Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1900
Kort info: Har en Sony Z3 som fikk et hardt møte med tyngdekraften, det er fortsatt liv i skjermen men alt ser litt picasso ut og touch funker ikke over hodet.

Spørsmålet: Er det noen freaks her som har erfaringer med div. verksted? Noe å anbefale? Raskt og billig er et pluss såklart.
Så passelig at det samme skjedde med min z3 i samme tidsrom
Jeg har forsåvidt kjøpt deler på ebay for å prøve å fikse det selv. Det er masse tutorials på YouTube. Delene skal komme i løpet av uka så jeg kan prøve å huske å gi tilbakemelding om hvordan det gikk
Sitat av Yutao Vis innlegg
Så passelig at det samme skjedde med min z3 i samme tidsrom
Jeg har forsåvidt kjøpt deler på ebay for å prøve å fikse det selv. Det er masse tutorials på YouTube. Delene skal komme i løpet av uka så jeg kan prøve å huske å gi tilbakemelding om hvordan det gikk
Vis hele sitatet...
Kan du linke til det du har bestilt? Har klart å knuse z3 min så mange ganger nå at jeg nesten kunne ha kjøpt meg en ny en for pengene jeg har brukt på reparere den...
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Kan du linke til det du har bestilt? Har klart å knuse z3 min så mange ganger nå at jeg nesten kunne ha kjøpt meg en ny en for pengene jeg har brukt på reparere den...
Vis hele sitatet...
Hatt min z3 siden før jul.. Helt strøken enda.. Beste tlf så her blir det z3+ også
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Kan du linke til det du har bestilt? Har klart å knuse z3 min så mange ganger nå at jeg nesten kunne ha kjøpt meg en ny en for pengene jeg har brukt på reparere den...
Vis hele sitatet...
http://www.ebay.com/itm/Black-LCD-Di...item3a9abdeb2e

Sitat av Notoneofthem
Hatt min z3 siden før jul.. Helt strøken enda.. Beste tlf så her blir det z3+ også
Vis hele sitatet...
Definitivt den beste jeg har hatt. Derfor var det jævlig surt når den ble ødelagt. Måtte gå tilbake til iPhone 5S. Ganske kjipt for å si det mildt.
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Hatt min z3 siden før jul.. Helt strøken enda.. Beste tlf så her blir det z3+ også
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke bare vente til z4 eller en annen sony telefon? z3+ er jo samme telefon som z3 (nesten)
Triangle's Avatar
Trådstarter
35 9
Jøss, ikke dårlig! Reparere selv så ikke dumt ut, will look into it
Sitat av Sandertn Vis innlegg
Hvorfor ikke bare vente til z4 eller en annen sony telefon? z3+ er jo samme telefon som z3 (nesten)
Vis hele sitatet...
I mitt tilfelle er det fordi jeg har kjøpt telefonen på nedbetaling og betaler på den enda.

Delene jeg bestilte kom forsåvidt nå i dag. Skal begynne med operasjonen etter middag nå
Er det Sony Z3 eller Sony Z3 Compact dere har?

Guidene og delene er litt forskjellige vil jeg tro.

Guider btw: https://www.ifixit.com/Guide/search/Sony%20Z3
Sist endret av Turbolego; 8. juni 2015 kl. 17:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Turbolego Vis innlegg
Er det Sony Z3 eller Sony Z3 Compact dere har?

Guidene og delene er litt forskjellige vil jeg tro.

Guider btw: https://www.ifixit.com/Guide/search/Sony%20Z3
Vis hele sitatet...
Jeg har Z3.

Er godt i gang med å bytte skjerm nå. Har fått på nyskjermen og den funker. Problemet er at det kommer en stripe tvers over skjermen når jeg har skrudd den sammen. Når jeg koblet til batteriet før den var helt skrudd sammen var skjermen helt fin. Så det kommer av og til. Noen som vet hvorfor?
Sitat av Yutao Vis innlegg
Jeg har Z3.

Er godt i gang med å bytte skjerm nå. Har fått på nyskjermen og den funker. Problemet er at det kommer en stripe tvers over skjermen når jeg har skrudd den sammen. Når jeg koblet til batteriet før den var helt skrudd sammen var skjermen helt fin. Så det kommer av og til. Noen som vet hvorfor?
Vis hele sitatet...
ifixit - White Vertical Lines on LCD

SOLUTION!!

Hi everyone!

I am a professinal phone repairer from down under and, as everyone else, I too experienced the white vertical lines or the white squares issues.

I have done some research and experimenting and now I deal with the problem effectively.

This solution is only for lines or squares on LCD. It's a solution intended for professional repairs, many amateur repairers do damge the LCD while attempting the repair.

Here come some considerations valid for most of the cases:

1 - The problem doesn't come from a deffective screen.

2 - This problem is typically experienced with several screens on the same phone.

3 - The problem arises from static electricity.

4 - The problem doesn't occur often with original screens.

5 - Problem is much more likely to happen with low or deteriorated batteries.

So when I encounter the problem in a particular phone I follow this sequence:

- Unplug the screen

- Unplug the battery

- Wait 30 seconds

- Brush screen contacts

- Replug the screen and make sure connectors sit properly

- Replug battery

- Test again

I follow this sequence 2 - 3 times at least.

If problem unsolved:

- Try a new screen (keep previous screen, will be good for the next repair)

- Follow previous process again

If problem still unresolved and battery low or deteriorated (soft or inflated), charge or replace the battery and test again.

- If problem still persistent, leave the LCD on the phone and explain the costumer. Problem will typically disappear after 1-3 days or after recharge, if not, reimburse (hasn't happen to me so far).

Hope this helps someone else.

regards,

miquel
Vis hele sitatet...