og prosesseres av tenkehjernen.

Jeg er jo bare en helt vanlig mann, eller jeg er bare en helt vanlig pasient. Whatever. Jeg skal ikke gi deg en fasit eller et enkelt svar. Men jeg tenker at det du opplevde i selve situasjonen er noe veldig mange andre har opplevd i stressed og pressede situasjoner. Tenkehjernen kobler ut, og det er reptilhjernen som tar over. Den delen av hjernen vår som bare skal sørge for at vi overlever. Reptilhjernen lever sitt eget liv, og når ting blir for vanskelig for tenkehjernen så tar retilhjernen kontrollen.

Dessverre så har den ikke så stort repertoar. Fight og flight har du kanskje hørt om? Om det ikke helt virker i situasjonen så har den ennå et triks. Fullstendig apati. Vi registrer (ikke alle men mange) det som skjer, men kroppen blir helt apatisk. Vi får ikke til å snakke, vi klarer ikke flykte og vi klarer ikke slå. Det kan se ut som du ble rammet av apati. Det er ikke din feil, det var det beste reptilhjernen klarte i den situasjonen.

Det aller beste for deg nå, tror jeg er å få tatt en prat om dette med fagfolk. Feks en psykolog. Slik at dette ikke blir noe som plager deg og skaper trøbbel for deg fremover. Om vi kaller opplevelsen for traume, for det fremstår jo slik når jeg leser det du skriver, så vil jeg si at det er ubehandlet traumer som ofte skaper et helvete for folk. Det er veldig lett å tro at man bare kan la være å tenke på det så går det over. Og i noen perioder så kan det faktisk gå i glemmeboken. Helt til det kommer fram i igjen men ny styrke og skaper uro, skam eller angst.

Du får ikke endret på det som skjedde, det hjelper ikke å angre på noen ting. Men det som kan og mest sannsynlig vil hjelpe er å få bearbeidet denne opplevelsen slik at den ikke skaper krøll i livet ditt fremover. Ta kontakt med fagfolk, det vil hjelpe deg å takle dette på en god og bærekraftig måte. Du har ingenting å skamme deg over, du skal ikke angre eller bli sint på deg selv. Du må gjøre det som blir best for deg på langt sikt nå. Og det er bearbeidelse.

Håper det du tenker over dette og tar det til vurdering. Ta vare på deg selv.
Sist endret av _abc_; 4. februar 2021 kl. 15:36.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Sorry to say, men jeg føler han er spot on. Selvfølgelig er det mange unntak, men jeg er desverre enig med han, og TS burde hørt på de tipsene han ga til henne.
Vis hele sitatet...
Lett å si "oppfordrer deg til å ikke gå på akkord med egne grenser". Men den beste måten å unngå det på er å ikke sette seg i situasjoner der du gir fra deg makt og det er vanskelig å ivareta egne grenser. Det tenker jeg er den lærdommen lesere bør ta med seg fra denne situasjonen. TS klarte ikke å hevde grensene sine, og det skjønner jeg veldig godt. Han du siterer har selvsagt all grunn til å late, sikkert også for seg selv, som om det bare er å være bevisst på grensene sine så går det fint. Det er ikke alltid fullt så enkelt, og det fikk dessverre ts erfare.
Sist endret av *pi; 4. februar 2021 kl. 15:52.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Sjokkert er vel ikke ordet jeg ville brukt. Naive jenter fortsetter, og det virker allerede som TS blir å gjøre dette en gang til - Det var jo trossalt litt penger, og du har gjort det en gang - Så da kan jo ikke det skade å gjøre det en gang til.
Vis hele sitatet...

Vel vi mennesker er nå en gang slik at de kun er de færreste av oss som klarer å lære av andres erfaringer. Resten av oss må lære på den harde måten.

Synes ikke vi skal shame henne, uansett hva som er sagt i tråden. Det viktigste nå er at hun får snakke ut om dette slik at hun blir ferdig med dette og kan ta bedre valg fremover. En handling definerer jo ikke resten av livet til folk. Skam, anger, og skader på selvet derimot har en tendens til å definere fremtiden. Og om hun oppsøker fagfolk og får snakket om dette så blir det helt sikkert enklere å ta valg til det beste for henne selv fremover.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Sjokkert er vel ikke ordet jeg ville brukt. Naive jenter fortsetter, og det virker allerede som TS blir å gjøre dette en gang til - Det var jo trossalt litt penger, og du har gjort det en gang - Så da kan jo ikke det skade å gjøre det en gang til.
Vis hele sitatet...
Hopp ned av den høye hesten, cowboy. Vi har alle gjort naive ting, for noen gikk det til helvete og for noen var det bare flaks at det ikke gjorde det. Du trenger ikke være nedlatende og ekkel, og du har vel ikke noe grunnlag for å fremstille henne som for dum til å lære av sine feil. Jeg synes hun er tøff som forteller her hva som skjedde og utsetter seg for den gjengen etterpåkuker som nødvendigvis dukker opp i kjølvannet.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Hopp ned av den høye hesten, cowboy. Vi har alle gjort naive ting, for noen gikk det til helvete og for noen var det bare flaks at det ikke gjorde det. Du trenger ikke være nedlatende og ekkel, og du har vel ikke noe grunnlag for å fremstille henne som for dum til å lære av sine feil. Jeg synes hun er tøff som forteller her hva som skjedde og utsetter seg for den gjengen etterpåkuker som nødvendigvis dukker opp i kjølvannet.
Vis hele sitatet...
Høye hest og høye hest. Hun ble da advart utallige ganger om hvordan det kunne gå her, ikke minst andre erfaringer rundt omkring på nettet. Også går det akkurat slik flere sa. Det er flott hun deler opplevelsen her, og ingen ønsker henne noe vondt, ei at hun er en dårlig person eller noe. Men jeg klarer ikke helt synes synd på hun.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Høye hest og høye hest. Hun ble da advart utallige ganger om hvordan det kunne gå her, ikke minst andre erfaringer rundt omkring på nettet. Også går det akkurat slik flere sa. Det er flott hun deler opplevelsen her, og ingen ønsker henne noe vondt, ei at hun er en dårlig person eller noe. Men jeg klarer ikke helt synes synd på hun.
Vis hele sitatet...
Har noen bedt deg om å synes synd på henne? Poenget er vel heller at hvis det eneste du har å bidra med er at det gikk slik mange forventa så er du nedlatende og kan like godt klappe igjen. Det er komplett unødvendig å si det, for det tilfører ikke diskusjonen noe som helst. Vi vet det, alle sammen. Spesielt trådstarter. Hun sier det jo rett ut! Så hvorfor poengterer du det? Det du gjør er akkurat like konstruktivt som å stå og peke på noen som ligger i grøfta etter en trynings på sykkelen og si "Du falt!". No shit, Sherlock, bra du kunne påpeke det for oss.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det du gjør er akkurat like konstruktivt som å stå og peke på noen som ligger i grøfta etter en trynings på sykkelen og si "Du falt!". No shit, Sherlock, bra du kunne påpeke det for oss.
Vis hele sitatet...
Med en viktig forskjell.
Denne tråden starter med et ønske om råd eller innspill.
Da syns jeg ikke man bare kan sile ut alt som ikke "passer".
ER forsåvidt enig i det men noen må dessverre benytte seg av learning by doing for å skaffe seg erfaring, der har jeg selv vært og jeg tviler sterkt på at det vil gå av moten med det første. Det er helt riktig at hun var lite lydhør for eventuelle formaninger men det blir litt hult å sitte med en anklagende pekefinger etterpå selvom jeg forstår det er fristende. Jeg håper uansett det går bra med TS og at hun dessverre lærte dette på den harde måten at dette kan være en utfordrende bransje å operere i.

@katt amen for et serdeles velskrevet innlegg, men om noe er Eriks anklager og beskyldninger over her bare ganske symptomatisk for folk som er konge i egen omgangskrets sin forsvarsmekanisme når de blir motsagt. I forbindelse med en tråd om Mennegruppa Ottar mener jeg å erindre de gjorde noe av det samme.
Anonym bruker
"Vettskremt Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Katt Vis innlegg
Nå har jeg sittet her med kaffen min og lest igjennom hele tråden fra start til slutt. Jeg synes ikke det fremstår som noe utpreget moraliserende angrep på kvinner fra "incel menn" i det hele tatt. Hvis man virkelig tar inn over seg hva som blir skrevet så ligger det en eim av empatisk bekymring for TS egen integritet over alle formaningene og formeningene.
Vis hele sitatet...
Det var også flere innlegg som nok np i etterkant har blitt slettet, som ikke var like omtenkelige og lite empatiske.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Sex er et av de største primære behovene vi mennesker har ved siden av penger og at de to skal bli blandet er uunngåelig, derfor mener jeg at en fornuftig lovlig politikk for å kontrollere det er veldig nødvendig.
Vis hele sitatet...
Med all respekt, så er jo ikke sugar dating = prostitusjon, altså da på papiret. Sugardating sniker seg unna sexkjøpsloven, fordi det handler jo "ikke" om salg av sex. Da lurer jeg på hva man kunne gjort for å forhindre at det likevel bunner i sexsalg.
Det virker som sugardating fikk en oppsving, i hvert fall i Norge, etter at sexkjøpsloven kom, og det kan jo ha en sammenheng. Det hjelper ikke å forby eller kriminalisere, det går under radaren og dukker opp på andre måter.


Sitat av Quakecry Vis innlegg
Høye hest og høye hest. Hun ble da advart utallige ganger om hvordan det kunne gå her, ikke minst andre erfaringer rundt omkring på nettet. Også går det akkurat slik flere sa. Det er flott hun deler opplevelsen her, og ingen ønsker henne noe vondt, ei at hun er en dårlig person eller noe. Men jeg klarer ikke helt synes synd på hun.
Vis hele sitatet...
Jeg ber ingen her om og syntes synd på meg, fordi det er det ikke. Med all informasjon jeg fikk fra dere så valgte jeg likevel å ikke høre etter. Da vil jeg rett og slett nesten bare fortelle nå hvor LETT det er å bli fanget og lurt i dette spillet.

Altså, etter BARE å ha møtt 2 personer (han ene var 58! med barn!) samt en del salg av nakenbilder, har jeg allerede merket stor forskjell i hvordan jeg ser på meg selv.
Jeg føler meg ikke som en like "strong, independent woman" som jeg gjorde før dette, fordi jeg lar noen andre bestemme hva min kropp skal gå igjennom. Det er ikke mitt valg om vi skal ha sex eller ikke. Jeg tar meg selv i å se på andre eldre menn på gaten og tro at det kanskje kan være en av mennene jeg møtte, eller så kan jeg lure på om han kanskje er en som kjøper sex eller har sett meg på SD (nettsiden). Jeg klarer ikke å bli kåt av noe, fordi sex er noe jeg ser på som ekkelt og mitt underliv minner meg på alle eklingene som har vært inni meg. Jeg lurer på om dette her er noe jeg må fortelle til en potensiell fremtidig kjæreste, og jeg vet det vil jo skremme vekk de fleste. Forståelig nok.

Jeg har merket veldig til den tanken om at siden jeg nå først har gjort det en gang, så skader det ikke å gjøre det en gang til. "Hore" er som risset inn i bakhuet mitt, så nå kan jeg jo bare fortsette.
Jeg vet nå hvordan det føles å gi andre fri tillatelse til kroppen din, men samtidig så vet jeg at det er en liten belønning etter strevet - nemlig penger.
Anonym bruker
"Vettskremt Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Kuami Vis innlegg
Jeg siterer ikke deg får og vere frekk eller spydig, kansje du klarer og innse det når det står i dine egne ord.

Sugardating er prostitusjon.
Vis hele sitatet...
Hvordan klarer du å tolke ordene mine slik? Og samtidig veldig snodig at det er det eneste du henger deg opp ut av alt jeg skrev.
Jeg prøvde å si at det var vanskelig og problematisk å få til en god politikk rundt salg og kjøp av sex, siden sugardating sniker seg unna sexsalg.
Jeg mener fortsatt at det foregår mye prostitusjon innenfor sugardating, men det betyr ikke at det er samme tingen.
Irritererte meg over at du ikke virker til og ta til deg noe som blir fortalt, skrevet minst en hel side samlet om det jeg nevnte, du virker til og vere i fornektelse.

Jeg slettet kommentaren min selv fordi den var unødvendig.
Skal ikke hakke på deg når du er nede over ubetydelig ting, det var min tabbe. Beklager.
Anonym bruker
"Hatsk Røyskatt"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det jeg hører: Har lyst til å gå ut på isen. Jeg tror at jeg klarer å gå ut på isen uten å havne i vannet. Jeg gikk ut på isen men den brøyt opp litt og jeg ble våt på føttene. Jeg lurer på om at jeg ble våt på føttene blir et problem

Det som ble sagt: Ikke gå ut på isen, du kommer til å bli våt.

Det som skjedde: Du ble våt.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har merket veldig til den tanken om at siden jeg nå først har gjort det en gang, så skader det ikke å gjøre det en gang til. "Hore" er som risset inn i bakhuet mitt, så nå kan jeg jo bare fortsette.
Jeg vet nå hvordan det føles å gi andre fri tillatelse til kroppen din, men samtidig så vet jeg at det er en liten belønning etter strevet - nemlig penger.
Vis hele sitatet...

Det er jo blant annet slikt du bør snakke med fagfolk om. Det du har opplevd gjør det ikke til hore. Men om du ikke får ryddet litt i tankene så vet du ikke helt hva fremtiden bringer. Du har sett nedsiden og du har kjent på oppsiden, nemlig pengene.

Om du søker hjelp til å plassere alt dette og får snakket ut om det så er det langt mindre sjanser for at du tar dårlige valg fremover. Du fortjener et bra liv. Det som skjedde definerer ikke hvem du er eller hvordan livet ditt blir fremover. Gjort er gjort, få lagt dette bak deg, få hjelp av fagfolk til riste dette av deg og move on.

Alle mennesker gjør ting en kanskje ikke skulle gjort. Men livet går videre og om vi lærer av det vi har gjort og unngår å gjøre de samme feilene om at og om at så så har vi fått tilbake kontrollen i livet. Og det gjelder for deg også selv om du kanskje ikke helt ser det akkurat nå.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg har merket veldig til den tanken om at siden jeg nå først har gjort det en gang, så skader det ikke å gjøre det en gang til. "Hore" er som risset inn i bakhuet mitt, så nå kan jeg jo bare fortsette.
Vis hele sitatet...
Du er ikke en hore. Hore er ikke en identitet. Du er ikke en løgner fordi du har løyet en gang, du er ikke en mobber fordi du har mobbet en gang, og du er ikke en fisker fordi du har fisket en gang. Det er ingen grunn til at akkurat dette skal få bli definerende for hvem du er. Men det kan det altså bli hvis du ikke gjør noe med den skamfølelsen og selvforakten. . Reaksjonene du nevner er helt vanlige, og man kan bli kvitt dem med rett behandling, men jeg kan garantere deg at det blir utrolig mye vanskeligere hvis du ikke skaffer deg hjelp nå med en gang, og hvis du ikke kommer deg ut like raskt som du ramlet inn i det.

Siden du nå innser at du burde hørt på oss før - kan du være så snill å gjøre det nå? Noen av oss vet litt hva vi snakker om her, vi er ikke bare en gjeng konservative moralister som liker å belære andre om hva de bør og ikke bør gjøre med kroppen sin.
Sist endret av *pi; 4. februar 2021 kl. 23:59.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
sugardating sniker seg unna sexsalg
Vis hele sitatet...
På samme måte som «eskorte» ikke er sexsalg. Eskorte betyr bokstavelig talt ledsager, eller «en som følger», og er i utgangspunktet bare noen du kan ha i armkroken i sosialt lag, en du kan snakke med, en å ta med deg på restaurant så du slipper å spise middag alene, eller en +1 på fester og tilstelninger.

... Bortsett fra at vi alle vet at det er ikke det eskorter egentlig gjør.

Som noen allerede har nevnt tidligere i tråden. «Eskorte» var bare et pent ord for å forfine prostitusjon. «Man er jo ikke en hore, man er en eskorte. Mye bedre!»
Med tiden har ordet mistet anseelse. Tidligere var det det flotte «gledespike» som gjaldt, og nå etterpå er det «sugarbabe» som har tatt over. Det høres så pent ut, og er selvfølgelig absolutt ikke prostitusjon. Eller er det? Husk at det er bakmennene i disse industriene som finner på disse ordene. Tror du de har ditt velgående i sine tanker når de designer navnene, nettsidene og tjenestene sine?

Jeg har sett her i tråden at du søker bekreftelse på at «sugardating» ikke er prostitusjon, men det er det dessverre vanskelig å gi.
I (syltynne) teorien: tja, men i praksis: nei.

Som *pi sier (jeg parafraserer etter hukommelsen): det spiller ingen rolle hva du kaller det, det viktige er hvordan det får det til å føle deg. Så lenge det går på akkord med hva du føler deg komfortabel med, så er det ikke greit. Og som du nå dessverre ser ut til å ha erfart, så er det dessverre ikke alltid like lett gjort som sagt.

Det er jo så mange som ender opp med problemer etter å ha hatt en slik «jobb», og som Svartbak sier, så bør det plage deg at de hindrer deg fra å ha kontakt med andre «sugarbabes». Da bør det ringe en bjelle – de vet at det vil være ødeleggende for businessen deres om dere faktisk har mulighet til å snakke sammen og dele erfaringer. Det er ikke bra.

Ingen andre kan ta avgjørelsen for deg, men du har fått veldig mange gode råd her i tråden. Jeg håper du vil lytte til dem!
Sist endret av Realist1; 5. februar 2021 kl. 00:15.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Jeg har sett her i tråden at du søker bekreftelse på at «sugardating» ikke er prostitusjon, men det er det dessverre vanskelig å gi.
I (syltynne) teorien: tja, men i praksis: nei.
Vis hele sitatet...
Det er jo det hun sier. Det sniker seg unna sexkjøploven fordi det på papiret ikke er prostitusjon.

Jeg tror hun har skjønt nå hva hun har rotet seg opp i, vi trenger ikke understreke flere ganger hva prostitusjon egentlig er.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Har noen bedt deg om å synes synd på henne? Poenget er vel heller at hvis det eneste du har å bidra med er at det gikk slik mange forventa så er du nedlatende og kan like godt klappe igjen. Det er komplett unødvendig å si det, for det tilfører ikke diskusjonen noe som helst. Vi vet det, alle sammen. Spesielt trådstarter. Hun sier det jo rett ut! Så hvorfor poengterer du det? Det du gjør er akkurat like konstruktivt som å stå og peke på noen som ligger i grøfta etter en trynings på sykkelen og si "Du falt!". No shit, Sherlock, bra du kunne påpeke det for oss.
Vis hele sitatet...
Skjønner hva du mener. Og det var kanskje unødvendig å si på den måten. Men jeg håper denne tråden uansett kan brukes som advarsel til andre jenter som måtte vurdere det samme. Og nå, virker det jo som TS kanskje kunne fortsatt med dette, for skaden er jo allerede gjort. Og det er ganske kjipt. Det ble bare påpekt flere ganger her hvor dårlig ide det var, men hun var ikke særlig interessert i å høre etter..
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Og nå, virker det jo som TS kanskje kunne fortsatt med dette, for skaden er jo allerede gjort. Og det er ganske kjipt.
Vis hele sitatet...
Ja, det er kjipt. Og som du ser om du leser posten hennes, så er det selvforakt og skam, ikke naivitet, som får henne til å tenke det. La oss i allefall ikke forsterke den, da.
Du kommer med ganske presise beskrivelser *pi.
Og jeg tviler ikke egentlig på kompetansenes din.
Men som regel evner ikke folk å se seg selv så tydelig.
Er dere enig?
Enig i det vindaloo, at en ofte ser flisa i sin brors osv, og det er vel også derfor slike ting med fordel kan bringes til en behandler som kan hjelpe til med å prosessere det som har skjedd. Slik at ikke skam og endret selvbilde gjør at tankene om at "hun nå bare kan fortsette" får festet seg. Det er dessverre lett å tenke seg fast i slike situasjoner. At en graver seg ned i selvhat og det ene virkemiddelet som stopper tankene er å fortsette med det, for det har jo alt skjedd nå.

Hun er ikke brennmerket, ingen ser det på henne. Hun trenger ikke fortelle om dette til en fremtidig kjæreste. Det var et feilskjær ja. Men om hun snur nå og velger annerledes fremover så vil hun få lagt dette bak seg. Det vil bli langt vanskeligere og sikkert kreve betydelig mer innsats fra hennes side om hun skulle fortsette med dette, til tross for at hun kjenner at det ikke passer for henne. Da vil det kunne blie uopprettelige skader, eller skader som krever lang lang tid i terapi for å rette opp. Hun er jo ikke der nå. Vi får håpe hun klarer å reflektere rundt dette og få den hjelpen hun evt. behøver slik at hun får det livet hun ønsker seg og ikke noe helt annet.
Jeg vet ikke helt om jeg tror det er selvinnsikten det skorter på, men råd fra folk på internet kan ofte føles som om de ikke egentlig var ønsket velkommen. Jeg kan relatere selv også (kunne i hvert fall det før), og det tok faktisk litt tid å vende seg til at Freak f.eks. sin policy, eller kanskje snarere holdning når det kom til prat om dosering oppimot ulike rusmiddler osv hadde endra seg til det betraktelig mer konservative enn det jeg var vant til fra da jeg lurka mye her for en del år siden. Nå ville jeg ikke hatt det på noen annen måte og det er så klart for det bedre, men jeg kan bare tenke meg hvordan jeg ville ha reagert på det da jeg var i starten av 20-åra. Jeg hater egentlig å bruke folks unge alder mot dem da det til syvende og sist ikke har en dritt å si i 2021 men det er en del trekk forbundet med det å være ung og utforskende som gjør at formaninger om å ta det rolig oppfattes som klaging fra folk som prøver å projisere egne shortcomings over på andre. Sånn var det i alle fall for meg, og skal jeg ta en del anekdoter til etterretning (og det føler jeg jeg bør) gjelder dette veldig mange andre også.

Utover det er jeg helt enig i alt det _ABC supplerte med over her.

PS, jeg kan i alle fall si såpass. Jeg ville ikke dømt en kjæreste om hun hadde betrodd til meg at hun hadde hatt et utsvevende seksualliv av den destruktive sorten, virkelig ikke, og i alle fall ikke noe som dette, men forstår dette ikke gjelder alle.Men TS bør høre på *Pi, oppsøk hjelp/finn noen å prat om dette med umiddelbart!
Sist endret av equimanthorn; 5. februar 2021 kl. 02:39.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
jeg bare følte ikke at jeg kunne stoppe han eller gå derfra. Selvom jeg er ganske sikker på at han ikke hadde blitt sur eller fornærmet. Han var utrolig hyggelig og imøtekommende. Det var kanskje akkurat derfor jeg følte jeg ikke kunne si nei. Han fortjente jo ikke å bli avvist.
Vis hele sitatet...
Er det mulig å spørre om du har vært i en lignende situasjon med en ikke-sugardating date eller venn? Tenker på at du egentlig ikke er døds-tent på personen, men at for å bevare eller avslutte en ellers hyggelig kveld med noen som er ok snille og hyggelige, så ble det sex likevel?

Sitat av Katt Vis innlegg

Til sugar-daddy kukken over her som sitter og formener seg på hva slags klientell dette forumet har eller ikke har i sin helhet så sier jeg bare ta deg en bolle.
Vis hele sitatet...
Jeg synes du er litt streng mot ham, av det jeg kan se virket han å ville trådstarter vel, og forsøkte vel primært å beskytte henne mot det hore-stemplet 90% her inne forsøker å sette på henne. At man blir skremt av de andre trådene her inne ("Hvordan hvitvaske penger") om man ikke er sosialarbeider har jeg en viss forståelse for.
Sist endret av DrPhil; 10. februar 2021 kl. 02:32. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hva med kvinner som går inn i forhold eller giftemål hvor hovedgrunnen er at mannen har mye penger? Det skjer hele tiden. Er det sugardating extended edition?
Er ikke det bare den gode gamle "gold diggers"? Opportunister griper sjansen.
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har møtt en fra SD. Forrige helg. Han var relativt ung, 38 om jeg husker rett. Fikk penger i det jeg kom til han, og etterhvert så vi på film og snakket. Så begynte han og ta på meg, og jeg bare følte ikke at jeg kunne stoppe han eller gå derfra. Selvom jeg er ganske sikker på at han ikke hadde blitt sur eller fornærmet. Han var utrolig hyggelig og imøtekommende. Det var kanskje akkurat derfor jeg følte jeg ikke kunne si nei. Han fortjente jo ikke å bli avvist. (Vet! Det gir ikke mening nå!)
Vi fortsatte og etterhvert hadde vi sex. Jeg dro hjem og så fikk jeg mere penger av han.
Jeg har litt fortrengt de minnene, og jeg kjenner at jeg blir veldig kvalm når de dukker opp igjen.

Helt ærlig, så hadde jeg ikke forventet eller tenkt at vi kom til å ha sex. Nettopp fordi at han virket så utrolig seriøs mtp dette konseptet. Han var ganske formell, hyggelig, nøye, detaljert og veldig ryddig av seg. Han jobbet innen helse. Jeg trodde virkelig vi kunne ha en SD relasjon uten sex involvert.
Vel, lurer på hva som hadde skjedd om jeg hadde nektet å ha sex med han. Jeg hadde nok følt meg bedre med meg selv.
Så, ja. Tror det er nesten umulig å fonne noen på SD som ikke vil ha sex. Jeg stoler ikke på en eneste sjel derfra lengre.
Nå har jeg i hvert fall pengene, så det er i hvert fall noe positivt ved denne katastrofen.
Vis hele sitatet...
Nå har du blitt voldtatt. Han hadde sex med deg mot din vilje som er definisjonen på voldtekt. Sugardating og sexkjøp er betalt voldtekt hvor samtykket er presset frem pga behovet for penger og ikke kommer fra ekte lyst og hvor pengene gjør at man føler seg forpliktet til å gjennomføre selvom man ikke vil. De fleste menn klikker, nekter deg pengene og en del blir voldelige når man bryter avtalen og de ikke får det som de vil. Det er bevist at menn som betaler for sex ofte er voldelig anlagt, vold kommer fra følelse av avmakt og det å betale for sex i det hele tatt gir de en følelse av makt og eierskap og de føler de kan gjøre som de vil.

Det er ikke uten grunn at flertallet av jenter som driver med dette får kognitiv dissonans til det mens de holder på og får store traumereaksjoner i etterkant som preger de psykisk og emosjonelt resten av livet.. Mange havner i rusmisbruk for å klare å leve med traumene. Ingen 1000-lapper er verdt det!

Og for all del ikke hør på de som utgir seg for å være sugardaddier i tråden her. For det første kan det være de som står bak sånne pimping sider som reklamerer eller for det andre å høre på en sugardaddy blir som å høre på en pimp, de vil nekte for skadene de gjør fordi det å fremstille det som noe bra gir de de fordelene de vil ha på bekostning av jentenes naivitet.

Ta kontakt med Jentevakta anonym chat eller tlf hvis du trenger noen å snakke med om det du har vært gjennom! Du sier at han fortjente ikke å bli avvist?!?!?! Jo om du ikke vil ha sex er du i din fulle rett til å avvise og ingen mann "fortjener" sex med deg bare fordi han betaler eller har oppført seg grei. Faktisk fortjener han å bli anmeldt for overgrep og sexkjøp... Dixi ressurssenter hjelper deg.

Nå har du erfart at vi alle hadde rett, ingen sugar relasjon er uten sex! Det er kun sex de bryr seg om samme hvor pent de prøver å pakke inn at de er en ordinær skitten horekunde som utnytter jenter.
Hilsen tidligere sugarbabe.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Nå har du blitt voldtatt. Han hadde sex med deg mot din vilje som er definisjonen på voldtekt. Sugardating og sexkjøp er betalt voldtekt
Vis hele sitatet...
Nå går du nok alt for langt i forhold til definisjonen på voldtekt både juridisk og klinisk psykologisk. Det er vesentlige forskjeller på sex man angrer på i etterkant og voldtekt, all den tid den såkalte samtykkeloven ikke er innført. Av det trådstarter skriver virker det ellers ikke usannsynlig at hun i så tilfelle hadde gitt samtykke (da vil det per definisjon etter ny lov ikke være en voldtekt om hun angrer dagen etter), eller hun hade ikke gitt samtykke - og ut fra hennes beskrivelse av personen ville det virke usannsynlig at han da ville skifte til å bli et voldelig overfallsvoldtekt-monster.

En overdrevet reaksjon som denne kan like gjerne skape et offer, som å forsøke å hjelpe.
Følerbehov for å pirke litt her:
Sitat av DrPhil Vis innlegg
Det er vesentlige forskjeller på sex man angrer på i etterkant og voldtekt,
Vis hele sitatet...
Enig, men her er det ikke snakk om hvorvidt hun angrer etterpå men hvorvidt hun ville det der og da. Det er en uaktsomhetsparagraf i lovverket. Spørsmålet da er hvorvidt han skjønte eller åpenbart burde skjønt at hun ikke ville.

Av det trådstarter skriver virker det ellers ikke usannsynlig at hun i så tilfelle hadde gitt samtykke (da vil det per definisjon etter ny lov ikke være en voldtekt om hun angrer dagen etter),
Vis hele sitatet...
Så enkelt er ikke samtykke, og jeg håper det ikke blir tolket så enkelt under en samtykkelov heller, selv om det trolig blir en dreining i retning av en slik forenkling. Et samtykke kan gis med et pistol mot tinningen, og så er det uendelig mange nyanser mellom det og et ektefølt samtykke. Som sagt, om hun angrer dagen etter er ikke relevant i dagens lovverk heller.
Ergo er man tilbake til hele grunnlaget for debatten, om sugardating handler om sex eller ikke. Det er relativt fair å anta at noen man har med seg hjem på en sugardate ikke nødvendigvis har aversjon mot å ha sex innenfor respektfulle rammer.
Sitat av DrPhil Vis innlegg
Nå går du nok alt for langt i forhold til definisjonen på voldtekt både juridisk og klinisk psykologisk. Det er vesentlige forskjeller på sex man angrer på i etterkant og voldtekt, all den tid den såkalte samtykkeloven ikke er innført. Av det trådstarter skriver virker det ellers ikke usannsynlig at hun i så tilfelle hadde gitt samtykke (da vil det per definisjon etter ny lov ikke være en voldtekt om hun angrer dagen etter), eller hun hade ikke gitt samtykke - og ut fra hennes beskrivelse av personen ville det virke usannsynlig at han da ville skifte til å bli et voldelig overfallsvoldtekt-monster.

En overdrevet reaksjon som denne kan like gjerne skape et offer, som å forsøke å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Gjør ikke du litt det samme? Uansett hvordan jeg leser det innlegget fra ts hvor hun beskriver kvelden på sugardate så klarer jeg ikke lese "overfallsvoldtekt". Du drar den ennå lengre og skriver faktisk voldelig overfallsvoldtekt-monster, du gjør det semi sleipt. Du sier det på en måte slik at det skal oppfattes helt motsatt. Altså du forsøker å konkludere helt motsatt enn hun som skrev at ts var voldtatt.

Du nevner at den damen er uforsiktig med tolkning av jussens begreper også gjør du vel egentlig også det selv?Du forgriper begivenheten og tolker en lov som ennå ikke er trådt i kraft og innført i lovboka.

Ts skrev ingen plass at hun dagen etterpå angret på egne valg, for valgets egen skyld. Hun beskrev tvert imot en situasjon der egne grenser ble utfordret og befant seg i en situasjon der hun følte at øyeblikket krevde at hun gjorde ting hun ikke ønsket. Hun angret altså egentlig ikke på valget dagen, men at hun følte seg presset til å gjennomføre. Ser du forskjellen? Uansett, jeg skal ikke vurdere den ene eller andre veien for det utenfor mitt kompetansefelt som en helt vanlig mann.

Jeg tror jeg forsøkte å si at det er selve settingen som blir og er feil, og som nesten inviterer til at den svake part blir utsatt for press og når gulroten gjentatte ganger dingles foran nesen så kan det brått bli slik at bena til eselet bare beveger seg. Og nei jeg tenker ikke ts er et esel. Hun og andre i hennes situasjon blir bare blindet av gulroten, pengene og gavene, pluss gjerne skjev aldersfordeling og etter en hyggelig middag er det ikke utenkelig at endel sugarbabes vil føle det på akkurat samme måte som ts. At de må gjennomføre sex fordi øyeblikket krever det.

Jeg sier ikke det er voldtekt. Jeg sier ikke at det ikke er voldtekt. Dessuten sa jo aldri ts at det var voldtekt. Men hun følte på presset i øyeblikket. Hun følte sugardaddyen fortjene sex, pga en hyggelig middag. Ingen bør få skrev fordi de "fortjener det". Sex er en ønsket samhandling fra begge eller alles ønske. Ikke bare den enes ønske. Spillet er rigget til å ha sugardaddy i favør, utrustet med sjarm(?) eller penger og gulrot.

Og da er kanskje spillet egentlig bare en måte at horekunder kan føle seg litt mindre skitne, eller at loven om sexkjøp ikke like lett kan felle dem?
Sist endret av _abc_; 10. februar 2021 kl. 12:47.
Sitat av *pi Vis innlegg
Følerbehov for å pirke litt her: Enig, men her er det ikke snakk om hvorvidt hun angrer etterpå men hvorvidt hun ville det der og da. Det er en uaktsomhetsparagraf i lovverket. Spørsmålet da er hvorvidt han skjønte eller åpenbart burde skjønt at hun ikke ville.
Vis hele sitatet...
Da kan vi også være enig i om at denne situasjonen kunne vært unngått dersom hun ikke hadde satt seg i den situasjonen i utgangspunktet.

Og hvis hun ikke klarer å sette tydelige grenser som hun ikke klarte her, er heller ikke SB noe for henne.
Sist endret av Superspurv; 10. februar 2021 kl. 13:40.
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Da kan vi også være enig i om at denne situasjonen kunne vært unngått dersom hun ikke hadde satt seg i den situasjonen i utgangspunktet.
Vis hele sitatet...
Ja hvis hun hadde unngått situasjonen så hadde situasjonen vært unngått. Takk for den sylskarpe post factum - analysen.

Og hvis hun ikke klarer å sette tydelige grenser som hun ikke klarte her, er heller ikke SB noe for henne.
Vis hele sitatet...
Mhm, og så er det kanskje ikke så lett å forutse på forhånd hvor vanskelig det kan bli å ivareta de grensene. Det bør også den som kjøper slike tjenester være klar over. Det er en grunnleggende asymmetrisk relasjon.
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja hvis hun hadde unngått situasjonen så hadde situasjonen vært unngått. Takk for den sylskarpe post factum - analysen. Mhm, og så er det kanskje ikke så lett å forutse på forhånd hvor vanskelig det kan bli å ivareta de grensene. Det bør også den som kjøper slike tjenester være klar over. Det er en grunnleggende asymmetrisk relasjon.
Vis hele sitatet...
Av det jeg kan se har trådstarter ignorert rådene både fra de som mener sugardating er prostitusjon ("ikke sett deg i situasjonen"), og fra sugardaddyen ("vær tydelig i annonse og forkant hva du vil" hvis du ønsker å prøve det). Jeg er derfor litt nysgjerrig på hvordan hun tidligere har handlet i en ikke-sugardating setting, f.eks mer vanlige nachspiel settinger. Mitt inntrykk er en generelt konfliktsky jente som kanskje ville føle at "chill" var forventet om hun aksepterte en Netflix-invitasjon hjem til en Tinder-date, bare fordi han var hyggelig og hun ikke ville "spolere" en ellers fin kveld.
Sitat av *pi Vis innlegg
Ja hvis hun hadde unngått situasjonen så hadde situasjonen vært unngått. Takk for den sylskarpe post factum - analysen.
Vis hele sitatet...
Av en eller annen grunn, så var det "Klok Hvalross" jeg egentlig skulle svare. Responsen ville jo uansett vært lik men.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Faktisk fortjener han å bli anmeldt for overgrep og sexkjøp...
Vis hele sitatet...
Sist endret av Superspurv; 10. februar 2021 kl. 16:28.
Anonym bruker
"Definert Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg er enig i at all sex som skjer mot personens vilje kan defineres som voldtekt. Forslagene til samtykkelov fra nabolandene våre fremhever at sex skal være basert på frivillighet og gjensidighet. Et samtykke i ordets forstand kan presses frem med vold, trusler eller frykt for dette, men også av psykisk press og penger. Begrepet samtykke i lovgivningen skal være gjensidighet og det at man gjerne vil ha sex.
Det skal tas hensyn til de konkrete omstendighetene i hver situasjon og frivilligheten i enhver situasjon, derfor er frivillighetslov en mer beskrivende omtale enn samtykkelov siden det finnes tilfeller der samtykke er gitt men ikke basert på frivillighet og gjensidig ønske om sex.

Organisasjoner som jobber for en samtykkelov nevner for eksempel at mange oppfatter det naturlig at man i parforhold har "rett på" sex, samme gjelder når penger er involvert. At noe til nå er oppfattet som naturlig er imidlertidig ikke ensbetydende med at det fortsatt skal være sånn. Å slå barna sine er et eksempel på hvordan den maktinnehavendes rett er galt selvom det før har vært naturlig, holdningsendring og konkretisert lovgivning er løsningen.
En ideell samtykkelov fokuserer på retten til seksuell selvbestemmelse og en selvbestemmelsesrett som skal være absolutt og gjelde i alle relasjoner og i alle type omstendigheter.

Er man presset psykisk og bestukket med penger når man er i pengenød som begge gjelder for trådstarters situasjon her så er ikke sexen basert på gjensidig frivillighet og gjensidig lyst. Ergo er det voldtekt.

Sitat av DrPhil Vis innlegg
Nå går du nok alt for langt i forhold til definisjonen på voldtekt både juridisk og klinisk psykologisk. Det er vesentlige forskjeller på sex man angrer på i etterkant og voldtekt, all den tid den såkalte samtykkeloven ikke er innført. Av det trådstarter skriver virker det ellers ikke usannsynlig at hun i så tilfelle hadde gitt samtykke (da vil det per definisjon etter ny lov ikke være en voldtekt om hun angrer dagen etter), eller hun hade ikke gitt samtykke - og ut fra hennes beskrivelse av personen ville det virke usannsynlig at han da ville skifte til å bli et voldelig overfallsvoldtekt-monster.

En overdrevet reaksjon som denne kan like gjerne skape et offer, som å forsøke å hjelpe.
Vis hele sitatet...
Hvis du mener at å ligge med noen som ikke har lyst til å ligge med deg ikke er voldtekt så er du et levende bevis på hvor mye samfunnet behøver en holdningsendring!
Samme gjelder holdningen din om at sex mot sin vilje egentlig bare handler om at man "angrer dagen derpå" også.
Ser du har mye å lære om voldtekt for mindretallet voldtektsmenn er voldelige overfallsmonstre! Det trenger de nemlig ikke å bli siden de vanligste reaksjonene når man blir presset over grensene sine og utsettes for seksuelle overgrep er å dissosiere til det som skjer, og havne i en fryssituasjon hvor man ikke makter å kjempe i mot eller si nei. Ofrene blir passive eller delvis passive og håper å få det overstått så fort som mulig, fordi det naturlige instinktet i hjernens faresenter forteller mennesker i slike situasjoner at å risikere å opprøre motparten er enda mer farlig enn å la han få det som han vil. Alle kvinner har opplevd at menn blir aggressive når man avviser de (også sånn de fleste partnerdrap skjer) - ikke alle menn, men man kan aldri vite hvem.


Til trådstarter: Jeg håper du kan snakke med noen gode venninner om det som har skjedd og at du får hjelp til å bygge opp selvbildet ditt. Desverre er det nettopp den følelsen du har nå om at du like gjerne kan gjøre det igjen fordi du ikke er verdt mere er den tankegangen som gjør at utrolig mange kvinner som ønsker å komme seg ut av prostitusjon ikke klarer det fordi de bruker det som selvskade. Den kjente sugarbabyen Gina Jaqueline som hadde en dokumentarserie sendt på NRK fortalte også om den følelsen, og mange mange andre. Hun kom seg heldigvis ut av det til slutt og bedre psykisk hjelp og terapi til jenter i samme situasjon som mottar lyte (penger eller gaver) mot sex og med samme tankegang er noe det er foreslått å sette inn regjeringstiltak for.
Du er verdt så mye mer men å møte menn som bare ser deg som et hull bidrar til å forværre selvbildet ditt i lengden, selvom det paradoksalt kan oppfattes smigrende at noen er villig til å betale deg penger eller gi reiser osv..

Mitt tips er å slette profilen din på datingnettstedet og omringe deg med venninner som bygger deg opp, og evn begynne hos psykolog. Det du har opplevd nå er et overgrep og kan utvikle seg til å bli et traume som ødelegger forholdet ditt til sex og egen kropp, samt problemer med grensesetting og selvverd.
Anonym bruker
"Definert Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Superspurv Vis innlegg
Da kan vi også være enig i om at denne situasjonen kunne vært unngått dersom hun ikke hadde satt seg i den situasjonen i utgangspunktet.

Og hvis hun ikke klarer å sette tydelige grenser som hun ikke klarte her, er heller ikke SB noe for henne.
Vis hele sitatet...
Syns ikke victimblaming passer seg noe sted! Skal man be folk som har blitt ranet om å unngå å gå på gata? Folk som har blitt påkjørt at de aldri skulle kjørt bil den dagen? Personer i voldelige forhold at de kunne unngått det om de ikke ble forelsket og si at folk aldri skal bli forelsket eller stole på en partner?

Grenser er viktig å ha men grensene blir sjeldent respektert uansett av den type menn som kjøper sex. Det er i tillegg desverre så vanlig at til og med menn som ikke kjøper sex bruker forskjellige press-taktikker og hvisker ut grensene til jenta for eksempel ved å spille på at de er "snille" (vanskelig å bli høylydt, sparke vekk og gjøre seg uvenn med en mann som bare har oppført seg snillt) eller ved å spille på offerets samvittighet (få jenta til å føle at hun er kjip om hun sier nei). Ha det i bakhodet neste gang venninna til en du prøver deg på på byen kommer å "cockblocker". Det er fordi jenta har sendt henne et signal om hjelp og avledning med backup så hun er trygg og ikke må avvise deg alene og få skylda for dårlig stemning. Jenter kan ha klare grenser men som veldig mange menn utnytter seg av å flytte på både bevisst og ubevisst pga forventningene til damer som høflige personer (hvis ikke er man jo en grusom bitch og blir spytta etter eller slengt skjellsord etter). Da er problemet menn som presser grensene og ikke damer som får grensene presset.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Skal man be folk som har blitt ranet om å unngå å gå på gata?
Vis hele sitatet...
I mange tilfeller av ran, ja. Går du rundt i Bogota med dyre freshe sko og en gullklokke så ber du om det.

Over hele verden må man ta forbehold og passe litt på, i utallige situasjoner, man kan ikke fraskrive personlig ansvar i alle situasjoner hvor noe vondt skjer fordi det gjør vondt verre.

Det er vondt å si det, det er sikkert enda vondere å høre det- allikevel er det mye sannhet i det.
Anonym bruker
"Definert Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av DrPhil Vis innlegg
Av det jeg kan se har trådstarter ignorert rådene både fra de som mener sugardating er prostitusjon ("ikke sett deg i situasjonen"), og fra sugardaddyen ("vær tydelig i annonse og forkant hva du vil" hvis du ønsker å prøve det). Jeg er derfor litt nysgjerrig på hvordan hun tidligere har handlet i en ikke-sugardating setting, f.eks mer vanlige nachspiel settinger. Mitt inntrykk er en generelt konfliktsky jente som kanskje ville føle at "chill" var forventet om hun aksepterte en Netflix-invitasjon hjem til en Tinder-date, bare fordi han var hyggelig og hun ikke ville "spolere" en ellers fin kveld.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke være spesielt konfliktsky for å utnyttes i en sånn situasjon. Det skjer hele tida at jenter har sex mot sin vilje bare fordi de blir presset til det.
Det må en holdningsendring til blandt menn! Det er ikke værre for menn enn å følge te-forklaringen https://youtu.be/oQbei5JGiT8 og gjennom hele både tilnærmingen og evn samleiet spørre, forsikre seg med gjensidig kroppsspråk og aktiv gjensidig deltakelse. Istedet tenker altfor mange at det er innafor å være sneaky, fortsette å prøve å kysse henne selvom hun stivnet til og ikke satt seg nærmere når han la armen rundt henne, fortsetter å klå hun mellom bena selvom hun ikke har svart eller vist at hun vil det, og mange tenker at et nei betyr kanskje eller "med nok overtaling/press blir nei til ja, så da vil hun egentlig". Det er helt feil måter å tenke på men tilhører også en helt annen diskusjon.
I Sverige nå har skolen oppdatert seksualundervisningen til å bli et mer utvidet "fag" hvor blandt annet samtykkeperspektiv er et av de største temaene i undervisningen. Det heter ikke lenger "seksualundervisning" men "Seksualitet, samtykke og relasjoner". Det trengs(her og!)
Sitat av Katt Vis innlegg
Det har jeg aldri sagt, men i noen tilfeller tenker jeg at det er en sammenheng mellom hvordan man ter seg og hva som skjer med en.
Vis hele sitatet...
Selvsagt, men det blir en litt tullete diskusjon, dette her. På den ene siden er det ingen som mener at kvinner i skjørt fortjener å bli overfalt og på den andre siden skjønner alle at å flashe gullsmykker i Bogota er uansvarlig.

Ser du at det er en god del nyanser mellom her? Forstår du at når vi hele tiden blir bedt om å "passe på litt", så legger det en god del begrensninger på vår livsutfoldelse som du ikke trenger å forholde deg til? Ser du at å bli konsekvent oppdratt til å kikke deg over skulderen fordi du må ta ansvar for at ikke noe skjer med deg, gjør noe med friheten, en frihet du i stor grad kan ta for gitt?

Går du rundt og formaner gutter om å passe på og ikke drikke noe særlig så de ikke plutselig ender opp som voldtektsmenn? For det er stort sett det som skjer, nemlig. Det er stort sett ikke "onde hensikter", det er elendig dømmekraft og lite bevissthet på hvordan situasjoner oppleves for andre. Hva med å formane menn om å passe seg på byen?

Det er mye det samme vi ser her. Burde TS tenkt gjennom at hun satte seg i en situasjon der det kunne bli veldig vanskelig å sette grenser? Ja, det er i ettertid åpenbart, og det var vi også mange som advarte om på forhånd. Men burde ikke også han som gikk inn på andre siden i denne handelen tenkt gjennom at han nå var i en relasjon der han veldig lett kunne komme til å utnytte en annen person om han ikke var forsiktig? Hadde ikke han noe ansvar for å ta rede på hvordan hun følte seg i situasjonen, gitt at han åpenbart var i en maktposisjon? Neinei. Hun skulle bare passet grensene sine så hadde det gått helt fint. Ikke at du nødvendigvis mener det jeg skrev nå, men ser du at det er en ulikhet i disse føre-var-formaningene som gjør at kvinner lett opplever det som victim blaming?
Sist endret av *pi; 10. februar 2021 kl. 18:07.