Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1978
Er på vei til Island og trodde virkelig jeg skulle klare meg uten hasj. Kjenner nå at det kommer ikke til å gå i det hele tatt, har umedisinert adhd, ptsd og flere andre psykiske lidelser. Har røyka fast daglig og vært avhengig i over et år. Klarer ikke å slappe av, klarer ikke å roe ned hverken kroppen eller hodet, skal være med familie i over en uke, vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det lett å
Få tak i? Kan jeg bare spørre randoms på gata? Har helt panikk, klarer ikke å senke skuldrene bittelitt en gang.
Det er uggent, men prøv å få tankene over på noe annet. Familien din er nok bare glad du er med, selv om du kanskje ikke er like påskrudd som vanlig. Det kan du unnskylde med at du er sliten eller noe sånt.

Jeg har røyka i maaange år og jeg er ganske avhengig også. Har en perm med diagnoser. En uke har man nok THC lagret i kroppen til å takle uten å få noe særlig abstinenser, kanskje litt skjelving og dårligere nattesøvn. Så lenge du ikke stresser opp deg selv og heller prøver å ta det pent og rolig burde det gå ganske fint.

Høres litt ut som at hjernen din gir deg angst utifra hvordan du skriver, det er helt normalt når man har en avhengighet og man mister tilførselen, det kan du komme deg forbi hvis du distraherer deg selv med andre tanker og ting. Det vil være kjipt og kjedelig selvfølgelig, men har faktisk trua på at det er noe du er i stand til og kan gjennomføre hvis du prøver.
Trådstarter
Sitat av Vasken Vis innlegg
Det er uggent, men prøv å få tankene over på noe annet. Familien din er nok bare glad du er med, selv om du kanskje ikke er like påskrudd som vanlig. Det kan du unnskylde med at du er sliten eller noe sånt.

Jeg har røyka i maaange år og jeg er ganske avhengig også. Har en perm med diagnoser. En uke har man nok THC lagret i kroppen til å takle uten å få noe særlig abstinenser, kanskje litt skjelving og dårligere nattesøvn. Så lenge du ikke stresser opp deg selv og heller prøver å ta det pent og rolig burde det gå ganske fint.

Høres litt ut som at hjernen din gir deg angst utifra hvordan du skriver, det er helt normalt når man har en avhengighet og man mister tilførselen, det kan du komme deg forbi hvis du distraherer deg selv med andre tanker og ting. Det vil være kjipt og kjedelig selvfølgelig, men har faktisk trua på at det er noe du er i stand til og kan gjennomføre hvis du prøver.
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke du forstår hva jeg mente, hasjen hjelper meg med å faktisk være bittelitt stabil. Har såpass store søvnvansker fra før at jeg må ta flere hundre mg promethazine bare for å få slappe av. I tillegg går jeg til utredning hos dps på grunn av selvmordstanker og hallusinasjoner, så er ikke bare det at jeg ikke vil slutte, er det at jeg er bekymra for konsekvensene som kan komme av at jeg ikke får røyka i det hele tatt.
Skjønner hva du mener, har vært der du er for ikke så lenge siden. Jeg sier ikke at det vil være lett, men det gikk bra med meg når jeg måtte klarer meg uten både 1 og 2 uker av gangen en gang iblant, til tross for at jeg egentlig burde vært tvangsinnlagt fordi jeg var så ustabil. Jeg vet det er skummelt å tenke på at du må klare deg uten krykka i en liten stund, men en uke går fort hvis du får tida til å gå.

Går det dårlig kan du jo fly hjem litt tidligere kanskje? Ville prøvd om jeg var deg, du vil nok angre veldig hvis du ikke prøver. Det ville jeg gjort ihvertfall.

Vanskelig, men ikke umulig. Jeg juger ikke når jeg sier at det er noe jeg tror du vil få til, selv om jeg ikke er så aktiv lenger så leser jeg fortsatt 90% av hva ALLE her inne legger ut i forumet.
Ikke for å høres kjip ut eller noe sånn, skjønner at det er et reelt problem for meg men du dør ikke av å ha en uke clean selvom det medfører ubehag. Har ikke vært på Island, men har reist endel forskjellige land og steder, og opplever at jeg får tak i weed/hasj overalt, føler nesten det følger meg. Folk kommer gjerne å spør meg før jeg rekker å tenke på den slags. Men hvis du går rundt pinnstiv og nervervrak blir du nok ikke spurt sånn ut av det blå. Prøv å se om det er noen skateparker i nærheten av deg, og spør noen eldre skatere/folk som kan se ut som de røyker så har de som regel noe hookup. Du finner alltids noe om du leter.
Sjekk ut skateparken eller graffiti vegger. Prøv deg på utestedene hvor det er mye turister, spør alternative folk. Ikke virk desperat, vær hyggelig og respektfull.
Får alltid høre at man kan spørre bartendere men det har aldri funka for meg.

Jeg endte opp på et nachspiel på island, hvor de fleste røyka. Forstod det som på de, at det var ganske vanlig å gro selv.

Du må nok bare innfinne deg i at det kommer til å bli noen kleine spørsmål og svar før du finner noe. Lykke til.
Det var kanskje på tide med en T break uansett, den første jointen når du kommer hjem kommer til å være magisk! La det motivere og nyt Island, nydelig land.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg husker ikke navnet men i sentrum er det en burgerbar hvor burgerne heter ting som cypress hill burger, 2pac burger osv. Ser ut som en vanlig chill restaurant, inngang på et hjørne, bar innafor døra , tretrapp opp til annen etasje på høyre side i rommet. På kvelden spiller de hiphop plater der og da dukker det sikkert opp noen du kan spørre. Når jeg var der så jeg ingen ute på gata jeg følte jeg kunne spørre. Var innom er par graffvegger men ingen folk der da
Anonym bruker
"Moden Bever"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Bare tenk på hvor godt det blir å røyke når du kommer hjem igjen!

Jeg husker jeg røykte daglig i omtrent ett år – helt plutselig havnet jeg i en situasjon hvor jeg ikke fikk skaffet på 2 døgn – og den jointen jeg hadde etter to dager hittet så mye mer enn det jeg forventet. Når du røyker daglig blir jo kroppen så vant til cannabis at du såvidt blir høy.

Så hvis jeg fikk sterkere effekt etter allerede to dager, forestill deg hvor høy du blir etter over en uke pause

Og så sparer du jo penger også.
Bare røyk mindre å mindre til du slutter helt, så blir ikke svettetoktene, humøret, matlysten og nattesøvnen så ille. Vær nykter en uke før du reiser. Dette kommer til å gå bra. Det er bare en overgang.

Hvis det er vanskelig, prøv å vær mest mulig aktiv og distrahert med ting og gjøremål.
Det er 90% psykisk.

Man har bare godt av en pause uansett, for å reetablere baseline.

Ting som Melatonin, Magnesium, Valerina Forte, sterk kamille te, kan hjelpe.
Par rolige pils på kvelden er også gull verdt, men ikke drikk deg full.

Drikk mye vann å prøv å slapp av å hvil deg før avreise.
Anonym bruker
"Vanskelig Rødspette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Stilnoct virker bra de første nettene jeg har pause. Benytt sjansen med miljøskifte til rusfrihet, det er utrolig mye enklere enn å bråslutte mens man enda sitter i kjellerstua hvor det har blitt røykt tusen jays synes jeg.
Hvis du ikke klarer å cope uten etter 1 mnd eller mer, så ville jeg sterkt vurdert en eller annen form for psykofarmaka. Om du finner en dose som fungerer uten særlige bivirkninger. Det kan gjøre livet lettere på så mange måter. Skal forresten si at naturmedisin funker overraskende bra, dog så er det litt for godt. He he. Om du skjønner.

Du kan godt kombinere begge deler, men da ofte bare litt mer ved behov og da blir jo også forbruket lavere og funken bedre.
Få en oppdatering da TS
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Idek13378 Vis innlegg
Er på vei til Island og trodde virkelig jeg skulle klare meg uten hasj. Kjenner nå at det kommer ikke til å gå i det hele tatt, har umedisinert adhd, ptsd og flere andre psykiske lidelser. Har røyka fast daglig og vært avhengig i over et år. Klarer ikke å slappe av, klarer ikke å roe ned hverken kroppen eller hodet, skal være med familie i over en uke, vet ikke hva jeg skal gjøre. Er det lett å
Få tak i? Kan jeg bare spørre randoms på gata? Har helt panikk, klarer ikke å senke skuldrene bittelitt en gang.
Vis hele sitatet...
Er du på vei til Island som i at dere er under reise nå, eller skal dere reise veldig snart?

Jeg var grisehekta på rivvo da vi skulle på et utdrikningslag der en helt og tok med meg en 10-22 stykker. Det gikk helt greit det. Oppfordrer ikke til smugling her, men ser du passe streit ut og pakker litt smart tror jeg ikke det er veldig sannsynlig å bli tatt.

Er dere allerede på Island ville jeg spurt på flashback, vårt svenske storebror-forum. Der er det vel generelt høyere aktivitet pluss at priser, produkt og tips til hvor du får kjøpt er lov å diskutere.

Så må det vel være garantert at dersom du spør bartendere, så har de tips eller kan kontakter.

Lykke til
Hva faen er det du tenker med ? Går fra det mildeste til det verste og de vil ha legalisert hasj , jaja...
Anonym bruker
"Overtalt Geit"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av kdirt Vis innlegg
Hva faen er det du tenker med ? Går fra det mildeste til det verste og de vil ha legalisert hasj , jaja...
Vis hele sitatet...
Er det meg du tenker på? Jeg som skrev dette:

Er du på vei til Island som i at dere er under reise nå, eller skal dere reise veldig snart?

Jeg var grisehekta på rivvo da vi skulle på et utdrikningslag der en helt og tok med meg en 10-22 stykker. Det gikk helt greit det. Oppfordrer ikke til smugling her, men ser du passe streit ut og pakker litt smart tror jeg ikke det er veldig sannsynlig å bli tatt.

Er dere allerede på Island ville jeg spurt på flashback, vårt svenske storebror-forum. Der er det vel generelt høyere aktivitet pluss at priser, produkt og tips til hvor du får kjøpt er lov å diskutere.

Så må det vel være garantert at dersom du spør bartendere, så har de tips eller kan kontakter.

Lykke til

I så fall misforstår du meg, jeg oppfordrer ikke til Rivotril, det var MITT problem, jeg prøvde å gi ham tips til hvordan han kan få tak i hasj på Island
Beklager om jeg formulerte meg uklart